• Anonym (Funde­rar..)
    Fri 20 May 2022 21:14
    2672 visningar
    12 svar
    12
    2672

    Hur mycket kontakt är okej att ha med kollega av motsatt kön?

    Hur mycket kontakt tycker ni är okej att ha med en kollega efter arbetstid när bägge är gifta. Jag kommer bra överens med en man på mitt jobb som är 17 år äldre än mig. Vi har mycket att prata om och skämtar mycket men nu har han börjat skicka till mig lite då och då, typ lite skämtsamt om saker som hänt på jobbet. Jag tycker om att lära känna nya personer och är gärna vän med folk på jobbet. Kan det ge fel signaler tror ni? Jag skickar med mina kvinnliga kollegor efter arbetstid. Vara  kompis med 17 år äldre kollega, ja eller nej? 

  • Svar på tråden Hur mycket kontakt är okej att ha med kollega av motsatt kön?
  • Fri 20 May 2022 21:18
    #1

    Ja så länge ni håller det på kompisstadiet är det inget konstigt. Har du aldrig haft en manlig vän förut?

  • Anonym
    Fri 20 May 2022 21:23
    #2

    Man har kontakt arbetstid och det ska vara sådant som rör arbetet

  • Anonym (XXX)
    Fri 20 May 2022 21:29
    #3

    Jag tror att du redan är intresserad av honom på fel sätt, eller börjar bli det. Annars hade den här kontakten inte blivit en så stor grej för dig, att du måste fråga här!

  • Anonym (lll)
    Fri 20 May 2022 21:36
    #4
    +1

    Man undrar vad hans syfte är att skicka dig småsaker, om han inte gjort det förr. 
     Fortsätt, så ska du se att snart frågar han om du vill hänga med på en kaffe utanför arbetstid, sen blir det en promenad och du får höra att han inte är så lycklig hemma - sen är karusellen i gång.

  • Anonym (Svårt­)
    Fri 20 May 2022 23:49
    #5

    Jag har valt att bryta all sån kontakt med en kollega på mitt jobb då det blivit en konstig stämning mellan oss.

    Med andra kollegor skriver jag från och till och det funkar hur bra som helst. 

    Finns det en laddning eller nått i luften när ni ses, så blir även sms kontakt osv samma.

  • Anonym (Är en helt ok typ av kontak­t, MEN)
    Fri 20 May 2022 23:58
    #6

    Det där är nog ofta en helt ok typ av vänskaplig kontakt mellan två kollegor som också blivit kompisar. 

    MEN den dagen ett (eller worst case scenario: bägge samtidigt) av de respektive äktenskapen knakar eller ens bara börjar knaka, då kan den där kontakten väldigt snabbt så mycket mer. 

    Så det blir som en blivande kärlek i reserv som kanske inte ens någon av dem är medveten om, de är ju bara kompisar, tills den dagen.

    Att ha den typen av vänskapsrelationer innebär att man kanske inte anstränger sig lika mycket för att lappa ihop eventuella brister i sitt äktenskap, utan gör det enklare att lämna. 

    Så tex. har du en man med en sådan tjejkompis-kollega och låt oss säga att du vänstrar. Hade inte hon funnits så nära honom hade kanske din man förlåtit dig och ni hade kunnat jobba på det tillsammans, men nu försöker han med henne istället. Så det blir som ett slags konstant hot mot er relation.
     

  • Anonym (Ronny Ronnys­son)
    Sat 21 May 2022 00:08
    #7

    Man ska ha så mycke kontakt som möjlit! Jobba ihop sen äta ihop o vara hemma hos varann varje dag å sova ihop på nätterna varje natt igenom å sen åka till jobbe ihop tillsammans. Varför undra du?

  • Anonym (Funde­rar..) Trådstartaren
    Sat 21 May 2022 21:34
    #8
    +1
    Tecum skrev 2022-05-20 21:18:50 följande:

    Ja så länge ni håller det på kompisstadiet är det inget konstigt. Har du aldrig haft en manlig vän förut?


    Självklart har jag det, flera stycken. Men jag har också varit med om att flera av mina före detta manliga vänner tillslut har raggat på mig.
  • Anonym (Funde­rar..) Trådstartaren
    Sat 21 May 2022 21:40
    #9
    Anonym (XXX) skrev 2022-05-20 21:29:55 följande:

    Jag tror att du redan är intresserad av honom på fel sätt, eller börjar bli det. Annars hade den här kontakten inte blivit en så stor grej för dig, att du måste fråga här!


    Jag är inte intresserad av honom. Däremot är han trevlig att prata med men jag vill inte att han ska få för sig något. Jag har andra manliga kollegor (som både är yngre och snyggare ;)) men jag får inte de vibbarna från dem. Utan det är rent vänskapligt. Men det är något med sättet han tittar på mig. Men det kanske är inbillning. 
  • Anonym (Funde­rar..) Trådstartaren
    Sat 21 May 2022 21:46
    #10
    Anonym (Svårt) skrev 2022-05-20 23:49:05 följande:

    Jag har valt att bryta all sån kontakt med en kollega på mitt jobb då det blivit en konstig stämning mellan oss.

    Med andra kollegor skriver jag från och till och det funkar hur bra som helst. 

    Finns det en laddning eller nått i luften när ni ses, så blir även sms kontakt osv samma.


    Ja det är lite lurigt. Det är samma här att jag har kontakt med andra och det är inget konstigt men det är något annat som jag inte kan sätta fingret på med just honom. Sättet han tittar på mig typ. 
  • Sat 21 May 2022 22:02
    #11

    Japp, det ger fel signaler. Har svårt att se att mannen enbart har vänskapliga avsikter. 

    Jag har sporadisk sms-kontakt med en äldre manlig kollega. Inget flörtigt, men vi vet båda att det inte är för att vi behöver fler vänner som vi har kontakt.

  • Sun 22 May 2022 10:58
    #12
    Anonym (Funderar..) skrev 2022-05-21 21:34:46 följande:
    Självklart har jag det, flera stycken. Men jag har också varit med om att flera av mina före detta manliga vänner tillslut har raggat på mig.
    Sånt händer men det är inte hela världen, det gäller bara att vara tydlig från din sida. Problem blir det först när DU också blir intresserad. Är det vad du är rädd för?
Svar på tråden Hur mycket kontakt är okej att ha med kollega av motsatt kön?