• Anonym (Orkar inte)

    Jag vill inte ha sex med min man, vad göra? Han tjatar!

    Jag har ingen sexlust längre, vill inte ha sex med min man, han tjatar typ varje dag om sex, jag håller på att bli tokig, orkar inte. Ställer upp ibland på sex och då är han nöjd typ Max 1-2 dgr, sen ska jag ställa upp igen! Vet inte vad jag ska göra?!

  • Svar på tråden Jag vill inte ha sex med min man, vad göra? Han tjatar!
  • Anonym (Teddy)
    Ensammake skrev 2021-12-16 17:49:41 följande:

    Jag tänker att det du säger och skriver tyder på att du har svårt att känna empati eller ta in saker som har med känslor att göra.

    Din make verkar inte vara något annat än ett verktyg för dig.

    Jag har aldrig stött på någon som har svårt att ta in så enkla känslomässiga begrepp. Du är kall, beräknande och empatilös utan att vara elak. Det skrämmer mig om jag ska vara ärlig.


    Så olika man kan uppfatta saker. Du ser en människa som är kall, beräknande och empatilös. Jag ser en människa som handlar utifrån rädsla. Och den rädslan kommer någonstans ifrån.

    Kalla och beräknande människor är det av en anledning. Få, kanske ingen, av dom anledningarna härstammar från bra och härliga upplevelser.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (woppdido) skrev 2021-12-16 17:45:37 följande:

    Du inser att TS spammar andras trådar och startar tråd efter tråd om detta?  Att det inte handlar om något djupt utan upprepning i stil med Kaffedrakens x antal trådar om exakt samma sak.


    Gör hon? Har missat detta om det nu är så.
    Ensammake skrev 2021-12-16 17:49:41 följande:

    Jag tänker att det du säger och skriver tyder på att du har svårt att känna empati eller ta in saker som har med känslor att göra.

    Din make verkar inte vara något annat än ett verktyg för dig.

    Jag har aldrig stött på någon som har svårt att ta in så enkla känslomässiga begrepp. Du är kall, beräknande och empatilös utan att vara elak. Det skrämmer mig om jag ska vara ärlig.


    Och med det som jag skrev ovan menar jag inte tvunget att jag har rätt. Det kanske är du som har rätt. Jag presenterar bara en tolkning, min tolkning.
  • Anonym (woppdido)
    Anonym (Teddy) skrev 2021-12-16 19:49:51 följande:
    Gör hon? Har missat detta om det nu är så.

    Ja, välj sex-kategorin på trådar och skumma lite på liknande trådar (hint fejkande).


    För att det du säger ska vara sant måste det ändå finnas någon form av reflektion hos en TS, vilket inte blir när någon frågar samma saker, på samma sätt och är "förvånad" över svaren varje gång.

  • Anonym (Oj)
    Anonym (Orkar inte) skrev 2021-12-16 17:39:12 följande:
    Tänker du jag skulle vara en psykopat?
    jag också
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (woppdido) skrev 2021-12-16 20:01:38 följande:

    Ja, välj sex-kategorin på trådar och skumma lite på liknande trådar (hint fejkande).

    För att det du säger ska vara sant måste det ändå finnas någon form av reflektion hos en TS, vilket inte blir när någon frågar samma saker, på samma sätt och är "förvånad" över svaren varje gång.


    Ok, ska kolla igenom lite trådar.
  • molly50
    Anonym (Orkar inte) skrev 2021-12-16 16:20:01 följande:
    Jag vill inte vara ensam
    Så då är du hellre ihop med någon som inte vill ditt bästa?
    Tycker du inte att du förtjänar bättre?
    Du behöver kanske gå och prata med någon om allt du har gåt igenom och jobba på din självrespekt och självkänsla.
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Teddy) skrev 2021-12-16 17:44:57 följande:

    Är det svårt att förstå att det finns väldigt många ensamma människor i vår värld som i brist på, vad du anser, äkta kärlek och attraktion, kanske väljer att leva med någon som de anser vara en god livskamrat? Om någon säger att den personen inte vill vara ensam, vilket antyder att den personen är van vid att vara det, så tycker du att det är en lämplig respons att svara "men herregud"?


    Ja. Med TS inställning är en psykolog ett bättre val än en partner
  • Anonym (Nm)
    Anonym (Orkar inte) skrev 2021-09-27 11:16:38 följande:

    Jag menar allvar med det. Men han är inte så snygg och innan vi träffades hade han inte haft sex på typ 8 år. Så tror han har svårt att träffa någon tyvärr.


    8 år är ju ganska länge.. iallafall om det inte är frivilligt. Hur länge har ni varit tillsammans? Har ni barn tillsammans?

    Sex är ju liksom inte en rättighet egentligen så vill varken du eller nån annan ha sex med honom så får han väl vara utan helt enkelt.. om han inte hade tänkt betala för det.

    Men om du verkligen tycker det är ok så får han väl försöka hitta nån iallafall , jag har aldrig testat sånt och aldrig varit intresserad men har hört från vänner att det finns kk-sidor och sånt typ Bodycontact och säkert nån mer.. det finns ju folk till allt så han skulle kanske kunna hitta nån även om han inte direkt är en 10-poängare.

    Är själv tjej och 30+ med två barn och ett på väg och även om det inte är så för mig precis nu vet jag hur det känns att inte ha nån sexlust av olika anledningar .. och jag tycker egentligen inte att man ska behöva ställa upp om man inte känner för det.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Kvinna45) skrev 2021-12-16 22:19:38 följande:

    Ja. Med TS inställning är en psykolog ett bättre val än en partner


    Och det får ju du tycka om du vill. Min invändning var huruvida sättet du uttrycker dig är lämpligt att säga till någon som du själv tycker är i behov av psykologisk vård.
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Teddy) skrev 2021-12-16 23:29:53 följande:

    Och det får ju du tycka om du vill. Min invändning var huruvida sättet du uttrycker dig är lämpligt att säga till någon som du själv tycker är i behov av psykologisk vård.


    Det är en känd skribent som trollar i hur många trådar som helst
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Kvinna45) skrev 2021-12-17 00:02:59 följande:

    Det är en känd skribent som trollar i hur många trådar som helst


    Jag har fått indikationer på det nu. Men om du vet det, varför diskuterar du med trollet?
  • Anonym (herregud)
    Anonym (Teddy) skrev 2021-12-17 00:31:52 följande:
    Jag har fått indikationer på det nu. Men om du vet det, varför diskuterar du med trollet?
    Man kanske inte vill låta ts 1800-talsmässiga uppfattning om kvinnors sexualitet stå oemotsagd. Hon upprepar i tråd efter tråd att sex bara handlar om mannens njutning och är meningslöst för kvinnor.
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (herregud) skrev 2021-12-17 07:45:14 följande:

    Man kanske inte vill låta ts 1800-talsmässiga uppfattning om kvinnors sexualitet stå oemotsagd. Hon upprepar i tråd efter tråd att sex bara handlar om mannens njutning och är meningslöst för kvinnor.


    Precis. Vill inte låta henne skriva tramset oemotsagd
  • AndreaBD
    Anonym (herregud) skrev 2021-12-17 07:45:14 följande:
    Man kanske inte vill låta ts 1800-talsmässiga uppfattning om kvinnors sexualitet stå oemotsagd. Hon upprepar i tråd efter tråd att sex bara handlar om mannens njutning och är meningslöst för kvinnor.
    Japp, av någon anledning vill hon få höra att andra kvinnor också tänker så. Och det gör de ju inte. Det kommer ju aldrig bli fler än en eller två som kanske råkat ut för något trauma eller nåt.
  • Anonym ((V))
    Anonym (Orkar inte) skrev 2021-12-16 10:25:44 följande:
    Tror knappast det är vanligt att ha ett sånt sexliv du beskriver här ovan
    Fast inte ovanligare än vad du beskriver att du har. Du är på ena sidan en ytterlighet. 
  • Tom Araya
    Anonym (Orkar inte) skrev 2021-12-15 19:01:23 följande:
    Ok jag förstår inte
    Anonym (Orkar inte) skrev 2021-12-15 19:16:53 följande:
    Jag har alltid tänkt och tänker att killen bara vill ha sin orgasm så snabbt som möjligt. Så har det sex jag vart med om varit iofs också. Så förstår inte alls det med samspel osv?
    Anonym (Orkar inte) skrev 2021-12-16 10:25:44 följande:
    Tror knappast det är vanligt att ha ett sånt sexliv du beskriver här ovan
    Anonym (Orkar inte) skrev 2021-12-16 16:05:09 följande:
    Varför ska jag vilja min mans bästa när han inte vill mitt bästa?
    Anonym (Orkar inte) skrev 2021-12-16 17:39:12 följande:
    Tänker du jag skulle vara en psykopat?
    Det verkar som att du har lite svårt för känslor och det samspel man har när man är kära och bryr sig om varandra. Har du någon grad av autism?




Svar på tråden Jag vill inte ha sex med min man, vad göra? Han tjatar!