• Anonym (Snart uppgiven)

    Olika lust

    Hej

    jag är en man på drygt 40år med två barn. Vi har varit tillsammmans ca 12 år. Jag har alltid haft högre lust. Vill varannandag ungefär kan gå längre och kortare beroende på situation. Min fru vill 1gång i veckan säger hon själv till varannan eller efter ägglossning vilket ja tror sanningen ligger. Men även då har hon inga problem med att glömma bort det eller så på grund av vad som helst igentligen. Så där är vår skillnad. 


    Vi har bra sex när vi har det o ja mår helt perfekt i en dag sen börjar ja längta igen. Men då vet ja att de kommer inte hända nått innan tidigast kanske en vecka. 

    Ni som har erfarenhet av sånt här. Finns det nån lösning?

    Ja vill ju bara visa den ja älskar hur mycke ja tycker om henne och de gör ja genom att vara nära henne o ta på henne och ha sex. Jag vill ju inget annat än vara med henne. 


    Taksam för tips eller lösnin.

    Snart uppgiven. 

  • Svar på tråden Olika lust
  • Anonym (Mäh)

    Man visar väl inte hur mkt man älskar någon genom att ha sex o ta på någon. Då visar du Bara att du är kåt. 


    Fokusera på annat istället

  • Anonym (Anonym)

    Att ha sex varannan dag är nog lite orealistiskt för de flesta som har varit tillsammans i många år och har barn. En gång i veckan är väl inte så illa om nu sexet är bra som du skriver.

  • Guldlock

    Vad gör du för henne? 
    Kräver du att hon ska ställa upp helt utan vidare?
    Säg att du älskar henne, håll om henne utan att kladda på henne, dammsug, tvätta, ta hand om barnen.kanske är hon trött .
    Visa henne att du älskar henne utan att vilja knulla så vill hon nog. Säg att hon är vacker

  • Mia99

    Sexlusten är väldigt varierande från person till person och också beroende på situationen i vardagen. Stress från arbete, hushåll, ekonomi, familjesituationen, årstid och hormonsvängningar kan också påverka i högsta grad.

    Tänk dig att en människa är som ett batteri; efter en urladdning behöver man lite tid att ladda upp igen. Vissa laddar upp fortare, andra behöver längre tid. Vissa kan göra flera urladdningar på en gång, andra bara en. Du kan inte tvinga någon att ladda snabbare. Då blir urladdningen också svagare och inte lika tillfredsställande. På sikt tappar man också förmågan att ladda fullt.

    Du själv blir fulladdad på två dagar, din fru behöver ett par dagar mer på sig. Det låter för mig som att ni ändå ligger hyfsat nära varandra, så jag förstår inte riktigt din frustration. Det är inte som att hon vill ha sex en gång om året, eller inte alls. Dessutom har ni barn vilket kan göra det ännu svårare att orka med det.

    Kanske kan du avlasta henne lite i vardagen eller se till att ta bort en del av hennes stress, men det är ändå inte säkert att hon kommer att vilja ha sex oftare. Hon kanske bara är den typen. 

    Jag för min del är ungefär som din hustru, dvs vill ha sex kanske 1-2 gånger i veckan. Jag har alltid varit sådan och det är helt enkelt så som jag fungerar. Vissa människor är bara så. Det måste du kunna acceptera med henne om samvaron och sexlivet i övrigt är bra.

Svar på tråden Olika lust