• Fri 7 Jan 2022 13:07
    3466 visningar
    6 svar
    6
    3466

    Vem är pappan?

    Som rubriken lyder så behöver jag hjälp att ta reda på vem som är pappan till mitt barn i magen.

    Jag lever i en polyrelation tillsammans med två män och någon utav de två är pappan.

    Behöver hjälp att räkna ut vem?

    Den 2 december så hade jag sex med Pojkvän 1.

    Den 8 december fick jag positivt äl-test och hade då sex med Pojkvän 2.

    Eftersom äl-test var positivt den 8/12 så räknar jag att ägget släppte ca 2 dagar efter alltså den 10/12 och att befruktningen därför skedde den 11/12. Finns en chans att pojkvän 1 spermier överlevt tills dess eller är det högst troligt att det är pojkvän 2 som är pappa?

  • Svar på tråden Vem är pappan?
  • Anonym (2)
    Fri 7 Jan 2022 13:10
    #1

    Spermier kan leva i upp till en vecka i kvinnan. Men det är osannolikt att det är pojkvän 1 som är pappan.

  • Fri 7 Jan 2022 13:10
    #2

    Låter som pojkvän 2.

    Men jag skulle ändå göra ett dna-test när ungen kom ut.

  • Anonym (AB)
    Fri 7 Jan 2022 13:30
    #3
    Polymamman skrev 2022-01-07 13:07:59 följande:
    Vem är pappan?

    Som rubriken lyder så behöver jag hjälp att ta reda på vem som är pappan till mitt barn i magen.

    Jag lever i en polyrelation tillsammans med två män och någon utav de två är pappan.

    Behöver hjälp att räkna ut vem?

    Den 2 december så hade jag sex med Pojkvän 1.

    Den 8 december fick jag positivt äl-test och hade då sex med Pojkvän 2.

    Eftersom äl-test var positivt den 8/12 så räknar jag att ägget släppte ca 2 dagar efter alltså den 10/12 och att befruktningen därför skedde den 11/12. Finns en chans att pojkvän 1 spermier överlevt tills dess eller är det högst troligt att det är pojkvän 2 som är pappa?


    De får testa sig när barnet är fött. Det borde ligga i deras intresse också, de är ju medvetna om problemet. 
  • Anonym (Y)
    Fri 7 Jan 2022 13:41
    #4

    Ta reda på det själv istället för att fråga oss. Det får ni gott ta, när ni väljer att ingå i en sådan relation.

  • Fri 7 Jan 2022 13:45
    #5

    Enda sättet att få veta är att göra ett test. Det kan ni göra gratis efter att barnet är fött eller betala en slant för att göra under graviditeten. Finns inget mer att tillägga. Detta är inget du kan räkna ut.

  • Anonym (FYI)
    Fri 7 Jan 2022 16:28
    #6

    Om båda vet att du är poly så finns ingen anledning att gissa. Ta ett test. Det kan du göra redan under graviditeten.

Svar på tråden Vem är pappan?