• CutePuppy

    gillar FÖR långa tjejer, vad ska jag göra?

    Jag är 183cm men gillar tjejer som är längre än mig, vilket gör att de flesta tjejer som är min typ ofta föredrar någon längre.

  • Svar på tråden gillar FÖR långa tjejer, vad ska jag göra?
  • CutePuppy
    Anonym (S) skrev 2022-08-05 14:51:14 följande:
    Du har två val. Fortsätt leta. Sänk ditt krav. Ditt val.
    Någon som skriver detta borde inte tala om intelligens.
    Väntar på att du ska argumentera för varför du kallar mig vad du tidigare skrev, vilket jag såklart anmält.
  • CutePuppy
    Anonym (S) skrev 2022-08-05 16:04:15 följande:
    Ha en bra lördag Flört 
    Ja, det brukar låta så när någon bara basunerar ut förvirrad galenskap och elakheter utan att ha en aning om vad de säger.

    Jag godtar din ursäkt, iaf.
    Det är inte lätt för alla, kanske hade du en dålig dag? Kanske var miniräknaren trasig när du skulle ta reda på hur månag äpplen du hade efter att du plockat två och sen fått dubbelt så många när din vän handlat åt dig? Vem vet, vem vet.

    Det är pinsamt att klaga på andras intelligens utan grund. 
    Det är nästan lika pinsamt att klaga på andras intelligens med grund, men jag blev så irriterad att jag var tvungen att sänka mig till din nivå.

    Kanske hindrar jag en förvirrad hatare som dig att trakassera andra i fortsättningen? I bästa fall kanske jag lär dig att tänka logiskt?

    Logik: tänk innan du talar. Logik: gör inte pinsamma msistag där du kastar sten i glashus i samma mening som du utan grund attackerar en persons intelligens.

    Att du själv inte ser dina misstag säger allt om din intelligens.
    Att du säger "Hejdå" då jag ber om grund för dina obefogade anklagelser säger allt om din karaktär, eller snarare avsaknad av karaktär.

    Jag för mig inte med ryggradslösa människor så jag skulle uppskatta om du slutade skriva i min tråd.

    Du har uppvisat alla de fel du ville projicera på någon i ditt elaka, otrevliga meddelande som jag anmälde. Detta är uppenbarligen något du inte förstod.
    Vad säger det om din intelligens, att du kastar sten i glashus och inte förstår det?
    Att du är ett geni antar jag?
    LOL
  • CutePuppy
    Anonym (S) skrev 2022-08-05 16:04:15 följande:
    Ha en bra lördag Flört 
    Förvånansvärt att du såklart inte hade något att säga då du blev konfronterad för dina felaktiga anklagelser av andra.

    Men vad ska man förvänta sig när någon i princip gör alla de saker som den försöker klaga på hos andra i samma meddelande.

    Facepalm-emojin räcker tyvärr inte för detta. Det borde skapas någon ny emoji för att uttrycka vad jag känner för vad du gjorde.

    Det är så extremt irriterande när någon svamlar, spyr ur sig kosntiga påhitt och sen bara skuttar iväg lallande "Hejdåååå hihihihihihihih".

    Men det säger allt om DIG!

    Pinsamt.
  • CutePuppy
    Anonym (S) skrev 2022-08-05 15:54:13 följande:
    Precis. Personligheten lär inte hjälpa i detta fall. Både korkad, otrevlig  och ha orimliga krav. 
    Det är korkat att klaga på andras intelligens när de inte skrivit något dumt, eller "korkat" som vissa hellre skulle sagt. Antagligen samma personer som säger "Ska shacka lite bira ööh!".

    Det är pinsamt otrevligt att klaga på andras intelligens, även om det skulle finnas grund, vilket det nu inte fanns, vilket även gör det dumt.

    Det är dumt att tro att det är orimliga krav att som kille vilja ha en längre tjej.

  • Anonym (Haha)

    Vet du vad? Jag tycker att DU har ganska otrevlig ton nu faktiskt (om man ser till dina senaste inlägg).

  • CutePuppy
    Anonym (Haha) skrev 2022-08-06 17:08:49 följande:

    Vet du vad? Jag tycker att DU har ganska otrevlig ton nu faktiskt (om man ser till dina senaste inlägg).


    Om man är trevlig, men blir bemött otrevlig och ger tillbaka med samma mynt är man inte en otrevlig person?
    Det är jobbigt med personer som inte ser helheten, personer som du.

    Du menar om någon attackerar en person ute och denna avnänder självförsvar, så är personen som försvarar sig den våldsamma?

    Lär dig se helheten i sammanhang och förstå reaktioner och hur andra beter sig, sen kanske, kaaaaaaanske du inte gör ett misstag som detta igen, fast antagligen kommer du bara bli arg över att någon ifrågasätter dig istället för att inse att du gjort fel och inte be om ursäkt, förneka att jag hade rätt och låtsas att du har rätt fast du nu med den nya insikt jag gett dig (kanske inser) att du har fel.

    Kan du ge ett exempel på när jag är den som är otrevlig, där jag inte försvarar mig mot otrevliga personer?

    (ok du kommer inte svara mera, orkar inte med personer som du!)
  • Anonym (Haha)

    Jag har aldrig sagt att jag alltid har rätt, inte heller att jag inte är en otrevlig människa. Bland det första jag dock skrev när du reagerade på min första kommentar var faktiskt ordet "ursäkta". 


    Anonym (Haha) skrev 2022-08-05 14:39:23 följande:
    Herregud! Det var ett skämt? Tål inte folk sånt längre?  *Himlar med ögonen och skrattar irriterat.* Jag trodde det var ganska uppenbart att jag INTE menade allvar. Men om inte så ber jag om ursäkt. Det är svårt att uttrycka sarkasm i text.
    Och jo, jag tycker man kan vara otrevlig även om man "bara försvarar sig" mot andra otrevligheter. Man kan väl välja hur man vill försvara sig? Jag står fast vid att både du och jag är otrevliga, mot varandra, och ingen är bättre än den andre. Man väljer hur man agerar. Det finns ingen lag som säger att om någon är otrevlig mot mig så måste jag vara otrevlig tillbaka. Därför blir jag irriterad på att du försöker läxa upp alla här, när du gör samma sak själv. Det är dubbelmoral och du står inte ens för det. Jag bad om ursäkt från början, och vad fick jag för det? Bara skit tillbaka från dig. Då blev jag sur och fortsatte vara otrevlig. Inte tänker jag vara trevlig när du inte är det. Det har jag ingen lust med. Men det är kul att kommentera, för jag vet aldrig vad du ska svara härnäst.
  • CutePuppy
    Anonym (Haha) skrev 2022-08-07 11:15:29 följande:

    Jag har aldrig sagt att jag alltid har rätt, inte heller att jag inte är en otrevlig människa. Bland det första jag dock skrev när du reagerade på min första kommentar var faktiskt ordet "ursäkta". 


    Och jo, jag tycker man kan vara otrevlig även om man "bara försvarar sig" mot andra otrevligheter. Man kan väl välja hur man vill försvara sig? Jag står fast vid att både du och jag är otrevliga, mot varandra, och ingen är bättre än den andre. Man väljer hur man agerar. Det finns ingen lag som säger att om någon är otrevlig mot mig så måste jag vara otrevlig tillbaka. Därför blir jag irriterad på att du försöker läxa upp alla här, när du gör samma sak själv. Det är dubbelmoral och du står inte ens för det. Jag bad om ursäkt från början, och vad fick jag för det? Bara skit tillbaka från dig. Då blev jag sur och fortsatte vara otrevlig. Inte tänker jag vara trevlig när du inte är det. Det har jag ingen lust med. Men det är kul att kommentera, för jag vet aldrig vad du ska svara härnäst.
    Jag uttryckte starkt att det är stor skillnad på att vara otrevlig utan anledning mot att försvara sig och sjunka till samma nivå.

    Jag är ingen otrevlig person, jag hade inte ens svarat på personener som uttrycekr sig såhär i verkigheten.
    Om jag sänker mig till personens nivå för att försvara mig, då jag är en trevlig person, så gör det inte mig till en otrevlig person, precis som en person som använder självförsvar om den bor i ett våldsamt område för att _försvara sig_ inte är en våldsam människa.

    Du säger alltså att självförsvar gör att folk är våldsamma?
    Så en person som attackerar andra som en sjuk sadist och en person som försvarar sig själv och även andra mot obefogade attacker har samma agenda med bruket av våld?

    Det är väldigt lätt att inse att den som attackerar är den som gör fel.
    Jag kan ignorera, visst. Då blir det inte mycket skrivet här alls.
    Jag var ganska övertygad om att du skulle fortsätta köra på gasen i botten isället för att acceptear min poäng och acceptera att jag har rätt.

    Du bryr dig nämligen inte om vad som är sant, vad som är rätt.
    Det enda du bryr dig om är att det ska se ut som du inte hade fel!

    Så du menar "Ursäkta" är otrevligt?
    Aha ok! Då vet jag.. bra argument där!

    LOL
  • CutePuppy

    Du skrev "Jag har aldrig påstått att jag inte är otrevlig, jag inledde med ursäkta.".
    Nevermind sista biten, förstår hur du menade men jag har en poäng i vad jag säger vilket finns bevis för i tråden då andra svarar helt respektlöst och störigt istället för att argumentera på ett sofistikerat sätt och respektera andra.

    Ska jag sitta och argumentera mot personer som bara svamlar ur sig vad som helst, som inte ens bryr sig om att ha argument (vilket de inte kan då de inte har har en poäng från böran) på ett moget sätt medans de beter sig som odrägliga småbarn?
    Det är vad som skulle hända om jag skerv på ett vuxet sätt till småbarnen som gårter här i tråden.

    Vill man bli bemött med respekt får man föra sig med stil och klass och inte komma med störiga otrevligheter. 

    Vissa är till och med pinsamt otrevliga utan att ens förstå hur de framställer sig, vilket är en paradox för om de så gjorde hade det otrevliga inte skrivits från första början!

  • Anonym (fabulous)

    Hehe, tråden fick mig att tänka på en tidigare chef jag hade, på nivå chefens-chef.

    Han var en till sättet glad och lite rund grek ca 1,68 lång, men kunde också vara hårdare än en kanonkula när det behövdes. 

    Denne chefis var gift med en blond vacker svensk kvinna som var lite mer än huvudet längre än han själv och det var han helnöjd med. Hans karisma och stora personlighet fyllde ut glappet mer än väl och jag kan absolut se varför kvinnor fann honom attraktiv. 

  • CutePuppy
    Anonym (fabulous) skrev 2022-08-07 11:45:29 följande:

    Hehe, tråden fick mig att tänka på en tidigare chef jag hade, på nivå chefens-chef.

    Han var en till sättet glad och lite rund grek ca 1,68 lång, men kunde också vara hårdare än en kanonkula när det behövdes. 

    Denne chefis var gift med en blond vacker svensk kvinna som var lite mer än huvudet längre än han själv och det var han helnöjd med. Hans karisma och stora personlighet fyllde ut glappet mer än väl och jag kan absolut se varför kvinnor fann honom attraktiv. 


    Jag är alltid superglad och trevlig i verkligheten, fast ifrågasätter saker väldigt ofta om något låter ologiskt, eller om det som sägs framställs som om personen känner starkt för något och förväxlar sina känslor med vad som är faktamässigt korrekt i sammanhanget.

    Vissa personer kan läsa en text, se en sak och relatera till eget känsloliv och tänka "VIlken otrevlig person!", fast personen i fråga inte varit otrevlig alls om man ser på det objektivt.

    Dessa personer blir antagligen väldigt lätt manipulerade av vad de läser i media också, eftersom media älskar att manipulera folk till att läsa med sina känslor istället för att läsa mellan raderna och se vad som händer.

    Exempel: "John Johnsson blir stämd av bonde för bla bla bla".

    Bonden kan ha stämt John, bonden kan ha förlorat hela målet och ingen sanning fanns, fast på sättet artikeln skrivs med rubriken så framstår personen som någons om gjort det felet som stämningen påstår.

    Detta sker i media hela tiden.

    "Haha" läser antagligen detta och blir ofta väldigt upprörd över lögner.
  • Anonym (Haha)
    CutePuppy skrev 2022-08-07 11:50:34 följande:
    "Haha" läser antagligen detta och blir ofta väldigt upprörd över lögner.
    Det har du rätt i. Nu orkar jag inte mer. Vad vill du att jag ska säga? Du har rätt och jag har fel. Förlåt för att jag är så elak och otrevlig och inte kan bete mig hyggligt. Adjö. Du vinner.
  • CutePuppy
    Anonym (Haha) skrev 2022-08-08 14:25:46 följande:
    Det har du rätt i. Nu orkar jag inte mer. Vad vill du att jag ska säga? Du har rätt och jag har fel. Förlåt för att jag är så elak och otrevlig och inte kan bete mig hyggligt. Adjö. Du vinner.
    En ironisk ursäkt är ingen ursäkt.
    Jag argumenterade bara för vad jag påstår är sant och sa emot vad jag påstår är personliga attacker som inte har något med saken att göra.

    Är inte ute efter något annat än att jag argumenterar för vad som är sanningen.
  • CutePuppy
    cosinus skrev 2022-08-08 20:37:25 följande:

    Du gillar väldigt långa tjejer och undrar vad du ska göra?

    Ja alltså, som andra redan sagt så begränsar du ju ditt urval rätt väsentligt. 

    wikipedia bjuder på en graf här:  sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nniskans_kroppsl%C3%A4ngd#/media/Fil:Svenskarnas.svg 

    Kan gå, absolut, men för att öka dina chanser får du ju gå en av två vägar. Antingen lista ut var tusan du hittar väldigt långa tjejer i klump (basket, volleboll t ex) och försöka charma dig in där utan att bli tagen för ett lycksökande slime och utslängd med huvudet först. Eller så försöker du jobba mentalt med dig själv att öppna upp för att se positivt på snäppet kortare brudar. 

    Beror ju helt och hållet på hur problematiskt du ser risken att vara singel en längre stund medan du väntar på att ms långbent ska dyka upp.

    Ok, det finns faktiskt ett tredje val kom jag på nu, om längden är viktigare än biologiskt ursprungligt kön så borde chansen öka för långa brudar bland de som fötts som biologiska män men ändrat sig.

    Happy hunting.


    Varför har du så otrevlig ton? Kalla folk "lyckosökande slime" etc..?
    Känns inte som om du är ute efter att göra annat än att vara störig.
    Jag skulle uppskatta om du inte skrev mera.

    Jag är ingen person som får reaktionen "slime", då jag inte tar kontakt med tjejer som inte visat intresse innan. Jag antar du inte har den egenskapen att folk flörtar med dig eller visar intresse via kroppsspråket etc, så du bara får mala på och från egna erfarenheter spontant antar att andra ska bli upplevda som "slime" för du hinner inte tänka om du relaterade till dina egna slime-möten eller inte.

    Alla kan göra misstag, men ett råd... ha inte ens så störig och otrevlig ton mot andra.

    Hej då, otrevliga människa.
  • CutePuppy
    cosinus skrev 2022-08-08 20:37:25 följande:

    Du gillar väldigt långa tjejer och undrar vad du ska göra?

    Ja alltså, som andra redan sagt så begränsar du ju ditt urval rätt väsentligt. 

    wikipedia bjuder på en graf här:  sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nniskans_kroppsl%C3%A4ngd#/media/Fil:Svenskarnas.svg 

    Kan gå, absolut, men för att öka dina chanser får du ju gå en av två vägar. Antingen lista ut var tusan du hittar väldigt långa tjejer i klump (basket, volleboll t ex) och försöka charma dig in där utan att bli tagen för ett lycksökande slime och utslängd med huvudet först. Eller så försöker du jobba mentalt med dig själv att öppna upp för att se positivt på snäppet kortare brudar. 

    Beror ju helt och hållet på hur problematiskt du ser risken att vara singel en längre stund medan du väntar på att ms långbent ska dyka upp.

    Ok, det finns faktiskt ett tredje val kom jag på nu, om längden är viktigare än biologiskt ursprungligt kön så borde chansen öka för långa brudar bland de som fötts som biologiska män men ändrat sig.

    Happy hunting.


    Tog mig friheten att anmäla ditt inlägg där du talar nedärderande om transmänniskor också. 
    Tog även en screenshot på detta för att posta vidare. 

    Happy day!
Svar på tråden gillar FÖR långa tjejer, vad ska jag göra?