• Anonym (Trött­)
    Tue 19 Apr 2022 17:26
    3078 visningar
    3 svar
    3
    3078

    Elak förälder

    Hej
    Behöver verkligen råd.

    Är ensamstående med ett litet barn på 3
    Är just nu arbetslös och bor hos min mamma.

    Till saken
    Har borderline och kämpar verkligen extremt mycket för mitt barns skull.
     
    Vet inte riktigt vad jag ska göra för min mamma är verkligen elak för det minsta lilla, jag städar hela lägenheten var och varannan dag , plockar alltid undan och ber henne aldrig om hjälp med något.
    Men skulle jag råka glömma ett glas på bordert eller inte plocka ur diskmaskinen absolut direkt så får hon flipp och hotar med att vräka , slänger ur sig saker som du kanske ska ta livet av dig då, du är dum i huvudet, sök bättre hjälp osv osv och detta händer mer eller mindre dagligen. 
    Vad kan jag göra?

    Söker lägenhet dagligen, står i bostadskö och har gjort rätt länge, men det spelar inte någon roll då jag inte har någon riktig inkomst förutom försörjningsstöd och en gammal skuld som jag betalat redan.

    Vad kan jag göra?
    Mår redan så fruktansvärt dåligt och kämpar verkligen med att må bättre och hitta ett jobb tillslut men jag orkar inte,är så himla förstörd att så fort min dotter gått och lagt sig så går jag isär.
    Är jag fast här tills jag ordnat upp allt?
    Allt känns så himla långt borta och jag vet inte hur jag ska fixa det.

    Tips?

  • Svar på tråden Elak förälder
  • Tue 19 Apr 2022 17:35
    #1

    Har du gjort en ansökan om boende? Är inte vidare säkert att den går igenom men det är värt att åtminstone försöka.

    Jag tror du kommer bli knäckt om du fortsätter att bo där. Du behöver komma därifrån så snart som möjligt, även om det är som inneboende hos någon annan.

  • Anonym (L)
    Tue 19 Apr 2022 18:11
    #2
    +1
    Anonym (Trött) skrev 2022-04-19 17:26:20 följande:
    Elak förälder

    Hej
    Behöver verkligen råd.

    Är ensamstående med ett litet barn på 3
    Är just nu arbetslös och bor hos min mamma.

    Till saken
    Har borderline och kämpar verkligen extremt mycket för mitt barns skull.
     
    Vet inte riktigt vad jag ska göra för min mamma är verkligen elak för det minsta lilla, jag städar hela lägenheten var och varannan dag , plockar alltid undan och ber henne aldrig om hjälp med något.
    Men skulle jag råka glömma ett glas på bordert eller inte plocka ur diskmaskinen absolut direkt så får hon flipp och hotar med att vräka , slänger ur sig saker som du kanske ska ta livet av dig då, du är dum i huvudet, sök bättre hjälp osv osv och detta händer mer eller mindre dagligen. 
    Vad kan jag göra?

    Söker lägenhet dagligen, står i bostadskö och har gjort rätt länge, men det spelar inte någon roll då jag inte har någon riktig inkomst förutom försörjningsstöd och en gammal skuld som jag betalat redan.

    Vad kan jag göra?
    Mår redan så fruktansvärt dåligt och kämpar verkligen med att må bättre och hitta ett jobb tillslut men jag orkar inte,är så himla förstörd att så fort min dotter gått och lagt sig så går jag isär.
    Är jag fast här tills jag ordnat upp allt?
    Allt känns så himla långt borta och jag vet inte hur jag ska fixa det.

    Tips?


    Hej
    Det låter tufft, riktigt tufft.

    Råkar din mamma också lida av något, för det låter inte riktigt "normalt" (hatar det ordet..men hoppas att du förstår) och definitivt inte ok att uttrycka sig på det sättet eller reagera så starkt kring saker.

    Hur bor du hos din mamma? Har du något eget rum så att du kan stänga om dig eller sover ni i vardagsrummet.
    Brukar hon göra detta inför din dotter?

    Har du stöd? Som t.ex. samtalsstöd via psykiatrin. Hur ser din kontakt på socialtjänsten ut? Har du berättat vad du utsätts för?
  • Tue 5 Jul 2022 19:46
    #3

    Hej, mitt namn är Mia och är ensamstående mamma som läser sociologi programmet just nu. Jag undrar om nån av er vill ställa upp i en intervju inom snarast möjligt. Kandidatuppsatsen handlar alltså om ensamstående mammor, där vår ambition är att ta reda på de utmaningar, strategier och lösningar i den givna situation, alltså både positiva och negativa aspekter i vardagen med att vara ensamstående mamma. 




    Svara gärna i denna tråd eller ett privat meddelande om det skulle vara av intresse! 

Svar på tråden Elak förälder