• Anonym (Anna)

    Sex när man har barn

    Ni som har barn, hur ofta har ni sex? Och när har ni sex?

    Vi har 3 barn i åldrarna 10, 8 och 6 år. Vi får till det 1-2 ggr/veckan och oftast kvällarna när dom somnat, eller ytterst sällan nån gång på morgonen på helgerna. Jag börjar känna dels att 1-2 ggr/veckan är för lite och ibland är min sambo för trött på kvällarna för sex.

    Jag vill ha något nytt och mer om man säger så.

  • Svar på tråden Sex när man har barn
  • Anonym (Hane)
    Anonym (Otillfredsställd) skrev 2022-05-11 16:27:11 följande:
    Motion är nog inga problem det får vi så det räcker och det har hunden bidragit till. Inga problem på så sätt alltså.... Ibland har jag nästan önskat att hon skulle bli tokförälskad i någon på sitt jobb eller nåt bara för att se om hon överhuvudtaget kan bli kåt.

    Motion är sällan fel. Så vad säger hon när du tar upp det hela?
  • Anonym (MX)
    Anonym (Hane) skrev 2022-05-11 16:47:19 följande:

    Hur såg det ut när ni hade barnen hemma 100%? Du och din tidigare partner tänker jag.
    Jag och min tidigare partner hade på slutet sex kanske fem gånger om året. Vi var ihop i tio år och det var jag som inte ville ligga då. Vi var liksom inte kompatibla, han ville alltid ligga på samma sätt, aldrig oralsex eller liknande. Det berodde liksom inte på barnen att vi inte låg mer. I mitt nuvarande förhållande, som jag varit i i snart 7 år så har vi alltid haft sex minst tre gånger i veckan (mer i början såklart) och mer på somrarna och ledigheter. Vi ligger på samma nivå och vill samma saker. Jag hade kunnat ligga med honom varje dag. 
  • Anonym (Otillfredsställd)
    Anonym (Hane) skrev 2022-05-11 16:50:14 följande:

    Motion är sällan fel. Så vad säger hon när du tar upp det hela?
    Det går ju några månader mellan att jag tar upp det. Men hon säger väldigt väldigt sällan att hon inte har lust. Brukar vara att hon känner sig trött, alternativt att hon har andra saker hon prioriterar högre. 
    Och där menar jag ju då att sex prioriteras lägst på hennes trappa. Hundar, kläder, Facebook, serier och så vidare hamnar sjufalt högre på hennes ?lista?.

    Så när hon äntligen gått igenom listan för dagen då somnar hon framför tv:n. Sen är det marsch i säng och hunden sovande i sängen....
  • Anonym (Hane)
    Anonym (Otillfredsställd) skrev 2022-05-11 16:59:09 följande:
    Det går ju några månader mellan att jag tar upp det. Men hon säger väldigt väldigt sällan att hon inte har lust. Brukar vara att hon känner sig trött, alternativt att hon har andra saker hon prioriterar högre.  Och där menar jag ju då att sex prioriteras lägst på hennes trappa. Hundar, kläder, Facebook, serier och så vidare hamnar sjufalt högre på hennes lista. Så när hon äntligen gått igenom listan för dagen då somnar hon framför tv:n. Sen är det marsch i säng och hunden sovande i sängen....

    Låter urtrist. Gör ni saker gemensamt? Planerar framåt? Finns kanske ett sätt eller flera för dig att visa att du vill något annat utan att säga det. Visa att du har ett liv menar jag ( kanske du redan gör!?), så kanske hon vaknar och undrar vad som händer. Förstår att det inte är helt lätt att reda i och absolut inte självklart att gå skilda vägar.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Otillfredsställd) skrev 2022-05-11 16:27:11 följande:
    Motion är nog inga problem det får vi så det räcker och det har hunden bidragit till. Inga problem på så sätt alltså....

    Ibland har jag nästan önskat att hon skulle bli tokförälskad i någon på sitt jobb eller nåt bara för att se om hon överhuvudtaget kan bli kåt.
     
    De skulle kunna få hur som helst.  Jag blev kåt på en kollega och hade mindre sex med manen pg det och när vi väl hade det så var de den andra manen jag tänkte på. 
  • Anonym (Pappan)

    Blir ju en ond spiral. Tänder allt sämre själv på min tjej nu efter alla år. Sex är inte nåt positivt längre.

  • Anonym (Aldrig)
    Anonym (Pappan) skrev 2022-05-11 19:11:05 följande:

    Men det stora bekymret är ju kommunikationen..


    Varför kan ni inte kommunicera då? Ta hjälp av terapeut?
  • Anonym (Pappan)
    Anonym (Aldrig) skrev 2022-05-12 10:08:57 följande:
    Varför kan ni inte kommunicera då? Ta hjälp av terapeut?
    Har försökt 
  • Anonym (Otillfredsställd)
    Anonym (Pappan) skrev 2022-05-12 12:43:11 följande:
    Har försökt 
    Vilka tips hade terapeuten då?
  • Anonym (Pappan)
    Anonym (Otillfredsställd) skrev 2022-05-12 12:46:39 följande:
    Vilka tips hade terapeuten då?
    Alltså nej jag menar jag har försökt föreslå nåt sånt men eftersom det kommer från mig ses förslaget som kritik och hon slingrar sig undan
  • Anonym (Aldrig)
    Anonym (Pappan) skrev 2022-05-12 13:54:09 följande:
    Alltså nej jag menar jag har försökt föreslå nåt sånt men eftersom det kommer från mig ses förslaget som kritik och hon slingrar sig undan
    Oj ok, ni har uppenbarligen stora problem. Ni kan ju inte ens kommunicera. Ni måste få hjälp utifrån 
Svar på tråden Sex när man har barn