• Anonym (??)
    Fri 20 May 2022 15:26
    2798 visningar
    24 svar
    +1
    24
    2798

    Var är klitoris??

    Mycket pinsam fråga så uppskattar vänliga svar.

    Jag fattar inte var klitoris ligger! Det finns ju klitorisskaft, klitorisollon och alla dessa namn. Helt seriöst, har kollat på typ rfsu och 1177 och tog fram en spegel och kollade noggrant för första gången för att jämföra men jag fattar ändå inte var klitoris ligger?? Kan man sakna en?? Någon som har en bra förklaring till någon som är dum nog att inte känna till sin egen kropp?

  • Svar på tråden Var är klitoris??
  • Fri 20 May 2022 16:06
    #11
  • Anonym (:))
    Fri 20 May 2022 16:10
    #12
    +2
    Anonym (??) skrev 2022-05-20 16:03:57 följande:
    då är bilden på rfsu och bilden på 1177 fel för jag hittar inte det de säger är klitorisskaft, klitorisollon osv
    Är nog bara för dem med lite större klitoris som kan dela upp den så, hos övriga är det bara klitoris. Den är för liten för att den skall kunna liknas vid en penis och använda den terminologin, att dela upp i skaft och ollon, blir onödigt.
  • Anonym (kan vara)
    Fri 20 May 2022 16:19
    #13

    Den kan faktiskt vara "osynlig" för det kan vara flikar och så i vägen. Och, jo, visst kan man ha en klitoris som är antingen okänslig eller för känslig så att det bara gör ont att vidröra den.

  • Anonym (Män)
    Fri 20 May 2022 16:25
    #14
    Anonym (:)) skrev 2022-05-20 16:10:49 följande:
    Är nog bara för dem med lite större klitoris som kan dela upp den så, hos övriga är det bara klitoris. Den är för liten för att den skall kunna liknas vid en penis och använda den terminologin, att dela upp i skaft och ollon, blir onödigt.
    Det håller jag med om. Skaft låter som nån lång grej, ett handtag till och med. 
  • Anonym (Män)
    Fri 20 May 2022 16:28
    #15
    -1
    Anonym (kan vara) skrev 2022-05-20 16:19:04 följande:

    Den kan faktiskt vara "osynlig" för det kan vara flikar och så i vägen. Och, jo, visst kan man ha en klitoris som är antingen okänslig eller för känslig så att det bara gör ont att vidröra den.


    Den är ff inte osynlig bara för att den är täckt av yttre blygdläppar. Sära på dem och där är den. 
    Om mina yttre är stängda så är min klitoris och även slida "osynlig" 
  • Anonym (S)
    Fri 20 May 2022 17:52
    #16

    Har faktiskt haft samma problem. Jämfört med bilder gör det inte lättare. Antar en informationsvideo kanske finns men jag vet idag på ett ungefär.

  • Anonym (Fia)
    Fri 20 May 2022 19:13
    #17
    +1
    Anonym (:)) skrev 2022-05-20 16:10:49 följande:
    Är nog bara för dem med lite större klitoris som kan dela upp den så, hos övriga är det bara klitoris. Den är för liten för att den skall kunna liknas vid en penis och använda den terminologin, att dela upp i skaft och ollon, blir onödigt.
    Nja, normalt sett är det bara klitorisollonet som är synligt, de andra delarna finns där men under ytan så att säga - anledningen att det är uppdelat är för att förklara att klitoris i själva verket är betydligt större än själva ollonet som var bara det som nämndes som klitoris. Men det har inte med storlek på den att göra om de andra delarna finns eller inte. 
  • Anonym (Olika­)
    Sat 21 May 2022 03:37
    #18

    Haha jag var nästan vuxen innan jag insåg vart min fanns! Min är pytteliten och blev knappt svullen vid upphetsning. Den blev synlig först när jag närmade mig 30

  • Anonym (Boom)
    Sat 21 May 2022 12:43
    #19

    Den är hemma och vilar.

  • Anonym (:))
    Sat 21 May 2022 13:01
    #20

    I jämförelse med bilden som postats så ser inte jag ut sådär. Mons pubis, idrar deligi (deligerad igel?) och vajina (Ha vajina!) ser ut sådär, men där slutar likheterna. Buyukdadlarna är större, kukdadlarna markant mycket större, klitoris är kanske 5ggr så stor som bilden visar och makad (vilket jag tror betyder "bakad" vilket förmodligen hänvisar till donut pga utseendet, att det är en bakelse, en donut) har fler streck och själva ringen är större även om hålet är samma i storlek.

  • Anonym (hm)
    Sat 21 May 2022 18:20
    #21

    Jag liknar heller inte bilden överhuvudtaget.

    Men det finns ju faktiskt människor som föds utan delar av könsorgan eller med annorlunda könsorgan, att sakna klitoris är inte omöjligt, men ovanligt.

    Intersexuella tillstånd förekommer hos upp till 1 % av nyfödda barn. 

  • Anonym (XXX)
    Sun 22 May 2022 05:36
    #22

    Eftersom du delar en bild med kurdisk eller turkisk skrift, så undrar jag osökt om du kommer därifrån? I så fall kan det vara så, att du har blivit omskuren när du var så liten att du inte kommer ihåg det. D.v.s. klitoris med mera finns inte kvar. Hände det när du var helt liten, så kan ärren ha läkt också, så att det bara inte är något där, utan alldeles slätt. Du bör nog gå till en gynekolog och reda ut detta. 

  • Anonym (??) Trådstartaren
    Sun 22 May 2022 08:25
    #23
    Anonym (XXX) skrev 2022-05-22 05:36:25 följande:

    Eftersom du delar en bild med kurdisk eller turkisk skrift, så undrar jag osökt om du kommer därifrån? I så fall kan det vara så, att du har blivit omskuren när du var så liten att du inte kommer ihåg det. D.v.s. klitoris med mera finns inte kvar. Hände det när du var helt liten, så kan ärren ha läkt också, så att det bara inte är något där, utan alldeles slätt. Du bör nog gå till en gynekolog och reda ut detta. 


    det var inte jag som delade bilden och ne, har inte blivit könsstympad/omskuren som barn 

    Men läste att man kan ha olika känsel i klitoris så jag är en väl en sån som råkade födas utan antar jag.. ksk inte är så enkelt att hitta den då
  • Anonym (Känsl­ig)
    Sun 22 May 2022 09:07
    #24
    Anonym (??) skrev 2022-05-20 15:53:43 följande:
    Mm jag kände också efter pga jag inte kunde hitta med ögonen men tkr det känns obehagligt, lite ont o det pirrar inte till någonstans
    Klitoris har väldigt många nervändar och kan upplevas obehaglig att nudda på fel sätt. Själv måste jag vara ganska upphetsad innan jag (eller någon annan) kan ta direkt på klitorisollonet. Det ger knappast en pirrande känsla bara av att ta på den! Bry dig inte så mkt om var den ev sitter o hur den ser ut, utan utforska dig själv och lär dig vad du tycker är skönt, så du kan lära framtida partners det.
Svar på tråden Var är klitoris??