• Anonym (…)

    Kondylom

    Hej! Har fått kondylom och använder något medel som man penslar över vårtorna.
    mår  så dåligt över detta så jag vet inte vart jag ska ta vägen, går och tänker på de hela tiden. kommer mitt liv vara normalt någon gång. kommer jag kunna ha sex utan kondom när vårtorn är borta? 
    ni som har upplevt detta har ni gjort något speciellt? 
    jag är rökare också kan de påverka att det inte läks lika fort ? 


     

  • Svar på tråden Kondylom
  • Anonym (Vårtor på trumpeten)

    Vårtor på trumpeten är ju ingen höjdare, men för kvinnor med lite tur med vårtornas placering så behöver det inte vara så estetiskt illa.

    Syns inte vårtorna så kommer de inte förhindra sex. Syns vårtorna säger förmodligen den du försöker ha sex med säga tack men nej tack. 

    Kondylomvårtor kommer tillbaks och försvinner om vart annat, du har dem för livet men trots det får du sprida dem så mycket du orkar eftersom de inte infattas av smittskyddslagen.

  • Anonym (…)

    Tack för ditt svar. 


     usch, man känner sig så äcklig och ofräsch där nere så länge dom jävla vårtorna finns. 
    och inte alls sugen på och ha sex värken med kondom häller.  
    må gud att detta försvinner !  

  • Anonym (Vårtor på trumpeten)
    Anonym (?) skrev 2022-03-16 00:16:42 följande:

    Tack för ditt svar. 


     usch, man känner sig så äcklig och ofräsch där nere så länge dom jävla vårtorna finns. 
    och inte alls sugen på och ha sex värken med kondom häller.  
    må gud att detta försvinner !  


    Jo, det är så tyvärr. Man är som mest smittsam när vårtorna är framme, och som minst smittsam när man gått symptomfri länge. Så du får kompromissa lite med sexlivet, vårtor? eller nyss haft vårtor?= kondom. Vårtfri en period? nästan riskfritt att du skall råka smitta ner någon.

    Men man skall ju ha kondom blabla, ja för det finns ju andra grejer man kan smittas av. men det vet du.

    Det här kanske nån kommer kritisera mig för, men om du är vårtfri och har träffat nån speciell, berätta inte förrän hon eller han är kär i dig. För att direkt börja med "du kommer förmodligen få vårtor på tasken av mig" är något som lätt kan skrämma iväg någon. Det är inte ens en andradejt-grej, mer en sån där efter han sagt att han älskar mig och jag verkligen känner att han gör det -grej. Och kör då med kondom i vårtperioder.

    Hos vissa försvinner det helt, de får bara symptom en enda gång, men sån tur skall man nog inte räkna med, att man fick kondylom i sig säger ju liksom det, att man inte är en person som är utrustad med tur.
  • Anonym (Belinda)
    Anonym (Vårtor på trumpeten) skrev 2022-03-16 00:10:05 följande:

    Vårtor på trumpeten är ju ingen höjdare, men för kvinnor med lite tur med vårtornas placering så behöver det inte vara så estetiskt illa.

    Syns inte vårtorna så kommer de inte förhindra sex. Syns vårtorna säger förmodligen den du försöker ha sex med säga tack men nej tack. 

    Kondylomvårtor kommer tillbaks och försvinner om vart annat, du har dem för livet men trots det får du sprida dem så mycket du orkar eftersom de inte infattas av smittskyddslagen.


    Du verkar ju inte veta alls vad du pratar om. Kondylom är något du kan bli av med via olika behandlingar. De värsta är kondylom inuti slidan i slemhinnorna som kan kräva operation eller brännas bort med lazer. Man får bränna bort dem eller pensla och då uppstår små sår som kan göra väldigt ont om de sitter på sårbara platser. Sen finns det risk för cancer i munhåla och svalg om man har otur. Kondylom är en av de farligaste sjukdomarna på så sått och man kan få det via kyssar och oralsex.

    Men en och annan liten vårta kan man pensla bort på ganska kort tid och sen vara symptomfri. Jag hade kondylom som ung men har aldrig fått tillbaks det.
    Dock ska man absolut inte ha sex med vårtor eftersom det smittar otroligt lätt.
  • Anonym (Vårtor på trumpeten)
    Anonym (Belinda) skrev 2022-03-16 08:06:59 följande:
    Du verkar ju inte veta alls vad du pratar om. Kondylom är något du kan bli av med via olika behandlingar. De värsta är kondylom inuti slidan i slemhinnorna som kan kräva operation eller brännas bort med lazer. Man får bränna bort dem eller pensla och då uppstår små sår som kan göra väldigt ont om de sitter på sårbara platser. Sen finns det risk för cancer i munhåla och svalg om man har otur. Kondylom är en av de farligaste sjukdomarna på så sått och man kan få det via kyssar och oralsex.

    Men en och annan liten vårta kan man pensla bort på ganska kort tid och sen vara symptomfri. Jag hade kondylom som ung men har aldrig fått tillbaks det.
    Dock ska man absolut inte ha sex med vårtor eftersom det smittar otroligt lätt.
    Du verkar vara i behov av en enkel googling. Kondylom är inget man hade, det är något man har. 
  • Anonym (…)

    Hej tack för ditt svar ! 


    jag Har fått behandling och den jag penslar med så börjar det hjälpa men att det tar tid tills dom försvinner. 
    men mår så dåligt över detta det har tagit mig riktigt psykiskt. 
    sen går man in på Google och läser allt annat från den ena till de andra. 


    får jag lov o fråga vaccinerade du dig på detta sen när du blev frisk förklarad ? Hörde från en läkaren att de bästa man kan göra är att man vaccinerar sig när viruset är borta.
    gjorde du något annat än att du använde de medlet du fick utskrivet från läkaren ? 


     

  • Pope Joan II
    Anonym (?) skrev 2022-03-16 00:16:42 följande:

    Tack för ditt svar. 


     usch, man känner sig så äcklig och ofräsch där nere så länge dom jävla vårtorna finns. 
    och inte alls sugen på och ha sex värken med kondom häller.  
    må gud att detta försvinner !  


    Äcklig och ofräsch är du givetvis inte. Det är väl inte konstigare att drabbas av vårtor, sjukdomar, avvikelser och annat i underlivet än det är att göra det på andra delar av kroppen. 

    Jag tycker verkligen inte att du ska må dåligt över en sådan här sak. 
  • Anonym (Belinda)
    Anonym (Vårtor på trumpeten) skrev 2022-03-16 08:38:15 följande:
    Du verkar vara i behov av en enkel googling. Kondylom är inget man hade, det är något man har. 
    Ingen läkare som sagt att jag har kondylom i kroppen permanent. När vårtorna var borta var jag friskförklarad och smittade inte heller någon annan och har aldrig fått tillbaks det på 25 år Haft väldigt mycket oskyddat sex under dessa år och ingen partner som fått kondylom eller annan HPV.
Svar på tråden Kondylom