• Anonym (swingernyfiken)

    Swingers nyfiken

    Jag och min fru har pratat om att besöka swingerklubbar men vi har ingen erfarenhet av det. Vi har såklart kollat runt på nätet men vill ändå fråga er här som har verklig erfarenhet av det.
    Vi bor i Malmö, vi är dryga 40 år, inte intresserade av att åka över till Köpenhamn.
    Vi undrar vilka ställen som finns i närheten (skåne).
    Vi är tacksamma för era åsikter och erfarenheter.

  • Svar på tråden Swingers nyfiken
  • Anonym (Unicorn)
    RalfFarley skrev 2022-06-30 14:09:32 följande:

    Kan bara betona att ni själva, båda två måste verkligen vilja detta och känna er bekväma med att se sin partner med en eller flera andra. Det har säkert sagt tidigare i forumet, men det är så viktigt att det bör upprepas.  // Glad


    Som man vill inte ha en sur make som stirrar på en när man ska till att njuta dennes kvinna.


    Mitt råd är att min bara börjar med partnerbyte. Det har par sagt till mig att dom startat med innan dom gett sig på stora swingersträffar.

    Sedan önskar jag er lycka till Tungan ute


    Det kan vara en bra start. Jag personligen tror att bara grejen att ha sex i samma rum som andra är ännu bättre som start. Se nakna kön överallt, erigerade kukar, höra de signifiika ljuden. Våga vara naken själv. Att palla med det och att knulla i samma rum (till och med samma säng)  som någon annan är liksom en förutsättning för resten.  På en swingerträff finns heller inget krav på partnerbyte. En del knullar bara med sin partner men njuter av publiken/utsikten. 
  • PorterPelle
    Anonym (Unicorn) skrev 2022-06-30 11:40:24 följande:
    Hoppas nåt mer erfaret par svarar men jag bidrar under tiden med min blygsamma erfarenhet utifrån min situation som singel, två klubb-besök. 
    Man måste inte parbyta eller ha gruppsex bara för att man är på klubb. En del är bara med varandra. Allt sker efter en fråga och ett nej respekteras. Man kan på CAE hänga för en kedja till det rum man valt vilket betyder att övriga får titta men inte deltaga. Ingen kedja betyder ok att vara med. 
    CAE har klubbvärdar som håller koll, fyller på kondomer, glidmedel, pappershanddukar. 
    De som är där har godkänts som medlem sen tidigare och man kan inte bara gå dit utan att vara anmäld. 
    Stammisar finns det säkert. Många känner andra swingers från hela landet och ses på olika fester. Jag tycker alla är mycket trevliga och öppna. 
    Jag är mer nöjd med mitt andra besök eftersom jag då visste lite mer om hur det var, jag var säkrare på mig själv dessutom. Då kom jag i sällskap med andra och det underlättade också. 
    Första gången gick mest åt till att vänja sig vid att se en massa nakna människor och att det sögs, slickades och knullades till höger och vänster. Det hade jag ju aldrig sett förr. På båda ställen finns bdsm-rum, sexgungor och gynstol. CAE har en bra hemsida.
    Jag rekommenderar ett besök om man är nyfiken.  Ni behöver inte göra något alls egentligen. Det enda som inte är ok är att gå omkring fullt påklädd, lättare klädsel eller naken är ett måste. Man får låna badrock om man vill. 
    Vi är ett vant par men efter din fina beskrivning finns inte så mycket att tillägga. Ta det lugnt i er egen takt, ligg med varandra bland andra var ett bra råd du gav också. Mingla och prata, andra bjuder kanske inte in spontant men om man tar kontakt kan man få nya kontakter och börja det nya sexlivet ????
  • Anonym (Unicorn)
    PorterPelle skrev 2022-07-01 13:19:01 följande:
    Vi är ett vant par men efter din fina beskrivning finns inte så mycket att tillägga. Ta det lugnt i er egen takt, ligg med varandra bland andra var ett bra råd du gav också. Mingla och prata, andra bjuder kanske inte in spontant men om man tar kontakt kan man få nya kontakter och börja det nya sexlivet ????
    Tack för er fina återkoppling på mina inlägg och nyligen erhållna lärdomar. Ha det gott och keep on swinging Flört
  • Anonym (Är väl själva grejen?)
    RalfFarley skrev 2022-06-30 14:09:32 följande:

    Kan bara betona att ni själva, båda två måste verkligen vilja detta och känna er bekväma med att se sin partner med en eller flera andra. Det har säkert sagt tidigare i forumet, men det är så viktigt att det bör upprepas.  // Glad


    Som man vill inte ha en sur make som stirrar på en när man ska till att njuta dennes kvinna.


    Mitt råd är att min bara börjar med partnerbyte. Det har par sagt till mig att dom startat med innan dom gett sig på stora swingersträffar.

    Sedan önskar jag er lycka till Tungan ute


    Just det där med en sur make som stirrar är väl halva grejen? Det är ju en masochistisk psykisk njutning/vånda där svartsjukan brottas med kåtheten han är ute efter. Du får sätta på hans fru och just att titta på och känna de känslorna är grejen för honom.   
  • Ukklavek

    Vi har varit på CAE och vi var bara med varandra första gången. Prata igenom vad som är ok att göra med andra, ha ?koder? så att inget missuppfattas. Väldigt sexig miljö. Var tydliga.
    De har serveringstillstånd nu.

  • Anonym (Pih)

    Man skall ta det i sin egen takt. Jag och min fru var på PiH och hade bara sex med varandra. Av någon orsak kände jag mig lite blyg så jag vågade inte titta så mycket på andra par. Vi knullade först i ett stort rum med flera andra par. Sen paus och jag blev avsugen i bastun där. Sen var vi i ett mindre rum där jag vi också knullade. Ett annat par låg bredvid och tittade på. Jag är inte direkt för partnerbyte men skulle gärna ha sex med min kvinna i samma rum som ett annat par som har sex, typ hotellrum.

  • Anonym (Carl)
    Anonym (Pih) skrev 2022-07-02 17:00:58 följande:

    Man skall ta det i sin egen takt. Jag och min fru var på PiH och hade bara sex med varandra. Av någon orsak kände jag mig lite blyg så jag vågade inte titta så mycket på andra par. Vi knullade först i ett stort rum med flera andra par. Sen paus och jag blev avsugen i bastun där. Sen var vi i ett mindre rum där jag vi också knullade. Ett annat par låg bredvid och tittade på. Jag är inte direkt för partnerbyte men skulle gärna ha sex med min kvinna i samma rum som ett annat par som har sex, typ hotellrum.


    Klokt svar. Det är lite så vi tänker också som ni. Det är inte själva partnebryte som är grejen. :)
  • Anonym (Carl)

    Efter vi har pratat om det länge nu sambon och jag så blir det ett besök på CAE nästa månad!  härligt med alla bidrag i tråden. Det här kommer bli spännande. :)

  • PorterPelle
    Anonym (Carl) skrev 2022-08-01 08:27:31 följande:

    Efter vi har pratat om det länge nu sambon och jag så blir det ett besök på CAE nästa månad!  härligt med alla bidrag i tråden. Det här kommer bli spännande. :)


    Jag hoppas ni får en härlig upplevelse. Första besöket brukar vara pirrigt och nervöst så ta det lugnt och ta det som det kommer. Känn er för och gör det ni vill i stunden, tänk inte att ni måste göra något innan. Vi kanske ses ????
  • Anonym (Carl)
    PorterPelle skrev 2022-08-01 09:16:52 följande:
    Jag hoppas ni får en härlig upplevelse. Första besöket brukar vara pirrigt och nervöst så ta det lugnt och ta det som det kommer. Känn er för och gör det ni vill i stunden, tänk inte att ni måste göra något innan. Vi kanske ses ????
    Det blir och ta ditt råd och ta det lugnt. Blir en parkväll och inte mix. Fick rådet att det kunde vara lite lugnare som förstabesökare. Och visst kanske vi ses. :)
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Swingers nyfiken