• Fri 5 Aug 2022 09:41
    10146 visningar
    40 svar
    40
    10146

    Min kille är mindre sexsugen än mig

    jag har ett jätte stort dilemma som egentligen varit pågående under hela min relation 3,5 år. I början var allt relativt normalt och vi hade väldigt mycket sex! För det mesta var det initierat av mig men det gjorde mig inget i början. Värt att notera dock att första gångerna vi hade sex så blev han knappt hård, jag fick verkligen jobba för det. Idag blir han hur hård som helst men Han vill så sällan ha sex. Om han fick välja och om jag ska gå efter hans begär hade det endast varit 1ggn/vecka (ibland inte ens det) medans jag kan tänka mig att ha varannan Elr var tredje dag. Jag har allmänt varit väldigt sexuell hela livet men sen hittade jag min perfekta partner i denna man som inte alls är lika sexuell som mig. 
    Jag har diskuterat det här med hnm och han blir alltid ledsen för att han känner att han räcker till men jag orkar snart inte mer. vad hade ni gjort? 

  • Svar på tråden Min kille är mindre sexsugen än mig
  • Spigge­r86
    Sat 6 Aug 2022 22:09
    #21
    +1

    Du får använda fingrarna eller skaffa dig en monsterdildo och ha sex med dig själv de dagar han inte har lust. Alternativt fråga ifall det är ok att du har sex med andra, så ni har ett öppet förhållande. Eller göra slut ifall du känner att det är ohållbart.

  • Anonym (Luttr­ad)
    Sat 6 Aug 2022 23:43
    #23
    Staurafråga skrev 2022-08-05 09:41:30 följande:
    Min kille är mindre sexsugen än mig

    jag har ett jätte stort dilemma som egentligen varit pågående under hela min relation 3,5 år. I början var allt relativt normalt och vi hade väldigt mycket sex! För det mesta var det initierat av mig men det gjorde mig inget i början. Värt att notera dock att första gångerna vi hade sex så blev han knappt hård, jag fick verkligen jobba för det. Idag blir han hur hård som helst men Han vill så sällan ha sex. Om han fick välja och om jag ska gå efter hans begär hade det endast varit 1ggn/vecka (ibland inte ens det) medans jag kan tänka mig att ha varannan Elr var tredje dag. Jag har allmänt varit väldigt sexuell hela livet men sen hittade jag min perfekta partner i denna man som inte alls är lika sexuell som mig. 
    Jag har diskuterat det här med hnm och han blir alltid ledsen för att han känner att han räcker till men jag orkar snart inte mer. vad hade ni gjort? 


    Grattis till ett jämställt och PK förhållande, ni är en förebild!
  • Anonym (Bull)
    Mon 8 Aug 2022 01:25
    #23

    Hej, 
    stackare! Lider med dig, jag har också varit i samma sits i tidigare relation då han inte ville lika ofta som jag. Väldigt frustrerande! 


    Vet inte vad jag ska tipsa om förutom att kanske gå till en sexrådgivare så det inte låser sig för er helt Om ni försöker prata om det på tu man hand. Blanda hellre in ett proffs tycker jag.

    onanera?

  • Anonym (Calle P)
    Mon 8 Aug 2022 05:32
    #24

    Tjejer klagar på att killar bara tänker på sex.
    Sen när tjejer inte får sex, så klagar dom på killarna.

  • Anonym (M)
    Mon 8 Aug 2022 06:25
    #25

    Skulle en satisfyer hjälpa din sukt på mera sex ? Då menar jag att leka med sig själv, eller är det just närheten du vill åt i sex ?

    Jag och ett ex hade samma, jag var nöjd med det vi gjorde men hon behövde mer. Vi tillsammans hittade en älskare till henne hon fick leka med. 
    Det funkade för oss 

  • Anonym (F)
    Mon 8 Aug 2022 07:24
    #26
    +1
    Anonym (Calle P) skrev 2022-08-08 05:32:38 följande:

    Tjejer klagar på att killar bara tänker på sex.
    Sen när tjejer inte får sex, så klagar dom på killarna.


    Det är nog inte samma personer som klagar på att killar bara tänker på sex som klagar på att deras killar inte vill ha sex.
  • Anonym (Ledse­n)
    Tue 9 Aug 2022 15:03
    #27

    jag känner igen mig väldigt i dig ts. Jag tror jag började fundera något år in i vår relation på hur sällan min man tog initiativ till sex.
    Det har inte blivit bättre med åren, utan definitivt mkt, mkt sämre. 


    Om vi har sex tar jag alltid initiativet men då jag under över 20 års tid fått nobben nästan varje försök så känner jag mig numer alltid ful och oattraktiv. Jag vet han runkar och kollar porr men vet inte vad han ser på Då han inte vill vi ska titta tillsammans eller prata om det.

    Han har inga fantasier han vill vi ska leva ut och han frågar aldrig om mina. Jag går ner på honom varje gång och försöker vara så aktiv jag kan, ger honom komplimanger osv med det känns mest som det tas för givet även Om han inte ger mig samm omsorg. 


    Jag mådde psykiskt dåligt en period och tog inte initiativ alls på 1.5 år och då hade vi heller inget sex då han inte en endaste gång försökte få ingång något eller ens pratade om bristen på sex. 
    Jag har ju uppenbarligen valt honom pga andra orsaker och min djupa kärlek till honom men bitvis sörjer jag avsaknaden av ett fungerande/tillfredsställande sexliv. 


    Tillfredsställer såklart mig själv men självsex hur härligt det än är räcker inte för att väga upp längtan efter mer sex med mannen jag älskar. Önskar så han någon gång skulle visa han vill ha mig och åtrår mig men inser det troligtvis aldrig kommer hända tyvärr (inser ju såklart han inte åtrår mig för då hade vi ju haft sex)

    Har inget råd till dig ts mer än att be dig riktigt tänka till om du vill leva ett liv med i ditt tycke för lite sex (för mig vore 1 gång i veckan  rena drömmen, här är det inte ens varje år). 
    Hade jag varit 25 idag som när vi träffades och vetat med facit i hand hur lite jag skulle få utforska/njuta med honom så är jag tveksam om jag skulle valt honom igen även om jag älskar honom djupt och vi har en bra relation på andra plan. känslan av att aldrig vara åtrådd eller sexig är mer tärande i längden än jag kunde förutse.

    Jag har givetvis pratat med honom många gånger och ch försökt få reda på vad han skulle vilja utforska eller vad han tycker är skönast osv men han säger sällan mkt alls som ch frågar inte mig något om sex så det är svårt. Han säger alltid han också önskar vi hade mer frekvent sex men det känns ju mer som något han säger bara då han ändå ?tackar nej? så nästan jämt. Jag vill såklart inte ha tjat sex eller tvinga honom till något han inte önskar så slutar givetvis genast han stoppar och tar inte upp ämnet sex oftare än Max 2 ggr/år. 


    Har jag tur tappar jag lusten efter klimakteriet och kommer förhoppningsvis slipp känna mig oattraktiv mer.

    Lycka till ts, bara du vet vad du tycker är värt dina val! 


     

  • theoth­erone
    Tue 9 Aug 2022 21:40
    #28
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-08-09 15:03:00 följande:

    jag känner igen mig väldigt i dig ts. Jag tror jag började fundera något år in i vår relation på hur sällan min man tog initiativ till sex.
    Det har inte blivit bättre med åren, utan definitivt mkt, mkt sämre. 


    Om vi har sex tar jag alltid initiativet men då jag under över 20 års tid fått nobben nästan varje försök så känner jag mig numer alltid ful och oattraktiv. Jag vet han runkar och kollar porr men vet inte vad han ser på Då han inte vill vi ska titta tillsammans eller prata om det.

    Han har inga fantasier han vill vi ska leva ut och han frågar aldrig om mina. Jag går ner på honom varje gång och försöker vara så aktiv jag kan, ger honom komplimanger osv med det känns mest som det tas för givet även Om han inte ger mig samm omsorg. 


    Jag mådde psykiskt dåligt en period och tog inte initiativ alls på 1.5 år och då hade vi heller inget sex då han inte en endaste gång försökte få ingång något eller ens pratade om bristen på sex. 
    Jag har ju uppenbarligen valt honom pga andra orsaker och min djupa kärlek till honom men bitvis sörjer jag avsaknaden av ett fungerande/tillfredsställande sexliv. 


    Tillfredsställer såklart mig själv men självsex hur härligt det än är räcker inte för att väga upp längtan efter mer sex med mannen jag älskar. Önskar så han någon gång skulle visa han vill ha mig och åtrår mig men inser det troligtvis aldrig kommer hända tyvärr (inser ju såklart han inte åtrår mig för då hade vi ju haft sex)

    Har inget råd till dig ts mer än att be dig riktigt tänka till om du vill leva ett liv med i ditt tycke för lite sex (för mig vore 1 gång i veckan  rena drömmen, här är det inte ens varje år). 
    Hade jag varit 25 idag som när vi träffades och vetat med facit i hand hur lite jag skulle få utforska/njuta med honom så är jag tveksam om jag skulle valt honom igen även om jag älskar honom djupt och vi har en bra relation på andra plan. känslan av att aldrig vara åtrådd eller sexig är mer tärande i längden än jag kunde förutse.

    Jag har givetvis pratat med honom många gånger och ch försökt få reda på vad han skulle vilja utforska eller vad han tycker är skönast osv men han säger sällan mkt alls som ch frågar inte mig något om sex så det är svårt. Han säger alltid han också önskar vi hade mer frekvent sex men det känns ju mer som något han säger bara då han ändå ?tackar nej? så nästan jämt. Jag vill såklart inte ha tjat sex eller tvinga honom till något han inte önskar så slutar givetvis genast han stoppar och tar inte upp ämnet sex oftare än Max 2 ggr/år. 


    Har jag tur tappar jag lusten efter klimakteriet och kommer förhoppningsvis slipp känna mig oattraktiv mer.

    Lycka till ts, bara du vet vad du tycker är värt dina val!


    Oj, det kunde varit jag som skrev det där, nästan exakt på pricken sammanfattning av mitt liv de senaste 20 åren! Förutom att min fru inte kollar på porr alls, hon är totalt ointresserad av allt som har med sex och erotik att göra. Även om hon naturligtvis hävdar motsatsen om man tar upp ämnet (vilket jag numera slutat att göra).

    På något vis är det nog värre som du har det iofs, eftersom din man uppenbarligen har en sexualitet, han vill bara inte dela den med dig. Min fru verkar sakna all form av sexualitet och vill inget vare sig med mig, henne själv eller någon annan.
  • Anonym (Id)
    Fri 12 Aug 2022 09:04
    #29

    Likadant med min man. Vi har varit ihop i 5 år. Tack vare det jag läser här får jag kraft att ta mina egna behov på allvar! Jag kommer att avsluta relationen.


    Jag har hoppats så länge, men inser att han inte kommer få mer lust, utan troligen ännu mindre. Vi har knappt sex, och att det vid de få tillfällen vi har det (max 1ggn/mån ofta mindre) känns det lite stelt och som att han gör det för att han vet han borde. Sex är ju inte bara sex, utan närhet, sårbarhet och gemenskap. Utan det glider vi isär även på andra plan. Och detta att aldrig känna sig åtrådd äter som sagt upp självkänslan sakta men säkert. Kan även tillägga att han har grava potensproblem, som han vägrar prata om el göra något åt.

    Som Anonym Ledsen här ovan sa: hade jag valt den här killen idag? Mitt svar är nej. Och jag tänker snarare att de få år jag har kvar innan klimakteriet (o förhoppningsvis efter!!) tänker jag ta hand om, för mig och mina behov. Hur sorgligt det än är att lämna någon man älskar. Men kärleken har tyvärr tagit stryk av detta och jag tycker att vi båda förändrats lite som personer. Så jag går nu. Läskigt och sorgligt men förhoppningsvis blir det till något bättre för båda. Har bara ett liv?

  • Anonym (Sälla­n)
    Fri 12 Aug 2022 12:40
    #30

    Lite liknande som för oss. Men i mitt fall är det förmågan som är begränsningen. Jag har svårt att klara av mera än ett samlag i veckan. Kan vara svårt ändå att komma. Frun skulle gärna ha 2-3 gånger i veckan. Med sin förra pojkvän hade hon varje eller varannan dag.

  • Fri 12 Aug 2022 14:56
    #31

    Det är ju jobbigt att ligga, jobbigt för mannens snopp och ballar, samt pressen att prestera.

    Kanske man ska prata med sin partner ist för internetforum.

  • Anonym (Kvinn­orföre­ningar­)
    Fri 12 Aug 2022 18:19
    #32

    Det är hårdare för män att prestera jämfört med kvinnorna

  • Anonym (Går att styra en mans lust)
    Fri 12 Aug 2022 18:38
    #33

    Det går att styra en mans lust en hel del. Att klaga och påtala hur sällan vi har sex funkar inte så bra. Jag känner att om jag gör vissa saker så kommer han vilja ha sex med mig även om han hade sagt nej om jag bara frågade om han ville.

    Tex. dammsuga eller plocka ur diskmaskinen naken. Då går han igång. Eller fråga honom om ryggmassage och sedan fråga om han vill massera rumpan också för den är stel. Efter en stund med det så vill han ha sex sedan. 

    Så om jag agerar och hittar på lite olika grejer så ökar hans lust och vi har sex kanske 7-10 ggr på mensfria veckor. Gör jag inte sådana saker så blir det bara 1-2 ggr i veckan. 

  • Anonym (Calle P)
    Fri 12 Aug 2022 18:42
    #34
    Anonym (Går att styra en mans lust) skrev 2022-08-12 18:38:59 följande:

    Det går att styra en mans lust en hel del. Att klaga och påtala hur sällan vi har sex funkar inte så bra. Jag känner att om jag gör vissa saker så kommer han vilja ha sex med mig även om han hade sagt nej om jag bara frågade om han ville.

    Tex. dammsuga eller plocka ur diskmaskinen naken. Då går han igång. Eller fråga honom om ryggmassage och sedan fråga om han vill massera rumpan också för den är stel. Efter en stund med det så vill han ha sex sedan. 

    Så om jag agerar och hittar på lite olika grejer så ökar hans lust och vi har sex kanske 7-10 ggr på mensfria veckor. Gör jag inte sådana saker så blir det bara 1-2 ggr i veckan. 


    Kvinnor bör städa i hemmet, ja.
  • Anonym (Anony­m)
    Fri 12 Aug 2022 19:04
    #35

    En gång i veckan är väl helt okej kan jag tycka? Absolut oftare, säger jag inte nej till men som sagt, man har livet?jobb, hemmet o fixa, barn för dem som har det osv?då tycker inte jag 1 gång per vecka e lite. Men absolut om den andra inte tar intiativ så förstår jag att det blir frustrerande. 


    Hade jag varit som dig så hade jag satt mig ner med honom och sagt?vet du, jag vill prata allvar med dig, jag känner såhär?så förklara exakt det du skrivit här. Att du inte vill tvinga honom men förklara hur du känner. Du vill nog ha sex ofta medans han nöjer sig med mindre. Du får fundera på om de är detta förhållande du vill ha. 


    Fråga honom om det är okej att du får ha en älskare sidan om som ni väljer tillsammans? antingen han är med eller du själv, se hur han reagerar. Det finns något som heter asexuell, människor som inte vill ha sex alls. Men om han kollar porr hellre så kanske man ska fundera över hur han är rätt eller ej. Mitt råd?prata med honom. Du får fundera på hur du vill ha det, men tjat driver han än längre bort. 

  • Anonym (Inte sällan egentl­igen)
    Fri 12 Aug 2022 21:55
    #36

    Men herregud, man ber inte om att få ha en älskare vid sidan om när man ligger med varandra en gång i veckan. Hur sannolikt är det att han går med på det???

  • Anonym (Anony­m)
    Fri 12 Aug 2022 22:23
    #37
    Anonym (Inte sällan egentligen) skrev 2022-08-12 21:55:44 följande:

    Men herregud, man ber inte om att få ha en älskare vid sidan om när man ligger med varandra en gång i veckan. Hur sannolikt är det att han går med på det???


    Nu e det ju så att hon inte är nöjd med de hon får. För henne så räcker det inte med en gång per vecka tydligen, hon vill ha mer. Ibland för att få en reaktion i sin partner så behöver man prata!!! Komma på olika lösningar. Finner man inga lösningar så är det så tyvärr att man får gå isär, vem vill va i ett förhållande där man tydligt inte är fullt ut nöjd? Är då sexbiten en viktig del för en så kan man kanske inte promissa med det. Varför ska man då gå och bära på något som tydligen tar på en varje dag? Nej han kanske inte går med på det, men å andra sidan så kanske han oxå förstår då att tydligen är sexbiten viktig för henne. 
  • Anonym (Bull)
    Sat 13 Aug 2022 04:15
    #38
    Anonym (Sällan) skrev 2022-08-12 12:40:48 följande:

    Lite liknande som för oss. Men i mitt fall är det förmågan som är begränsningen. Jag har svårt att klara av mera än ett samlag i veckan. Kan vara svårt ändå att komma. Frun skulle gärna ha 2-3 gånger i veckan. Med sin förra pojkvän hade hon varje eller varannan dag.


    Det här är ju intressant. Är det potensproblem vi pratar om?

    Anonym (Går att styra en mans lust) skrev 2022-08-12 18:38:59 följande:

    Det går att styra en mans lust en hel del. Att klaga och påtala hur sällan vi har sex funkar inte så bra. Jag känner att om jag gör vissa saker så kommer han vilja ha sex med mig även om han hade sagt nej om jag bara frågade om han ville.

    Tex. dammsuga eller plocka ur diskmaskinen naken. Då går han igång. Eller fråga honom om ryggmassage och sedan fråga om han vill massera rumpan också för den är stel. Efter en stund med det så vill han ha sex sedan. 

    Så om jag agerar och hittar på lite olika grejer så ökar hans lust och vi har sex kanske 7-10 ggr på mensfria veckor. Gör jag inte sådana saker så blir det bara 1-2 ggr i veckan. 



    Det här var ju också verkligen intressant! Det här skulle ju jag prova först. 
  • Anonym (Troll­et)
    Sat 13 Aug 2022 09:06
    #39

    Vi är lite lika. 

    Men märker att om jag inget nämner. Inte tjatar, tvärtom är lite mindre sugen. Blir han sugen. 

    Har mycket sexuell närhet i vardagen. Men låter han ta in oss på snusk och nekar ibland. 
    Då blir han mer villig än om jag är på pch tjatig. 

    Sexet blir bättre med

  • Anonym (Calle P)
    Sat 13 Aug 2022 11:17
    #40
    Anonym (Trollet) skrev 2022-08-13 09:06:33 följande:

    Vi är lite lika. 

    Men märker att om jag inget nämner. Inte tjatar, tvärtom är lite mindre sugen. Blir han sugen. 

    Har mycket sexuell närhet i vardagen. Men låter han ta in oss på snusk och nekar ibland. 
    Då blir han mer villig än om jag är på pch tjatig. 

    Sexet blir bättre med


    Vill tjejer att killen är mer som henne? Eller ska han vara Gasen, och hon Bromsen?
Svar på tråden Min kille är mindre sexsugen än mig