• Anonym (Sex och onani)

    Varför onanerar du, när du är i en relation som innehåller sex?

    Som rubriken lyder, varför onanerar du som är i en relation, som innehåller sex? 

    Frågan gäller alltså inte sexlösa relationer. 

  • Svar på tråden Varför onanerar du, när du är i en relation som innehåller sex?
  • New  Dawn
    Anonym (Menva?) skrev 2022-08-02 18:01:18 följande:
    Sexet ÄR skönt. Men bara för att ryggbiff är gott på grillen så händer det att jag grillar marulk också. 
    Och?
    Vad menar du med det?
    Varför kan du inte äta marulk med kvinnan och dela den upplevelsen? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Mia99 skrev 2022-07-28 15:05:22 följande:
    Jag har inte upplevt det så. Men jag brukar inte heller ge mig själv en orgasm om jag planerar att ha sex senare, då håller jag mig hellre. Däremot kan jag lätt "knipa mig" till ytterligare orgasmer när han är inne i mig, det blir då istället en serie. 
    Jag planerar inte så ofta sex. Det kan ofta bli väldigt oväntade tillfällen. Jag gillar att spara mig till honom... Jag blir kåtare, mer sexuellt lättänd, känsligare och kommer skönare.

    Ja, om du kniper är han är i dig, får du ju stimulans vaginalt. Då kan även jag komma otroligt skönt. 

    Jag trodde du menade att endast knipa fram en orgasm, utan någon annan stimulans. DET är för mig oerhört frustrerade och blir rätt svagt. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Man) skrev 2022-07-28 18:09:18 följande:
    Jag menar såhär. Man får tycka precis som man vill kring detta, men man kan inte utgå från att sin partner slutar onanera bara för att man själv tycker så.

    Jag har själv ett långvarigt förhållande och jag har aldrig slutat att ha trevligt på egen hand, men allt handlar ju självklart om balans och jag har även ett bra sexliv med min respektive.

    Om min tjej vill ha kul på egen hand så lägger jag mig inte i det helt enkelt.
    Nej, man ska aldrig kräva att den andre inte ska onanera, eller förutsätta att man har lika åsikt.

     Min man VILL däremot spara sig till mig och jag VILL ge honom njutning, även om det inte funkar för mig alla gånger, och det VILL även han.

    Det är dundersexigt att han visar mig att han är sugen. Det hade varit trist om han gick in på toa och runkade i stället. Däremot är det helt okej att han gör det om han är själv.

    Alla män jag haft sex med har dock tappat både lust och förmåga när de  kommit. Annars blir ju sexlivet påverkat och tråkigare av onani (tycker jag). Visst, om det händer ibland gör ju inget, men skulle det bli ofta skulle jag ärligt talat bli besviken.

    Min man hade fått mindre sex, och jag skulle få svårare att njuta och komma under sex om jag onanerade regelbundet. Han gillar att tillfredsställa mig, så för oss båda är ert en winwin situation att vi väljer varandra både för en snabbare orgasm och för mer varierat och längre sex. (iofs kan samlag också vara snabbt) 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (äpplem och päron) skrev 2022-07-29 07:09:04 följande:

    För att det  ena är en enkel spänningslösare utan krav, på samma sätt som att gå på toaletten och det andra kräver förberedelser, närvaro, empati, ork och har inte alltid garanterat resultat. Det ger å andra sidan ett helt annat psykologiskt utbyte när det fungerar.


    Jo, så kan det ju vara.

    Det beror ju egentligen på vilket typ av sexliv man har. För mig krävs ingen särskilt förberedelse, eller ork, för att ge njutning.
    Visst, empati krävs väl till viss mån. Jag skulle tex inte komma och be honom ge mig njutning om han mådde dåligt. Jag skulle inte väcka honom om jag vet att han behöver sova osv. Samma åt andra hållet.

    För oss går fortare och blir skönare om den andre ger njutning. Något sådant kan jag inte uppnå ensam. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Nääää)

    Jag onanerar sällan men min sambo gör det. Han får ?kåtnätter? ibland och tycker synd om mig som inte får sova så då brukar han låta mig vara och fixa det själv haha. Jag som älskar att bli påsatt och pillad på i sömnen. Vaknar gärna av ett ansiktssprut men dessa nätter han har skulle jag inte orka med. 

  • Anonym (A)
    Anonym (en till kvinna) skrev 2022-07-29 06:35:40 följande:
    Vad har det med trådens ämne att göra?
    Fattar inte heller.
  • Anonym (69"-man)

    Först och främst lever jag ut andra sidor av min sexualitet när jag runkar, även om jag har ett avancerat sexliv med min fru.
    Sedan så är det en väldig obalans i hur mycket sex vi vill ha just nu. Jag skulle önska i snitt 2-3 gånger om dagen medan hon nu är mer än nöjd med 2-3 gånger i månaden.
    Jag märker att jag blir extremt nedstämd och lättirriterad när jag inte får något sexuellt utlopp över en tid. Så därför är jag noga med att prioritera att mina egna stunder. 

  • Anonym (Bengt)

    Vi har ett underbart sexliv, inget vi gör varje dag men ett par gånger i veckan blir det. Jag runkar för att det är så skönt och få en utlösning och samma säger min fru ibland onanerar vi tillsammans och njuter. Kåtheten måste man vårda.

  • Anonym (Menva?)
    New Dawn skrev 2022-08-03 16:28:00 följande:
    Och?
    Vad menar du med det?
    Varför kan du inte äta marulk med kvinnan och dela den upplevelsen? 
    Jag menar att en runk ifred kan kännas på ett vis och en knull/annat sex med henne känns på ett annat vis. Båda är sköna och bör ej jämföras 
  • New  Dawn
    Anonym (Menva?) skrev 2022-08-04 22:10:18 följande:
    Jag menar att en runk ifred kan kännas på ett vis och en knull/annat sex med henne känns på ett annat vis. Båda är sköna och bör ej jämföras 
    Jo, så kan det givetvis vara, och ja, det är ju en skillnad. Vid sex är man två, och vid onani är man själv...

    Huruvida det bör(?... Vad bör man, och vad bör man inte? ) jämföras är väl individuellt och beroende på aktuell situation. 

    Låt säga att din tjej/sambo/fru vill ge dig njutning, skulle du ändå välja din egen hand? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Kvinna38)

    1 Han får sin utlösning innan jag får min
    2 , jag är kåt men för trött för sex
    3  är kåt men kan inte ha sex just då , han kanske är iväg ex
    4 Har mens och är kåt. 
    5 mer kåt efter sex även om jag fick orgasm  så får en till då med mig själv.

  • Anonym (HannInteTräna)

    För att det är skönt och inte har något med sexlivet med sambon att göra. Hon onanerar regelbundet också. 

  • New  Dawn
    Anonym (HannInteTräna) skrev 2022-08-05 11:14:42 följande:

    För att det är skönt och inte har något med sexlivet med sambon att göra. Hon onanerar regelbundet också. 


    Då gissar jag att ni båda kan ladda om snabbt, annars lär det väl påverka sexlivet antar jag, eller? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Varför onanerar du, när du är i en relation som innehåller sex?