• Schloskis

    Gravid pga otrohet

    Hej, jag vill verkligen inte få hat nu eftersom jag redan vet att jag är en hemsk människa som verkligen gjort fel. Men jag var otrogen mot min pojkvän för några månader sen med en mörkhyad man. Jag har redan gått över abortgränsen vilket innebär att jag kommer behöva föda barnet, min sambo vet att jag är gravid men han tror att det är hans barn eftersom han inte vet om min otrohet.

    Snälla hjälp mig, vad ska jag göra? Pappan till barnet vet inte om allt detta.

  • Svar på tråden Gravid pga otrohet
  • Anonym (Även för barnet)
    Schloskis skrev 2019-11-18 15:45:15 följande:

    Tack för att jag äntligen fått ett seriöst svar. Jag förstår att jag kommer behöva vara ärlig mot både min pojkvän och pappan till barnet. Jag får helt enkelt ta dessa jobbiga samtal och sen se hur det blir, men självklart är det enda rätta att min partner får veta sanningen.


    Det är också det enda rätta för barnet att få veta sitt ursprung redan från början.

    Be din pojkvän om förlåtelse. Det finns en del som faktiskt kan förlåta och gå vidare.
  • molly50
    Anonym (been there done that) skrev 2019-11-19 13:09:00 följande:
    Det här med hälsoskäl är dock ingen stor grej. Det finns inga medicinska tillstånd där föräldrarna passar automatiskt men inga andra gör det. Man måste kolla upp det hursomhelst och det är bara större chans att föräldrarna passar. 

    Med blod definitivt men även organdonation, benmärg etc. 

    Så nej, hälsoaspekten är oviktig i sammanhanget. 

    Däremot ja - berätta för den andra mannen och se hur han ställer sig. Det är det viktigaste faktiskt för det är det som kan orsaka störst skada i framtiden, om det blir som för mig och det visar sig senare. 
    Jag tycker båda saker är värda att ta i beaktande.
    Sen tycker jag att det är bra om både TS sambo och den andre killen får reda på det här nu och inte när det har gått ett tag.
    Det är ojuste emot båda att inte säga sanningen nu.
    Och framförallt mot barnet.
  • Anonym (Emilia)

    Nja, du ska ju bli förälder nu så då får du ju ta ditt ansvar och göra lite jobbiga beslut för barnets skull.

    Du måste självklart berätta hur det ligger till för både männen. Du får helt enkelt acceptera att din sambo kanske lämnar dig eller att den andre mannen vill vara involverad i sitt barns liv och i framtiden ha barnet varannan vecka. Det är liksom inte ett alternativ för dig att själv bestämma att du ska ta hand om barnet på egen hans och inte ha någon kontakt med pappan. Barnet har rätt att veta vars hen kommer ifrån.

  • Anonym (Children are not Toys)

    Läst det igen. Tråden är påhittat. Det är för att väcka reaktion.

    Humans...

  • storflikkan
    Anonym (Verra) skrev 2019-11-19 11:10:45 följande:
    Så den naturliga reaktionen när man "tröttnar" är att gå och vara otrogen? Tänker man så är man definitivt inte värd en bra partner.
    fast ditt tankesätt är ju inte optimalt
  • Schloskis

    Vad får dig att tro att min tråd är påhittad? Självklart skulle jag inte sitta och hitta på sånt här om det inte vore riktigt. Jag mår fruktansvärt dåligt över det här uppenbarligen och därför sökte jag efter hjälp här. 

    Om du inte är här för att skriva något bra så kan du lika gärna gå ut ur tråden.
    Tack 

  • Lilant
    Schloskis skrev 2019-11-20 12:52:42 följande:

    Vad får dig att tro att min tråd är påhittad? Självklart skulle jag inte sitta och hitta på sånt här om det inte vore riktigt. Jag mår fruktansvärt dåligt över det här uppenbarligen och därför sökte jag efter hjälp här. 

    Om du inte är här för att skriva något bra så kan du lika gärna gå ut ur tråden.

    Tack 


    Finns typ 10 likadana inlägg därför kan folk tro att detta är fejk och ditt bristande svar på hur det går
  • Anonym (Children are not Toys)
    Schloskis skrev 2019-11-20 12:52:42 följande:

    Vad får dig att tro att min tråd är påhittad? Självklart skulle jag inte sitta och hitta på sånt här om det inte vore riktigt. Jag mår fruktansvärt dåligt över det här uppenbarligen och därför sökte jag efter hjälp här. 

    Om du inte är här för att skriva något bra så kan du lika gärna gå ut ur tråden.

    Tack 


    Men Om det nu är en riktigt händelse, vad har du beslutat göra åt det? Folk har skrivit ändå en del?

    Du har gjort en del utan att riktigt tänka genom det. Och så lite till och nånting måste ha gått i tankarna... Eller ?

    Om din Kille är en Beta så kommer han gråta och jämra sig över varför du gjort det ena och andra och stannar kvar som en valp.

    Är du sen med ta samtalet kommer det fram i BB och han kanske svimmar och ja gud vet vilket..

    Melanin Alpha boy som var värt både risk och oskyddat sex blir nog inte så glad att vara pappa som överraskning! Så han kommer försvinna och möjligen återkomma flera år senare. Men svårt att säga.

    Som ung tjej och kille är det väldigt starkt med feromoner och hormoner. Det blir sjukt svårt att förstå. Och man kan hamna i soppor. Och det är inte alla som känner för abort. Det känns verkligen inte bra för alla.

    Ta snacket med partnern och pappan. Men ta med dig en vuxen som finns nånstans i bakgrunden. Beroende på hur dina partner är. Dels som stöd och dels för att den som får dåliga nyheten kan ventilera sig med. Och inte stå gapa på just dig.

    Hell! Nödvändigt jag ställer upp!

    Innan jag skriver vill jag vara säker att det är en genuint case! Därför ifrågasatte jag äktheten.

    Det jag skrev ovan är förlopp och senarion man kan visualisera och förbereda sig på. Inget. Elakt eller personligt mot nån.

    Tack för att du delade med dig
  • Anonym (??)
    Schloskis skrev 2019-11-20 12:52:42 följande:

    Vad får dig att tro att min tråd är påhittad? Självklart skulle jag inte sitta och hitta på sånt här om det inte vore riktigt. Jag mår fruktansvärt dåligt över det här uppenbarligen och därför sökte jag efter hjälp här. 

    Om du inte är här för att skriva något bra så kan du lika gärna gå ut ur tråden.

    Tack 


    Om det är sant, varför svarar du inte på frågorna om hur det gått och om du berättat?
  • Schloskis

    Hej, idag tog jag mod till mig att berätta för min sambo, både att jag varit otrogen men även varför. Han hade mycket frågor om både otroheten och barnet och jag har försökt att besvara alla hans frågor så bra jag kunnat. Det slutade iallafall med att han valde att sova hos en killkompis för att få fundera på saker och tänka ut vad han själv verkligen ville.
    På honom lät det ändå som att det känns som vi kan lösa det här och som jag skrivit tidigare så trodde han ju att det var hans barn vilket gjort att han redan väckt känslor för det, vilket gör att han ändå känner att han kanske skulle kunna tänka sig att vara som en pappa till barnet. 

    Självklart har jag accepterat hans val om att han vill ha lite tid för sig själv för att kunna tänka igenom allt det här. Vi har även pratat igenom olika lösningar på det hela, att antingen gör vi det här helhjärtat ihop och fortsätter att vara tillsammans, eller så separerar vi men att han ändå kommer vilja få fortsätta träffa barnet, men som sagt så ville han få fundera på det själv. 

    Det här känns absolut som en lättnad för mig men samtidigt är jag nervös inför vad han kommer att välja men jag får bara hoppas på det bästa helt enkelt.

  • molly50
    Schloskis skrev 2019-11-20 21:42:51 följande:

    Hej, idag tog jag mod till mig att berätta för min sambo, både att jag varit otrogen men även varför. Han hade mycket frågor om både otroheten och barnet och jag har försökt att besvara alla hans frågor så bra jag kunnat. Det slutade iallafall med att han valde att sova hos en killkompis för att få fundera på saker och tänka ut vad han själv verkligen ville.
    På honom lät det ändå som att det känns som vi kan lösa det här och som jag skrivit tidigare så trodde han ju att det var hans barn vilket gjort att han redan väckt känslor för det, vilket gör att han ändå känner att han kanske skulle kunna tänka sig att vara som en pappa till barnet. 

    Självklart har jag accepterat hans val om att han vill ha lite tid för sig själv för att kunna tänka igenom allt det här. Vi har även pratat igenom olika lösningar på det hela, att antingen gör vi det här helhjärtat ihop och fortsätter att vara tillsammans, eller så separerar vi men att han ändå kommer vilja få fortsätta träffa barnet, men som sagt så ville han få fundera på det själv. 

    Det här känns absolut som en lättnad för mig men samtidigt är jag nervös inför vad han kommer att välja men jag får bara hoppas på det bästa helt enkelt.


    Det är jättebra att du har berättat.
    Men tänker du berätta för den andra killen också så han får välja hur han vill göra?
    Och kanske framförallt,tänker du berätta för barnet sen?
  • Schloskis

    Ja, jag tänker berätta för den biologiska pappan. Jag tänker höra av mig till honom imorgon för att sedan stämma träff med honom, känner att det inte är något man bara tar över telefon. Tänker absolut berätta för barnet, OM det inte är så att det mot förmodan visar sig vid födseln att det inte är denna mannens barn utan faktiskt min sambos barn. Den möjligheten finns ju faktiskt, även om den nog är väldigt liten. Om biologiska pappan vill ha kontakt med barnet i framtiden kommer han såklart att få det, vill bara mitt barns bästa.

  • Schloskis

    Ja, jag tänker berätta för den biologiska pappan. Jag tänker höra av mig till honom imorgon för att sedan stämma träff med honom, känner att det inte är något man bara tar över telefon. Tänker absolut berätta för barnet, OM det inte är så att det mot förmodan visar sig vid födseln att det inte är denna mannens barn utan faktiskt min sambos barn. Den möjligheten finns ju faktiskt, även om den nog är väldigt liten. Om biologiska pappan vill ha kontakt med barnet i framtiden kommer han såklart att få det, vill bara mitt barns bästa.

  • molly50
    Schloskis skrev 2019-11-20 22:35:42 följande:

    Ja, jag tänker berätta för den biologiska pappan. Jag tänker höra av mig till honom imorgon för att sedan stämma träff med honom, känner att det inte är något man bara tar över telefon. Tänker absolut berätta för barnet, OM det inte är så att det mot förmodan visar sig vid födseln att det inte är denna mannens barn utan faktiskt min sambos barn. Den möjligheten finns ju faktiskt, även om den nog är väldigt liten. Om biologiska pappan vill ha kontakt med barnet i framtiden kommer han såklart att få det, vill bara mitt barns bästa.


    Det låter bra.

    Har du hunnit prata med den andra killen än? Hur reagerade han,i så fall?
  • Anonym (Children are not Toys)

    Ser ut som att du tagit dig en bit... Det är lite tufft men blir lättare och ännu lättare när en bebis kommer... Det blir svårt att inte älska den, även för pappa och halvpappa. Om du tror att du är den enda som lyckats göra saker lite tokigt. Så har du fel. Det finns miljoner andra som gjort det ännu mer tokigt.

    Det är hur du hanterar det som avgör.

    Och du verkar hantera det galant!

    Män förlåter och kan tänka dig ett liv med en kvinna som är kärleksfull och omtänksam, lugn och logiskt i sitt tänkande. Lite som en vän. Och med gravid hormoner blir man mer av en mammig och varm och lugn och pyssling tjej. Och visa tjejer doftar max nivåer av doft signatur som lockar män.

    Anyway... Good luck!

Svar på tråden Gravid pga otrohet