• Anonym (Kjelle11)

    Så länge kvinnor väljer män efter plånbok kommer det aldrig bli jämställt

    fof.se/artikel/2018/8/farre-man-blir-pappor/

    fof.se/artikel/2018/8/farre-man-blir-pappor/

    Forskning visar att antalet ofrivilligt barnlösa män över 45 ökat lavinartat de senaste 40 åren. Allt eftersom kvinnor blir mer framgångsrika ratar de män som inte är det. Faktum är att det är oerhört ovanligt att en framgångsrik kvinna är tsm med en man som inte är det. Hur många kvinnliga marknadschefer, jurister eller läkare är tillsammans med manliga fritidspedagoger eller uskor? Motsatt förhållande är otroligt vanligt.

    En liten klick män kan förlusta sig på massor av kvinnor medan en stor klick blir utanför.

    Hur ska jämställdhet någonsin kunna uppstå så länge kvinnor så uppenbart enkom väljer män efter plånbok som är betydligt större än deras egen?

    Så länge en man är rik och mäktig finns kvinnor i överflöd. Hur vidrig mannen än må vara. Putin och Trump har vackra kvinnor trånande efter sig konstant. Vad skickar detta för signaler till unga män? Att kvinnor accepterar vadsomhelst av män så länge plånboken är stor?
  • Svar på tråden Så länge kvinnor väljer män efter plånbok kommer det aldrig bli jämställt
  • Anonym (Raptor)
    Anonym (Ted) skrev 2022-05-21 07:54:57 följande:
    Du tycker inte att det finns en skillnad i att skämta om en grupperings generella drag och beteenden och att skämta om att skratta sig igenom någons mammas begravning? Det får stå för dig.
    Men man kanske tycker alla begravningar är underhållande?

    Jag är glad för att jag lever, får en stor kick av det. Nu vann jag över en till!
    Släktingar som aldrig haft en kostym i sitt liv kommer dit och ser ut som Frankenstein i 80-talsaxelvaddar. Någons osnutna unge kommer alltid att göra nåt pinsamt, nån jubelidiot släpade med två ungar som spytt hela natten förra gången jag var på begravning, med fullt av 80+ folk som då lekte "inte nudda ungen" på mottagningen.

    Prästen kan vara illa förberedd och mumla nåt vagt och änglalikt om värsta gubbtjyven på hela orten, som spottade ut snuset på en 3-åring en gång och sparkade folks hundar.

    Och folk som bara ville ärva ska stå tillsammans och låtsas hur lessna de är, fast de kommer att ha duell i gryningen sen när bohaget ska fördelas.

    Det är stor humor, om man tänker på saken. De flesta av oss är hyenor när allt kommer till kritan och det syns där.
  • Anonym (Ted)
    Anonym (Raptor) skrev 2022-05-21 08:06:08 följande:
    Men man kanske tycker alla begravningar är underhållande?

    Jag är glad för att jag lever, får en stor kick av det. Nu vann jag över en till!
    Släktingar som aldrig haft en kostym i sitt liv kommer dit och ser ut som Frankenstein i 80-talsaxelvaddar. Någons osnutna unge kommer alltid att göra nåt pinsamt, nån jubelidiot släpade med två ungar som spytt hela natten förra gången jag var på begravning, med fullt av 80+ folk som då lekte "inte nudda ungen" på mottagningen.

    Prästen kan vara illa förberedd och mumla nåt vagt och änglalikt om värsta gubbtjyven på hela orten, som spottade ut snuset på en 3-åring en gång och sparkade folks hundar.

    Och folk som bara ville ärva ska stå tillsammans och låtsas hur lessna de är, fast de kommer att ha duell i gryningen sen när bohaget ska fördelas.

    Det är stor humor, om man tänker på saken. De flesta av oss är hyenor när allt kommer till kritan och det syns där.
    Jo, jag tror att alla har 2 nivåer av moral. En som man visar utåt sett, speciellt till ytligt bekanta, på sociala medier och inför kollegor. Sedan har man en annan nivå på moral som mer gynnar en själv. Så visst har du lite rätt i det.

    Men i vilken grad man njuter av andras elände i livet varierar.. och även vad som är humor tydligen.
  • nihka
    Anonym (Ted) skrev 2022-05-21 07:54:57 följande:
    Du tycker inte att det finns en skillnad i att skämta om en grupperings generella drag och beteenden och att skämta om att skratta sig igenom någons mammas begravning? Det får stå för dig.
    "En grupperings generella drag". Så du menar på fullt allvar att det är en grupperings generella drag att kvinnor med många sexpartners är dåliga och män med många sexpartners är bra? Det får stå för dig.

    Jag tänkte på mer visa en fullständigt respektlös syn. Respektlöshet mot kvinnor och respektlöshet mot de döda och deras anhöriga.

    Same - same. Jättekul. NOT.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Raptor) skrev 2022-05-21 08:06:08 följande:
    Men man kanske tycker alla begravningar är underhållande?

    Jag är glad för att jag lever, får en stor kick av det. Nu vann jag över en till!
    Släktingar som aldrig haft en kostym i sitt liv kommer dit och ser ut som Frankenstein i 80-talsaxelvaddar. Någons osnutna unge kommer alltid att göra nåt pinsamt, nån jubelidiot släpade med två ungar som spytt hela natten förra gången jag var på begravning, med fullt av 80+ folk som då lekte "inte nudda ungen" på mottagningen.

    Prästen kan vara illa förberedd och mumla nåt vagt och änglalikt om värsta gubbtjyven på hela orten, som spottade ut snuset på en 3-åring en gång och sparkade folks hundar.

    Och folk som bara ville ärva ska stå tillsammans och låtsas hur lessna de är, fast de kommer att ha duell i gryningen sen när bohaget ska fördelas.

    Det är stor humor, om man tänker på saken. De flesta av oss är hyenor när allt kommer till kritan och det syns där.
    I ett sånt läge är det hela tragikomiskt, men vet fan om jag skulle visa eller säga nåt om det mer än i förtroende till ett utvalt få. Aset var ju ändå någons pappa, bror osv och de ska inte utsättas för annat än sina egna jobbiga motstridiga känslor och sanningar en sån dag.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Ted)
    nihka skrev 2022-05-21 10:31:33 följande:
    "En grupperings generella drag". Så du menar på fullt allvar att det är en grupperings generella drag att kvinnor med många sexpartners är dåliga och män med många sexpartners är bra? Det får stå för dig.

    Jag tänkte på mer visa en fullständigt respektlös syn. Respektlöshet mot kvinnor och respektlöshet mot de döda och deras anhöriga.

    Same - same. Jättekul. NOT.
    Man driver väl de flesta grupperingar tänker jag? Det finns nog ingen kategori av människor som är helt fredad.
  • Anonym (Raptor)
    nihka skrev 2022-05-21 10:37:51 följande:
    I ett sånt läge är det hela tragikomiskt, men vet fan om jag skulle visa eller säga nåt om det mer än i förtroende till ett utvalt få. Aset var ju ändå någons pappa, bror osv och de ska inte utsättas för annat än sina egna jobbiga motstridiga känslor och sanningar en sån dag.
    Nej, någon form av social kompetens får man väl ha.

    Men jag skulle ljuga om jag sa att jag aldrig blivit full i skratt på en begravning. Det har hänt flera gånger.
  • nihka
    Anonym (Ted) skrev 2022-05-21 10:51:22 följande:
    Man driver väl de flesta grupperingar tänker jag? Det finns nog ingen kategori av människor som är helt fredad.
    Visst.

    incels Hahaha!

    kastrerade män Hahahah

    Jättekul!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Ted)
    nihka skrev 2022-05-21 19:50:48 följande:
    Visst.

    incels Hahaha!

    kastrerade män Hahahah

    Jättekul!

    Jag kan skämta om incels.. och även kastrerade män, vet dock inte hur stor grupp kastrerade män som egentligen finns, men men. Det går att skämta om det mesta med rätt tajming, rätt forum och med lite finess.


    Min humor stannar inte vid att bara skämta om kvinnor om du nu trodde det. Däremot har jag en känsla för var och när saker passar sig.

  • nihka
    Anonym (Ted) skrev 2022-05-21 20:01:29 följande:

    Jag kan skämta om incels.. och även kastrerade män, vet dock inte hur stor grupp kastrerade män som egentligen finns, men men. Det går att skämta om det mesta med rätt tajming, rätt forum och med lite finess.


    Min humor stannar inte vid att bara skämta om kvinnor om du nu trodde det. Däremot har jag en känsla för var och när saker passar sig.


    Finns det någon plump person som inte tycker de har en känsla för vad som passar sig?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Ted)
    nihka skrev 2022-05-21 20:55:53 följande:
    Finns det någon plump person som inte tycker de har en känsla för vad som passar sig?
    Vet inte.. jag känner ingen.
  • Tom Araya
    nihka skrev 2022-05-20 18:53:45 följande:
    Jo, om jag asflabbar mig igenom din mammas begravning är det tecken på att jag har humor. *rolig kista hahahaha!* Hade varit värre om jag hade varit allvarlig.
    Vart är skämtet som står i motsats till det allvarliga?
  • Tsprit

    Elon Musk och andra smarta människor har länge varnat för framtidens brist på människor. Att vi fått det så bra, och lever så sekulärt att folk idag ser barn som en ekonomisk kostnad, snarare än som en tillgång. Både kvinnor och män är allt mindre intresserade av barn, utan istället sätts den personliga friheten i fokus.

    Och när kvinnor inte längre behöver mannens pengar (de gör karriär), och mannen inte längre behöver kvinnans kropp (det finns massor av gratis porr), varför ska folk då bli tillsammans? Det är ju inte bara barnafödandet som går ständigt nedåt, antalet skilsmässor och brutna förhållandet ökar också.

    Perfect or bust!

  • Anonym (Raptor)
    Tom Araya skrev 2022-05-27 10:57:51 följande:
    Vart är skämtet som står i motsats till det allvarliga?
    Vad är meningen med att fortsätta den här tråden?

    *tittar över stäppen med de rullande buskarna av meningslösheter medan trådens ämne knappt är synligt borta vid horisonten...."
  • Tom Araya
    Tsprit skrev 2022-05-27 12:10:59 följande:

    Elon Musk och andra smarta människor har länge varnat för framtidens brist på människor. Att vi fått det så bra, och lever så sekulärt att folk idag ser barn som en ekonomisk kostnad, snarare än som en tillgång. Både kvinnor och män är allt mindre intresserade av barn, utan istället sätts den personliga friheten i fokus.

    Och när kvinnor inte längre behöver mannens pengar (de gör karriär), och mannen inte längre behöver kvinnans kropp (det finns massor av gratis porr), varför ska folk då bli tillsammans? Det är ju inte bara barnafödandet som går ständigt nedåt, antalet skilsmässor och brutna förhållandet ökar också.

    Perfect or bust!


    Kärlek är underskattat.
  • Tsprit
    Tom Araya skrev 2022-05-27 13:48:45 följande:
    Kärlek är underskattat.
    Tydligen inte, för då hade inte så många par gjort slut som de gör idag. Då hade inte så många skilsmässor ägt rum. Jag säger tvärtom, kärlek är överskattat. Det är en drogliknande känsla som går över kort efter att man blivit tillsammans.
  • Tom Araya
    Tsprit skrev 2022-05-27 13:53:11 följande:
    Tydligen inte, för då hade inte så många par gjort slut som de gör idag. Då hade inte så många skilsmässor ägt rum. Jag säger tvärtom, kärlek är överskattat. Det är en drogliknande känsla som går över kort efter att man blivit tillsammans.
    Tvärt om. Hade kärlek uppskattats i högre grad hade fler velat vara tillsammans och vårdat sina förhållanden.

    En "drogliknande känsla som går över kort efter att man blivit tillsammans" är inte kärlek.
  • Anonym (Gör det också)

    Kan ju vara bra för då har fler män chansen om olika saker kan göra att man får en kvinna. 

Svar på tråden Så länge kvinnor väljer män efter plånbok kommer det aldrig bli jämställt