• Anonym (TS)

    Har han mig som substitut till sin dotter?

     


    Jag har träffat en jättebra och mogen man med en dotter som inte längre bor hemma. 


    Jag är 11 år äldre en hans dotter och jag påminner extremt mycket om henne både till personligheten, utseendet och klädstilen. 


    Grejen är den att han vill ha samma traditioner med mig som med Felicia (hans dotter). 


    Typ att om han och Felicia tidigare brukade gå och bada på lördagarna och efter det så gick dom hem och grädda våfflor så vill han att vi nu ska ha samma traditioner på våra lördagar. 


    Han och hans dotter har gjort vissa saker ihop och nu har hon precis flyttat utomlands och vill leva livet så dom ses inte så mycket. 


    Men ibland får jag känslan av att jag blir som ett substitut för hans dotter och därför är med mig, samtidigt som att vi då har en kärleksrelation och vi har sex. Detta gör mig så förvirrad. Överreagerar jag?? 

  • Svar på tråden Har han mig som substitut till sin dotter?
  • Hyllemor
    Anonym (TS) skrev 2022-05-21 00:21:04 följande:
    Ibland känns det som att han är den pappan jag själv aldrig haft men som jag alltid velat ha? men har läst att par varvar mellan att vara varandras föräldrar. För jag kan ju bli som hans mamma också ibland?. Men jag vill att han tar hand om mig. Hade han velat adoptera mig för typ 20 år sedan hade jag blivit glad. Men nu ser jag mer det som att om jag hade velat ha honom som pappa så skulle han kunna bli en bra pappa till mina barn. är det konstigt? 
    I det här fallet, så tror jag att du ska prata med en kurator/samtalsterapeut istället. Over and out.
  • Anonym (Kim)
    Anonym (TS) skrev 2022-05-21 00:21:04 följande:
    Ibland känns det som att han är den pappan jag själv aldrig haft men som jag alltid velat ha? men har läst att par varvar mellan att vara varandras föräldrar. För jag kan ju bli som hans mamma också ibland?. Men jag vill att han tar hand om mig. Hade han velat adoptera mig för typ 20 år sedan hade jag blivit glad. Men nu ser jag mer det som att om jag hade velat ha honom som pappa så skulle han kunna bli en bra pappa till mina barn. är det konstigt? 

    Ja du har daddy issues av stora mått. Det där behöver du få hjälp med att reda ut annars kommer det bli svårt  att ha fungerande relationer med män. 


    Ja dina tankar är lite konstiga när du funderar på att ha honom som din pappa samtidigt som far till dina barn. Ett kinderägg typ. Make, pappa och morfar i ett. Kan du se problemet i resonemanget? 

  • Anonym (TS)
    Anonym (Kim) skrev 2022-05-21 10:01:58 följande:

    Ja du har daddy issues av stora mått. Det där behöver du få hjälp med att reda ut annars kommer det bli svårt  att ha fungerande relationer med män. 


    Ja dina tankar är lite konstiga när du funderar på att ha honom som din pappa samtidigt som far till dina barn. Ett kinderägg typ. Make, pappa och morfar i ett. Kan du se problemet i resonemanget? 


    Nja jag ser det som att om jag hade kunnat tänka mig att ha honom som pappa så skulle mitt barn också bli glad av att ha honom som pappa? och då är han en bra person 
  • Anonym (En typ)

    Alltså, väldigt troligt så gillar mannen din typ av personlighet och antagligen så är den ärftlig.
    Alltså, du är väl lika Felicias mamma? 

    Alltså, man kan ha hastiga knasiga tankar och mycket, men jag vet inte om det handlar om mannen lika mycket som det handlar om dig....

    Är han en relativt jämnlik partner till dig, eller blir du lite grann som en dotter i dina egna ögon? Och har du fullständig vuxenhet ibland, eller glider du med? Som ett barn utan makt?

  • Anonym (ööö)
    Anonym (TS) skrev 2022-05-20 23:59:30 följande:
    Jo men jag känner mig ju som en kopia av hans dotter. vi har exakt samma personlighet. 
    Det har ju inget med det andra du tar upp, att göra, alltså de olika vanorna. 

    Men du får väl fråga honom om det här då, eftersom du stör dig på att du och dottern verkar vara så lika. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (ööö) skrev 2022-05-21 11:01:09 följande:
    Det har ju inget med det andra du tar upp, att göra, alltså de olika vanorna. 

    Men du får väl fråga honom om det här då, eftersom du stör dig på att du och dottern verkar vara så lika. 
    Jag försöker nog mest hitta förklaringar till att han egentligen inte tycker om mig. Jag förstår inte varför han gör det? Men om jag skulle vara ett substitut för hans dotter är det ju rimligt 
  • Anonym (Kim)
    Anonym (TS) skrev 2022-05-21 10:03:28 följande:
    Nja jag ser det som att om jag hade kunnat tänka mig att ha honom som pappa så skulle mitt barn också bli glad av att ha honom som pappa? och då är han en bra person 

    Klart det är en bra person. Vem vill inte det som sin egen pappa och far till sina barn. Men inte en och samma person. 


    Du måste ju känna hans dotter väl när du vet att ni är jättelika. Iaf träffats en hel del. Jag förstår om du söker trygghet och en fadersgestalt du kanske aldrig haft. 


    Men? Hur ser du på relationen? Ser du honom som din partner, blivande make? Möter du honom sexuellt som en vuxen kvinna. Är ni jämnbördiga i relationen? Att känna stöd och trygghet i sin partner är bara naturligt och faktiskt önskvärt. Men blanda då för guds skull inte in pappafunktionen. Det är inte sunt. 


    Hur ser han på dig? Som en vuxen kvinna eller flicka? Vill du vara en kopia av hans dotter för att du önskar en föräldrarelation eller för du vet att han älskar sin dotter och isf även dig? Svårt att enkelt förklara psykologin kring det. Vill han ha dig som sin lilla flicka. Rollspel och Lolita är något helt annat. Kinks tycker jag  men kommer vi in på det mer incestuösa delen finns inga ord. 


    Än en gång - du behöver ta tag i dessa tankar för att kunna ha en bra relation med män. 

  • Anonym (Stina)

    Måste fråga - går ni och badar tillsammans? I ett badhus? Typ inte träningssimmar utan typ plaskar runt? Gjorde han detta med sin dotter tills hon flyttade hemifrån? Jag tycker faktiskt det låter märkligt. 

  • Anonym (A)
    Fiona M skrev 2022-05-21 15:07:08 följande:
    Det låter definitivt som att du har problem, och den biten kan du ta tag i.
    Håller med
Svar på tråden Har han mig som substitut till sin dotter?