• Anonym (Becka)

    Sliskiga män....

    Ja alla dessa sliskiga män (majoriteten lever i ett förhållande). De tror att man är tänd på dom bara för att man gillar en bild på FB, Insta eller hälsar på stan...och tror därför att man vill snacka sex och berätta vad man går igång på och kör med sina flörtsmileys trots att man visar tydligt att man inte bryr sig ett skit om dom!

    Jag är en helt vanlig tjej med hästsvans och jeans, visserligen söt, men som inte är utmanande på nåt sätt... ändå får jag dessa slisk efter mig. Suck.

  • Svar på tråden Sliskiga män....
  • Anonym (En grej...)

    Är man lite miljöskadad av sliskiga raggningsförsök så kan det vara så att man även feltolkar en del annan egentligen normal konversation som ett sliskigt raggningsförsök och agerar därefter...har hänt mig några gånger att jag reagerat väldigt otrevligt och som att det var ett sliskigt raggningsförsök när jag egentligen bara blockerat vägen.

    En sådan incident där jag misstolkade en man med ett litet barn som bara ville kunna sätta sig på sina platser i tåget och jag trodde han var ute efter helt andra saker och reagerade otrevligt och sa väldigt otrevliga saker ligger nära i minnet.

    Vet inte om han och hans lilla tös verkligen godtog mina ursäkter eller bara låtsades göra det för att de trodde jag var galen och ville undvika att jag blev arg igen.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Becka) skrev 2022-05-14 11:56:35 följande:
    Det är upp till henne att avgöra.
    Ja. Men kvinnor brukar ha åsikter.
    Vad tycker du om att jag skrev till en så mycket yngre tjej?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi kan ju inte ha nåt gemensamt med den åldersskillnaden. Och skulle vi ha det, så betyder det att jag är omogen, och har stannat i utvecklingen.

    Såhär skrev en tjej som träffade en 22 år äldre man.


    Maturity doesn?t come with age, but it comes with experience


    I used to think that because my partner was 22 years older than me, he would be so much more mature than me. Spoiler alert, I was wrong. I sometimes catch my boyfriend playing with Lego, acting silly, he?s still a child at heart. He sees the world as being a safe place and trusts to a fault sometimes. I, on the other hand, have gone through many different struggles in life that my partner couldn?t imagine going through. His innocents to struggle are one of the reasons I fell so hard in love with him. Love left me with the learning experience that maturity doesn?t come with age at all.


    The more life experiences you have, the more maturity you will have. You will understand the ideas of knowing the right place and the right time to say or do things. Timeline is a state of mind. Another way to say this is that you have street smarts. You?re adaptable and have a deep understanding of social situations.


     


    A lot of times, people assume that if you?re in a gapped age relationship, your partner is always very mature because of their age. This isn?t still the case, a lot of the time, they meet you in the middle, and this is why it works. If your older partner can meet you right where your mental age is, then the rest doesn?t matter. Maturity doesn?t come with age; it comes with experiences.

  • Anonym (Becka)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-14 12:03:50 följande:
    Ja. Men kvinnor brukar ha åsikter.
    Vad tycker du om att jag skrev till en så mycket yngre tjej?
    Ja, för det första behöver jag vet åldern på er båda annars är det svårt att avgöra. 
  • Anonym (Becka)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-14 12:30:10 följande:

    Vi kan ju inte ha nåt gemensamt med den åldersskillnaden. Och skulle vi ha det, så betyder det att jag är omogen, och har stannat i utvecklingen.

    Såhär skrev en tjej som träffade en 22 år äldre man.


    Maturity doesn?t come with age, but it comes with experience


    I used to think that because my partner was 22 years older than me, he would be so much more mature than me. Spoiler alert, I was wrong. I sometimes catch my boyfriend playing with Lego, acting silly, he?s still a child at heart. He sees the world as being a safe place and trusts to a fault sometimes. I, on the other hand, have gone through many different struggles in life that my partner couldn?t imagine going through. His innocents to struggle are one of the reasons I fell so hard in love with him. Love left me with the learning experience that maturity doesn?t come with age at all.


    The more life experiences you have, the more maturity you will have. You will understand the ideas of knowing the right place and the right time to say or do things. Timeline is a state of mind. Another way to say this is that you have street smarts. You?re adaptable and have a deep understanding of social situations.


     


    A lot of times, people assume that if you?re in a gapped age relationship, your partner is always very mature because of their age. This isn?t still the case, a lot of the time, they meet you in the middle, and this is why it works. If your older partner can meet you right where your mental age is, then the rest doesn?t matter. Maturity doesn?t come with age; it comes with experiences.


    Alla har olika mognad. En 50 åring kan vilja vara som en tonåring, en 20 åring kan vara väldigt mogen, smart och eftertänksam. Nu handlar ju dock inte den här tråden om åldersskillnad.

    Skriv till vem du vill, men respektera om tjejen säger nej och fortsätt inte höra av dig till henne. 
  • Anonym (Manu)
    Anonym (Becka) skrev 2022-05-14 08:18:35 följande:
    Sliskiga män....

    Ja alla dessa sliskiga män (majoriteten lever i ett förhållande). De tror att man är tänd på dom bara för att man gillar en bild på FB, Insta eller hälsar på stan...och tror därför att man vill snacka sex och berätta vad man går igång på och kör med sina flörtsmileys trots att man visar tydligt att man inte bryr sig ett skit om dom!

    Jag är en helt vanlig tjej med hästsvans och jeans, visserligen söt, men som inte är utmanande på nåt sätt... ändå får jag dessa slisk efter mig. Suck.


    Så samhället fungerar. Kvinnor visar intresse. Mannen gör närmanden.

    Om du inte vill att män kommer efter dig så sluta att flirta med dem.
  • Anonym (Manu)
    Anonym (Becka) skrev 2022-05-14 13:46:57 följande:
    Alla har olika mognad. En 50 åring kan vilja vara som en tonåring, en 20 åring kan vara väldigt mogen, smart och eftertänksam. Nu handlar ju dock inte den här tråden om åldersskillnad.

    Skriv till vem du vill, men respektera om tjejen säger nej och fortsätt inte höra av dig till henne. 
    Stämmer. Jag har en bekant i 70-års åldern som beter sig som en 8-åring ibland. Det är jag, jag och jag.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Becka) skrev 2022-05-14 13:46:57 följande:
    Alla har olika mognad. En 50 åring kan vilja vara som en tonåring, en 20 åring kan vara väldigt mogen, smart och eftertänksam. Nu handlar ju dock inte den här tråden om åldersskillnad.

    Skriv till vem du vill, men respektera om tjejen säger nej och fortsätt inte höra av dig till henne. 
    Nej, tråden handlar om sliskiga män. 
    Jag är en sån, har jag fått veta. 
    För att jag attraheras av unga tjejer. Jag t o m stötte på en. Och träffade en annan.
    Jag hade inte tänkt ta initiativ igen med en ung tjej, men jag fastnade för den här som jag skrev till.

    Jag frågar/skriver bara en gång.
    En del tycker att man ska fortsätta försöka om man inte får svar, men det förstår jag inte.
    Får jag nej, så försöker jag inte heller igen.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Becka) skrev 2022-05-14 13:42:05 följande:
    Ja, för det första behöver jag vet åldern på er båda annars är det svårt att avgöra. 
    Jag 50, hon 28.
  • Anonym (Zoegamannen)

    Kaffedraken.

    Du är ganska duktig på ironi och skriver ofta vettiga inlägg.
    Tack för det.

  • Anonym (Becka)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-14 14:46:49 följande:
    Jag 50, hon 28.
    Nja det ser jag nog inte som nåt konstigt. Hon är ju snart 30 år. Trivs dom med varandra så är det ju helt ok. 

    Värre om hon hade varit 19 och du 41, då hade jag nog tyckt det var fel.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Becka) skrev 2022-05-14 15:50:39 följande:
    Nja det ser jag nog inte som nåt konstigt. Hon är ju snart 30 år. Trivs dom med varandra så är det ju helt ok. 

    Värre om hon hade varit 19 och du 41, då hade jag nog tyckt det var fel.
    Hon söker upp i min ålder, annars skulle jag inte ha skrivit.
  • Anonym (Becka)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-14 16:00:00 följande:
    Hon söker upp i min ålder, annars skulle jag inte ha skrivit.
    Ja då är det lugnt.

    Jag gillar själv äldre män (dras sällan till dom i min egen ålder) har gräns på max 15 år äldre. 
  • Anonym (anonyyym)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-14 08:36:07 följande:

    Ett bra exempel är när tjejer hånglar med varann framför killarna, bara för att retas och provocera.
    Det här har många killar varit med om.
    Och jag har hört tjejer säga irl att dom gjorde det för att retas och provocera, dom var inte tända på tjejkompisen.

    Men killar tänker bara på sex... Flört Verkar som att många tjejer gillar det.


    Men gud, Kaffedraken.
    Vad du hittar på. När tjejer är fulla och kysser varandra är det inte för att 'reta' killar generellt. Det är för att de gillar att kyssas, och när man dryckit så vågar man mer. Helt naturligt att många tjejer känner sig mer bekväma att kyssa en vän om de känner sig sugna på att kyssas liksom.

    Så det är inte för att 'reta' omgivningen. Utan för att själva akten att kyssa någon som man gillar (även om det bara är som vän) är spännande OCH mer tryggt än att kyssa random man (för många tjejer, inte alla.)
    Det handlar inte om reaktionen från andra, utan om känslan av närhet/vänskap.
Svar på tråden Sliskiga män....