• Anonym (Malin)

    Nästa steg efter Oxascand?

    Jag har fått testa Oxascand mot ångest men det var som att äta sockerpiller, ingenting hände. Blev förvånad för jag har hört att det ska vara så himla starkt. Jag ska till läkaren snart och självklart är det upp till henne att bestämma men jag vill ha läst på lite. Vad är nästa steg upp om Oxascand inte fungerar?

  • Svar på tråden Nästa steg efter Oxascand?
  • Anonym (Anna)

    Det beror nog på vilken typ av ångest du har -  när eller hur den uppträder.

    Om det är ofta och ihållande kanske gabapentin eller lyrica är ett alternativ. 

    Har du testat SSRI, Paroxetin t.ex? 

  • Anonym (Malin)
    Anonym (Anna) skrev 2022-03-28 22:18:39 följande:

    Det beror nog på vilken typ av ångest du har -  när eller hur den uppträder.

    Om det är ofta och ihållande kanske gabapentin eller lyrica är ett alternativ. 

    Har du testat SSRI, Paroxetin t.ex? 


    Den ska användas vid behov (alltså inte varje dag) 

    SSRI är inte bensodiazepiner utan en egen medicinkategori. Lyrica hade jag fram till för några månader sen men min nya läkare har som policy att inte skriva ut den så jag slutade. 
  • ToniErdmann
    Anonym (Malin) skrev 2022-03-29 20:11:08 följande:

    Puff


    Vilken dos tar du av Oxascand?
  • Anonym (Ängla)

    Stesolid eller xanor. Den sistnämnda är dock svår att få utskriven, tack o lov.

    Själv kör jag sobril vid behov och lergigan rätt ofta.

  • Anonym (Malin)
    ToniErdmann skrev 2022-03-29 20:22:23 följande:
    Vilken dos tar du av Oxascand?
    10mg 
    Anonym (Ängla) skrev 2022-03-29 21:12:45 följande:

    Stesolid eller xanor. Den sistnämnda är dock svår att få utskriven, tack o lov.

    Själv kör jag sobril vid behov och lergigan rätt ofta.


    Tack för infon. Lergigan har jag också testat, det hände inget början tog maxdos av den heller. Jag ska läsa på om Stesolid, Xanor låter det inte som att jag kommer få det var skitsvårt för mig att få Oxascand 
Svar på tråden Nästa steg efter Oxascand?