• Anonym (Uppgi­ven)
    Fri 20 May 2022 23:06
    1506 visningar
    3 svar
    3
    1506

    Ofrivilligt ensamstående

    Jag behöver nog egentligen bara skriva av mig.

    Jag hittade min sambo avliden sent på nyårsafton. När jag såg honom så förstod jag egentligen på en gång att det inte fanns något jag kunde göra för att rädda honom. Jag ringde 112 och påbörjade hjärt-lungräddning. Det var nog mina livs längsta 12 minuter. Samtidigt som jag gör allt för att få liv i min sambo så skriker vår 6-månader gamla son i rummet bredvid. 


    Ambulanspersonalen kunde inte göra något heller för honom.

    Det är snart 5 månader sedan och vår son fyller snart 1 år. 


    Det har varit så väldigt tufft men jag har fått mycket hjälp av anhöriga men vissa dagar är jag så slut att det enda jag längtar efter är att klockan ska bli kväll så att jag kan lägga min son och sen själv få sova.

    jag älskar verkligen min son över allt annat och utan honom hade jag nog fortfarande legat kvar i sängen men vissa dagar är så tunga att jag inte förstår hur ensamstående föräldrar klarar av det. 


     

  • Svar på tråden Ofrivilligt ensamstående
  • Anonym (I)
    Fri 20 May 2022 23:37
    #1

    Våga be om hjälp och avlastning. Om du inte har anhöriga sån kolla med din kommun. 

  • Anonym (mio)
    Sat 21 May 2022 12:33
    #2

    Åh jag förstår hur jobbigt du måste ha det. Jag känner med dig. Ta all hjälp du kan få. Är själv ensamstående, mitt ex dog inte men jag har förlorat ett barn, fruktansvärt traumatiskt. <mitt ex är inte delaktig i vårdnaden om vårt barn.

    Har du kontaktat vc? Prata med någon?

  • Sat 21 May 2022 18:21
    #3
    +1

    Beklagar sorgen. Vilket trauma du har gått igenom. Ett tips är att ta kontakt med kommunen och höra om du kan få avlastning. Om de skulle säga nej av någon anledning så hör med din familj, släkt, vänner om de skulle kunna hjälpa till någon gång då och då. Var specifik när du ber om hjälp, te.x att du behöver hjälp med att tvätta, vika och sortera kläder. Många vill hjälpa till, men vet inte vad de konkret kan göra. Din makes föräldrar och syskon är antagligen fortfarande mitt uppe i sin sorgprocess, men har du egen familj?

Svar på tråden Ofrivilligt ensamstående