• Anonym (Lillie)

    Vad gör er nervösa vid en dejt?

    Jag är 40+ och är återigen ute på dejtingmarknaden. Jag tycker jag har fått träffa några riktigt snygga män som alla påstår sig vara självsäkra och dominanta. Men när det väl kommer till kritan blir de nervösa, darrar och är inte alls så självsäkra och dominanta.

    Det är klart man får vara lite skakig vid de första 2-3 dejterna, men sen? Jag fattar inte vad jag gör för fel som inte får dem slappna av. Det måste ju vara något i mitt sätt?

    Jag började till och med dejta en 10 år äldre man för att jag tänkte att det hade med åldern att göra. Men nej, nu har vi dejtat 4 ggr. Haft sex tre av gångerna. Han har hög social status, är snygg, muskulös och väldigt trevlig. Ändå blir han osäker och fumlig?

    Vad gör er nervösa vid en dejt? Varför kan inte män slappna va med mig?

  • Svar på tråden Vad gör er nervösa vid en dejt?
  • Nicke989

    Jag är en man som aldrig blir nervös annars. Som 50-plussare har jag hunnit få en hel del erfarenhet, men just dejtandet är förknippat med viss nervositet. Jag tror det är närmast ofrånkomligt om man söker seriöst. Den som bara söker sex och bara går vidare till nästa om det inte blir något har nog lättare att undvika nervositet. 
    Vill man något mer så uppstår nervositeten lättare, för då kan man uppleva att man har något att förlora. Dessutom är det inte så lätt att tolka så kallade signaler, för människor är olika i sitt sätt att "signalera". Jag har varit med om dejter som tycker jag går för fort fram, andra som tycker jag gått för långsamt fram. I båda fallen har det dock fungerat i slutänden, men helt lätt är det inte.

  • Anonym (Teddy)

    Om man har äkta självförtroende och självkänsla så bryts inte den ner så lätt av en annan människa vid några dejter. Mest troligt har männen ingen insikt i vad riktig självkänsla betyder och de är inte alls så självsäkra som de själva tror. Alternativt ljuger de för dig för att framstå som manliga.

  • mari123

    Och alla vi "normalfula" och "normallyckade" som har svårt med nya dejter och darrar på manschetten och tror kanske att det är för att vi är så ..."vanliga"! Same shit för de "lyckade" snyggingarna alltså? Där ser man. 

  • Anonym (Hin håle)

    Har kunnat vara lite nervös och spänd om tjejen varit väldigt ung och väligt snygg och sexig. Annars....inte alls faktiskt 

  • Anonym (Enig)

    Jag håller verkligen med om att många män snackar mycket när man skriver om hur de vill köra hårt mycket länge. 

    Sen är verkligheten.... Ett litet Puuuuf

    Tips. Ge inte en skev bild av er prestation. Det blir bara pinsamt. 

    Det är ok att inte vara på topp i början, men inte om ni ger en helt annan bild. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Enig) skrev 2022-05-06 10:00:38 följande:

    Jag håller verkligen med om att många män snackar mycket när man skriver om hur de vill köra hårt mycket länge. 

    Sen är verkligheten.... Ett litet Puuuuf

    Tips. Ge inte en skev bild av er prestation. Det blir bara pinsamt. 

    Det är ok att inte vara på topp i början, men inte om ni ger en helt annan bild. 


    Många kvinnor tycker inte att det är ok om mannen inte presterar på topp redan första gången.
    Inte heller om han är nervös på första dejten.
  • Anonym (Enig)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-06 10:03:02 följande:
    Många kvinnor tycker inte att det är ok om mannen inte presterar på topp redan första gången.
    Inte heller om han är nervös på första dejten.
    Jooo.
    Med ärlighet och humor kommer man långt grabben. 
  • Anonym (Jodå)
    smulpaj01 skrev 2019-12-23 05:37:02 följande:
    Vad gör er nervösa vid en dejt?

    Mannen jag dejtar nu var lite fumlig och nervös 1a dejten. Men så fort jag sa ärligt och rakt vad jag tycker/tänker/känner så blev han mer säker.

    Verkar du velig? Blir männen osäkra på vad du vill?

    Jag sa till min dejt "vi kommer ha ett förhållande du och jag, du vet bara inte om det än".


    Man är ju två om en sexakt. Alltså om en man är nervös första gången så jo det kan ju va så att han är osäker. Av sig själv naturligtvis ja. Men det kan ju också va att han blir nervös. Av sällskapet.. 
  • Anonym (Jodå)

    Så nervositet kan ju bero på olika saker. Brist på kommunikation och samspel. Att sover kanske stressad fram et.c. 


    Så jag tycker inte att ni kvinnor enbart ska avförda nervositeten som ett personlighetsdrag hos partnern för stunden. Förmodligen är han nervös och osäker, men det kan hjälpa att samspela och faktiskt själv då bidra till en bättre situation. Visa hur du vill ha det.
    Kommunicera..

  • Anonym (Enig)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-06 10:17:15 följande:
    Ja, jag tycker att det är ok att vara nervös på första dejten. Och att sexet inte funkar och är perfekt första gången.
    Jag tycker själv att en tjej kan vara gullig om hon är nervös. Och att det är bäst när man känner att det är roligt att umgås med henne.

    Men många tjejer dömer ut killar om han är nervös på första dejten och sexet inte funkar direkt.
    Enligt vilken källa?
    Din egen erfarenhet? Då är det nåt annat eller att du söker dnen typen av kvinnor, som bara är ute efter perfekt sex. 
  • Anonym (Jodå)

    Sex är en akt mellan två personer. Antingen deltar man i akten eller så bör man inte vara med. Jo det kanske låter hårt men ärligt talat, är killen dålig på att använda händerna. Ta hand händer och visa var du vill ha hans fingrar! Han kan ju inte gissa genom telepati hur du vill ha det. Vill du bli slickad. Ja, be om det? Och så vidare.. 

    Killar kan inte automatiskt veta hur just du vill ha sex. 


     

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Enig) skrev 2022-05-06 10:27:20 följande:
    Enligt vilken källa?
    Din egen erfarenhet? Då är det nåt annat eller att du söker dnen typen av kvinnor, som bara är ute efter perfekt sex. 
    Egna erfarenheter: dom flesta tjejer jag pratat med sa samma, tjejer gillar inte killar som är nervösa, blyga eller osäkra.

    Och sånt som jag har läst många gånger: många tjejer vill inte ha nervösa, blyga, osäkra killar. Sexet ska funka direkt med en ny kille.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Jodå) skrev 2022-05-06 10:27:56 följande:

    Sex är en akt mellan två personer. Antingen deltar man i akten eller så bör man inte vara med. Jo det kanske låter hårt men ärligt talat, är killen dålig på att använda händerna. Ta hand händer och visa var du vill ha hans fingrar! Han kan ju inte gissa genom telepati hur du vill ha det. Vill du bli slickad. Ja, be om det? Och så vidare.. 

    Killar kan inte automatiskt veta hur just du vill ha sex. 


     


    Ja, och många tjejer tycker att killen ska dominera henne i sängen. Han ska veta vad han gör.
  • Anonym (Jodå)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-06 10:34:28 följande:
    Egna erfarenheter: dom flesta tjejer jag pratat med sa samma, tjejer gillar inte killar som är nervösa, blyga eller osäkra.

    Och sånt som jag har läst många gånger: många tjejer vill inte ha nervösa, blyga, osäkra killar. Sexet ska funka direkt med en ny kille.

     


    Ja det är ju egentligen inte så konstig. Det vill väl de flesta killar egentligen också?

  • Anonym (Jodå)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-06 10:35:23 följande:
    Ja, och många tjejer tycker att killen ska dominera henne i sängen. Han ska veta vad han gör.

     


    Troligtvis! Jag gissar utifrån lång erfarenhet att det är just så ja. Men det är inte riktigt realistiskt. 


    Men ja, killen ska typ ta tjejen med storm och veta exakt hur en kvinna ska bli behandlad bla bla bla.. Jag förstår att det är en önskedröm. 


    Kan ju bara relatera till mig själv som kille. Jag har hamnat i just den situationen med en tjej första gången. Allt har klaffat precis till 100% Jättehärlig upplevelse!


    Men det är nog inte varje gång det händer. Och i det långa loppet får man ju oavsett lära sig att kommunicera.. Gäller att vara lite realist.

    Ibland när jag hör kritiken att han var fumlig eller han bara brydde sig om sig själv i sängen så kan jag inte låta bli att tänka vad gjorde du som tjej då? 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Jodå) skrev 2022-05-06 10:35:38 följande:

     


    Ja det är ju egentligen inte så konstig. Det vill väl de flesta killar egentligen också?


    Jag vet inte. Jag vet bara att jag inte dömer ut tjejer som är blyga, nervösa eller osäkra på första dejten.
  • Anonym (Jodå)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-06 10:45:57 följande:
    Jag vet inte. Jag vet bara att jag inte dömer ut tjejer som är blyga, nervösa eller osäkra på första dejten.

     


    Nej det skulle inte jag heller göra. 


    Hamnat man där får man ju hantera det. Inte så svårt.

Svar på tråden Vad gör er nervösa vid en dejt?