• Anonym (Ledse­n)
    Wed 18 May 2022 22:33
    10847 visningar
    113 svar
    113
    10847

    Hon går inte att tillfredställa :(

    Vad ska jag göra? Tjejen är ganska ointresserad av sex. Vet inte hur hon vill bli tillfredsställd.. Får nästan aldrig orgasm. Hon har fått det några gånger men verkar inte njuta av det ens. Som att det är nåt obehagligt eller okontrollerat som sker då ungefär.

  • Svar på tråden Hon går inte att tillfredställa :(
  • Anonym (J)
    Fri 20 May 2022 11:53
    Anonym (Två) skrev 2022-05-20 10:49:52 följande:
    Ja om ts har du nog rätt. Fel av mig. I övrigt håller jag med dig, hon är här själv med flera nick/konton eller så är de fler som leker tillsammans. 
    Jag är hyfsat säker på vilka två nick det rör sig om i den här tråden.
  • Anonym (Två)
    Fri 20 May 2022 12:18
    Anonym (J) skrev 2022-05-20 11:53:09 följande:
    Jag är hyfsat säker på vilka två nick det rör sig om i den här tråden.
    Mm jag med. Så tydligt.
  • Anonym (L)
    Fri 20 May 2022 12:26

    Det största problemet här verkar vara att du och din flickvän inte kan PRATA OM DET. Att prata om hur hon vill bli tagen på, att testa tillsammans eller hon ensam, att prata om vad som inte känns bra, vad som känns bra, vad som gör en kåt osv. Utan den delen med det verbala så kommer det inte att bli bättre.


    Och jo, kvinnor njuter givetvis av sex. Och ja, det beror på partnern lika mycket som en själv - någon som inte vet vad den sysslar med blir man ju inte så kåt på. Nu säger jag inte att det är så i ditt fall TS, hon kanske är asexuell. Och det får man såklart vara men då får man säga det.

  • Anonym (Ok)
    Fri 20 May 2022 15:19
    Anonym (L) skrev 2022-05-20 12:26:11 följande:

    Det största problemet här verkar vara att du och din flickvän inte kan PRATA OM DET. Att prata om hur hon vill bli tagen på, att testa tillsammans eller hon ensam, att prata om vad som inte känns bra, vad som känns bra, vad som gör en kåt osv. Utan den delen med det verbala så kommer det inte att bli bättre.


    Och jo, kvinnor njuter givetvis av sex. Och ja, det beror på partnern lika mycket som en själv - någon som inte vet vad den sysslar med blir man ju inte så kåt på. Nu säger jag inte att det är så i ditt fall TS, hon kanske är asexuell. Och det får man såklart vara men då får man säga det.


    Är man asexuell så fort man inte njuter av sex? 
  • Anonym (123)
    Fri 20 May 2022 16:57
    Anonym (Ok) skrev 2022-05-18 23:13:31 följande:
    tror typ det är 20 % av alla kvinnor som kan få orgasm vid sex så antar din tjej är en av de 80 % då? 
    Du menar nog vid penetration.

    Få orgasm vid sex innebär även med smekningar, oralt och så vidare. Och det lär inte bara vara 20% som får. Då skulle ju väldigt få kvinnor orka ha sex så ofta som dom har.
  • Anonym (Två)
    Fri 20 May 2022 17:00
    Anonym (123) skrev 2022-05-20 16:57:43 följande:
    Du menar nog vid penetration.

    Få orgasm vid sex innebär även med smekningar, oralt och så vidare. Och det lär inte bara vara 20% som får. Då skulle ju väldigt få kvinnor orka ha sex så ofta som dom har.
    Ja sex är enbart penetration enligt henne. Det som sker i övrigt är inte sex tydligen. Inte första ggn hon skriver om detta. 
  • Anonym (Ok)
    Fri 20 May 2022 17:00
    -1
    Anonym (123) skrev 2022-05-20 16:57:43 följande:
    Du menar nog vid penetration.

    Få orgasm vid sex innebär även med smekningar, oralt och så vidare. Och det lär inte bara vara 20% som får. Då skulle ju väldigt få kvinnor orka ha sex så ofta som dom har.
    Fast det är nog långtifrån alla som ha r smekningar och så vid sex. Jag vet med mig att många kvinnor ställer upp på sex för mannens skull 
  • Anonym (Kompl­icerat­)
    Fri 20 May 2022 17:16

    Känner igen det där. Har levt i längre förhållanden med regelbundet sexliv 2 ggr/vecka genom alla år.
    Blev för 10 år sedan tillsammans med en kvinna som hade väldigt lite erfarenhet av sex, och var extremt hämmad.
    Jag upplevde verkligen att hon inte var intresserad alls, annat än av att hon ville göra mig nöjd. Det gick inte att prata/diskutera sex med henne, hon onanerar inte, ville inte testa nya ställningar, platser osv. Blev extremt generad och tyst.
    Kände att hela sexlivet drevs av mig, vilket var sjukt trist och ensamt. Sex är för mig något man gör tillsammans, en mental och fysisk intimitet. Men där kändes det mest som om hon utförde tjänster, vilket var ledsamt och frustrerande. Så var det i 9 år.
    Sedan lyssnade vi på ljudboken "Naket", tillsammans, och började plötsligt diskutera angående sexualiteten för kvinnor ur olika synvinklar. Och där började hennes intresse att öka, hon började ta initiativ till sex och få orgasm oftare. I veckan föreslog hon plötsligt att vi skulle åka till en annan stad och gå i en sexshop....
    Och hon sa plötsligt en dag att hon först nu förstått poängen med sex.
    Just det sista var kanske lite jobbigt att höra, men samtidigt roligt att vi tillslut nått den punkten.

    Ja, så det kan ändras. Hon ser nu tillbaka och reflekterar över hur vårt samliv varit för henne själv respektive mig under åren, väldigt klarsynt.

  • Anonym (Kompl­icerat­)
    Fri 20 May 2022 17:19
    +1

    Och givetvis reflekterar jag idag över hur jag kunde ha mött henne bättre tidigare, vi har pratat en hel del efter det att samlivet började fungera.

  • Anonym (F)
    Fri 20 May 2022 17:27
    +1
    Anonym (Ok) skrev 2022-05-18 22:47:47 följande:
    Jag förstår inte hur du menar? Tjejer har jättesvårt att få orgasm vid sex har inget med dig att göra. 
    Håller med. Jag har aldrig fått det när jag har haft sex , bara själv med händer eller vibrator. Och jag är snart 35 med 3 barn.. men tycker sex är skönt ändå. Blir trött på att höra att tjejer måste komma när man har sex.. Tycker man själv att det är viktigt så visst men jag tycker inte det.. 

    Och till TS, tycker ni ska prata om det.. tycker hon ens det är viktigt att komma? Hon kanske helt enkelt inte vill ha sex så ofta, alla vill ju inte det.. Har ni barn? Har man småbarn orkar man ju oftast inte ligga jätteofta.. Eller så kanske hon ofta är trött efter jobbet? Det behöver ju inte bero på dig 
  • Anonym (J)
    Fri 20 May 2022 19:45
    Anonym (Ok) skrev 2022-05-20 17:00:42 följande:
    Fast det är nog långtifrån alla som ha r smekningar och så vid sex. Jag vet med mig att många kvinnor ställer upp på sex för mannens skull 
    Varför vill man inte ha smekningar vid sex? Det förhöjer upplevelsen tiofalt.
  • Anonym ((V))
    Mon 23 May 2022 21:21

    Så hemsk inställning långa har. Tro att män skriver som kvinnor för att skapa en felaktig bild av att sex kan vara skönt för kvinnor. Är vi lite bittra? Många kvinnor kan inte komma av penetration kanske men de kan komma under tiden de har sex. Varför skulle naturen skapa kvinnor så att bara några enstaka exemplar kan få orgasm. Kanske är det så att kvinnor inte lär sig njuta och ha sex på det sätt som just kvinnor behöver ha sex på för att njuta? 

    varför skulle kvinnor inte kunna njuta av sex? Det är så befängt. men givetvis handlar det om att dels vara kompatibel med sin partner och dels känna sin egen kropp. Detta knyts ihop av kommunikation. 

  • Anonym (,mnjg­hj,hk.­l-)
    Mon 23 May 2022 21:47
    Anonym (Ok) skrev 2022-05-19 14:00:21 följande:
    Ett fåtal kvinnor njuter av sex absolut, men de flesta gör det inte. 

    Helt galet att du har den uppfattningen. Av alla jag känner har jag svårast att få orgasm med en man. Men jag får det absolut. Jag skulle vilja säga att det är ytterst få kvinnor som inte kan komma alls. 


    Jag har svårt att komma, särskilt om jag har sex med någon jag bara är attraherad av, inte har djupare känslor men då njuter jag ändå av känslan av hans kropp och av sexet. Men visst får jag orgasm, av olika sort. 

    Vaginal-, klitoris-  och g-punktsorgasm är de jag får oftast, får jag alla  samtidigt är jag salig. Ibland squirtar jag, men då har vi haft låååååååååååångt förspel jag och maken och det har vi sällan tålamod till Har tidigare inte tyckt att squirt varit enkom skönt, det har svidit en del också (nej ingen könssjukdom) men med min man är det bara skönt. 


    Onanerar jag så tar det max 1 minut att komma. Testa själva och lägg märke till vad ni tycker är skönt och tala sen om det för er partner. Alt är han med medan du testar. 

Svar på tråden Hon går inte att tillfredställa :(