• Anonym (Sexlö­spappa­)
    Wed 25 May 2022 13:04
    41710 visningar
    128 svar
    -1 +1
    128
    41710

    Familjeliv helt utan sex.

    Hej,
    lever i ett förhållande där vi typ har slutat med sex. Två barn och väldigt mycket full fart i övrigt. 


    knepigt men tänker att det kanske kommer tillbaka av sig självt?

    Är man ensam om detta eller fler som hamnat i den fällan? 


    Löste nu det eller separerade ni?

  • Svar på tråden Familjeliv helt utan sex.
  • Anonym (Kvinn­a)
    Wed 1 Jun 2022 14:19
    Mimosa86 skrev 2022-06-01 14:12:20 följande:
    Jag skrev inte att det är så i ert fall. Jag skrev att jag upplevt att många män generellt utrycker sin kärlek genom fysisk kontakt medan jag vet mer kvinnor som utrycker sin kärlek i bekräftande ord, tid hon lägger på mannen/relationen och även omsorgsarbete i familjen som en kärlekshandling.

    i TS fall verkar det inte handla om att han vill tömma i sin fru. Han vill vara med sin fru. Han älskar sin fru och för honom är den fysiska kontakten viktig för att han ska må bra och känna sig bekräftad. Det är därför nervärderande att vifta bort denna längtan som något oviktigt genom att skriva att det finns så många andra delar av en relation (intolkning: viktigare delar) än sex.

    Vi vill alla känna oss bekräftade och älskade. Att vissa får den bekräftelsen tillgodosedd med ord, handlingar, tid eller närhet är helt olika för olika människor. 
    Klart han vill tömma i sin fru annars kunde han ju ha sex utan att få orgasm 
  • Wed 1 Jun 2022 14:26
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-01 14:19:40 följande:
    Klart han vill tömma i sin fru annars kunde han ju ha sex utan att få orgasm 
    är det något fel i att få orgasm? eller vad är problemet?
  • Anonym (Kvinn­a)
    Wed 1 Jun 2022 14:30
    Mimosa86 skrev 2022-06-01 14:26:57 följande:
    är det något fel i att få orgasm? eller vad är problemet?
    Är väl lite irriterad över att han alltid ska få orgasm vid sex och att jag aldrig ska få det
  • Wed 1 Jun 2022 14:33
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-01 14:19:40 följande:
    Klart han vill tömma i sin fru annars kunde han ju ha sex utan att få orgasm 
    Alla människors kan runka eller onanera sig till orgasm. Om det bara hade handlat om orgasm hade ju TS knappast skrivit den här tråden, eller hur?

    Uppenbarligen vill han få ut något mer som trumfar att bara få orgasm. Han vill vara nära sin partner, vilket kan resultera i orgasm.
  • Anonym (Kvinn­a)
    Wed 1 Jun 2022 14:36
    Mimosa86 skrev 2022-06-01 14:33:24 följande:
    Alla människors kan runka eller onanera sig till orgasm. Om det bara hade handlat om orgasm hade ju TS knappast skrivit den här tråden, eller hur?

    Uppenbarligen vill han få ut något mer som trumfar att bara få orgasm. Han vill vara nära sin partner, vilket kan resultera i orgasm.
    gulligt tänkt. Men män vill ha sex för att det är skönare att får orgasm vid sex än vid onani. 
  • Wed 1 Jun 2022 14:36
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-01 14:30:34 följande:
    Är väl lite irriterad över att han alltid ska få orgasm vid sex och att jag aldrig ska få det
    Och då tar du ut din egen frustration genom att förminska TS och andra personer här i tråden som tycker sex är viktigt?

    trevligt

    lös ditt problem istället. Boka tid hos en sexolog eller sluta ha sex om det känns bättre -men sluta släng bittra gliringar på folk som njuter av sex och tycker det är viktigt,
  • Wed 1 Jun 2022 14:39
    +1
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-01 14:30:34 följande:
    Är väl lite irriterad över att han alltid ska få orgasm vid sex och att jag aldrig ska få det
    Säg det till honom, och att om det inte blir ändring på det så blir det inte mer liggande. Det är faktiskt ett rätt rimligt krav.

    Sen kan det rätt snabbt bli så att han lipar över att det är svårt, så där faller bollen på dig. Har du bra koll på vad som får dig att komma - vlken slags beröring, vilket tryck, osv. För om du vet och inte han så måste du lära honom. Vi killar har inte samma delar där nere som er, och är man osäker är det rena gissningsleken, och det hjälper inte att många kvinnor gillar helt olika saker så det som funkar bra på en funkar inte alls på någon annan.

    Har du själ vinte koll på vad som får dig att komma så är det läge att börja onanera och lära känna din kropp.

    Sen att du ska "få" orgasm, ni är väl båda aktiva när ni sexar? Om det är så att han är den aktiva som gör saker och du den passiva som tar emot är det läge att ändra på det. Och du skriver att han "får", är det så att han ligger blick stilla och bara du jobbar så han får den av dig, eller är det så att han jobbar fram den själv genom att vara aktiv och stöta?

  • Wed 1 Jun 2022 14:39
    +1
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-01 14:36:08 följande:
    gulligt tänkt. Men män vill ha sex för att det är skönare att får orgasm vid sex än vid onani. 
    Du har inte funderat på att byta man? Sex är en helhetsupplevelse. ligger man med en man/kvinna som bara är ute efter att runka i ens kropp så har man ju uppenbarligen valt fel person att leva med.
  • Anonym (Kvinn­a)
    Wed 1 Jun 2022 14:42
    Mimosa86 skrev 2022-06-01 14:39:30 följande:
    Du har inte funderat på att byta man? Sex är en helhetsupplevelse. ligger man med en man/kvinna som bara är ute efter att runka i ens kropp så har man ju uppenbarligen valt fel person att leva med.
    Alla män jag varit med har varit likadana. Vill ha sex för att få sin orgasm
  • Wed 1 Jun 2022 14:43
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-01 14:36:08 följande:
    gulligt tänkt. Men män vill ha sex för att det är skönare att får orgasm vid sex än vid onani. 
    Varför har kvinnor då sex, enligt din syn på saken?
  • Anonym (Kvinn­a)
    Wed 1 Jun 2022 16:18
    Everlo00ong skrev 2022-06-01 14:43:18 följande:
    Varför har kvinnor då sex, enligt din syn på saken?
    För att ha sin man kvar?
  • Wed 1 Jun 2022 17:36
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-01 16:18:55 följande:
    För att ha sin man kvar?
    Med tanke på att lesbiska i regel har de bästa sexliven med mest orgasmer så är det nog inte så va? Om du anser att kvinnor i allmänhet inte gillar sex så påför du massor med kvinnor en åsikt de inte har mot deras vilja. Du kan bara tala för dig själv.

    För många - både kvinnor och män är sex helt enkelt en väldigt känslosam intim sak som man helst vill dela med den man älskar, och som dessutom båda tycker är njutbar. Det är liksom lite därför otrohet är en så stor grej för många.
  • Anonym (Kvinn­a)
    Wed 1 Jun 2022 17:43
    Everlo00ong skrev 2022-06-01 17:36:55 följande:
    Med tanke på att lesbiska i regel har de bästa sexliven med mest orgasmer så är det nog inte så va? Om du anser att kvinnor i allmänhet inte gillar sex så påför du massor med kvinnor en åsikt de inte har mot deras vilja. Du kan bara tala för dig själv.

    För många - både kvinnor och män är sex helt enkelt en väldigt känslosam intim sak som man helst vill dela med den man älskar, och som dessutom båda tycker är njutbar. Det är liksom lite därför otrohet är en så stor grej för många.
    Vid onani tycker jag om sex. Men inte vid sex men min man. 
  • Wed 1 Jun 2022 23:20
    +1
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-01 17:43:42 följande:
    Vid onani tycker jag om sex. Men inte vid sex men min man. 
    Då kopierar jag in min text igen:
    "Säg det till honom, och att om det inte blir ändring på det så blir det inte mer liggande. Det är faktiskt ett rätt rimligt krav.

    Sen kan det rätt snabbt bli så att han lipar över att det är svårt, så där faller bollen på dig. Har du bra koll på vad som får dig att komma - vlken slags beröring, vilket tryck, osv. För om du vet och inte han så måste du lära honom. Vi killar har inte samma delar där nere som er, och är man osäker är det rena gissningsleken, och det hjälper inte att många kvinnor gillar helt olika saker så det som funkar bra på en funkar inte alls på någon annan.

    Har du själ vinte koll på vad som får dig att komma så är det läge att börja onanera och lära känna din kropp.

    Sen att du ska "få" orgasm, ni är väl båda aktiva när ni sexar? Om det är så att han är den aktiva som gör saker och du den passiva som tar emot är det läge att ändra på det. Och du skriver att han "får", är det så att han ligger blick stilla och bara du jobbar så han får den av dig, eller är det så att han jobbar fram den själv genom att vara aktiv och stöta?"

    Det finns liksom 3 alternativ:
    1. Lär er tillsammans bli bra på sex som båda gillar.
    2. Du biter ihop och härdar ut med sex du inte tycker om.
    3. Du kräver sexlös relation eller ett avslut.

    Alternativ 2, som du valt såhär långt, är ju det sämsta. För dels kommer det inte hålla i längden och dels skadar du dig själv och riskerar allt mer att både få vaginism (penetration blir direkt smärtsam) och en permanent skadad lust (du förlorar möjligheten till lust både med nya eventuella nya partners i framtiden ifall det spricker med din man och även förlust av njutningen med onani).
  • Thu 2 Jun 2022 14:23
    +1
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-01 14:42:12 följande:
    Alla män jag varit med har varit likadana. Vill ha sex för att få sin orgasm

    Bryt ditt mönster då och träffa män som har ett större intresse av dig som person än som onaniverktyg. 


     

  • Anonym (Kvinn­a)
    Thu 2 Jun 2022 14:32
    Mimosa86 skrev 2022-06-02 14:23:00 följande:

    Bryt ditt mönster då och träffa män som har ett större intresse av dig som person än som onaniverktyg. 


     


    Ovanligt med sådana män. Dem finns men är redan i förhållanden
  • Anonym (Separ­eradMa­n)
    Tue 28 Jun 2022 07:36

    Separerad, kanske inte pga sexbiten men jag har aldrig haft ett så bra sexliv som efter separationen. 

    Stå inte ut med ett sexliv där du inte får komma eller på andra sätt inte får dina behov mötta

  • Wed 26 Oct 2022 20:36

    Jag har varit singel och levt utan sex sen 1997 så "spik i foten" säger jag bara

Svar på tråden Familjeliv helt utan sex.