• Anonym (Omskakad)

    Han knuffade ut mig, inför barnen

    I morse hände bland det sjukaste jag varit med om. Jag känner mig fortfarande tom och förnedrad inför barnen.

    Igår kväll, precis innan sänggående, sa min man att han kanske skulle åka till kontoret idag. Det var absolut inte säkert, 50/50. Under natten insjuknade vårt ena barn i feber. När hen får feber, sover hen i princip ingenting, utan ligger och kastar sig fram och tillbaka. Min man, var ute med jobbet kvällen innan och var extra trött. Jag erbjöd mig därför att låta honom sova i alla fall några timmar själv och sov med barnet på soffan.

    Det resulterade i att jag inte sovit mer än några få korta stunder i taget. Jag är helt färdig idag, sammanlagt har jag fått ihop en knapp timmes sömn. Sådan sömnbrist (och en natt på liten soffa), triggar också min reumatism, så jag har dessutom väldigt ont i kroppen idag. Då blev det plötsligt extremt viktigt för min man att åka till kontoret just idag. Jag skulle då lämnas ensam med två sjuka barn, varav ett inte sover om dagarna längre vilket gör att jag inte har någon möjlighet att vila under dagen. Han har, liksom jag, mycket flexibelt arbete och kan lika gärna jobba hemma. Vi har också haft som överenskommelse att vi jobbar hemma båda två när den minsta barnet är sjukt, för att båda ska kunna få något gjort. 

    Jag blev väldigt arg på min man och sa att jag tyckte att det var uselt att det plötsligt var så viktigt att arbeta från kontoret när saker blivit som de blivit. Jag uttryckte också att det kändes tråkigt att ställa upp när han lämnar mig i skiten. Han svarade med att kalla mig egoist som bara gör saker för min egen skull. Det hela eskalerade med att jag höjde rösten, varpå han höll sig helt lugn, men kallade mig psykiskt sjuk, galen, att jag förstör och diverse annat. Det slutade med att han förbjöd mig att äta frukost med barnen. När jag vägra lämna köket, gick han in med barnen i sovrummet för att äta. Jag gick efter varpå han knuffade ut mig ur sovrummet, inför barnen. Sen stängde han om dem. 

    Jag känner mig helt tom och förnedrad. Dels att han fattar beslut över huvudet på mig och förbjuder mig att äta frukost med barnen (jag tyckte att han kunde äta själv, så kunde jag äta med barnen) och dels för att han fysiskt hindrade mig. Jag vet faktiskt inte om jag kan leva med honom längre. Allt känns förstört. Jag har försökt prata med det äldsta barnet som så klart var förvirrad och  jag kände att jag hade svårt att försvara pappan och hans beteende. Vad hände? Vad gör man? Och vad säger man till barnen?

  • Svar på tråden Han knuffade ut mig, inför barnen
  • Anonym (Linnea)

    Vad intressant som någon skrev, hur hade man tolkat situationen om könen var omvända? Om kvinnan i relationen hade varit ute och festat kvällen före ena barnet blev sjukt. Och mannen i förhållandet låter henne sova natten efter och tar hand om det sjuka barnet för att vara snäll mot kvinnan. Båda deras barn är sjuka. Dom brukar turas om att jobba hemifrån när båda barnen är sjuka. På morgonen vaknar dom båda och mannen har knappt sovit en blund, han har legat på soffan hela natten och vakat över barnet med feber. Båda barnen sover, kvinnan meddelar plötsligt att hon drar till jobbet. Mannen blir upprörd eftersom dom brukar vara hemma båda två när båda deras barn är sjuka. Han ifrågasätter kvinnan och är arg. Han talar med hög röst och spänt tonfall och anklagar henne för att lämna honom i skiten. Barnen vaknar och kommer upp och vill ha frukost. Kvinnan säger lugnt och kallt inför barnen att pappa är psykiskt sjuk och galen. Hon säger att hon kommer att behöva bo på hotell i helgen för att slippa pappa. Hon säger att han inte får äta frukost med barnen och stänger in sig i köket med dom. Mannen kommer efter och då går kvinnan istället  in i sovrummet med barnen. Mannen följer efter till sovrummet och kvinnan knuffar då ut honom ur rummet och stänger dörren. Kort därefter åker kvinnan till jobbet och lämnar mannen med dom sjuka barnen. 

  • Anonym (MM)

    Vidrigt beteende av din partner. Finns inga ursäkter även om du höjt rösten. Var med om nåt liknande för flera år sen. Var så frustrerad på min man att jag höjde rösten varpå han kallade mig psyksjuk inför vår dotter. Tappade all kärlek till honom och ett år senare lämnade jag honom och har aldrig ångrat mig. 


    så många äckliga mansgriskommentarer om att ts är galen och mannen gjorde rätt, är allvarligt ledsen för era presumtiva partners skull som behöver leva med nån med så sunkiga värderingar. 

  • Anonym (OMG)
    Anonym (Linnea) skrev 2022-05-21 08:49:02 följande:
    Har du missat att hon hade varit snäll och tagit deras sjuka barn under natten så att hennes man fick sova? Och att han sen bara ville åka till jobbet på morgonen och lämna henne trots att hon behövde hjälp med dom sjuka barnen och knappt hade sovit under natten? Och när hon reagerar på det, med rätta, så kallar han henne psykiskt sjuk och galen inför barnen. Det är gaslightening och psykisk misshandel. Han gör ner henne helt verbalt istället för att erkänna att han har gjort en blunder och stanna hemma med henne och barnen. Och när hon då blir arg (vilket vem som helst skulle ha blivit) så säger han som en småpåve att hon inte får äta frukost med deras gemensamma barn. Vilken stolle. Och så stänger han in sig med barnen i sovrummet och knuffar ut Ts när hon går efter. Och drar sedan till jobbet och säger inte förlåt eller visar på något sätt att det är han som har överreagerat och betett sig fel. Jag förstår verkligen att Ts blir arg. Det är såna här situationer som gör att den som blir psykiskt misshandlad blir mer och mer nedbruten över tid. 

    Har du missat att hon gapade för att han inte hjälpte till med ungarna ? Så han tog hand om ungarna, men inte dög det ändå utan det skulle fortsättas ältas och gapas så han tog ungarna in till sovrummet så de skulle kunna få äta sin frukost i lugn och ro! Men fick dom det ? NEJ, utan då ska det förföljas, för allt ska vara precis som kvinnan kräver, allt annat är misshandel, visst ? 


    Och bara att han tänkte / funderade på att åka in till sitt ARBETE borde ju ha varit fängelsestraff på samt kasta bort nyckeln för det var ju det absolut värsta han någonsin kunde tänka på (Att tjäna pengar till familjen!) Men klart, man kan ju leva på bidrag eller soc. Varför i helvete ska han ens fundera på att arbeta? 


    Nu försökte han göra som hon krävde, vilket var att ta hand om barnen, men hon fortsatte och mata om det som varit, och hon stalkade både sin man och sina barn (FAST DE FÖRFLYTTAT SIG BORT IFRÅN HENNE FÖR ATT FÅ LUGN OCH RO!!!!) När hon sen spräckte upp den lilla trygghetsbubbla de kunde få sig så puttade han ut henne. Och det ska han ju självklart få dödsstraff på eller hur?? Något helt annat än en ev plågsam kastration vore ju totalt otänkbart då han är en vidrig äcklig man som nu inte begav sig till arbetet utan istället försökte ta hand om barnen då hon blev hysteriskt galen. Men bara att han tänkte att han skulle åka in till arbetet gör ju att han förtjänar ett skott i pannan! Visst ? 


    Ni svenska kvinnor fattar inte hur jävla bra ni har det, utan ni ska rippa sönder precis allt i miljontals biståndsdelar samtidigt som ni sen därefter springer efter håriga lopp kukar som verkligen misshandlar sönder er på rikt. 


    Vi behöver börja tala om mannens (och främst PAPPANS rätt i samhället!!!) För bevisligen har ni kvinnor spårat ur totalt vad gällande pappans rätt till sin egna sfär samt trygghet också! Och nej, Alla kvinnor får inte insemenation så det rakt av gör att förmodligen DU inte hade haft några barn om det inte vore för barnens pappa! 

  • Anonym (M)
    Anonym (OMG) skrev 2022-05-21 21:38:18 följande:

    Har du missat att hon gapade för att han inte hjälpte till med ungarna ? Så han tog hand om ungarna, men inte dög det ändå utan det skulle fortsättas ältas och gapas så han tog ungarna in till sovrummet så de skulle kunna få äta sin frukost i lugn och ro! Men fick dom det ? NEJ, utan då ska det förföljas, för allt ska vara precis som kvinnan kräver, allt annat är misshandel, visst ? 


    Och bara att han tänkte / funderade på att åka in till sitt ARBETE borde ju ha varit fängelsestraff på samt kasta bort nyckeln för det var ju det absolut värsta han någonsin kunde tänka på (Att tjäna pengar till familjen!) Men klart, man kan ju leva på bidrag eller soc. Varför i helvete ska han ens fundera på att arbeta? 


    Nu försökte han göra som hon krävde, vilket var att ta hand om barnen, men hon fortsatte och mata om det som varit, och hon stalkade både sin man och sina barn (FAST DE FÖRFLYTTAT SIG BORT IFRÅN HENNE FÖR ATT FÅ LUGN OCH RO!!!!) När hon sen spräckte upp den lilla trygghetsbubbla de kunde få sig så puttade han ut henne. Och det ska han ju självklart få dödsstraff på eller hur?? Något helt annat än en ev plågsam kastration vore ju totalt otänkbart då han är en vidrig äcklig man som nu inte begav sig till arbetet utan istället försökte ta hand om barnen då hon blev hysteriskt galen. Men bara att han tänkte att han skulle åka in till arbetet gör ju att han förtjänar ett skott i pannan! Visst ? 


    Ni svenska kvinnor fattar inte hur jävla bra ni har det, utan ni ska rippa sönder precis allt i miljontals biståndsdelar samtidigt som ni sen därefter springer efter håriga lopp kukar som verkligen misshandlar sönder er på rikt. 


    Vi behöver börja tala om mannens (och främst PAPPANS rätt i samhället!!!) För bevisligen har ni kvinnor spårat ur totalt vad gällande pappans rätt till sin egna sfär samt trygghet också! Och nej, Alla kvinnor får inte insemenation så det rakt av gör att förmodligen DU inte hade haft några barn om det inte vore för barnens pappa! 


    sådär står det ju inte att det gick till.

    Han förbjöd TS att äta med barnen, och när TS inte lydde, det står ingenting om att TS fortsätter älta och gapa i det här läget, så tog han barnen in till sovrummet. Ingenting står om att barnen förflyttat sig för att få lugn och ro. Du hittar på
  • molly50
    Anonym (OMG) skrev 2022-05-21 21:38:18 följande:

    Har du missat att hon gapade för att han inte hjälpte till med ungarna ? Så han tog hand om ungarna, men inte dög det ändå utan det skulle fortsättas ältas och gapas så han tog ungarna in till sovrummet så de skulle kunna få äta sin frukost i lugn och ro! Men fick dom det ? NEJ, utan då ska det förföljas, för allt ska vara precis som kvinnan kräver, allt annat är misshandel, visst ? 


    Och bara att han tänkte / funderade på att åka in till sitt ARBETE borde ju ha varit fängelsestraff på samt kasta bort nyckeln för det var ju det absolut värsta han någonsin kunde tänka på (Att tjäna pengar till familjen!) Men klart, man kan ju leva på bidrag eller soc. Varför i helvete ska han ens fundera på att arbeta? 


    Nu försökte han göra som hon krävde, vilket var att ta hand om barnen, men hon fortsatte och mata om det som varit, och hon stalkade både sin man och sina barn (FAST DE FÖRFLYTTAT SIG BORT IFRÅN HENNE FÖR ATT FÅ LUGN OCH RO!!!!) När hon sen spräckte upp den lilla trygghetsbubbla de kunde få sig så puttade han ut henne. Och det ska han ju självklart få dödsstraff på eller hur?? Något helt annat än en ev plågsam kastration vore ju totalt otänkbart då han är en vidrig äcklig man som nu inte begav sig till arbetet utan istället försökte ta hand om barnen då hon blev hysteriskt galen. Men bara att han tänkte att han skulle åka in till arbetet gör ju att han förtjänar ett skott i pannan! Visst ? 


    Ni svenska kvinnor fattar inte hur jävla bra ni har det, utan ni ska rippa sönder precis allt i miljontals biståndsdelar samtidigt som ni sen därefter springer efter håriga lopp kukar som verkligen misshandlar sönder er på rikt. 


    Vi behöver börja tala om mannens (och främst PAPPANS rätt i samhället!!!) För bevisligen har ni kvinnor spårat ur totalt vad gällande pappans rätt till sin egna sfär samt trygghet också! Och nej, Alla kvinnor får inte insemenation så det rakt av gör att förmodligen DU inte hade haft några barn om det inte vore för barnens pappa! 


    Fast nu var det väl inte riktigt så det gick till.
    TS tog hand om de sjuka barnen och sov med dem på soffan så att pappan skulle få sova.
    Som tack för det så funderade pappan på att åka till jobbet och lämna TS med barnen hela dagen. Trots att TS hade sömnbrist och att han har möjlighet att jobba hemifrån.
    Jag kan förstå att TS blir irriterad.
    Och det ger inte honom rätten att kalla TS psykiskt sjuk,galen osv framför barnen och dessutom knuffa TS framför dem.
    Han gjorde det dessutom i lugn samtalston. Dvs inte i affekt.
    Hade det handlat om omtanke om barnen så hade han inte betett sig så framför barnen och definitivt inte åkt till jobbet och lämnat barnen med TS om hon nu verkligen hade varit så labil som han påstår.
    Så det är inte synd om mannen här.
    Om han tycker så om TS så är han fri att lämna.
  • Anonym (K)
    Anonym (rumpnisse) skrev 2022-05-20 21:59:05 följande:
    Nej, självklart kan man bara inte kasta ut någon hur som helst.
    Jag tycker att vi kan ignorera det "bka" skriver då hon inte har någon som helst koll på hur det fungerar.

    Att gapa sig blå i frustration är ingen lösning.

    Ja. 


    Det är märkligt att vissa vill kasta ut sin partner / anser att TS ska kasta ut sin partner från deras gemensamma hem och samtidigt låtsas att bara männen är våldsamma och beter sig illa. 

    Hycklare?

  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Omskakad) skrev 2022-05-21 15:41:28 följande:

    Till er andra: Maken är helt ovillig att prata om det som hände. Allt skedde på grund av mig, menar han. 


    Jag kommer efter detta att lämna honom. Jag ska lösa lite praktiska sake först, innan jag meddelar honom detta. 


    Det var du som gick in i hans kropp och styrde den så han knuffade dig, eller vad menar han?

    Bra att du lämnar!
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (OMG) skrev 2022-05-21 21:38:18 följande:

    Har du missat att hon gapade för att han inte hjälpte till med ungarna ? Så han tog hand om ungarna, men inte dög det ändå utan det skulle fortsättas ältas och gapas så han tog ungarna in till sovrummet så de skulle kunna få äta sin frukost i lugn och ro! Men fick dom det ? NEJ, utan då ska det förföljas, för allt ska vara precis som kvinnan kräver, allt annat är misshandel, visst ? 


    Och bara att han tänkte / funderade på att åka in till sitt ARBETE borde ju ha varit fängelsestraff på samt kasta bort nyckeln för det var ju det absolut värsta han någonsin kunde tänka på (Att tjäna pengar till familjen!) Men klart, man kan ju leva på bidrag eller soc. Varför i helvete ska han ens fundera på att arbeta? 


    Nu försökte han göra som hon krävde, vilket var att ta hand om barnen, men hon fortsatte och mata om det som varit, och hon stalkade både sin man och sina barn (FAST DE FÖRFLYTTAT SIG BORT IFRÅN HENNE FÖR ATT FÅ LUGN OCH RO!!!!) När hon sen spräckte upp den lilla trygghetsbubbla de kunde få sig så puttade han ut henne. Och det ska han ju självklart få dödsstraff på eller hur?? Något helt annat än en ev plågsam kastration vore ju totalt otänkbart då han är en vidrig äcklig man som nu inte begav sig till arbetet utan istället försökte ta hand om barnen då hon blev hysteriskt galen. Men bara att han tänkte att han skulle åka in till arbetet gör ju att han förtjänar ett skott i pannan! Visst ? 


    Ni svenska kvinnor fattar inte hur jävla bra ni har det, utan ni ska rippa sönder precis allt i miljontals biståndsdelar samtidigt som ni sen därefter springer efter håriga lopp kukar som verkligen misshandlar sönder er på rikt. 


    Vi behöver börja tala om mannens (och främst PAPPANS rätt i samhället!!!) För bevisligen har ni kvinnor spårat ur totalt vad gällande pappans rätt till sin egna sfär samt trygghet också! Och nej, Alla kvinnor får inte insemenation så det rakt av gör att förmodligen DU inte hade haft några barn om det inte vore för barnens pappa! 


    Åh, en med svans! För ingen är såhär dum i huvudet. 
  • Anonym (rumpnisse)
    Anonym (K) skrev 2022-05-22 12:35:37 följande:

    Ja. 


    Det är märkligt att vissa vill kasta ut sin partner / anser att TS ska kasta ut sin partner från deras gemensamma hem och samtidigt låtsas att bara männen är våldsamma och beter sig illa. 

    Hycklare?


    Eller hur!

    Ts är fri att gå om hon vill, men hon kan inte bara "kasta ut" sin man.Det fungerar inte så.
    Ja, mycket hyckleri här på FL.
  • Anonym (Exfru)
    Anonym (rumpnisse) skrev 2022-05-22 12:50:44 följande:
    Eller hur!

    Ts är fri att gå om hon vill, men hon kan inte bara "kasta ut" sin man.Det fungerar inte så.
    Ja, mycket hyckleri här på FL.
    Jodå.Eller tror du att alla har samma moral som dig?Att alla visar respekt och inte anväder våld?
  • Anonym (rumpnisse)
    Anonym (Exfru) skrev 2022-05-22 15:52:44 följande:
    Jodå.Eller tror du att alla har samma moral som dig?Att alla visar respekt och inte anväder våld?
    Det handlar inte om moral, det handlar om lagen.
    Du är naiv, oerhört naiv.

    Man kan inte kasta ut någon hur som helst från sitt hem, oavsett dina åsikter.
  • Anonym (Gå)
    Anonym (rumpnisse) skrev 2022-05-22 15:58:08 följande:
    Det handlar inte om moral, det handlar om lagen.
    Du är naiv, oerhört naiv.

    Man kan inte kasta ut någon hur som helst från sitt hem, oavsett dina åsikter.
    Tänk om alla följde lagen... Då skulle vi inte ha sexköp eller en kvinna ihjälslagen var tredje vecka av sin svenska man.

    Du är naiv, oerhört naiv.
  • Anonym (Gurgelkvist)
    Anonym (rumpnisse) skrev 2022-05-22 18:19:18 följande:
    Så för att våldsverkare mördar sina kvinnor så tycker du att vi ska skippa lagen när det handlar om separationer?

    Ska vi upprepa lite till tycker du?

    Du är naiv, oerhört naiv.

    Du vet dessutom inte vad du pratar om, så var tyst är du snäll. Världen och lagen är inte känslostyrd förstår du.

    Kjam.
    Lägg inte din energi där.
    Personen är så okunnig så det är bara bortkastat att ens försöka.
  • Anonym (Gå)
    Anonym (Gurgelkvist) skrev 2022-05-22 18:21:07 följande:
    Lägg inte din energi där.
    Personen är så okunnig så det är bara bortkastat att ens försöka.
    Vad gurglar du om? Ta lite munvatten om du behöver gurgla och håll dej till ämnet. 
    Anonym (rumpnisse) skrev 2022-05-22 18:19:18 följande:
    Så för att våldsverkare mördar sina kvinnor så tycker du att vi ska skippa lagen när det handlar om separationer?

    Ska vi upprepa lite till tycker du?

    Du är naiv, oerhört naiv.

    Du vet dessutom inte vad du pratar om, så var tyst är du snäll. Världen och lagen är inte känslostyrd förstår du.

    Kjam.
    Världen är definitivt känslostyrd för alla som skiter i lagstiftningen, samt för rumpnissar och gurgelkvistar... LOL
  • Anonym (rumpnisse)
    Anonym (Gå) skrev 2022-05-22 18:34:05 följande:
    Vad gurglar du om? Ta lite munvatten om du behöver gurgla och håll dej till ämnet. 
    Anonym (rumpnisse) skrev 2022-05-22 18:19:18 följande:
    Så för att våldsverkare mördar sina kvinnor så tycker du att vi ska skippa lagen när det handlar om separationer?

    Ska vi upprepa lite till tycker du?

    Du är naiv, oerhört naiv.

    Du vet dessutom inte vad du pratar om, så var tyst är du snäll. Världen och lagen är inte känslostyrd förstår du.

    Kjam.
    Världen är definitivt känslostyrd för alla som skiter i lagstiftningen, samt för rumpnissar och gurgelkvistar... LOL
    Det är lagstiftningen vi har att förhålla oss till. Även om den inte är kompatibel med dina känslor.
  • Anonym (P)
    Anonym (rumpnisse) skrev 2022-05-22 18:19:18 följande:
    var tyst är du snäll. Världen och lagen är inte känslostyrd förstår du

    Kjam.
    Naww, så gulligt. Du blev provocerad när någon tyckte annorlunda. På tal om känslostyrt
  • Anonym (Exfru)

    Vilken gris han är och vilket svek för dig och barnen.

Svar på tråden Han knuffade ut mig, inför barnen