• Anonym (Undrande)

    Ställer du upp på sex fast du egentligen inte vill?

    Hej,

    Jag känner som man att jag förväntas vilja älska när kvinnan vill. När jag inte känner någon större lust ställer jag upp ändå. Dels för att jag vill dels vill vara omanlig dels för att tillfredsställa henne för att jag älskar henne.

    Hur tänker ni andra? Ställer ni upp trots att ni inte har lust för att signalera kvinnlighet/ manlighet eller för att tillfredsställa er partner av omtanke/kärlek och för att få henne/honom att känna sig åtråvärd?

    Ställer ni av andra själ upp på sex trots att lusten saknas?

    Gör ni det ofta?

  • Svar på tråden Ställer du upp på sex fast du egentligen inte vill?
  • New  Dawn
    Anonym (Finns inget egentligen) skrev 2022-09-20 21:05:18 följande:
    Du snackar om machokultur och könsnormer nedan. 

    Det är självklart att män känner sig otillräckliga om de inte kan ge sin kvinna njutning.
    ?
    Så du ser det som en machokultur att män känner sig otillräckliga?!? ... Knappast

    Om vi ska snacka machokultur representerar det snarare att inte bry dig om kvinnan, utan att bara ta för sig.

    För övrigt känner sig de flesta kvinnor också sig ofta otillräckliga om mannen inte kommer, eller tänder på en.... Osv. Skillnaden är att det krävs lite mer av mannen generellt, eftersom kvinnor är lite "svårare" rent anatomiskt/sexuellt. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Finns inget egentligen)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-09-20 21:48:43 följande:

    Riktiga män ... 
    Lyssnar på min kvinna, vad hon orkar och vad hon vill, Hon vill men kan inte alltid så då får jag ju passa ini i hennes schema.
    Så får det bli just nu.


    (Ska svara på resten senare)
    Det hade inte varit okej om en man sa hur han vill att kvinnorna ska vara för att vara en riktig kvinna.
  • Anonym (Finns inget egentligen)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-09-20 21:48:43 följande:

    Riktiga män ... 
    Lyssnar på min kvinna, vad hon orkar och vad hon vill, Hon vill men kan inte alltid så då får jag ju passa ini i hennes schema.
    Så får det bli just nu.


    Passar kvinnorna in på mannens schema?

    Får män tycka kvinnor ska vara hemmafruar?
  • Anonym (Finns inget egentligen)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-09-20 21:48:43 följande:

    Riktiga män ... 
    Lyssnar på min kvinna, vad hon orkar och vad hon vill, Hon vill men kan inte alltid så då får jag ju passa ini i hennes schema.
    Så får det bli just nu.


    Männen ska både välja och bli vald på kvinnors villkor. 
  • Anonym (Finns inget egentligen)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-09-20 21:48:43 följande:

    Riktiga män ... 
    Lyssnar på min kvinna, vad hon orkar och vad hon vill, Hon vill men kan inte alltid så då får jag ju passa ini i hennes schema.
    Så får det bli just nu.


    Får männen ha krav på kvinnorna som de inte uppskattar för man ska vara en riktig man? 
  • New  Dawn
    Anonym (Finns inget egentligen) skrev 2022-09-20 20:56:38 följande:
    Det hade inte varit okej om en man sa något om hur han vill att kvinnorna ska vara för de ska vara riktiga män.
    Om man ska ha sex när någon man vill, då respekterar du inte det för de skulle annars inte vara riktiga män som du säger
    Du har inte förstått mycket av det jag skriver.... 
    Har aldrig skrivit något om. "riktiga män" 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Hmm)
    New Dawn skrev 2022-09-20 22:02:04 följande:
    Du har inte förstått mycket av det jag skriver.... 
    Har aldrig skrivit något om. "riktiga män" 
    Du kanske inte har träffat en riktig man ännu?
  • Anonym (Japp)
    Anonym (Finns inget egentligen) skrev 2022-09-20 21:42:25 följande:
    Så kvinnor vill ge lika mycket tillbaka till männen som de gör till kvinnorna?
    Det snarare handlar troligen om att kvinnor vill ge tillbaka så länge det gynnar dom.
    Samt att "ge tillbaka" är när männen ska penetrera kvinnan.
    Jag är inte intresserad av att ge tillbaka till "männen som grupp" i mina sexuella förhållanden, men jag ger lika mycket som jag tar med den mannen jag ligger med för tillfället. Jag vill och jobbar för att han ska njuta helt enkelt. Detta är en självklarhet för mig, precis som att han jobbar för min njutning. Ibland kanske det inte når hela vägen i mål men det är att jag eller han visar viljan och försöker som räknas. Jag har haft sex med en hel del män och det finns de som är enormt egoistiska och kör sitt eget race och inte lyssnar på signaler, sen finns det dom som precis som jag går igång på att ge sin partner njutning och är lyhörda. Men dessa människor finns med största sannolikhet i alla kön.

    Men hela din inställning verkar vara att alla kvinnor är hemska människor som bara spelar spel för egen vinning och trycker ner män? Dina kommentarer osar bitterhet. Vet inte vad du varit med om men kanske det är dags att bearbeta dina dåliga erfarenheter istället för att bli bitter på alla kvinnor och försaka din chans till att vara lycklig.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Finns inget egentligen) skrev 2022-09-20 21:59:15 följande:
    Männen ska både välja och bli vald på kvinnors villkor. 
    Men jösses så många kvinnor som blev provocerade av att de skulle få njuta själva.
    Har aldrig någonsin varit med om att bli pissad på genom att sätta hennes njutning först.
    Men ... finns alltid en första gång för allt tydligen
  • New  Dawn
    Anonym (Hmm) skrev 2022-09-20 22:23:53 följande:
    Du kanske inte har träffat en riktig man ännu?
    Vad är en riktig man enligt dig? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Hmm) skrev 2022-09-20 21:48:43 följande:

    Riktiga män ... 
    Lyssnar på min kvinna, vad hon orkar och vad hon vill, Hon vill men kan inte alltid så då får jag ju passa ini i hennes schema.
    Så får det bli just nu.


    Så din kvinna har ett schema?
    Varför har ni inte "schemat" tillsammans? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Hmm)
    New Dawn skrev 2022-09-20 23:58:20 följande:
    Så din kvinna har ett schema?
    Varför har ni inte "schemat" tillsammans? 
    Klimakteriet styr hennes "schema".
    Häng inte upp dig på ordet schema.
  • Anonym (Finns inget egentligen)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-09-20 23:00:34 följande:
    Men jösses så många kvinnor som blev provocerade av att de skulle få njuta själva.
    Har aldrig någonsin varit med om att bli pissad på genom att sätta hennes njutning först.
    Men ... finns alltid en första gång för allt tydligen
    Om det handlar om att kvinnors val ska både avgöra vad männen vill ha sex och vad kvinnorna vill, då handlar det ju om att kvinnorna vill ha makten.
  • New  Dawn
    Anonym (Hmm) skrev 2022-09-21 07:47:30 följande:
    Klimakteriet styr hennes "schema".
    Häng inte upp dig på ordet schema.
    Klimakteriet. På vilket sätt? Du skrev om torra slemhinnor. Hur löser ni det? 

    Om jag förstår det rätt så anpassar du dig efter henne. Varför gör ni inte sexlivet till något gemensamt, där ni ger och tar emot, för att ni vill, och gör sex till något skönt och positivt? 

    Du beskriver närmast plikskyldigt sex där du "ställer upp" .
    Jag fattar inte detta, varför du, och så många, verkar så negativt inställda till sex. Om du inte har lust kan du väl hellre tillfredsställa henne? Eller vänta tills du har sovit. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Ställer du upp på sex fast du egentligen inte vill?