• buffalo

    Tips till dig själv som ung

    Vad vet du idag om sex som du önskar att du visste när du var yngre? Hade du gjort något annorlunda? Ångrar du något?

  • Svar på tråden Tips till dig själv som ung
  • Anonym (Man)

    Använd skydd även om det är surt att fippla med en kondom när man är onykter och kåt.

  • Anonym (B_la)

    Tjejer. Skippa sexet helt om killen inte är 200% inne på att du ska njuta lika mycket som han. Berätta vad du gillar rakt av. Vad som ger dig njutning. 

    Om en kille tjatar om sex är det i sig skäl nog att avstå helt. Gå därifrån. Svårt att känna efter vad man själv vill med någon som tjatar eller försöker övertyga en om att man ska ha sex. Vill man verkligen ha sex behöver man inte övertygas. Kom ihåg det. 


    Var selektiv med vem du väljer att ha sex med. Du vill bara ha det bästa. 

    Ditt värde har inget med utseende eller sexighet att göra.

    Din kropp och ditt underliv är ok precis som det är. Låter lite som bullenvarning. Men många är osäkra på om de duger. Som tjej extra mycket då vi i större utsträckning bedöms efter utseendet än vad killar gör. Din kropp är till för att du ska ha glädje av den först och främst, irrelevant om någon har synpunkter egentligen. Antingen gillar de dig, eller inte. Det kommer finnas båda delar. Ödsla inte din tid på den som inte tycker att du duger. 

    Unga killar får ofta bråttom genom sexakten. Strunta i penetration och ägna er åt mycket, mycket, mycket mer åt smeksex. Även när tjejen har gett klartecken för sex. I synnerhet när det är en ung tjej. 

    Använd skydd. 
  • Peter38

    Våga mer! Både vid Raggnings och i sängen. de Flesta är osäkra och har komplex.


    Berätta vad du vill testa göra. Var inte självisk, sex blir så otroligt mycket bättre när det är ömsesidigt snarare än att bara tömma. 


    Lita på dig själv och vad du vill, det är inte skamligt på något sätt. 

  • Anonym (E)

    Gift dig inte med den mannen. Han kommer att gaslighta dig tills din personlighet är ett minne blott. 

  • buffalo

    Mer smek! Ja tänk om man visste hur man skulle göra när man var 16-17. Om man vågat prata mer om vad hon tyckte var skönt. Vilken usel petting man hade på den tiden!


    Anonym (B_la) skrev 2022-05-04 09:58:39 följande:

    Tjejer. Skippa sexet helt om killen inte är 200% inne på att du ska njuta lika mycket som han. Berätta vad du gillar rakt av. Vad som ger dig njutning. 

    Om en kille tjatar om sex är det i sig skäl nog att avstå helt. Gå därifrån. Svårt att känna efter vad man själv vill med någon som tjatar eller försöker övertyga en om att man ska ha sex. Vill man verkligen ha sex behöver man inte övertygas. Kom ihåg det. 


    Var selektiv med vem du väljer att ha sex med. Du vill bara ha det bästa. 

    Ditt värde har inget med utseende eller sexighet att göra.

    Din kropp och ditt underliv är ok precis som det är. Låter lite som bullenvarning. Men många är osäkra på om de duger. Som tjej extra mycket då vi i större utsträckning bedöms efter utseendet än vad killar gör. Din kropp är till för att du ska ha glädje av den först och främst, irrelevant om någon har synpunkter egentligen. Antingen gillar de dig, eller inte. Det kommer finnas båda delar. Ödsla inte din tid på den som inte tycker att du duger. 

    Unga killar får ofta bråttom genom sexakten. Strunta i penetration och ägna er åt mycket, mycket, mycket mer åt smeksex. Även när tjejen har gett klartecken för sex. I synnerhet när det är en ung tjej. 

    Använd skydd. 
  • Anonym (Man 53 år)
    Peter38 skrev 2022-05-04 12:25:15 följande:

    Våga mer! Både vid Raggnings och i sängen. de Flesta är osäkra och har komplex.


    Berätta vad du vill testa göra. Var inte självisk, sex blir så otroligt mycket bättre när det är ömsesidigt snarare än att bara tömma. 


    Lita på dig själv och vad du vill, det är inte skamligt på något sätt. 


    Klokt sagt. Håller med om alltihop.
    Mycket handlar om att göra saker som ger dig själv självförtroende för att våga mer i livet generellt och däribland inte minst sexuellt.

    Jag personligen ångrar också lite faktiskt att jag inte låg med fler som ung. Ja, var osäker om ung. Jag är nu 50+ och gift men när jag var ung var det rätt få sexuella kontakter, få olika partner vilket jag sörjer lite nu.
    Hade iallafall litegrann velat träffa olika och få bredare erfarenhet innan jag blev sambo och sedan gifte mig. 

    Lycka till med era liv - du lever bara en gång!
  • Anonym (Tänka)

    Hångla gärna men ha bara 6 med nån du är riktigt kär i. 

    6 är bäst när det är känslor inblandade. 
    Intimitet på lika villkor där man ger och tar och njuter.

    Om nån kille är strulig. Släpp taget. Gå inte och älta. Ge honom inte en andra chans. Lönar sig inte.

    Var juste mot killar du dumpar. Det kan bli en vän istället. En vän för livet. 

  • Anonym (J)

    Att killar bara är ute efter sex och kan säga vad som helst för att få ligga

  • Anonym (Räkan)

    Ha mer sex, njut allt är inte så jävla Allvarligt.

  • Mimosa86

    Han var inte kär. Han är en narcissist som kommer sitta i fängelse när du är äldre. Gå inte med på hans krav och tjat att få sex. Den riktiga kärleken väntar 6 månader efter. Håll ut och lita inte på den här charmiga idioten som bara förstör. Låt inte honom ha sex med dig, låt honom inte bestämma över dig, låt honom inte ha sex utan skydd. Du kommer få ärr av detta som kommer påverka dig flera år och kasta en skugga över det fantastiska med sex.. du är värd att få en fin sexuell första upplevelse 

  • Anonym (K)

    Nja, nä. Inget tror jag. Mitt liv är nästintill perfekt idag och allt jag gjort har lett mig hit. 

Svar på tråden Tips till dig själv som ung