• Anonym (Louise)

    Nästan alla jag dejtar ljuger för mig :(

    Jag blir så trött på det här. Det händer ALLTID och gör mig så jäkla ledsen och besviken.

    Jag dejtar en kille nu och vi har en gemensam kompis. Jag pratade med killen under dagen och jag visste att han var på fest igår så jag frågade om han hade haft kul och om han var bakis på ett skämtsamt sätt. Han svarade nej och sade istället en massa annat han gjort.

    Jag och vår gemensamma kompis är ute och går och har samtidigt en Messenger-konversation med min dejt. Varpå dejten skriver till honom hur bakis han är, har vart det hela dagen osv osv.

    Och jag fattar bara inte varför? Vi är väl inte barn för i helvete, så varför måste man mörka något sånt löjligt. För mig blir det en lögn, hur än liten den är, så tappar jag liksom respekt. Killar jag dejtar vill i stort sett alltid framstå som bättre än de är, och det retar mig. Just för att jag inte bryr mig om själva faktan, men däremot att de ljuger.

    Hur fan ska jag bete mig för att undvika det här?

    Det handlar om män i ALLA åldrar, samhällsklasser osv.

  • Svar på tråden Nästan alla jag dejtar ljuger för mig :(
  • Anonym (Li)

    Jag tycker inte det är att ljuga, han har precis träffat dig o vill inte tala om att han blev bakis. Likaväl ifall någon mår dåligt så brukar man svara "jag mår fint tack".

  • Anonym (Fox lover)

    Det här resonemanget skulle också innebära att TS själv ALDRIG ljuger vilket jag finner för osannolikt. Stämmer det?


    Ingen vit-lögn eller gråande av sanningen, någonsin?

  • Physalis

    Jag tycker inte att du kan förvänta dig den typen av ärlighet från folk du just träffat. Han kanske helt enkelt inte ville svara på den frågan men istället för att säga att du inte har med det att göra så gav han en vit lögn. Han kanske har dåliga erfarenheter av tidigare partners som velat förhöra om varenda detalj och därför är på sin vakt vid såna frågor eller vad som helst.


    Korrekturläser som en kratta
  • Less is more

    Sen 30 års åldern har jag träffat

    " mina män " på jobbet.

    Den senaste lever jag med sedan 12 år och vi har barn ihop.

    KRekommenderar att ni söker er till stora arbetsplatser med mycket folk. Eller bara söker vänner på nätet. Alternativt, går med i en cykelklubb då många män verkar ha ett stort cykelintresse idag :)

  • Anonym (Hm el)

    Tror som ngn annan sa här i tråden att ni känner varandra för ytligt för att han ska vilja visa den sidan av sig själv just nu.

    Han ljuger inte - han drar en vit lögn. Han vill att du ska tycka bättre om honom. I det här stadiet är det egentligen inte så konstigt. Hade ni dejtat längre eller på djupare nivå så hade det varit konstigt.

    Hade jag dejtat ngn som sen var så kalasbakis efter en fest så hade det ringt varningsklockor hos mig. En man som inte vet var gränsen går när det kommer till alkohol eller vet vad lagom innebär går fetbort. Hade det hänt tidigt i dejtningen så hade jag sett annorlunda på honom. Hade vi däremot dejtat varandra länge och jag redan innan visste att den här personen kan sköta alkohol men ändå blev bakis så hade det inte varit ngn större deal då jag vet att det varit en engångsgrej.

    Du kommer förbli ensam om du håller på så här. Om det största problemet för dig är att han vill förfina sig lite i dina ögon Whats the deal? Det betyder inte att han har skulder hos kronofogden eller är en dömd sexförbrytare.

  • Bjoer
    Anonym (Louise) skrev 2020-06-01 00:10:38 följande:
    Jag förstår att det är så det är, men det är ju fortfarande en frisering av sanningen. Jag tänker direkt att då ljuger de förmodligen om annat också.
    Tjejer sminkar sig, killar friserar sanningen lite. Båda försöker försköna den del som attraherar motparten. Such is life, liksom.
  • Anonym (,.,.)
    Physalis skrev 2020-06-01 13:35:33 följande:

    Jag tycker inte att du kan förvänta dig den typen av ärlighet från folk du just träffat. Han kanske helt enkelt inte ville svara på den frågan men istället för att säga att du inte har med det att göra så gav han en vit lögn. Han kanske har dåliga erfarenheter av tidigare partners som velat förhöra om varenda detalj och därför är på sin vakt vid såna frågor eller vad som helst.


    Precis så tänker jag med. Klokt skrivet.
    Anonym (Hm el) skrev 2020-06-01 14:22:21 följande:

    Du kommer förbli ensam om du håller på så här. Om det största problemet för dig är att han vill förfina sig lite i dina ögon Whats the deal? Det betyder inte att han har skulder hos kronofogden eller är en dömd sexförbrytare.


    Just det! Ett utmärkt sätt att bli ensam på, om man orkar hänga upp sig på så små onödiga grejer.

    Du begränsar ju dig själv Ts! Vilket inte är nån mening med, särskilt eftersom du ändå bara är ute efter sex. 
  • Anonym (Tvingas till)
    Anonym (Louise) skrev 2020-05-31 23:49:22 följande:
    Nästan alla jag dejtar ljuger för mig :(

    Jag blir så trött på det här. Det händer ALLTID och gör mig så jäkla ledsen och besviken.

    Jag dejtar en kille nu och vi har en gemensam kompis. Jag pratade med killen under dagen och jag visste att han var på fest igår så jag frågade om han hade haft kul och om han var bakis på ett skämtsamt sätt. Han svarade nej och sade istället en massa annat han gjort.

    Jag och vår gemensamma kompis är ute och går och har samtidigt en Messenger-konversation med min dejt. Varpå dejten skriver till honom hur bakis han är, har vart det hela dagen osv osv.

    Och jag fattar bara inte varför? Vi är väl inte barn för i helvete, så varför måste man mörka något sånt löjligt. För mig blir det en lögn, hur än liten den är, så tappar jag liksom respekt. Killar jag dejtar vill i stort sett alltid framstå som bättre än de är, och det retar mig. Just för att jag inte bryr mig om själva faktan, men däremot att de ljuger.

    Hur fan ska jag bete mig för att undvika det här?

    Det handlar om män i ALLA åldrar, samhällsklasser osv.


    Det kan bero på vissa personer att de måste ljuga för att kunna få erfarenhet för hur relationer ser ut. Och det får man bara genom relationer 
    Om exempelvis en kvinna säger att hon haft 30 sexpartner så är sannolikt att hon blir dumpad.
  • Anonym (Tvingas till)
    Anonym (Louise) skrev 2020-05-31 23:49:22 följande:
    Nästan alla jag dejtar ljuger för mig :(

    Jag blir så trött på det här. Det händer ALLTID och gör mig så jäkla ledsen och besviken.

    Jag dejtar en kille nu och vi har en gemensam kompis. Jag pratade med killen under dagen och jag visste att han var på fest igår så jag frågade om han hade haft kul och om han var bakis på ett skämtsamt sätt. Han svarade nej och sade istället en massa annat han gjort.

    Jag och vår gemensamma kompis är ute och går och har samtidigt en Messenger-konversation med min dejt. Varpå dejten skriver till honom hur bakis han är, har vart det hela dagen osv osv.

    Och jag fattar bara inte varför? Vi är väl inte barn för i helvete, så varför måste man mörka något sånt löjligt. För mig blir det en lögn, hur än liten den är, så tappar jag liksom respekt. Killar jag dejtar vill i stort sett alltid framstå som bättre än de är, och det retar mig. Just för att jag inte bryr mig om själva faktan, men däremot att de ljuger.

    Hur fan ska jag bete mig för att undvika det här?

    Det handlar om män i ALLA åldrar, samhällsklasser osv.


    Men det beror också på vad någon ljuger om 
  • Anonym (2,8)
    Anonym (Louise) skrev 2020-05-31 23:49:22 följande:

    Jag och vår gemensamma kompis är ute och går och har samtidigt en Messenger-konversation med min dejt. Varpå dejten skriver till honom hur bakis han är, har vart det hela dagen osv osv.


    Hur vet du att det var dig han ljög för?

    Det är grabbigt att vara riktigt bakfull, så han kanske ville visa en annan sida för kompisen än för dig.
  • Anonym (hellre singel än singlad)
    Anonym (Ty) skrev 2020-06-01 00:41:10 följande:

    Japp så är det. Nästan alla ljuger. Och ja, de ljuger om annat också. Allt möjligt. Det har hänt att jag bett vänninor skriva till män på dejtingsidor jag dejtar för att se om han är ärlig mot oss båda och hittills finns det knappt en enda man som varit det. De påstår att de endast dejtar en i taget samt inte snackar med någon annan. En hävdade att han inte dejtat någon alls från dejtingsidan (han haff nyligen varit på dejt med mig och vi hade fler dejter inplanerade), en annan svarade att han tränat och träffat en kompis på stan den dagen + inte hittat någon på dejtingsidan (typ en timme efter att varit på dejt med mig efter att vi snackat i flera veckor och var på mig om en till dejt så snart som möjligt). En som jag hade dejtat ett tag hävdade att han inte snackade med någon annan och än mindre dejtade någon annan han skrev som en tok med min kompis hela dagarna samtidigt som han hävdade att han var upptagen på jobbet och inte hann svara mig förrän på kvällen. Han bokade till slut in en dejt med min vän vid lunchtid en fredag - vi hade planerat att ses på fredagkväll. En annan som jag också dejtade seriöst och länge (och som inte visste att jag visste att han fortfarande hade dejtingsidor) planerade in en dejt med vännen till 1 timme efter att det var tänkt att jag skulle åka hemifrån honom efter ha varit där en helg.

    Så ser det ut och män sitter och undrar varför kvinnor inte svarar eller är intresserade längre. Hela flashback består av män som inte fattar varför kvinnor är så ointresserade av att dejta. Ja, både jag och mina vänner har tappat intresset för hela den här dejtinggrejen på grund av mäns lögner och svinaktiga beteende. De tror att man inte vet och inte får reda på det. Har efter flera år träffat på endast 3 ärliga män på dejtingsidorna och tyvärr blev det inte mer än vänskap med dem. Har nu gett upp dejtingsidor och känner inget sug efter att träffa någon överhuvudtaget längre. Har dock fortfarande kvar profiler där men svarar ingen. Är bara inne ibland för att fördriva tiden med att roa mig åt knäppa profiltexter etc.

    Och nej, jag låg inte med dessa män. Jag har endast haft sex med de jag varit i seriösa förhållanden med. Och nej, detta är inte några uppenbara typiska players eller män med modellutseende på något sätt. Det är helt vanliga män med alla typer av utseende och personligheter. Även sådana man aldrig skulle kunna tro eller ens tänka sig att de skulle bete sig så.


    Naturlig utveckling även om det tog några år för kvinnor att genomskåda och tröttna. Har själv inte dejtat 5 år och kommer aldrig så vitt jag vet nånsin göra det igen om inte någon överraskar och övertygar mig så starkt om sin kärlek genom olika handlingar under lång tid så att jag till slut faller i håven. Skulle kunna berätta hundratals liknande historier som du tar upp från olika väninnor som känner som jag och gått på nit efter nit. Kvinnor har lagt ner dejtande och män såvida det inte är the oldfashioned way. Uppvaktning och lång tids uppbyggnad av att lära känna någon och på så sätt utveckla naturliga och starka känslor.

    Att gå hem och ligga med en man för en kvinna efter lite chattande är endast en stor förlustaffär och en gigantisk säkerhetsrisk. Mord, våldtäkt, könssjukdomar...
  • Anonym (Tvingas till)
    Anonym (Nålen i) skrev 2022-08-20 06:53:05 följande:
    Kvinnor bättre, talar alltid sanningen
    Och vad är det som kvinnorna berättar om för männen,  som kan riskera att mannen gör slut? 
  • Anonym (2,8)
    Anonym (Tvingas till) skrev 2022-08-20 21:34:17 följande:
    Och vad är det som kvinnorna berättar om för männen,  som kan riskera att mannen gör slut? 
    Det är i allmänhet kvinnan som gör slut.

    Män är mer överseende antar jag, eller mer rädda för att bli ensamma?
  • Anonym (Men hjälp.)

    Men hjälp. Du bäddar för din egen besvikelse. Varför ens kalla det för att ljuga. Jag tycker du bör slappna av lite. Han vill väl inte framstå som sluskig inför dig. Och måste man jämt berätta allt och är det ens att föredra alla gånger? Berättar du alltid allt för alla? På riktigt behöver du ta dig en funderare och inte bli så kränkt av ett rätt normalt och mänskligt beteende. 

  • Anonym (Tvingas till)
    Anonym (Louise) skrev 2020-05-31 23:49:22 följande:
    Nästan alla jag dejtar ljuger för mig :(

    Jag blir så trött på det här. Det händer ALLTID och gör mig så jäkla ledsen och besviken.

    Jag dejtar en kille nu och vi har en gemensam kompis. Jag pratade med killen under dagen och jag visste att han var på fest igår så jag frågade om han hade haft kul och om han var bakis på ett skämtsamt sätt. Han svarade nej och sade istället en massa annat han gjort.

    Jag och vår gemensamma kompis är ute och går och har samtidigt en Messenger-konversation med min dejt. Varpå dejten skriver till honom hur bakis han är, har vart det hela dagen osv osv.

    Och jag fattar bara inte varför? Vi är väl inte barn för i helvete, så varför måste man mörka något sånt löjligt. För mig blir det en lögn, hur än liten den är, så tappar jag liksom respekt. Killar jag dejtar vill i stort sett alltid framstå som bättre än de är, och det retar mig. Just för att jag inte bryr mig om själva faktan, men däremot att de ljuger.

    Hur fan ska jag bete mig för att undvika det här?

    Det handlar om män i ALLA åldrar, samhällsklasser osv.


    Ingen mänsklig rättighet med ett förhållande 
Svar på tråden Nästan alla jag dejtar ljuger för mig :(