• Anonym (CH)

    Trygghet under sex

    Hallå på er

    Jag hade en fundering
    Vill ni tjejer höra till exempel ?Visst talar du om vad du vill och inte vill?? eller ?Berätta gärna vad du vill? under samlag? Jag kan tycka att det är rätt schysst att tala om det så hon vet att det är helt okej att stoppa, ändra eller liknande beroende på vad hon känner. Det kanske ger en trygghet?

    Sen kanske hon gillar någon som är dominant men nu vet hon i alla fall att det är okej att ?begära?.

    Hur tänker ni om detta och vad hade ni velat höra för att få er lite tryggare?

  • Svar på tråden Trygghet under sex
  • Anonym (Doy)

    Kaffedraken, är du medveten om att du är passivt aggressiv och dömer kvinnor? ?.en annan skulle nog kalla det beteendet hyckleri..

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Doy) skrev 2022-05-13 16:34:08 följande:

    Kaffedraken, är du medveten om att du är passivt aggressiv och dömer kvinnor? ?.en annan skulle nog kalla det beteendet hyckleri..


    Det är mer att jag uppmärksammat att många kvinnor inte är så angenäma.
    Kvinnor dömer, är negativa och vill tala om för män hur dom ska leva.
    Och så hycklar kvinnor.

    Jag gillar inte det.
  • Anonym (Doy)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-13 17:45:34 följande:
    Det är mer att jag uppmärksammat att många kvinnor inte är så angenäma.
    Kvinnor dömer, är negativa och vill tala om för män hur dom ska leva.
    Och så hycklar kvinnor.

    Jag gillar inte det.
    Varför är du aggressiv? Är du medveten om hur du beter dig? Är du medveten om att du hycklar? Är du medveten om att du dömer? Jag är uppriktigt intresserad faktisk.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Doy) skrev 2022-05-13 18:11:02 följande:
    Varför är du aggressiv? Är du medveten om hur du beter dig? Är du medveten om att du hycklar? Är du medveten om att du dömer? Jag är uppriktigt intresserad faktisk.
    Ja, jag vet att jag kritiserar den typen av kvinnor.
    Det är medvetet.
    Jag tror inte att kvinnor får sig en tankeställare. Kan bara hoppas på det.

    Många tycker att jag är en av dom otrevligaste här på FL.
    Det är inte populärt att kritisera kvinnor.
  • Anonym (Doy)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-13 18:14:28 följande:
    Ja, jag vet att jag kritiserar den typen av kvinnor.
    Det är medvetet.
    Jag tror inte att kvinnor får sig en tankeställare. Kan bara hoppas på det.

    Många tycker att jag är en av dom otrevligaste här på FL.
    Det är inte populärt att kritisera kvinnor.
    Om jag tolkar dig rätt så är du aggressiv i syfte att uppfostra kvinnor, du vill alltså bemästra och tror dig veta bäst? Låter väldigt mycket som det du försöker påskriva kvinnor. Är du medveten om det?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Doy) skrev 2022-05-13 18:23:42 följande:
    Om jag tolkar dig rätt så är du aggressiv i syfte att uppfostra kvinnor, du vill alltså bemästra och tror dig veta bäst? Låter väldigt mycket som det du försöker påskriva kvinnor. Är du medveten om det?
    Tvärtom, jag talar inte om för kvinnor hur dom ska leva. Så som kvinnor lägger sig i, och talar om för män hur dom ska leva.
    Däremot så belyser jag vissa beteenden som jag tycker att många kvinnor kanske skulle tona ner lite.
    Bara för att en kvinna är en kvinna så har hon inte rätt att säga vad som helst, och inte heller bete sig hur som helst.
    Men det är ju upp till kvinnor själva om dom vill vara den typen av människa.
    Jag förstår det inte bara.
  • Grey Man

    Sjukt ocharmigt att behöva fråga om du gör rätt. Låt biologin sköta den biten. Om min tjej stönar och följer mig i det jag gör och jag följer henne så är det rätt. Skulle jag behöva fråga "gör jag rätt?" eller "är detta skönt?" så hade jag gjort fel.

  • Anonym (Doy)

    Kaffedraken, enligt dig så kritiserar du kvinnor (med en raljerande, aggressiv och nedlåtande ton)för att dom ska få sig en tankeställare. Men samtidigt så hävdar du att du inte talar om hur de ska leva, och belyser vissa beteenden som kvinnor ska tona ner. Det uppfattar jag som att någon säger åt en grupp hur dom ska bete sig. Låter inte det hycklande? 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Doy) skrev 2022-05-13 19:00:07 följande:

    Kaffedraken, enligt dig så kritiserar du kvinnor (med en raljerande, aggressiv och nedlåtande ton)för att dom ska få sig en tankeställare. Men samtidigt så hävdar du att du inte talar om hur de ska leva, och belyser vissa beteenden som kvinnor ska tona ner. Det uppfattar jag som att någon säger åt en grupp hur dom ska bete sig. Låter inte det hycklande? 


    Jag hycklar inte och dömer inte lika mycket som kvinnor dömer män.
    Så är det bara.
    Har inget mer att säga om det.

    Tråden handlar om annat.
  • Anonym (Doy)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-13 19:07:23 följande:
    Jag hycklar inte och dömer inte lika mycket som kvinnor dömer män.
    Så är det bara.
    Har inget mer att säga om det.

    Tråden handlar om annat.
    Det var komiskt skrivet
  • Anonym (Ot)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-13 19:07:23 följande:
    Jag hycklar inte och dömer inte lika mycket som kvinnor dömer män.
    Så är det bara.
    Har inget mer att säga om det.

    Tråden handlar om annat.
    Varför går du in i en tråd  du inte kan tillföra något till. Du vill bara dra din ramsa igen. Otroligt dömande  med ditt dryga sätt. Du behöver se till ditt eget beteende. 
  • Fiona M
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-13 18:14:28 följande:
    Det är inte populärt att kritisera kvinnor.
    Det är inte populärt att vrida varenda tråd till att kritisera kvinnor istället för att ta itu med de specifika kvinnor ens trauma och negativa syn baseras på.
  • Anonym (Ot)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-13 19:07:23 följande:
    Jag hycklar inte och dömer inte lika mycket som kvinnor dömer män.
    Så är det bara.
    Har inget mer att säga om det.

    Tråden handlar om annat.
    Så det var ditt sista inlägg? Äntligen! 
  • Anonym (A)
    Fiona M skrev 2022-05-13 19:21:29 följande:
    Det är inte populärt att vrida varenda tråd till att kritisera kvinnor istället för att ta itu med de specifika kvinnor ens trauma och negativa syn baseras på.
    Håller med
  • Anonym (Efter någon gång)

    Med tanke på alla trådar jag läst här där tjejer faktiskt inte vågar säga vad de "behöver" så tycker jag att det är en alldeles utmärkt idé för att skapa trygghet. 

    Sedan kanske inte under sexet men efter (och inte direkt efter utan snarare i  en situation inte direkt i anslutning till sex). Att du då kan säga att du hoppas hon vågar säga till om hon vill att du ska göra på något särskilt sett för att hon ska få det skönt. Och om hon inte har stekt sig själv något under sexet med ett tillägg om att smeka sig själv. Men väldigt viktigt att känna av så att det inte är uppmaningar som sätter press utan mer omtanke som får henne att just känna sig trygg och våga ta för sig.

    Men om det är någon som redan vågar ta för sig ordentligt så kan man ju hoppa över det.

  • prospicientia
    Guldnovan skrev 2022-05-12 11:48:55 följande:

    Det är inte helt lätt heller det här. Det kan även bero på hur frågan ställan ställs och hur många gånger det kommer frågor under akten. 
    Har man svårt att tolka andra i ett vardagligt samspel kan det vara svårt även i sängen. 
    Att bokstavligen tolka att man ska fråga partnern om det är skönt eller om det är ok kan fullständigt förstöra hela stunden. En man jag träffade frågade heeela tiden - är det här skönt, är det här skönt för han hade lärt sig att  man ska fråga och han var dönervös att göra fel. Han gjorde ju rätt på ett vis men kunde inte/vågade inte lita på mina uttryck. Jag bad honom sluta fråga, jag kommer visa om jag gillar vad du gör. Han hade inte haft sex med så många och det kanske spelade in. 
    Att jag tydligt sa ifrån var han nöjd med och tog inte illa upp. Han behövde den tydligheten det innebar. 


    Ja, det låter som om det gått snett för honom tidigare alternativt att han påverkats av den allmänna diskursen i samhället på ett sätt som gjort honom osäker på sig själv. Jag är själv autistisk, men just detta har jag aldrig upplevt problem med. Jag är oerfaren som fan, men nog sjutton märker jag vad tjejen gillar och inte gillar och hur hon mår, hur upphetsad hon är, om hon tröttnat, är spänd osv.

    Däremot var jag så spänd att jag huttrade de första gångerna. Men jag lärde mig ganska snart att slappna av. Att ta för mig och njuta ordentligt har jag dock fortfarande inte riktigt lärt mig - jag tänder ju på hennes njutning.

    Vad som kunnat vara problem är verbal kommunikation före akten. Jag kanske sagt rakt ut att jag varit kissnödig en halvtimme före sex när jag varit på väg till henne och så har hon funnit det avtändande. En gång hade en tjej tagit av sig och stod med bart underliv och undrade om jag ville. Jag svarade lite ängsligt att ja, om vi värmer upp först. "Hur lång tid tar det då?" Det var en märklig (lite obehaglig) fråga (jag ville ju ha ömhet och närhet) så jag svarade något i nonsensstil med "miljontals mikrosekunder". Då blev hon sur och snäste ur sig någonting och jag förstod ingenting alls. Det är typiskt den här formen av problem jag har som autist. Känns oerhört förvirrande. 
  • Anonym (zyc)
    Tom Araya skrev 2022-05-12 12:14:34 följande:
    Skitsnack! Alla är inte så tydliga att det går att "läsa" av vad de vill.
    Möjligt, dock ett ickeproblem (ur min synvinkel). Skulle det finnas den minsta lilla tvekan på något plan är man inte sexuellt kompatibla och all attraktion går upp i rök.
    Hur kan man ens ha sex med någon om ens tankar går åt "våldtar jag henne/honom nu?"
    Anonym (Klantarsel) skrev 2022-05-12 12:37:49 följande:
    Du har verkligen missförstått allting. Frågan är inte vad DU tror. Det är din partner som kan känna sig våldtagen. Utgå inte alltid från dig själv när du har sex. 

    Det kan sluta illa.
    Du menar verkligen på fullaste allvar att du inte har en aning om att du våldtar någon eller har ömsesidig sex utan att fråga?
    Frågar du även detta efter sexet? Känner du dej våldtagen nu?

  • Anonym (Klantarsel)
    Anonym (zyc) skrev 2022-05-14 18:31:23 följande:
    Möjligt, dock ett ickeproblem (ur min synvinkel). Skulle det finnas den minsta lilla tvekan på något plan är man inte sexuellt kompatibla och all attraktion går upp i rök.
    Hur kan man ens ha sex med någon om ens tankar går åt "våldtar jag henne/honom nu?"
    Anonym (Klantarsel) skrev 2022-05-12 12:37:49 följande:
    Du har verkligen missförstått allting. Frågan är inte vad DU tror. Det är din partner som kan känna sig våldtagen. Utgå inte alltid från dig själv när du har sex. 

    Det kan sluta illa.
    Du menar verkligen på fullaste allvar att du inte har en aning om att du våldtar någon eller har ömsesidig sex utan att fråga?
    Frågar du även detta efter sexet? Känner du dej våldtagen nu?
    Det är ju varken du eller jag som ska svara på den frågan. Att du inte inser det är precis ditt problem. Tyvärr.
Svar på tråden Trygghet under sex