• Anonym (Nunna)

    Första gången med någon ny

    Efter 20år med samma man ska jag nu ha sex med någon ny. Har så klart en hel del hjärnspöken kring sexakten.
    men en fråga är gällande oralsex?..


    kommer så klart använda kondom men hur gör ni första ggn med en ny partner som ni inte har känt så länge kring oralsex? Använder ni kondom då vid avsugning eller inte?

  • Svar på tråden Första gången med någon ny
  • Anonym (Kvinna 50.)

    Jag väntar med oralsex tills mannen testat sig då jag ogillar att suga nån med kondom. Skulle dock inte ha oralsex utan kondom med tanke på smitta även om risken är liten.

  • Klangen

    Om relationen bara handlade om sex skulle jag va noga med att inte bli smittad av något.. Så fort den fasen är avslutad så kan du mer riskfritt ta för dig och njuta av den andra personen!

  • Anonym (Olyckan)

    finns Alltid en Risk!

    han är Testad?
    vad säger att han inte legat med andra strax efter och blivit Smittad?

  • Anonym (Sex är för riskabelt)
    Anonym (Nunna) skrev 2022-06-04 14:15:36 följande:
    Första gången med någon ny

    Efter 20år med samma man ska jag nu ha sex med någon ny. Har så klart en hel del hjärnspöken kring sexakten.
    men en fråga är gällande oralsex?..


    kommer så klart använda kondom men hur gör ni första ggn med en ny partner som ni inte har känt så länge kring oralsex? Använder ni kondom då vid avsugning eller inte?


    Tidigare har jag sugit av män utan kondom innan de testat sig men skulle inte göra det idag pga riktigt otäcka och smittsamma  varianter på könssjukdomar som kan ge cancer och annat hemskt. Idag ligger folk runt på ett helt annat sätt och har flera kk´s. Inte ovanligt med killar som legat med minst 100 tjejer.
    Har haft oturen att drabbas av de flesta av de vanligaste könssjukdomarna i tidigare år för att jag var full och aktsam och låg runt en hel del mellan relationer.
    Litar inte på kondomer heller eftersom många av virusen smittar via munnen och ges vid just oralsex.

    Drar mig också för att kyssa nya killar numera. Bakterier över lag och virus.
    Hade behövt ha många garantier och för att inleda något sexuellt med någon i nuläget. Skulle dock aldrig kunna tänka mig utföra oralsex med kondom eftersom det stinker och är vidrigt och förtar nöjet helt. Jag gillar hudens sensationer och smaken av en ny partner jag är attraherad av.
  • Anonym (Ars)
    Anonym (Sex är för riskabelt) skrev 2022-06-04 17:03:41 följande:
    Tidigare har jag sugit av män utan kondom innan de testat sig men skulle inte göra det idag pga riktigt otäcka och smittsamma  varianter på könssjukdomar som kan ge cancer och annat hemskt. Idag ligger folk runt på ett helt annat sätt och har flera kk´s. Inte ovanligt med killar som legat med minst 100 tjejer.
    Har haft oturen att drabbas av de flesta av de vanligaste könssjukdomarna i tidigare år för att jag var full och aktsam och låg runt en hel del mellan relationer.
    Litar inte på kondomer heller eftersom många av virusen smittar via munnen och ges vid just oralsex.

    Drar mig också för att kyssa nya killar numera. Bakterier över lag och virus.
    Hade behövt ha många garantier och för att inleda något sexuellt med någon i nuläget. Skulle dock aldrig kunna tänka mig utföra oralsex med kondom eftersom det stinker och är vidrigt och förtar nöjet helt. Jag gillar hudens sensationer och smaken av en ny partner jag är attraherad av.
    Jag vet om en princip som talar om för mig hur personen är.. Det är att deras världssyn speglas i deras handlingar. Ditt sätt att beskriva sexlivet beskriver i mångt och mycket hur du ser på situationen :)..

    Det jag vill säga är att jag inte har samma uppfattning även om jag tror att du är närmare sanningen än jag!
  • Hotelliggaren
    Anonym (Sex är för riskabelt) skrev 2022-06-04 17:03:41 följande:
    Tidigare har jag sugit av män utan kondom innan de testat sig men skulle inte göra det idag pga riktigt otäcka och smittsamma  varianter på könssjukdomar som kan ge cancer och annat hemskt. Idag ligger folk runt på ett helt annat sätt och har flera kk´s. Inte ovanligt med killar som legat med minst 100 tjejer.
    Har haft oturen att drabbas av de flesta av de vanligaste könssjukdomarna i tidigare år för att jag var full och aktsam och låg runt en hel del mellan relationer.
    Litar inte på kondomer heller eftersom många av virusen smittar via munnen och ges vid just oralsex.

    Drar mig också för att kyssa nya killar numera. Bakterier över lag och virus.
    Hade behövt ha många garantier och för att inleda något sexuellt med någon i nuläget. Skulle dock aldrig kunna tänka mig utföra oralsex med kondom eftersom det stinker och är vidrigt och förtar nöjet helt. Jag gillar hudens sensationer och smaken av en ny partner jag är attraherad av.
    Varför tänker du att folk ligger runt mkt mer nu för tiden? Min uppfattning är att det är lika eller tom mindre sånt än för tex 20 år sen. Du skriver ju själv att du förr låg runt en del så vad har du för belägg för att det liggs mer nu?
    Ang vanligheten med könssjukdomar stämmer det inte att det ökar. Alla "vanliga" könsjukdomar inkl hiv minskar stadigt, Hepatit ligger still och bara syfilis ökar. Så din rädsla är inte helt befogad.
  • Anonym (Vilket folk)

    Vad är det för folk ni drar hem. 
    Jag är över 50 och har aldrig haft nån könssjukdom eller nåt som oroat mig där nere. Man får välja noga bland utbudet.
    Vettiga smarta människor ser till att inte få sån skit. 

  • Anonym (A)
    Anonym (Vilket folk) skrev 2022-06-04 20:02:56 följande:
    Vad är det för folk ni drar hem. 
    Jag är över 50 och har aldrig haft nån könssjukdom eller nåt som oroat mig där nere. Man får välja noga bland utbudet.
    Vettiga smarta människor ser till att inte få sån skit. 
    Samma här
  • Anonym (Kim)

    Ör ni vuxna och inte bytt partner en hel massa. Antar att du nyss blivit singel. Kanske samma med den du träffat. Ingen garanti i sig. Är oralsex något du vill syssla med första gången? Du funderar på kondom vilket är toppen. Men har du funderat på slicklapp för din del? 

  • Anonym (Anonym)

    Oralsex är boyfriend benefits så för mig är frågan aldrig aktuell. Eftersom jag inte vill använda hormoner är det alltid kondom som gäller vid penetrerande sex.

  • Anonym (Nunna)

    Jag har träffat honom en gång och pratat flera ggr.
    skild sedan 1,5år och har inte haft sex sedan dess. 


    han och jag har klickat och tanken är att ses nästa vecka och jag vill samt vet att han vill ha sex. Dock så har han skrivit vad han vill göra med mig och då ingår oralsex vilket jag gärna också skulle vilja ha men är samtidigt orolig att ha det och bli sjuk (oralsex med kondom är inte aktuell då det smakar apa)


    Fundera på hur jag ska göra det på tal??

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Nunna) skrev 2022-06-04 21:21:55 följande:

     


    Fundera på hur jag ska göra det på tal??


    Inte. Vänta och se om han tar upp det igen och då förklarar du att även om det känns fantastiskt fint att tänka sig att ha sex med honom så känner du dig inte redo för oralsex i det här läget. Då borde han sluta fråga men om han vill ha svar på när det kan tänkas bli säger du att du får se när det känns rätt men att du tills vidare vill fortsätta lära känna varandra, även på det intima planet.
  • Anonym (Oförsiktig)

    Jag och min sambo har mycket lösa förbindelser med både andra par och singel människor. Allt som är oralt sker utan skydd och om personen verkar vettig så även all annan sex utan. Men det händer att vi drar på kondomen om det känns för impulsivt.

Svar på tråden Första gången med någon ny