• Anonym (ylvis)

    Hur många av er kvinnor har "full bush" där nere och hur många av er anpassar er efter männens önskemål?

    Har du full bush? 
    Full bush betyder att man inte alls ansat sitt könshår utan låter det växa naturligt utan att trimma det. En del kör ju helrakat, en del mitt emellan.

    Och om du har full bush, har du det även vid umgänge med killar eller trimmar du det då, för killens skull? Eller för du "tror" att killen vill ha det så eller att killen uppfattar det som ovårdat annars?

    Svara gärna hur gammal du är på ett ungefär, för det hade varit kul att se hur det varierar beroende på ålder. 

    Anledningen till att jag som kille tror att många tjejer anpassar sig efter vad de tror killar vill eller tycker. Och det tycker jag är fel. Jag personligen har inga problem med det och många andra killar tycker faktiskt om det. Men jag tror att många anpassar sig efter hur de tror att killar vill ha det, för att inte verka avvikande eller ovårdade. JAG TYCKER ATT ALLA SKA VARA SOM DE SJÄLVA VILL!

  • Svar på tråden Hur många av er kvinnor har "full bush" där nere och hur många av er anpassar er efter männens önskemål?
  • Anonym (jaha?)
    Anonym (Buskmän! Blääääh!) skrev 2022-05-18 16:32:25 följande:
    Nej. De är överallt. Sannolikt en sådan som startat denna tråden med.  Jag som har en särdeles olycklig könshårsgenetik (rödhårig mammas ljusbeiga hud och turkpappas täta kolsvarta behåring) är dessutom högvilt för den gruppen.
    Jaha, får man fråga hur det går till?

    Jagar de fatt dig, tejpar fast dig i ett träd och rotar i dina trosor?
    Kör de gerillastyle och rotar i din trosa när du minst anar det?
    Gör de avleningsmanövrar och passar på när du tittar  bort?
  • Anonym (Naturligt I guess)

    Jag har det men tror de flesta som sett mitt underliv tror att jag trimmar kanterna och längden men jag har naturligt kort hår som är väldigt centrerat....och de få hårstrån som väljer att vara rebelliska och växa på sidan är oftast så pass ljusa att de inte syns...

    Men om jag hade en annan typ av hårväxt så tror jag att jag hade trimmat kanterna, iallafall vid bikinisäsong då jag skulle känna mig obekväm om det synligt stack ut.

    Bryr mig inte nämnvärt om vad eventuella partners kan tyckas tänka om min behåring då jag inte bryr mig direkt om deras och utgår från att de inte heller gör det.

  • Anonym (klima)
    Anonym (Buskmän! Blääääh!) skrev 2022-05-18 16:32:25 följande:
    Nej. De är överallt. Sannolikt en sådan som startat denna tråden med.  Jag som har en särdeles olycklig könshårsgenetik (rödhårig mammas ljusbeiga hud och turkpappas täta kolsvarta behåring) är dessutom högvilt för den gruppen.
    Och på vilket sätt kan den här som startat tråden rota i dina trosor då menar du? Förutom att du nu själv valde att svara i tråden så borde det vara hur lätt som helst för dig att undvika dem?
  • Anonym (Går inte)

    Vore omöjligt om jag skulle vilja. Mitt glesa, ljusa och raka pubeshår bildar ingen snygg trekant på blygdbenet. Det växer sämre och sämre dessutom. 
    (56)

  • Anonym (mcbeth)

    Egentligen hade jag inte tänkt att svara på detta, men jag måste erkänna att jag blir helt förfärad av den totala nonchalansen av en eventuell partners önskemål och preferenser som en del personer här visar exempel på. Förstår faktiskt varför de flesta äktenskap slutar i skilsmässa eller otrohet.

  • sextiotalist
    Anonym (mcbeth) skrev 2022-05-20 14:53:32 följande:

    Egentligen hade jag inte tänkt att svara på detta, men jag måste erkänna att jag blir helt förfärad av den totala nonchalansen av en eventuell partners önskemål och preferenser som en del personer här visar exempel på. Förstår faktiskt varför de flesta äktenskap slutar i skilsmässa eller otrohet.


    Man kan ha önskningar, men inga krav anser jag. Och vems preferens ska vara gällande, den som, mot sin vilja kanske tar bort pubeshåret, eller den som inte behöver göra några förändringar. 
    Jag hade absolut lämnat en relation, om min partner hade haft krav på mig utifrån hans preferenser. (kan väl även säga att jag lämnade en relation pga en man som tyckte för mycket om hur jag skulle vara). Jag är och förbli orakad, har tack och lov en sambo, som aldrig skulle ställa sådana krav. 
    Och om en relation inte håller pga detta, så beror det nog mindre att man har olika preferenser, utan mer på att man försöker pådyvla sina preferenser på andra och inte respekterar den andras gränser
  • Anonym (50-åriga damen)

    Jag har helrakat dock inte som anpassning till mannen utan för att jag trivs att ha det så även om han säger att han gillar det, jag har haft så sedan jag testade det för ca 15 år sedan.

  • Anonym (MS)
    Anonym (mcbeth) skrev 2022-05-20 14:53:32 följande:

    Egentligen hade jag inte tänkt att svara på detta, men jag måste erkänna att jag blir helt förfärad av den totala nonchalansen av en eventuell partners önskemål och preferenser som en del personer här visar exempel på. Förstår faktiskt varför de flesta äktenskap slutar i skilsmässa eller otrohet.


    Nej, det är tyvärr precis min analys. Tänk att göra någon liten uppoffring för sin partner, hu, hemska tanke. Nå, ska man göra något så är det för en själv.

    Vill jag äta köttbullar så lagar jag köttbullar, sen kan maken önska vad fan han vill, han får väl laga maten själv.

    Vill jag resa till Gotland till sommaren, så åker jag till Gotland, om han inte vill, kan han resa vart fan han vill på egen hand.

    Egoismus maximus.
  • Anonym (mcbeth)
    Anonym (MS) skrev 2022-05-20 16:33:29 följande:
    Vill jag äta köttbullar så lagar jag köttbullar, sen kan maken önska vad fan han vill, han får väl laga maten själv.

    Vill jag resa till Gotland till sommaren, så åker jag till Gotland, om han inte vill, kan han resa vart fan han vill på egen hand.
    Det värsta är att många inte ens kommer att fatta sarkasmen i det där. Eller vilken vidrig människosyn det signalerar.
  • Anonym (jag har adhd)
    Anonym (...) skrev 2022-05-18 14:44:39 följande:

    Kör full bush pga så jäkla snyggt. 


    Jag älskar stora buskar. Helst ska de vara massiva/gigantiska. 
    En perfekt buske för mig har följande egenskaper:

    * den är brun eller svart. 
    * hårstråna växer tätt intill varandra(många hårstrån helt enkelt). Man ska inte kunna se hud mellan hårstråna.
    * hårstråna är långa. När man tittar på busken från sidan/profil så ska den gärna vara flera cm tjock.  
    * Busken växer inte ut på benen. Helst bara skrevet. 
    * Den får gärna vara ganska lång. Den ska helst gå en bit upp mot naveln, halvvägs kanske är bra. 

     
    Men sedan finns det kvinnor som är bättre utan buske. Jag kan uppskatta helrakade kvinnor om de har väldigt vackra snippor. För mig ska den vara såhär:

    * Det får inte sticka fram inre blygdläppar eller annat innehåll. Den ska vara stängd. Bara en streck. Strecket kallas nått, och jag vet vad det är, men det står stilla i min skalle nu.  
    * Den ska vara både bred och lång.
    * Den ska vara tjock också/bullig. Från profil/sidan syns den tydligt, den tar plats. 

     

    Jag som tycker detta är en kille i 25 års åldern, som är straight. Precis som ts skriver är det förmodligen många av det manliga könet som uppskattar hår. på kvinnan. 
  • Anonym (jag har adhd)
    Rent estetiskt tjejer, ett tips: 

    Bortsett från vad som är bekvämast eller så, så kan ni tänka såhär om ni funderar rent estetiskt på vad en kille tycker är snyggast, min åsikt!

    Har ni en fin snippa proportionerlig som inte ser ut som ett rött bombnedslag, så kör rakat.  

    Om den den är osymmetrisk, om de inre blygdläpparna syns, så gör buske.

         
  • Anonym (Går inte)
    Anonym (jag har adhd) skrev 2022-05-20 17:09:13 följande:
    Jag älskar stora buskar. Helst ska de vara massiva/gigantiska. 
    En perfekt buske för mig har följande egenskaper:

    * den är brun eller svart. 
    * hårstråna växer tätt intill varandra(många hårstrån helt enkelt). Man ska inte kunna se hud mellan hårstråna.
    * hårstråna är långa. När man tittar på busken från sidan/profil så ska den gärna vara flera cm tjock.  
    * Busken växer inte ut på benen. Helst bara skrevet. 
    * Den får gärna vara ganska lång. Den ska helst gå en bit upp mot naveln, halvvägs kanske är bra. 

     
    Men sedan finns det kvinnor som är bättre utan buske. Jag kan uppskatta helrakade kvinnor om de har väldigt vackra snippor. För mig ska den vara såhär:

    * Det får inte sticka fram inre blygdläppar eller annat innehåll. Den ska vara stängd. Bara en streck. Strecket kallas nått, och jag vet vad det är, men det står stilla i min skalle nu.  
    * Den ska vara både bred och lång.
    * Den ska vara tjock också/bullig. Från profil/sidan syns den tydligt, den tar plats. 

     

    Jag som tycker detta är en kille i 25 års åldern, som är straight. Precis som ts skriver är det förmodligen många av det manliga könet som uppskattar hår. på kvinnan. 
    Lycka till att hitta en buske som ser ut som du önskar för de är inte speciellt vanliga. Jag är nästan 60 och har sett många kvinnor och inte många ser ut som du önskar. Framförallt inte vi nordiska, blonda med tunna hårstrån. Könshåret blir också grått på en del. 
    Den där snygga trekanten är oftast ett fält som går ut i ljumskarna. 

    Jag tror att trenden med hår långsamt vänder och fler väljer att inte helraka. 
  • Anonym (jag har adhd)
    Anonym (Går inte) skrev 2022-05-20 17:20:37 följande:
    Lycka till att hitta en buske som ser ut som du önskar för de är inte speciellt vanliga. Jag är nästan 60 och har sett många kvinnor och inte många ser ut som du önskar. Framförallt inte vi nordiska, blonda med tunna hårstrån. Könshåret blir också grått på en del. 
    Den där snygga trekanten är oftast ett fält som går ut i ljumskarna. 

    Jag tror att trenden med hår långsamt vänder och fler väljer att inte helraka. 
    Jag har aldrig dejtat en brud med sådan buske som jag beskriver. Jag bara skrev vad jag anser är optimalt. Jag har sett en del bilder på kvinnor med sådana buskar som jag beskriver från internet, men det går tyvärr inte att posta här eftersom det bryter mot reglerna. Men det finns en del riktigt fina buskar där ute.

    Sedan behöver den ju inte se ut så. Det finns fina buskar som inte ser ut så. Något som är väldigt vackert är om en tjej har en fin proportionerlig snippa, men en buske ovanför den. Så man får se det bästa av båda i en och samma syn. Det tycker jag är väldigt fint.  

    Fan att man inte får posta här. 
  • Anonym (Går inte)
    Anonym (jag har adhd) skrev 2022-05-20 17:44:51 följande:
    Jag har aldrig dejtat en brud med sådan buske som jag beskriver. Jag bara skrev vad jag anser är optimalt. Jag har sett en del bilder på kvinnor med sådana buskar som jag beskriver från internet, men det går tyvärr inte att posta här eftersom det bryter mot reglerna. Men det finns en del riktigt fina buskar där ute.

    Sedan behöver den ju inte se ut så. Det finns fina buskar som inte ser ut så. Något som är väldigt vackert är om en tjej har en fin proportionerlig snippa, men en buske ovanför den. Så man får se det bästa av båda i en och samma syn. Det tycker jag är väldigt fint.  

    Fan att man inte får posta här. 
    Jag har sett vad du beskriver men de kvinnorna var inte nordiska med vår ofta fjässiga hårkvalitet och blygsamma kroppsbehåring. 
    Visst finns undantag, lika bra att flika in det annars blir det ett himla liv. 
  • Anonym (jag har adhd)
    Anonym (Går inte) skrev 2022-05-20 17:56:49 följande:
    Jag har sett vad du beskriver men de kvinnorna var inte nordiska med vår ofta fjässiga hårkvalitet och blygsamma kroppsbehåring. 
    Visst finns undantag, lika bra att flika in det annars blir det ett himla liv. 
    Du som ser många kvinnliga underliv. Upplever du att det är en skillnad i könsbehåring mellan kvinnor 18-30 och kvinnor 30-50? 
  • Anonym (Går inte)
    Anonym (jag har adhd) skrev 2022-05-20 18:14:13 följande:
    Du som ser många kvinnliga underliv. Upplever du att det är en skillnad i könsbehåring mellan kvinnor 18-30 och kvinnor 30-50? 
    Jättesvårt att svara på. Många 50+ är faktiskt rakade och jag börjar ana att yngre väljer att behålla iaf en del. När jag  började på 80-talet var det ovanligt och lite fräckt. 
    Jag tror ändå att yngre känner att de kan behålla och vi som började på 80- talet reflekterar inte över varför vi rakar för man vant sig. 

    Mina tankar och inte vad alla tror och tycker.
  • Anonym (mitt i livet)
    Anonym (Går inte) skrev 2022-05-20 19:29:34 följande:
    Jättesvårt att svara på. Många 50+ är faktiskt rakade och jag börjar ana att yngre väljer att behålla iaf en del. När jag  började på 80-talet var det ovanligt och lite fräckt. 
    Jag tror ändå att yngre känner att de kan behålla och vi som började på 80- talet reflekterar inte över varför vi rakar för man vant sig. 

    Mina tankar och inte vad alla tror och tycker.
    Jag vet inte vem som var rakad på 80-talet- ingen tjej i mina skolor i alla fall i en medelstor stad. Men du kanske är Stockholmare, de var väl tidigare med det.

    TS: Jag 50, klipper med sax, så nära som jag tycker är snyggt.

    Raka mig hade jag aldrig kunnat för jag har hyperkänslig hud och en massa allergiska problem. En dålig dag kan jag få utslag på hela mig av typ ett russin.

    Har rakat mig en gång där nere när jag var 22 eller nåt och en kille tjatade men det var bara ren katastrof, kunde inte ha sex på två veckor.

    Dessutom tycker jag det är fult på de flesta.
  • Anonym (Går inte)
    Anonym (mitt i livet) skrev 2022-05-20 19:39:17 följande:
    Jag vet inte vem som var rakad på 80-talet- ingen tjej i mina skolor i alla fall i en medelstor stad. Men du kanske är Stockholmare, de var väl tidigare med det.

    TS: Jag 50, klipper med sax, så nära som jag tycker är snyggt.

    Raka mig hade jag aldrig kunnat för jag har hyperkänslig hud och en massa allergiska problem. En dålig dag kan jag få utslag på hela mig av typ ett russin.

    Har rakat mig en gång där nere när jag var 22 eller nåt och en kille tjatade men det var bara ren katastrof, kunde inte ha sex på två veckor.

    Dessutom tycker jag det är fult på de flesta.
    Nope. Norrland 
  • Tompa2022
    Anonym (jag har adhd) skrev 2022-05-20 18:14:13 följande:
    Du som ser många kvinnliga underliv. Upplever du att det är en skillnad i könsbehåring mellan kvinnor 18-30 och kvinnor 30-50? 
    Jag vet bara vad mina tonårsdöttrar säger (16 resp 18), enligt dem är de flesta i deras ålder helt eller nästan helt rakade. Både deras klasskompisar och de som de simtränar med. De som behåller kroppshåret gör det ofta lite grann som en markering för att de att är lite "manhaftiga" så att säga, tillsammans med övriga "maskulina" attribut. Vet dock inte alls om det är representativt i största allmänhet.
Svar på tråden Hur många av er kvinnor har "full bush" där nere och hur många av er anpassar er efter männens önskemål?