• Anonym (okäänd)

    Stora blygläppar

    Jag har stora och hängiga blygläppar och  verkligen hatar dom. De sticker ut, stör under sex och skaver ibland. Men utseendet är det som stör mig mest. Mår så otroligt psykiskt dåligt pga de och har inte sex ofta alls och när jag har det blir det under mörkret för att jag inte vill att någon ska se dom. Ska man spara ihop till en operation här i Sverige eller resa till Turkiet då det lär var billigare? Någon som gjort den operationen här? Jag är student så har inte råd att betala en stor summa pengar nu och vill inte någon ska veta om att jag gjort operationen. Är en ung väldigt attraktiv kvinna men fiffin ser inte normal ut :( annars fungerar den som den ska

  • Svar på tråden Stora blygläppar
  • Anonym (Olika)
    Anonym (H) skrev 2022-04-29 10:23:54 följande:
    Det framgick väldigt tydligt i TS att det handlar om utseendet och inte smärtor. Hade det varit anatomiska problem hade det varit en annan sak. Nu är det iklass med kukstorlek.
    Skillnaden är att hon har ett val.
  • Anonym (Önskar ni förstår)

    Blir uppriktigt ledsen att alla ni som känner så inte kan förstå, det finns en tro där skönhetsideal som är så långt ifrån verkligheten ska sätta prägeln.
    jag är en 41årig man som har ett stort utbud av nära och kära, jag har ett Frispråkigt sätt att leva och vara som person. vilket gjort att vi pratar väldigt öppet om allt.

    för Att hålla mig till ämnet vad det gäller just underlivet på er vackra kvinnor så kan jag säga att större delen av alla män jag varit med faktiskt inte bara föredrar längre blygdläppar, dom älskar det. Det skapar en betydligt mer välkomnande vy! sen känslan när man får äran att leka och ge njutning. Det ligger till så att ni som har lite större läppar har mer chans att även njuta. Med rätt beröring och rätt sätt att behaga så kommer ni få starkare upplevelse sexuellt än en med små eller obefintliga. och det är faktiskt upplevt då jag själv anser att det verkligen märks tydligt på en kvinnas känsla att njuta. Att operera sig kan i många fall tyvärr generera inte bara känselbortfall pga ärrbildningar utan även smärtor som blir ganska påtagliga för vissa och det ganska länge. 


    med risk för att detta kommer tolkas som lite ofräscht av vissa, och tändande för andra så är även doften och smaken av stor betydelse. det ska med belysas att 99% av alla män gillar mer när det doftar och smakar kvinna, än hudkräm och tvål. vilket större läppar ger. 


    sen beklagar jag självklart mig för alla er som lider rent medicinskt av hur ni är skapade. Och hoppas ni kan finna lösningar som vi män får göra beroende på hur vi är skapt. 
    lägga den uppåt eller åt sidorna. i vissa fall ha sjukt åtsittande underkläder. 


    men snälla skäms inte för hur ni är skapta av andra orsaker. Våga öppna er och fråga, ni kommer bli chockade över hur många som ser det ni bär på som deras dröm ideal för hur ett underliv ska se ut! 


    från en som vet????????


     

  • Lars703

    Det verkar finnas många som tycker att blygdläpparna är fula. Hur ser fula ut? Hur ser fina ut? Något som intresserar mig när jag läser i tråden. 

  • Anonym (Tommi)
    Lars703 skrev 2022-05-03 18:07:20 följande:

    Det verkar finnas många som tycker att blygdläpparna är fula. Hur ser fula ut? Hur ser fina ut? Något som intresserar mig när jag läser i tråden. 


    Hon menar antagligen att de inre hänger utanför. En del kvinnor verkar bry sig väldigt mycket om det av någon anledning.

    För min del, som man, är formen på en kvinnas blygdläppar ungefär lika ointressant som formen på hennes bukspottskörtel. De sitter på en kvinna som jag antingen älskar, eller inte. Älskar jag henne, så älskar jag allt med henne, hängande inre blygdläppar och hela klabbet. Det är bara så.
  • Anonym (same same)

    Hej giiiiiirl!
    när jag var yngre kände jag exakt samma som du, har längre blygläppar och skämdes..ingen skulle få se min fiffi och jag skämdes mycket över hur andra skulle se min snippis. men du? 40 pers har jag legat med, haft tre pojkvänner. ALDRIG är det någon som sagt något om min fiffi, ingenting! oroa dig inte, vi alla har olika underliv. Däremot om du tycker att det är ett problem att det skaver osv så ta kontakt med sjukvården. ibland hjälper det att peta in dom lite haha! 


    hoppas det hjälpte lite, puss & kram 

  • Shameless
    Lars703 skrev 2022-05-03 18:07:20 följande:

    Det verkar finnas många som tycker att blygdläpparna är fula. Hur ser fula ut? Hur ser fina ut? Något som intresserar mig när jag läser i tråden. 


    För mig är "fula" när dom är stora och hängiga. Men jag hade aldrig valt bort en kvinna på grund av utseendet på könet, även om jag kanske hade undgått att ge oralsex. 
  • Anonym (Nyfiken)
    Shameless skrev 2022-05-06 12:07:24 följande:
    För mig är "fula" när dom är stora och hängiga. Men jag hade aldrig valt bort en kvinna på grund av utseendet på könet, även om jag kanske hade undgått att ge oralsex. 
     Du har alltså inte provat?
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (same same) skrev 2022-05-04 08:38:04 följande:
    Stora blygläppar

    Hej giiiiiirl!
    när jag var yngre kände jag exakt samma som du, har längre blygläppar och skämdes..ingen skulle få se min fiffi och jag skämdes mycket över hur andra skulle se min snippis. men du? 40 pers har jag legat med, haft tre pojkvänner. ALDRIG är det någon som sagt något om min fiffi, ingenting! oroa dig inte, vi alla har olika underliv. Däremot om du tycker att det är ett problem att det skaver osv så ta kontakt med sjukvården. ibland hjälper det att peta in dom lite haha! 


    hoppas det hjälpte lite, puss & kram 


     


    Det är väl faktiskt ingen som bryr sig när det kommer till kritan.

  • Anonym (Glid)

    Älskar stora blygdläppar! Var rädd om dem, är fin fint att leka med! 

  • Mr1970

    Verkar som många sagt vara ett hett debatterat ämne. JAG ser fiffin som något vackert, oavsett läpparnas form, färg eller längd, eller utseende. Och har man kommit till den punkten att man ligger där nakna ihop, och ska till att ha sex, TROR jag de allra flesta inte bryr sig. Och har man svårt med ett utseende på någons fiffi så tror jag att man inte är nöjd med den personen över lag, och kanske ska säga tack och adjö redan innan man sett varandra nakna. 
    Så låt de hänga, låt de vara stängda, ha ert "streck" Men framför allt, var stolta över era kroppar. 

  • Anonym (Häpnar)
    Fysiologiska effekter av kirurgi i
    lilla bäckenet.
    Kirurgi i lilla bäckenet kan påverka den sexu- ella funktionen genom nedsatt blodflöde till slidan och svällkropparna i vulva, genom påverkan på de sakrala nerver som styr flod- fyllnaden, och genom skada på perifera ner- ver för smärta, beröring, värme, kyla, och vibration.
    Kunskapsluckor
    Som tidigare nämnts är kvinnors sexualitet betydligt mindre studerad än mäns, liksom effekten av olika interventioner.
    Särskilt påtag- lig är bristen på studier av sexuell funktion efter kosmetiska ingrepp. Entusiastiskt infö- rande av nya tekniker vid kirurgisk behand- ling av inkontinens och framfall har inte alltid grundats i tillräcklig evidens. Förhopp- ningsvis kommer mera studier framöver.

    https://www.sfog.se/natupplaga/ARG-rappoa80e5ad4-ba89-4de5-b090-21c7b64b1e68.pdf
    Sexologi ur gynekologers perspektiv.

    Jag hade aldrig vågat karva bort de delar som påverkar min sexualitet... det kan ju bli hur fel som helst. Jag tror att män i slutändan föredrar en kåt kvinna framför en streckfitta.
  • Anonym (Tjo)

    Jaja? snyggast är det med streckfitta som det så fint heter. Men älskar man någon så spelar det inte så stor roll, andra saker är betydligt viktigare.

  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Tjo) skrev 2022-05-19 21:59:42 följande:

    Jaja? snyggast är det med streckfitta som det så fint heter. Men älskar man någon så spelar det inte så stor roll, andra saker är betydligt viktigare.


    Fast lite tråkigt samtidigt med en sådan..
  • Nicke989
    Anonym (Tjo) skrev 2022-05-19 21:59:42 följande:

    Jaja? snyggast är det med streckfitta som det så fint heter. Men älskar man någon så spelar det inte så stor roll, andra saker är betydligt viktigare.


    Håller inte alls med. Streckfittor är inte något speciellt att se. Fittor med inre blygdläppar som sticker ut är däremot riktigt snygga. Det är de inre blygdläpparna och klitoris som är det snygga med fittor. Resten är det inget speciellt med.
  • Anonym (Hmm)
    Nicke989 skrev 2022-05-20 07:14:57 följande:
    Håller inte alls med. Streckfittor är inte något speciellt att se. Fittor med inre blygdläppar som sticker ut är däremot riktigt snygga. Det är de inre blygdläpparna och klitoris som är det snygga med fittor. Resten är det inget speciellt med.
    Kan helt klart hålla med ...streckfittor är rätt ointressanta. Är ju just bara ...streck.
  • Lyckligalotta

    Har också stora inre blygdläppar. Riskerna är för stora för att det ska vara värt att göra någonting åt det. Rättar ofta till utan att bry mig om kommentarer.. kanske inte inför chefen dock.. brukar dra ut dem vid sex för det är inte så skönt när de följer med in..

  • Anonym (Lilo)
    Lyckligalotta skrev 2022-05-20 22:14:16 följande:

    Har också stora inre blygdläppar. Riskerna är för stora för att det ska vara värt att göra någonting åt det. Rättar ofta till utan att bry mig om kommentarer.. kanske inte inför chefen dock.. brukar dra ut dem vid sex för det är inte så skönt när de följer med in..


    Men alltså... hur långa är de???
    Rättar till? Från vad???

    Hur ser ditt kön ut???
  • BlåFisk

    Normal fifi - Halvtråkigt
    Annorlunda fifi - Häftigt

    Men du ska ju trivas själv också förstås... Menm jag kan inte låta bli att slås av att det är din inställning till fiffin som är dilemmat, fiffin är ju egentligen bra! Och jag skulle ogärna operera i ett område så rikt på nerver.

  • Anonym (Snävsmakad)
    Anonym (Tommi) skrev 2022-05-03 19:19:35 följande:
    Hon menar antagligen att de inre hänger utanför. En del kvinnor verkar bry sig väldigt mycket om det av någon anledning.

    För min del, som man, är formen på en kvinnas blygdläppar ungefär lika ointressant som formen på hennes bukspottskörtel. De sitter på en kvinna som jag antingen älskar, eller inte. Älskar jag henne, så älskar jag allt med henne, hängande inre blygdläppar och hela klabbet. Det är bara så.
    För mig som lesbisk kvinna är utseende, smak och form väldigt viktigt för mig. Det kommer att påverka sexlivet och hur mycket uppmärksamhet jag ger hennes kön. Kan inte alls förstå hur man kan jämföra ett könsorgan med en bukkörtel som inte ens syns och att det kan vara så ointressant för en man hur kvinnor ser ut mellan benen som de ska suga, slicka. tränga in i och bli tända på.

    Om jag tycker en kvinnas fitta är estetisk och smaklig blir jag mer intresserad av sex och mer upphetsad. Detsamma gäller utseendet på kroppen. Jag är också väldigt brydd över hur jag själv ser ut. Har aldrig riktigt gillat mitt eget köns utseende och har inte den typen av fitta/fittor som jag själv tänder på mycket pga av blygdläpparnas storlek och form som är av den lite större modellen och ganska sladdriga i mitt tycke.

    Till dig Ts vill jag beklaga att du mår dåligt av hur du ser ut. Men som du märker i trådarna är de flesta män positiva till de allra flesta fittor så länge de är fräscha och luktar gott, och är VILLIGA!

    Lägg inte så mycket fokus på det! Själv skulle jag inte kunna tänka mig att operera mig, men om jag varit väldigt ung och lidit mycket och det hindrade mig från att ha ett bra liv så hade jag kanske gjort det med dagens möjligheter och ganska enkla ingrepp. Men man får nog räkna med att det är jävligt plågsamt  direkt efteråt och kan ställa till känselproblem och ärrvävnad som hårdnar. Jag har läst om flera som fått de via vården om de lidit mycket. Kolla med dem först.

Svar på tråden Stora blygläppar