• Anonym (Man)
    Sat 26 Dec 2020 16:43
    2072 visningar
    10 svar
    10
    2072

    Kroppen gör sig av med extra sädesvätska

    Hej!

    Jag är en man på drygt 30 som sprutar ganska mycket. Inga enorma mängder, men ändå lite mer än vad som är vanligt. Upp emåt 10 ml om det vill sig väl.

    Jag runkar också ganska ofta, nästan dagligen och kommer då betydligt mindre.

    Men så till min fråga. Att om jag håller upp ett tag, kanske 5 dagar eller lite mer och har varit kåt en period men inte gjort något med det, så händer det ibland när jag går och kissar efter det att jag får som en mini-utlösning precis efter jag kissat klart. Det kittlar till och det känns plötsligt som att jag inte riktigt kissat klart. Så jag trycker till lite för att få ut det sista, men det är inte kiss som kommer ut. Utan en vätska som är väldigt lik sperma. Fast lite mer lättflytande och mer homogen. Men blir fortfarande sådär klibbig av den.

    Min gissning är att det är kroppen sätt att göra sig av med "överproduktion" då den är van att få tömma sig nästan dagligen, men jag vet inte.

    Någon annan som upplevt något liknande eller hört om det? Jag har sökt en del på nätet men inte hittat någon som varit med om det här.

  • Svar på tråden Kroppen gör sig av med extra sädesvätska
  • Anonym (Annik­a -72)
    Sat 26 Dec 2020 16:58
    #1

    Din fru måste ha det bra med så många sprut. Hoppas hon njuter.

    Annika

  • Anonym (ssk)
    Sat 26 Dec 2020 18:12
    #2

    Ärligt talat så låter det inte så bra... du bör ringa urologmottagningen för råd.

  • Anonym (Man) Trådstartaren
    Sat 26 Dec 2020 20:13
    #3
    Anonym (Annika -72) skrev 2020-12-26 16:58:01 följande:

    Din fru måste ha det bra med så många sprut. Hoppas hon njuter.

    Annika


    Haha ja om jag nu hade haft någon fru så får jag väl hoppas att hon hade varit glad isf :P
  • Anonym (Man) Trådstartaren
    Sat 26 Dec 2020 20:15
    #4
    Anonym (ssk) skrev 2020-12-26 18:12:13 följande:

    Ärligt talat så låter det inte så bra... du bör ringa urologmottagningen för råd.


    Ja men det kanske får bli så. Tänkte kolla runt lite först bara och höra om andras erfarenheter.
  • Anonym (Man) Trådstartaren
    Sun 27 Dec 2020 11:07
    #5

    Någon annan med erfarenhet av detta?

  • Tue 29 Dec 2020 17:39
    #6

    Jodå det stämmer. När jag har varit avhållsam har jag fått spontan utlösning i kalsongerna. Det har också gått att jogga sig till utlösning. Underbart att jogga ..hålla emot..men inte kunna.. känna sprutet i träningsbyxorna

  • Anonym (Norma­n)
    Tue 29 Dec 2020 17:44
    #7

    Kroppen gör sig av med rester, gäller även ?gammal? säd. Vanligast är nog ändå att det följer med urin ut.

  • Anonym (Man) Trådstartaren
    Wed 30 Dec 2020 11:06
    #8
    Johan Nn skrev 2020-12-29 17:39:23 följande:

    Jodå det stämmer. När jag har varit avhållsam har jag fått spontan utlösning i kalsongerna. Det har också gått att jogga sig till utlösning. Underbart att jogga ..hålla emot..men inte kunna.. känna sprutet i träningsbyxorna


    Jo fast nu är det inte utlösning jag får, utan det är mer som att jag kissar en skvätt sädesvätska.
  • Anonym (ssk)
    Wed 30 Dec 2020 12:14
    #9
    Anonym (Man) skrev 2020-12-30 11:06:56 följande:
    Jo fast nu är det inte utlösning jag får, utan det är mer som att jag kissar en skvätt sädesvätska.
    Som sagt, det är verkligen inte normalt. Du bör kontakta din VC eller ringa urologmottagningen på ditt sjukhus för råd.
  • Sun 14 Aug 2022 07:15
    #10
    Hej där!
    Läste precis ditt inlägg,
    Alltså du beskrev exakt hur det 
    även är för mig o kunde inte
    beskriva de lika bra som du
    Gjort hur länge jag än försökt .

    Jag blev precis medlem här 
    efter att läst ditt inlägg annars
    kan man inte svara så vet inte 
    om jag gör rätt.
    Hoppas verkligen på att du
    kommer se detta. 

    Har du eller någon annan
    kommit fram till vad de 
    beror på??
    Mvh

    (Man)
    LÖR 26 DEC 2020 16:43

    Kroppen gör sig av med extra sädesvätska
Svar på tråden Kroppen gör sig av med extra sädesvätska