• Anonym (Ts)

    Uppsalamammor - inte Akademiska?

    Vänder mig till alla Uppsalamammor som kanske vet. Har en hemsk förlossningsupplevelse från Akademiska sjukhuset, där vi först blev bortglömda, sen runtslussade, personal missade att lämna över status till varann, ingen lyssnade på oss och det sen var extremt rörigt på BB. Vi fick ingen riktig info under förlossningen heller när det drog ut på tiden och det skapade extrem stress hos mig när infon pendlade mellan att allt var lugnt så vila du till att det kanske var mer kritiskt så nu fick vi vara på tårna.

    Åkte hem med en känsla av ?herregud aldrig mer Ackis?.

    Men i Uppsala finns bara Akademiska. Någon Uppsalamamma som fött på annat sjukhus ändå? Kanske nåcon som valt bort Ackis? Hur gjorde ni?

  • Svar på tråden Uppsalamammor - inte Akademiska?
  • Sockerikaffet

    Som jag har fattat det får du åka till vilket sjukhus du vill. Men är det en annan region så kan de ha olika journalsystem och då behöver du ta med din journal eller skicka den på något vis. Vi bor i Enköping så vi valde mellan Uppsala och Västerås men valde Uppsala för att slippa krångla med journalen trotts att Västerås är närmare för oss. 

  • Friger

    Med senaste ungen var vi på Akademiska. Upplevde att det var bra där över lag.

    Har även varit på Danderyd, där finns det något som heter... BB Stockholm? Privat som ligger inne i Danderyds sjukhus. De har som ett litet hotell där man betalar några hundralappar per dygn så får man eget rum och lite bättre service. Jättebra.

  • Anonym (Ts)
    Friger skrev 2022-07-29 10:01:13 följande:

    Med senaste ungen var vi på Akademiska. Upplevde att det var bra där över lag.

    Har även varit på Danderyd, där finns det något som heter... BB Stockholm? Privat som ligger inne i Danderyds sjukhus. De har som ett litet hotell där man betalar några hundralappar per dygn så får man eget rum och lite bättre service. Jättebra.


    Vi kanske hade otur då. Men att först bli bortglömd, sen själv få komma ihåg hur många doser medicin man fått för att det missas i överlämning, sen inte få en bild av om förlossingen går bra eller dåligt (att sväva i ovisshet som förstföderska är sjukt mentalt påfrestande...) och sen mötas av totalt kaos på bb, det kändes som en jobbig upplevelse.


    Men det kanske är bättre nästa gång.

  • Anonym (Bytte)

    Jag bor i en annan region, men bytte sjukhus när jag väntade andra barnet pga en så gräslig förlossning med första att jag än idag vägrar tänka på den. Det andra sjukhuset låg inom samma region och det var inga problem alls att byta. 

Svar på tråden Uppsalamammor - inte Akademiska?