• Anonym (TS)

    Ni som slutat ha sex med er partner

    Ni som slutat ha sex med er partner, varför har ni slutat?

    Hur länge har ni levt ihop utan att ha sex?

    Lever du då i celibat eller har du sex med någon annan istället?

  • Svar på tråden Ni som slutat ha sex med er partner
  • 19mark82
    Anonym (Perenn i vintervila) skrev 2022-03-29 13:16:54 följande:
    För mig är det nog hjärnan som behöver stimuleras för att jag ska bli intresserad av sex och maken erbjuder noll på den fronten. Ju mer framgångsrik min man blivit desto mer dryg och besserwisser till sättet trots att han killgissar konstant som gemene man. Han tycker att hans lön gör honom rätt mycket bättre än dom flesta andra inkl. mig. Att han dessutom gillar sexisten Trump gör inte saken bättre. Sen skulle den fegisen aldrig våga uttrycka sina åsikter nån annanstans än här hemma för då skulle han idiotförklaras och mest troligt få kicken. Jag har väldigt svårt att tänka mig att han skulle kunna hitta en ny kvinna som 
    1) tjänar minst 65-70 tkr i månaden
    2) är helt ok med att han gillar Trump
    3) inte vågar stå för sina åsikter offentligt
    4) bara köper alla hans svar trots att han har fel titt som tätt
    65/70k i månaden är rätt mycket, vad tjänar din man ungefär? nu blir man nyfiken ju ;) 
  • wolf666
    Anonym (Giftkvinna45) skrev 2022-03-30 09:58:23 följande:
    Vad egoistiskt av din fru att totalneka dig sex under så lång tid. Själv skulle jag inte kunna leva så. Jag tycker inte hon har rätt att förbjuda dig ha sex på annat håll under dessa omständigheterna. Skulle ni kunna ha ett öppet äktenskap? Så slipper du smyga. 
    Har försiktigt föreslagit detta. Men det är som att hon inte kan diskutera sex överhuvudtaget. Sex är något som ska ske i ett släckt rum utan att det märks överhuvudtaget. Så föreslår man detta blir det bara syntax error hos henne.

    Det som är sorgligt är att hon i övrigt är en helt underbar partner, så det är inte bara att göra slut.
  • Anonym (Perenn i vintervila)
    19mark82 skrev 2022-03-30 10:09:47 följande:
    65/70k i månaden är rätt mycket, vad tjänar din man ungefär? nu blir man nyfiken ju ;) 
    Han tjänar nåt i den stilen plus får en bonus per år på nåt mellan 30-100 tkr beroende på vissa parametrar. Jag tjänar 55 tkr och det klankar han ner på.
  • Anonym (Perenn i vintervila)
    Anonym (Perenn i vintervila) skrev 2022-03-30 11:24:38 följande:
    Han tjänar nåt i den stilen plus får en bonus per år på nåt mellan 30-100 tkr beroende på vissa parametrar. Jag tjänar 55 tkr och det klankar han ner på.
    Eller ok, ska erkänna att jag löneväxlar 4 tkr per månad utan att ha sagt det till honom så vad han vet så tjänar jag "bara" 51 tkr. Skrattande
  • Limpo
    Anonym (Giftkvinna45) skrev 2022-03-30 09:58:23 följande:
    Vad egoistiskt av din fru att totalneka dig sex under så lång tid. Själv skulle jag inte kunna leva så. Jag tycker inte hon har rätt att förbjuda dig ha sex på annat håll under dessa omständigheterna. Skulle ni kunna ha ett öppet äktenskap? Så slipper du smyga. 
    Jag försökte dom första åren få in det i dom banorna. Men hon vägrade sa att om hon kom på mig med något smussel. Då skulle hon berätta för barnen. Om du vill får du gärna skicka pm. 
  • Fabian1965

    Just nu när våren är på ingång känns samlivet si så där med min hustru. Jag är 55, hon 52 och senast vi hade ett slags sex var innan Midsommar 2012. Alltså tio år sedan.
    Vi har det förövrigt ganska bra, men lever ihop som vänner.

    För att jag ska få beröring på min kropp besöker jag en duktig massör då och då. Vanlig massage.

    Vårt sexliv började bli dåligt för ca 12 år sedan och vi har känt varandra i tjugo år. Då var vi normaltränade, men de senaste 3-4 åren har vi bägge ökat rejält i vikt.

    Vi har pratar med varandra många gånger om saknad av sex och att vi behöver förändra vår livsstil.

    Men det verkar inte gå att förändra när endast en vill göra något åt detta.

  • Anonym (Lisa)
    Fabian1965 skrev 2022-03-30 13:05:48 följande:

    Just nu när våren är på ingång känns samlivet si så där med min hustru. Jag är 55, hon 52 och senast vi hade ett slags sex var innan Midsommar 2012. Alltså tio år sedan.
    Vi har det förövrigt ganska bra, men lever ihop som vänner.

    För att jag ska få beröring på min kropp besöker jag en duktig massör då och då. Vanlig massage.

    Vårt sexliv började bli dåligt för ca 12 år sedan och vi har känt varandra i tjugo år. Då var vi normaltränade, men de senaste 3-4 åren har vi bägge ökat rejält i vikt.

    Vi har pratar med varandra många gånger om saknad av sex och att vi behöver förändra vår livsstil.

    Men det verkar inte gå att förändra när endast en vill göra något åt detta.


    Är de extra kilona något på dig själv som stör dig? 


    Jag tänker bara att om det är fallet och exempelvis orken för sex från din hustrus sida inte finns så skulle kanske en lösning vara att du tar upp din träning och sköter din kropp på det vis du själv önskar och trivs med. Beteendet brukar kunna smitta av sig på partnern som även hon går med i vikt och börjar träna (om hon själv önskar det men det verkar så i din text för mig) och får således mer kroppslig ork och kanske ett mentalt uppsving. Det skulle kunna bidra till ett annat sexliv. 


    Det är ofta så att även fullvuxna människor behöver inte vara höra eller snacka om en saknats behöver se att man gör handlingar för att uppnå sitt mål precis som barn. 


    Detta är en teori alltså. Som kan vara värt att testa. 

  • Fabian1965
    Anonym (Lisa) skrev 2022-03-30 13:41:52 följande:

    Är de extra kilona något på dig själv som stör dig? 


    Jag tänker bara att om det är fallet och exempelvis orken för sex från din hustrus sida inte finns så skulle kanske en lösning vara att du tar upp din träning och sköter din kropp på det vis du själv önskar och trivs med. Beteendet brukar kunna smitta av sig på partnern som även hon går med i vikt och börjar träna (om hon själv önskar det men det verkar så i din text för mig) och får således mer kroppslig ork och kanske ett mentalt uppsving. Det skulle kunna bidra till ett annat sexliv. 


    Det är ofta så att även fullvuxna människor behöver inte vara höra eller snacka om en saknats behöver se att man gör handlingar för att uppnå sitt mål precis som barn. 


    Detta är en teori alltså. Som kan vara värt att testa. 


    Tack för ditt svar

    Mina 30 kilo stör på så sätt att kroppen är otymplig. Har en del muskler under fettet och det mesta fläsk sitter runt midjan. Jag har en så kallad gubbmage.

    Jag har börjat träna styrketräning nu när pandemin verkar vara över. Tränar för att få tillbaka styrka och smidighet. Kroppen blir förhoppningsvis av med viss fettmängd.
    Hustrun tycker om att promenera, men har problem med småätandet. Vi har pratat och försökt ställa om vårt gemensamma liv, men faller bägge tillbaka till det destruktiva.

    Jag kämpar på och får hoppas att hon följer efter.
  • Mimosa86
    Anonym (U) skrev 2022-03-29 20:48:16 följande:
    Bara nyfiken, men vad betyder relativt oerfaren? Hur oerfaren är man då?
    Han har haft en flickvän tidigare som han var med 6 månader. Han var 30 bär vi dejtade. Han har inte haft något sexuellt innan flickvännen.

    visst, allt är relativt. Många kanske uppfattar det som erfaret. Men i förhållande till de män jag dejtat så var han oerfaren. Men fantastiskt bra älskare :)
  • Anonym (Lisa)
    Fabian1965 skrev 2022-03-30 13:58:54 följande:
    Tack för ditt svar

    Mina 30 kilo stör på så sätt att kroppen är otymplig. Har en del muskler under fettet och det mesta fläsk sitter runt midjan. Jag har en så kallad gubbmage.

    Jag har börjat träna styrketräning nu när pandemin verkar vara över. Tränar för att få tillbaka styrka och smidighet. Kroppen blir förhoppningsvis av med viss fettmängd.
    Hustrun tycker om att promenera, men har problem med småätandet. Vi har pratat och försökt ställa om vårt gemensamma liv, men faller bägge tillbaka till det destruktiva.

    Jag kämpar på och får hoppas att hon följer efter.

    Jag har själv behov för att träna och har också försökt dra igång det nu. Min partner har mer övervikt än mig (jag är inte överviktig men väger 7-8 kg mer nu än innan graviditetens) och skulle kroppsligt och rent hälsomässigt må bra av att tappa några kilo. Han påverkas mer av omgivningen än vad jag gör så jag måste hålla humöret uppe till större grad och inte visa mina svackor för då håller inte hans. Det är rätt slitsamt och inte ha den där vid sidan om som lyfter en mentalt. 


    Det är bara att kämpa vidare! 

  • Anonym (Blixt)

    Roligt att läsa dessa kommentarer Glad.
    Alla är vi olika, eller hur!?

    Hur som helst, börja ha sex med varandra för fan alltså.
    Mycket ursäkter på trötthet läser man. Men visst, ammar man, då är det förståligt. Men ni som har barn där minsta är 5 år, så kom igen.
    Är ni den typiska mamman som gör allt där hemma vad allt innebär? Ge Er man en sån jävla lavett och säg vakna förfan, jag måste ha lite andrum och hitta mig själv ett tag sen ska du få se på fan Tungan ute.
    Är det tvärtom, så snälla, ingen lavett på kvinnan tack, men säg åt henne att göra nåt åt sin trötthet. 


    Visst va det dåligt förklarat haha.
    Men lite av det man vill komma fram till är att jobba som team. Visa att hen inte är bortglöm, det är allt. 


    Men visa människor är bara inte intresserade av sex, vad gör man liksom.
    Jag säger inte att vi har det bra, men vi jobbar på det.

  • Benderino
    Fabian1965 skrev 2022-03-30 13:05:48 följande:

    Just nu när våren är på ingång känns samlivet si så där med min hustru. Jag är 55, hon 52 och senast vi hade ett slags sex var innan Midsommar 2012. Alltså tio år sedan.
    Vi har det förövrigt ganska bra, men lever ihop som vänner.

    För att jag ska få beröring på min kropp besöker jag en duktig massör då och då. Vanlig massage.

    Vårt sexliv började bli dåligt för ca 12 år sedan och vi har känt varandra i tjugo år. Då var vi normaltränade, men de senaste 3-4 åren har vi bägge ökat rejält i vikt.

    Vi har pratar med varandra många gånger om saknad av sex och att vi behöver förändra vår livsstil.

    Men det verkar inte gå att förändra när endast en vill göra något åt detta.


    Jag tycker du ska träna för din egna skull, styrketräning ger inte bara kroppsliga fördelar, det ger en fan så mycket mer energi och positivitet, vilket kanske leder er framåt bara genom dig själv?

    Lycka till förresten, jag hejar på dig!
Svar på tråden Ni som slutat ha sex med er partner