• Strangerslands

    Killen har ingen sexlust - jag vill ha barn

    Hej! jag är i 33 årsåldern och har varit tillsammans med min pojkvän i ca 5 år. Redan under vårt första år tillsammans började våra problem med att han hade väldigt svårt att komma under sex tillsammans med mig ( prövat allt) han känner sig ej bekväm att avsluta själv Heller.


    jag tog då upp detta att jag upplevde det som tråkigt att jag inte kan tillfredställa honom hela vägen. Han menar att det alltid har varit så och att det aldrig är några problem när han är själv. Efter många om och men gick vi / han till sexolog flera gånger men efter detta har problemen bara förvärrats. Idag har vi inget sex alls eftersom han tappat lusten Totalt, pga press att prestera. Jag har försökt göra allt jag kan för att säga att det kan få va som det är, att vi kan njuta ändå, men Tyvärr ingen lösning på problemet. 


    Jag älskar min kille väldigt mycket och vi har gått igenom mycket ihop, även tuffa perioder. Dock känner ju jag att jag vill skaffa barn rätt snart - vilket han vill också och vet. Men eftersom vi knappt haft sex på ett år blir ju detta ett problem. Nu är vi knappt intima överhuvudtaget.
    Och frågan är; ska jag vänta och hoppas att hans lust kommer tillbaka? Eller är detta liksom fördömt... och även om man kan skaffa barn via IVF, vill man ha barn med någon som inte ens vill ta i en ? :/ 
    Känner att jag har gjort allt men kan inte ändra hans känsla kring detta. Utåt sätt känner jag att han inte visar någon framåtanda för att försöka lösa detta. Så vi bara går och väntar på bättre tider medan livet går. 


    min drivkraft är liksom slut. ?. Någon som varit i liknande situation eller har inputs? 

  • Svar på tråden Killen har ingen sexlust - jag vill ha barn
  • Dexter dot com
    Strangerslands skrev 2022-08-02 18:47:16 följande:
    Killen har ingen sexlust - jag vill ha barn

    Hej! jag är i 33 årsåldern och har varit tillsammans med min pojkvän i ca 5 år. Redan under vårt första år tillsammans började våra problem med att han hade väldigt svårt att komma under sex tillsammans med mig ( prövat allt) han känner sig ej bekväm att avsluta själv Heller.


    jag tog då upp detta att jag upplevde det som tråkigt att jag inte kan tillfredställa honom hela vägen. Han menar att det alltid har varit så och att det aldrig är några problem när han är själv. Efter många om och men gick vi / han till sexolog flera gånger men efter detta har problemen bara förvärrats. Idag har vi inget sex alls eftersom han tappat lusten Totalt, pga press att prestera. Jag har försökt göra allt jag kan för att säga att det kan få va som det är, att vi kan njuta ändå, men Tyvärr ingen lösning på problemet. 


    Jag älskar min kille väldigt mycket och vi har gått igenom mycket ihop, även tuffa perioder. Dock känner ju jag att jag vill skaffa barn rätt snart - vilket han vill också och vet. Men eftersom vi knappt haft sex på ett år blir ju detta ett problem. Nu är vi knappt intima överhuvudtaget.
    Och frågan är; ska jag vänta och hoppas att hans lust kommer tillbaka? Eller är detta liksom fördömt... och även om man kan skaffa barn via IVF, vill man ha barn med någon som inte ens vill ta i en ? :/ 
    Känner att jag har gjort allt men kan inte ändra hans känsla kring detta. Utåt sätt känner jag att han inte visar någon framåtanda för att försöka lösa detta. Så vi bara går och väntar på bättre tider medan livet går. 


    min drivkraft är liksom slut. ?. Någon som varit i liknande situation eller har inputs? 


    Vill du verkligen leva och skaffa barn med en man som helt struntar i dina behov och inte tar tag i sina problem som påverkar dig stort?
  • Friger
    Dexter dot com skrev 2022-08-02 18:54:36 följande:
    Vill du verkligen leva och skaffa barn med en man som helt struntar i dina behov och inte tar tag i sina problem som påverkar dig stort?
    Nåja, ska TS kille tvingas ställa upp på sex han inte vill ha?

    Men absolut, inget sex = inga barn. Jag skulle inte vilja vara tillsammans med någon som inte vill ha sex med mig.

    Är TS 33år skulle jag överväga mina alternativ. Tiden är ju en ändlig resurs.
  • Soryu
    Friger skrev 2022-08-02 19:25:11 följande:
    Nåja, ska TS kille tvingas ställa upp på sex han inte vill ha?
    Du har en bra poäng där.

    TS: Risken är stor att han aldrig kommer att bli särskilt mycket mer intresserad av sex med dig än vad han är nu. Du kan inte räkna med att det kommer att förändras med tiden, för även om det kan förändras är det inte säkert att det gör det. Så frågan är då om du verkligen vill skaffa barn med någon som du inte kan ha sex med? Kommer du att vara nöjd med det i längden tror du? Om inte så är ju risken för separation och varannan vecka-föräldraskap väldigt hög.

    Tror tyvärr att det är väldigt svårt att lösa för er. När sex väl börjar handla om prestation och att relationens fortlevnad kanske är beroende av att det funkar blir det ju väldigt laddat och svårt och tyvärr är det väl där ni är.
  • Anonym (-)

    Kan du tänka dig att fortsätta leva med honom i många år utan sex?
    Kan han tänka sig att ni fortsätter ihop utan sex?

    I så fall är det bara att boka tid för ivf, och ni kan ha ett vänskapsförhållande med barn.
    (Alt om han kan avsluta själv så kanske ni kan prova heminsemination först).

    Tror du att du inte kan leva i längden utan sex, eller om han är tveksam till att detta kommer funka i längden kanske det är lika bra att separera redan nu.

  • Trudy86

    Vill han va intim utan sex? Jag menar som massage och dylikt? Om inte så kanske du ska testa det. En period där ni bara ger varandra massage, ligger sked o.s.v en period där inte fokus ligger på sex utan bara på er tv.

    Jag lämnade ett förhållande där vi inte haft sex på 2 år. Jag behövde den närheten mer än vad han gjorde och då hade vi vart ihop i mer än 12 år.

  • Trudy86
    Trudy86 skrev 2022-08-02 21:13:50 följande:

    Vill han va intim utan sex? Jag menar som massage och dylikt? Om inte så kanske du ska testa det. En period där ni bara ger varandra massage, ligger sked o.s.v en period där inte fokus ligger på sex utan bara på er tv.

    Jag lämnade ett förhållande där vi inte haft sex på 2 år. Jag behövde den närheten mer än vad han gjorde och då hade vi vart ihop i mer än 12 år.


    Inte tv utan ni två.
  • FredrikÅ
    Hej!

    Om ni inte redan har gjort det, så prova på bdsm - det finns så många olika inriktningar, och någon av dem kanske öppnar en lika ny värld för din man som för min fru, som tills ganska nyligen tyckte att sex iofs var trevligt, men inte så mycket mer.  

    Nu däremot, när vi har upptäckt hur mycket hon tänder på att bli bunden och piskad m.m., får hon fantastiska orgasmer - tänk nyårsfyrverkerierna på Skansen jämfört med tomtebloss en onsdagseftermiddag i Flen... Och för egen del har jag fått släppa sargen, lära mig att bli så hårdhänt som hon vill ha det, och gillar det... skarpt.

    Det kan inte nog betonas hur viktigt det är att prata med varandra under resans gång, och att vara lyhörd för hur fantasier på ett lekfullt sätt ska kunna bli verklighet.

    Under tiden vi yrvaket började prova oss fram, så hittade vi nätverket Darkside och deras kalender, och började med att gå på några pubkvällar, vilket varmt kan rekommenderas - vi blev mött med öppna armar och har haft många varma och öppenhjärtiga samtal kring sex och samlevnad av det lite ovanligare slaget. 

    Om du skulle vara intresserad, så hör gärna av dig så vi kan berätta mer. Det kanske kan ge er lika mycket som det har gett oss.
  • Anonym (Jen)

    Av erfarenhet så blir det aldrig bättre. År ut och år in gav jag chanser och tänkte tröstfullt det blir bättre. Jag gjorde slut tillsist, vägrar leva utan sex.Din klocka tickar, väg dina beslut noga. 

  • Anonym (Hin håle)

    Härligt att se flera inlägg i trådstarten som nära på insinuerar på sex mot mannens vilja, you go girl allt är hans fel försök med tvång. 

  • Anonym (Precis)

    Ja så tänkte jag med hon håle. Så fort mannen inte vill så måste han jobba på sig medan om kvinnan inte vill så är det hans fel för han har gjort för lite för henne. Inget prat om att hon ska jobba med sig själv då inte. ja se dubbelmoralen 

  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Precis) skrev 2022-08-13 13:41:11 följande:

    Ja så tänkte jag med hon håle. Så fort mannen inte vill så måste han jobba på sig medan om kvinnan inte vill så är det hans fel för han har gjort för lite för henne. Inget prat om att hon ska jobba med sig själv då inte. ja se dubbelmoralen 


    Ja dessa kvinnogrisar är väldigt obehagliga. 
  • Anonym (RCMLoader)

    Prestationsångest är verkligen jättejobbigt. För mig kunde det ta 3-4 timmar innan jag kom vid samlag, om jag runkade kunde det ta 2 minuter. En sak som hjälpte mig (nu har jag helt normala samlag på 10-20 minuter) var att onanera tillsammans. Första gångerna tog det rejält lång tid, sedan gick det bättre. Ingen kvinna har kunnat runka mig till utlösning. Nu skulle det kanske gå, men jag föredrar ju samlag. 


    Svårt läge. Men om mannen vill ha barn går det nog att lösa. 

Svar på tråden Killen har ingen sexlust - jag vill ha barn