• Anonym (Teste­s2000)
    Wed 27 Jul 2022 02:41
    9140 visningar
    6 svar
    6
    9140

    Pungkulor försvinner

    Hej,

    Jag undrar då min killes pungkulor försvinner upp i ljumskarna då vi har sex. 
    Jag försöker ofta hålla ner dem, men dem är otroligt spända och vill hoppa upp igen. Jag brukar pilla ner dem men de åker upp hela tiden och pungen är otroligt spänd. Ska jag hålla emot eller bara släppa dem?

  • Svar på tråden Pungkulor försvinner
  • Wed 27 Jul 2022 10:33
    #1

    Hej.
    Din killa skall söka läkaren.
    Om spända och gör ont, så absolut till vården 


    Haven?t been living in Sweden for long, so excuse my Swedish. Am trying the best I can.
  • Anonym (Man 70 år)
    Wed 27 Jul 2022 11:22
    #2
    +1

    Så har mina gjort hela livet och har inga problem av det.

  • Anonym (Lova)
    Wed 27 Jul 2022 11:26
    #3

    Varför skulle du fokusera på att hålla ner hans pungkulor? När ni har sex? Har han ont utav att de åker upp?
    Så länge det bara är under sex / när han är upphetsad så är det ingen fara. 

  • Anonym (Hin håle)
    Wed 27 Jul 2022 13:46
    #4

    Det är rätt vanligt vid sexuell upphetsning, de kom därifrån en gång i tiden. 

  • Wed 27 Jul 2022 13:50
    #5

    Om inte kulorna försvinner upp och in i han, så är det ju inte ovanligt. Pungen lever sitt egna lilla liv och reagerar olika på njutning och beröring.
    Men testiklarna ligger under fosterstadiet en bit upp och inne i "magen", för att sedan i slutet av fosterstadiet vandra ned.
    Den glipa som finns mellan pung och buk, växer ofta i hop, men inte alltid. Så försvinner de up i bukhålan så måste han göra något åt det. Annars är det mer en pung som många andra.

  • Thu 28 Jul 2022 08:31
    #6

    Det är ingen fara att de åker upp under sex. Dels finns det en reflex som drar upp testiklar vilket jag tror är för att skydda dem. Den heter nåt i stil med kremasterreflexen och man kan testa den genom att dra med handen  på i sidan av hans lår. Lyckas man utlösa den dras testikeln uppåt. Nästa anledning är att testiklar behöver en lämplig temperatur så är det svalt i rummet dras de närmare kroppen. När man börjar närma sig utlysning dras ofta testiklar upp med.

    Gör det som känns bäst för honom. Det har hänt mig några gånger och jag föredrar att pressa ned testiklar försiktigt då de annars "mosas" mer då jag tränger in fullt men störs han inte av det och du rycker det är jobbigt att hjälpa till med bollarna så ska ni ju så klart inte göra det. 

    Ligger någon testikel aldrig i pungen är det dock av vikt att boka tid hos en läkare då testikeln inte mår bra av detta. 

Svar på tråden Pungkulor försvinner