• Anonym (Carpe diem)
    Sat 5 Dec 2020 18:29
    70249 visningar
    419 svar
    +1
    419
    70249

    Kära dagbok - skriv hur din dag varit

    Kära dagbok!       5 december 2020 kl 18.20

    Gråmulen dag, kom inte ut denna lördag heller. Vaknade med värk i nacken - rygg - höfter som vanligt. Faan vad jag hatar att ha ont. Suttit med värmekudde mer eller mindre hela dagen och katten i knät. Glott på tv - bara skit överallt. Gick över till att slösurfa på youtube chris kläffords mjuka röst lindrar smärtan. Att inte han har blivit ännu större på youtube är ofattbart. Tv och dator hindrar mig från att tänka på det som smärtar mer. Mannen som jag aldrig kan få. Eller vill jag ha honom egentligen. Om jag skulle skriva om honom skulle ingen tro mig. Vill inte tänka på det.
    Hur ska jag komma ur min bubbla - jobba - äta - sova - helger som bara flyger förbi. Kommer ofta inte ut på lördagar - är helt slut efter veckan.
    Tröstäter - ska göra en äppelpaj nu efter jag har startat en tråd här på familjeliv. Får se om det är någon som fyller på hur en dag har varit i deras liv.

    Slut för nu 18.30

  • Svar på tråden Kära dagbok - skriv hur din dag varit
  • Anonym (Auspe­x)
    Wed 21 Jun 2023 19:21

    Kära dagbok,

    studenten avklarad, men nu inträdde det stora limbo som uppstår när barn flyger ut.

    Och då är det parterapi som ska in på lodrätt 6.

    Suck.

    /auspex

  • Anonym (Jo)
    Sun 25 Jun 2023 22:23

    Suttit ute och njutit av sommaren med ett korsord idag. Skönt att ta det lugnt i värmen. Snart läggdags.

  • Anonym (Carpe diem) Trådstartaren
    Tue 27 Jun 2023 21:41

    Kära dagbok  Tisdag den 27 juni 2023 kl 21.17

    Det är svårt att få fram ord, jag tvekar när jag skriver. Jag vet inte vad jag vill eller skulle behöva skriva om. Mina känslor har jag stängt av - relationen med Mannen är ett stort frågetecken. Det är så svårt att skriva om. Det är med sorg som jag måste ha ett break från honom pga mina hälsa. Jag har för mycket smärtor för att orka med en relation. Vår relation har aldrig varit i vått och torrt. Vänskapen möjligtvis men inte kärleksrelationen (hur underligt det än låter). 
    Det jobbiga i det hela är att jag inte är fullkomligt ärlig med vad jag känner för honom. Han är underbart, konstig, jobbig, stöttande, lyssnande, gosig. Men vi är inte kompatibla om vi skulle ihop. Jag skulle bli galen på honom i längden. Jag är rädd att vår vänskap inte ska hålla, jag hoppas att vår relation kan övergå till enbart vänskap. Men jag kommer att sakna att ligga på hans arm och kolla på tv och bara vara.
    Just nu tar jobbet min energi och jag kommer hem och däckar i soffan. Nu har jag tre dagar kvar till semester. Längtar. Har lite planer för två veckor, tre veckor utan planer.
    Åhh... känner mig rörig i huvudet... tankarna bara snurrar. Jobb, boende, man, semester, kompisar, hälsoproblem - ständiga smärtor. Människor i min omgivning kan inte tro att jag lever med kronisk smärta. Jag visar inte det mer än nödvändigt. Det är jobbigt att visa att jag har ont och samtidigt känns det som om jag blir misstrodd. Skador som inte syns -- finns inte..
    Tankarna snurrar fortfarande - funderar mycket över omvärlden. Tror jag skrivit om det förut, men jag byter kanal när det blir för mycket om negativa nyheter om krig - Ukraina - Kina - USA. Det spelar inte som helst roll att jag mår psykiskt dåligt att det är krig någonstans. Det hjälper inte varken mig eller någon annan.  Jag är en liten människa som inte kan  påverka. Tror varken Kina, Ryssland skulle bry sig ett skit om jag startade ett demonstrationståg här för att protestera mot kriget.
    Jag är rädd för vad det ekonomiska kriget kommer att innebära som BRICS har gentemot oss i Väst (USA). Det skrämmer mig.
    Hmm... jag skrev att mina tankar är röriga. Balkongdörren står öppen och det är en varm och ljus sommarkväll. Helt underbart. Njuter av stunden trots mitt trassliga snår av tankar som susar fram. Måste gå och lägga mig snart. Ska upp före 05.00 imorgonbitti.
    Ha en fortsatt fin kväll.
    Slut för nu. Kl 21.41

  • Fri 30 Jun 2023 14:48

    Min dag har varit precis som alla andra dagar. Dagarna bara flyter ihop. Speciellt nu när jag har semester. Börjar jobba igen på måndag. Är lite splittrad över det. Överlag händer det inget i mitt liv, på både gott och ont.


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Auspe­x)
    Fri 30 Jun 2023 16:06

    Kära dagbok,

    otroligt drygt med nästan en månad kvar till semester. Känner mig sliten.

    Så idag lökade jag lite. Lurade ut Sales på lunch, havskatt med vitvinssås och nypotatis vid beachen var inte fy skam. Kom tillbaka efter lunch och fick ett nytt projekt för uppstart efter min semester- skoj!

    Knappade lite omotiverat på olika dokument fram till kl 14.30 och sen ba- jag skiter i detta, jag åker hem nu!

    Snabb vända in på matbutiken, högg en bit oxfilé på x-pris, Eriks bea förstås, några chilifrukter och även x-pris på sötpotatis- kan väl funka. Köpte citronsorbet som man kan hälla lite prosecco över i martiniglas och låtsas att man är i Italien.

    Nu blir det tryffelchips med yoghurtdip och mojito. 
    Livet är väldigt trevligt när man inte måste stressa runt som en råtta.

    /auspex

  • Anonym (Carpe diem) Trådstartaren
    Fri 30 Jun 2023 18:03
    +1

    Kära dagbok Fredag den 30 juni 2023 kl 18.00

    Jag har semester!!! 5 veckor, så härligt. Yes!!! 
    Önskar mina medmänniskor en härlig sommar och om semestern dröjer. Ta tillvara på dom stunder till avkoppling där det finns tillfälle. Det är du värd.
    Ha en fin kväll.
    Slut för nu.
    Kl 18.03

  • Anonym (Jo)
    Sun 2 Jul 2023 19:30
    Anonym (Carpe diem) skrev 2023-06-30 18:03:32 följande:

    Kära dagbok Fredag den 30 juni 2023 kl 18.00

    Jag har semester!!! 5 veckor, så härligt. Yes!!! 
    Önskar mina medmänniskor en härlig sommar och om semestern dröjer. Ta tillvara på dom stunder till avkoppling där det finns tillfälle. Det är du värd.
    Ha en fin kväll.
    Slut för nu.
    Kl 18.03


    Tack detsammaGlad
  • Anonym (Jo)
    Sun 2 Jul 2023 19:47

    Tar det lugnt.

  • Anonym (Sorge­barn)
    Sun 9 Jul 2023 09:12

    Idag är det tomt, tomt!

  • Anonym (Jo)
    Mon 10 Jul 2023 18:04
    +1
    Anonym (Sorgebarn) skrev 2023-07-09 09:12:43 följande:

    Idag är det tomt, SÅ tomt!


    Beklagar.
  • Anonym (Sorge­barn)
    Fri 14 Jul 2023 02:08
    Anonym (Jo) skrev 2023-07-10 18:04:53 följande:
    Beklagar.
    Tack Hjärta

    När man tror att det inte kan bli värre, så blir man också hotad av sin bäste väns ex!
    Hur kan man tro att man äger en annan människa, som man inte ens har en relation med längre?

    Jag önskar att min bästa vän får bli kär och lycklig igen, men jag är orolig för att hen tar fel beslut i livet.

    Själv hittar jag nog in i mörkret igen, där ingen ser mig lida.
  • Anonym (Carpe diem) Trådstartaren
    Mon 17 Jul 2023 21:54

    Kära dagbok Måndag den 17 juli 2023 kl 21.47

    Det här är min tredje semestervecka. Känner mig rätt avslappnad, har hunnit varva ned en hel del. Försöker göra det jag vill och har lust med. Förra veckan spenderades med barnbarn, härlig vecka. Bad, spel, restaurangbesök och mycket annat. Har haft en långsamt tempo så mycket som möjligt. Har ständiga smärtor men hanterbart.
    Den här veckan är mer lösa planer, ska åka till föräldrarna senare i veckan och vara där i några dagar.
    Det är inte lätt och samtidigt så lätt, se det ljusa och positiva i det lilla varje dag. Jag försöker intala mig det varje dag. Livet går inte i repris.
    Önskar alla en fortsatt fin kväll och vecka. 
    Slut för nu.
    Kl 21.54

  • Anonym (Jo)
    Sat 22 Jul 2023 18:48

    Suttit ute och läst en bra bok, en lugn och skön dag.

  • Anonym (Auspe­x)
    Sun 23 Jul 2023 06:52

    Kära dagbok,

    sommarens projektleverans avklarad, kunden nöjd och glad. De håller på att bygga en ny fabrik och härjar så där blir mer att hämta. Nästan så man blev sugen på aktien igen, även om jag har sagt att jag bara ska ha fonder.

    Jag har redan fått ett nytt projekt till dem för nästa sommar, startar upp i september.

    Och nu är det en rapport kvar och sen semester!

    Igår firande med glada vänner och drinkar.
    Det går verkligen an att leva, även om vädret är kiss-kass.

    Semestermål: Festen ska fortsätta! Solig

    /auspex

  • Anonym (Carpe diem) Trådstartaren
    Wed 2 Aug 2023 20:40

    Kära dagbok Onsdag den 2 augusti 2023 kl 20.33

    Nu är det sista semesterveckan, känns hyfsat ok att börja jobba på måndag. Börjar på en ny avdelning, känner till kollegorna men inte exakt hur de arbetar. Jag hoppas på det bästa.
    Den här veckan har varit lugn, gjort det jag känt för, träffade en kompis idag och käkade lunch, shoppade, snackat "skit".
    Träffat rätt mycket kompisar under den här semestern, kul. 
    Och kors i taket.. jag läser en deckare... Älskade att läsa när jag var barn/tonår. Men haft svårt de sista åren. Inte kunnat koncentrera mig (menar då skönlitteratur).
    De dagar som är kvar ska jag försöka städa och rensa mer. Känns skönt att få bort saker jag inte behöver.
    Nä, slut för nu. Ska läsa lite. Ha en fin kväll.
    Kl 20.39

Svar på tråden Kära dagbok - skriv hur din dag varit