• Anonym (Liselot)

    16 år bo i stugan

    Vi har tre barn o älskar är 16 år. Vi fick honom tidigt o har därför en sladdis nu oxå på 1 år. Äldsta barnet ska jobba 4 mil hemifrån i sommar o vi stuga ligger bara 1 mil från hans jobb. Självklart vill vi att han ska bo med oss i stugan o får tom bo själv någon natt för att underlätta. Men nu är det så att w av hans kompisar ska också jobba i den lilla orten o mim man,p jag är så olika. Efter en utmattningsdeprussion så är jag skör. Min man tycker det ät kul när huset är fullt o det äg alltid någon varje helg som sover över. 
    Nu har han lovat att de andra pojkarna ska bo o stugan oxå. 2 st till 16 åringar med mat mm o jag är dumma mamman om jag tycker det blir för mycket. 
    Jag orkar inte o dessutom vill jag inte att de bor själva om vi inte är där. Ok om vår son är ensam...

  • Svar på tråden 16 år bo i stugan
  • Anonym (Kärring mot strömmen)

    NEJ!! Nu får du sätta ner foten åt den där karln, han kan inte lova bort ert lugn på det där sättet! Eller så bor du i er vanliga bostad så kan han ta hand om ungdomarna på egen hand.

  • Anonym (Kärring mot strömmen)

    Och de ska självklart inte bo där på egen hand alla tre, egentligen, men du kan ju gissa att de kommer vara där ändå de dagar någon vuxen inte är på plats.

  • Anonym (ööö)

    inte säkert att de andras föräldrar tycker det är en så bra ide för det första. OM ni ska ha andra ungdomar boendes i stugan måste ni prata med deras föräldrar, göra upp om matpengar osv. 

  • Anonym (U)

    Låter extremt jobbigt, hade vägrat

    Och om ni Båda skulle gå med på det så får ju föräldrarna bidra med pengar till mat, 16 åringar äter mkt. kanske även betala er en liten hyra?

Svar på tråden 16 år bo i stugan