• Anonym (Sophi­a)
    Fri 18 Mar 2022 20:20
    4515 visningar
    22 svar
    22
    4515

    Han hade sex med mig när jag var däckad

    Det här är något som gnagt i mig i flera år och jag vill gärna höra hur andra ser på det.

    För många år sedan var jag tillsammans med en kille. Vid tiden var vårt förhållande på upphällningen, samlivet var nästan obefintligt.

    Så en kväll efter att gästerna gått hem efter en fest vaknade jag av att han hade penetrerande samlag med mig när jag låg däckad efter alldeles för mycket alkohol.

    Efter en liten stund lyckades jag så putta bort honom. Vad jag vet slutade han då, åtminstone vaknade jag inte av att han försökte igen. 

    Jag kände mig så kränkt, oerhört utsatt och respektlöst behandlad och när jag dagen efter ifrågasatte vad han gjort svarade han ung. "jag trodde du ville, du gillar ju det".

    Vad han syftade på då var en händelse 5 år tidigare då vi nyss träffats och var så där passionerade som nyförälskade kan vara. Han skulle jobba natt och jag bad honom väcka mig med sex när han kom hem, vilket han också gjorde. Det kändes mysigt och lockande just då. 

    Aldrig någonsin efter den gången har jag bett honom eller på nåt vis "låtit honom" ha sex med mig när jag sover. Ändå hävdade han att han trodde det var fritt fram när han tog för sig av min näst intill medvetslösa kropp flera år senare. 

    Var det han gjorde försvarbart tycker ni? Får jag i nån grad skylla mig själv för att jag flera år tidigare gett mitt samtycke?

    (Ja, jag har läst den andra tråden om väninnan som låter partnern ha sex med henne när hon sover...)
  • Svar på tråden Han hade sex med mig när jag var däckad
  • Fri 18 Mar 2022 21:13
    #11
    +1

    Borde du ha pratat med han? Nej nog fan antar man att man inte får ha sex men någon som är däckad!! Det är inte alls ditt fel på något vis!

  • Anonym (Sophi­a) Trådstartaren
    Fri 18 Mar 2022 21:19
    #12
    Anonym (Luke) skrev 2022-03-18 21:12:07 följande:
    Det han gjorde var fel om han var medvetande vid tillfället. Omedveten sex kan dock hända i en relation och han kan ha varit däckad eller vid omedvetande själv. Har själv vaknat upp en gång av att jag hade aktiv sex i sömnen. 

    Det bästa du kan göra är att gå vidare.
    Jag har svårt att se hur någon skulle kunna genomföra en sån akt däckad.
  • Anonym (Teddy­)
    Fri 18 Mar 2022 21:20
    #13
    +1
    Anonym (Sophia) skrev 2022-03-18 21:10:33 följande:
    Borde jag ha pratat med honom innan att det inte är okej att han har sex med mig om jag är däckad?
    Nej, man får anta att folk är normalt funtade såvida dom uppenbart inte är det. Isf ska det inte behöva diskuteras.
  • Anonym (Sophi­a) Trådstartaren
    Fri 18 Mar 2022 21:26
    #14
    Ocdmänniska skrev 2022-03-18 21:13:54 följande:

    Borde du ha pratat med han? Nej nog fan antar man att man inte får ha sex men någon som är däckad!! Det är inte alls ditt fel på något vis!


    Tack.

    Jag var ung, oerfaren och med dålig självkänsla. Nu i efterhand kan se jag hur destruktiv relationen var och att det förekom psykisk misshandel men då när det hände kändes det faktiskt som att det på nåt vis var mitt eget fel.

    För att jag låtit honom tro att det var okej och för att jag druckit för mycket :/
  • Anonym (Luke)
    Fri 18 Mar 2022 21:29
    #15
    -1
    Anonym (Sophia) skrev 2022-03-18 21:19:25 följande:
    Jag har svårt att se hur någon skulle kunna genomföra en sån akt däckad.
    Nu vet inte jag exakt vad han gjorde men att ha sex i sömnen är inte särskilt ovanligt. Det är en viktig anledning till varför man aldrig ska sova i samma säng med någon annan än en partner.
  • Anonym (Sophi­a) Trådstartaren
    Fri 18 Mar 2022 21:39
    #16
    Anonym (Luke) skrev 2022-03-18 21:29:10 följande:
    Nu vet inte jag exakt vad han gjorde men att ha sex i sömnen är inte särskilt ovanligt. Det är en viktig anledning till varför man aldrig ska sova i samma säng med någon annan än en partner.
    Sexsomni sker som jag förstår det under djupsömn utan att personen minns det efteråt. Så var inte fallet här. Han visste att han hade haft sex med mig men sa att han trodde att jag ville det.
  • Fri 18 Mar 2022 21:42
    #17

    Och det är precis det man tycker när man är i den situationen, att det är ens eget fel. Det är klassiskt och nått som gör att folk ofta inte lämnar sin partner 

    Så allt det där är normalt som du känner! Men otroligt skönt att höra att det är ett ex och att du inser hur fel det är!

  • Anonym (Sophi­a) Trådstartaren
    Fri 18 Mar 2022 21:52
    #18
    Ocdmänniska skrev 2022-03-18 21:42:04 följande:

    Och det är precis det man tycker när man är i den situationen, att det är ens eget fel. Det är klassiskt och nått som gör att folk ofta inte lämnar sin partner 

    Så allt det där är normalt som du känner! Men otroligt skönt att höra att det är ett ex och att du inser hur fel det är!


    Känns bra att höra nu. Och att få skriva av mig. Jag har faktiskt aldrig nämnt den här händelsen för någon förut. Har skuldbelagt mig själv.
  • Fri 18 Mar 2022 22:06
    #19
    +1
    Anonym (Sophia) skrev 2022-03-18 21:52:56 följande:
    Känns bra att höra nu. Och att få skriva av mig. Jag har faktiskt aldrig nämnt den här händelsen för någon förut. Har skuldbelagt mig själv.
    Bra att du kan känna det att det känns skönt nu. Och starkt av dig att berätta tycker jag verkligen! Och visa kommer säga att det inte är så farligt men tro mig det är det och låt dig inte förminskas av folk som säger så!. Tyvärr är det våldtäkt du varit med om...
  • Anonym (Putin­)
    Fri 18 Mar 2022 22:43
    #20
    -2

    Har han druckit lika mycket så kan det bli så. Som du själv säger "Vad jag vet slutade han då, åtminstone vaknade jag inte av att han försökte igen. " så fattade han att du inte vill. 

  • Fri 18 Mar 2022 22:46
    #21
    +1
    Anonym (Putin) skrev 2022-03-18 22:43:03 följande:

    Har han druckit lika mycket så kan det bli så. Som du själv säger "Vad jag vet slutade han då, åtminstone vaknade jag inte av att han försökte igen. " så fattade han att du inte vill. 


    Yes skyll på alkoholen för han våldtog, ändå inte okej!!!
  • Anonym (A)
    Sat 19 Mar 2022 17:31
    #22
    +1
    Ocdmänniska skrev 2022-03-18 21:13:54 följande:
    Borde du ha pratat med han? Nej nog fan antar man att man inte får ha sex men någon som är däckad!! Det är inte alls ditt fel på något vis!
    Håller med, inte okej.
Svar på tråden Han hade sex med mig när jag var däckad