• Anonym (Ledse­n)
    Thu 19 May 2022 14:34
    22767 visningar
    99 svar
    -5
    99
    22767

    Ledsen, min man vill inte ha sex med mig om jag inte får orgasm

    Min man tycker sex är jätteviktigt i ett förhållande, så pass viktigt att han skulle göra slut om han inte fick sex. Häromdagen var han tjurig och sa att han inte vill ha sex med mig om jag inte får orgasm. Jag blev livrädd för vet att om vi inte har sex så lämnar han mig så jag fejkade igår när vi hade sex och han verkade så himlade nöjd. Vet att det är fel men vet inte vad jag ska göra?

  • Svar på tråden Ledsen, min man vill inte ha sex med mig om jag inte får orgasm
  • Anonym (Bea)
    Fri 20 May 2022 13:29
    #81
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-05-19 14:34:58 följande:
    Ledsen, min man vill inte ha sex med mig om jag inte får orgasm

    Min man tycker sex är jätteviktigt i ett förhållande, så pass viktigt att han skulle göra slut om han inte fick sex. Häromdagen var han tjurig och sa att han inte vill ha sex med mig om jag inte får orgasm. Jag blev livrädd för vet att om vi inte har sex så lämnar han mig så jag fejkade igår när vi hade sex och han verkade så himlade nöjd. Vet att det är fel men vet inte vad jag ska göra?


    Men herregud, alla kan inte ens få orgasm och många har jättesvårt för det men är nöjda ändå. Fy fan vilken press, det blir ju inte lättare av att man "måste".. jag skulle bli så stressad.
  • Anonym (?)
    Fri 20 May 2022 14:26
    #82
    Anonym (Bea) skrev 2022-05-20 13:29:35 följande:
    Men herregud, alla kan inte ens få orgasm och många har jättesvårt för det men är nöjda ändå. Fy fan vilken press, det blir ju inte lättare av att man "måste".. jag skulle bli så stressad.
    Ändå handlar lately hjärtskärande nog många trådar om "orgasmtvång". Nån karl måste fått en hang up. Vanliga justa män vill nog gärna stödja kvinnan till orgasm, lägger ansvaret fifty fifty, men stressar inte kvinnor som har svårt att få det med taskiga kommentarer eller med hot om övergivande. Ja, det har förekommit här på forumet i en manlig infantil tråd. Samme upphovsmakare scrollar i trådar i kvinnlig förklädnad? 
  • Fri 20 May 2022 14:58
    #83
    Anonym (?) skrev 2022-05-20 14:26:36 följande:
    Ändå handlar lately hjärtskärande nog många trådar om "orgasmtvång". Nån karl måste fått en hang up. Vanliga justa män vill nog gärna stödja kvinnan till orgasm, lägger ansvaret fifty fifty, men stressar inte kvinnor som har svårt att få det med taskiga kommentarer eller med hot om övergivande. Ja, det har förekommit här på forumet i en manlig infantil tråd. Samme upphovsmakare scrollar i trådar i kvinnlig förklädnad? 
    Å...den tråden. Där fick jag ta emot mycket negativt från ts. Jag tror ändå inte det är samma person. 
  • Anonym (lämna­)
    Fri 20 May 2022 16:38
    #84
    +1
    Anonym (?) skrev 2022-05-20 14:26:36 följande:
    Ändå handlar lately hjärtskärande nog många trådar om "orgasmtvång". Nån karl måste fått en hang up. Vanliga justa män vill nog gärna stödja kvinnan till orgasm, lägger ansvaret fifty fifty, men stressar inte kvinnor som har svårt att få det med taskiga kommentarer eller med hot om övergivande. Ja, det har förekommit här på forumet i en manlig infantil tråd. Samme upphovsmakare scrollar i trådar i kvinnlig förklädnad? 
    Jag tror att det bara är några få personer som ligger bakom dessa trådar. Så många är det nog lyckligtvis inte som är så oempatiska att de skäller på en partner som inte får orgasm.
  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Fri 20 May 2022 16:57
    #85
    -3
    Anonym (lämna) skrev 2022-05-20 16:38:18 följande:
    Jag tror att det bara är några få personer som ligger bakom dessa trådar. Så många är det nog lyckligtvis inte som är så oempatiska att de skäller på en partner som inte får orgasm.
    Men du har ju läst fel; han skäller inte på mig, han tjurar för att vi har ett dåligt sexliv och att jag inte får orgasm 
  • Anonym (Evili­na)
    Fri 20 May 2022 17:18
    #86
    +1

    Orkar inte läsa hela tråden så går direkt på kärnan:

    MEN FY FAN VILKEN JÄVLA IDIOT TILL KARL!!!

    Jag hade dumpat den dödvikten pronto.

  • Anonym (lämna­)
    Fri 20 May 2022 18:53
    #87
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-05-20 16:57:23 följande:
    Men du har ju läst fel; han skäller inte på mig, han tjurar för att vi har ett dåligt sexliv och att jag inte får orgasm 
    Det spelar ingen roll vad du kallar det, det är lika illa vilket som. Speciellt eftersom han inte verkar göra särskilt mycket för att du ska kunna få orgasm.
  • Anonym (40ish­)
    Fri 20 May 2022 22:19
    #88

    Min man tycker likadant, men kämpar verkligen för att jag ska komma. Det blir ju inte lättare av att han kommer jättelätt själv..
    Kanske ska ni överväga leksaker ändå. Jag är lite som du men leksakerna får det verkligen att gå snabbare 

  • Sat 21 May 2022 00:03
    #89
    +4

    Du startar tråd efter tråd, samma ämne och samma kommentarer från dig. År ut och år in.

    Ha inte sex.
    Ha inte en partner utan var singel och skaffa dig en platonisk vän att umgås med, han kan vara man.
    Varför är du så livrädd för att vara ensam, är det för att lägga upp en förhållandestatus på Facebook och visa bilder på Instagram? Är det pga pengarna? Inte råd att varasjälv?
    OM du vill ha en partner i framtiden så skriv på din dejtingsida om du söker online att du endast söker en asexuell man. De finns, jag har träffat män som inte får ut något av sex/penetration alls och de är öppna med det. Du är med fel partner, förstår du väl och du är med honom enbart för att du är rädd för någonting.

  • Anonym (XXX)
    Sat 21 May 2022 03:10
    #90
    +2
    Aurora Borrealis skrev 2022-05-21 00:03:24 följande:

    Du startar tråd efter tråd, samma ämne och samma kommentarer från dig. År ut och år in.

    Ha inte sex.
    Ha inte en partner utan var singel och skaffa dig en platonisk vän att umgås med, han kan vara man.
    Varför är du så livrädd för att vara ensam, är det för att lägga upp en förhållandestatus på Facebook och visa bilder på Instagram? Är det pga pengarna? Inte råd att varasjälv?
    OM du vill ha en partner i framtiden så skriv på din dejtingsida om du söker online att du endast söker en asexuell man. De finns, jag har träffat män som inte får ut något av sex/penetration alls och de är öppna med det. Du är med fel partner, förstår du väl och du är med honom enbart för att du är rädd för någonting.


    Ja, detta tror jag är pudelns kärna. 
  • Anonym (Kalle­)
    Sat 21 May 2022 09:44
    #91
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-05-19 16:53:16 följande:

    Hans förslag är att han vill testa olika ställningar. Ok det kan jag gå med, inga som gör ont då bara. Får lätt ont vid sex efter min förlossning. Sen vill han att jag ska få orgasm men han vet jag inte kan det, känns nästan som han tycker det är ok att jag fejkar, att han går igång på det typ. 


    Vad gör han för att du ska få orgasm?
  • Anonym (Kalle­)
    Sat 21 May 2022 09:46
    #92

    Men alternativet att inte ha sex finns ändå. Du väljer att ha sex för att ha kvar honom. 


    Anonym (Ledsen) skrev 2022-05-19 20:54:49 följande:
    Jag tänkte också att man inte måste ha sex med sin partner, men har bara träffat män som mår dåligt utan sex och där sex är ett måste. 
  • Anonym (XXX)
    Sat 21 May 2022 13:42
    #93
    "ANONYM (LEDSEN) SKREV 2022-05-19 20:54:49 FÖLJANDE:
    Jag tänkte också att man inte måste ha sex med sin partner, men har bara träffat män som mår dåligt utan sex och där sex är ett måste." 

    Du måste fatta, att både män och kvinnor som söker en partner, i normalfallet förväntar sig att det ska ingå sex i förhållandet. Det är du som är udda. Du måste tydligt skriva ut i dina presentationer, att du är asexuell (eller hur du nu vill formulera det), så att män som vill ha sex inte slösar sin tid på dig. 

    Det som är VÄLDIGT fult, och som jag tror att du har gjort, är att låtsas vara med på sexet i början, så att du ska få karl'n fast - och sedan börja göra allt för att undvika det. 

    Jag ska också säga, att jag inte i sig tycker att det är konstigt att skippa sexbiten i livet. Jag har faktiskt alltid känt en beundran för t.ex. munkar och nunnor som lever kyskt. Det är något med "renheten" som lockar - att de sätter sig över det djuriska i människan med diverse utsöndringar och sekret (åtminstone i detta avseende, att kissa och bajsa går ju inte att undvika). MEN som sagt - de sätter då inte fast en partner som vill ha sex men inte får det... det är skillnad. 

  • Anonym (...)
    Sat 21 May 2022 14:24
    #94

    Du vill inte onanera för att du inte gillar att det blir ?kladdigt där nere? fast det blir det ju vid samlag oxå även med kondom. Så vad är det riktiga problemet?

  • parnor­dqvist
    Sat 21 May 2022 16:41
    #95

    Jag tror att om du börjar med en vibrator och orgasmförmågan lossnar, så får du extrema orgasmer, kanske i flera minuter, multipla och alla andra sorter som kvinnan har. Då blir din mans korta ynkliga skvättande bara löjligt. Då blir det tvärtom, då blir han avundsjuk för att ditt sex är så mycket bättre. Men det är min teori. Jag har två vibratorer, båda är egentligen avsedda för kvinnan, men jag använder dem ändå ofta vid onani. Jag är man, såvitt jag vet.

  • Anonym (Signe­rad anonym­ist)
    Mon 23 May 2022 11:09
    #96

    Jag har inte läst alla svaren här men vill bara kort kommentera TS.
    Det är ju inte ok att lägga den här pressen på dig. Det leder aldrig till något gott. Jag förstår att han känner sig frustrerad över att du inte får orgasm men att lägga press på dig så här ger ju rena motsatta effekten.

    Jag skrev tidigare i en annan tråd om en liknande situation för mig själv (jag är man). Jag skrev i den tråden att jag inte heller får orgasm när jag har sex med min kvinna. Att jag väljer att inte få orgasm utan istället enbart fokuserar på hennes orgasm. Anledningen är helt kort att min orgasm är så klen och meningslös så jag hellre är utan. Reaktionerna från de flesta i den tråden (kvinnor) var väldigt negativa mot mig. Jag fick lära mig att dom skulle kasta ut mig om jag inte valde att själv få orgasm med dom.

    Lite lustigt hur olika vi reagerar mellan könen på dessa frågor. 

  • Anonym (Kalle­)
    Mon 23 May 2022 21:31
    #97
    Anonym (Signerad anonymist) skrev 2022-05-23 11:09:36 följande:

    Jag har inte läst alla svaren här men vill bara kort kommentera TS.
    Det är ju inte ok att lägga den här pressen på dig. Det leder aldrig till något gott. Jag förstår att han känner sig frustrerad över att du inte får orgasm men att lägga press på dig så här ger ju rena motsatta effekten.

    Jag skrev tidigare i en annan tråd om en liknande situation för mig själv (jag är man). Jag skrev i den tråden att jag inte heller får orgasm när jag har sex med min kvinna. Att jag väljer att inte få orgasm utan istället enbart fokuserar på hennes orgasm. Anledningen är helt kort att min orgasm är så klen och meningslös så jag hellre är utan. Reaktionerna från de flesta i den tråden (kvinnor) var väldigt negativa mot mig. Jag fick lära mig att dom skulle kasta ut mig om jag inte valde att själv få orgasm med dom.

    Lite lustigt hur olika vi reagerar mellan könen på dessa frågor. 


    En del människor alltså... Varför ska så många ta saker personligt och bli kränkta?
  • Fri 3 Jun 2022 02:23
    #98

    Tá. Byt attityd och börja jobba för en förändring om du vill lösa problem.
    Lär dej onanera för att träna och inte för att du har lust. Beställ genast leksaker vomeniser, dildo, magic wand, bullet mm. Titta på porr o onanera och plötsligt händer det du intalat dej är omöjligt.
    Bästa är att göra det med din man tittande/hjälpande eller mest troligt att du gör det ensam.  Du lär dej massor och sen kan du berätta hur din man ska göra det bra för dej.
    Fejka fan aldrig för då förlorar du han.

  • Anonym (Goi)
    Fri 3 Jun 2022 02:44
    #99
    +2

    Du kanske ska nämna att nu när han ställde orgasmkrav, så får du ?orgasm? varje gång ni har sex. Han måste bli toknöjd.

Svar på tråden Ledsen, min man vill inte ha sex med mig om jag inte får orgasm