• Anonym (Jdjfk­r)
    Fri 5 Aug 2022 21:52
    1343 visningar
    5 svar
    5
    1343

    Konflikt vid utflyttning, vad gäller?

    Har levt i en vagn sista halvåret. Jag fick ta över den då den var totalt nersmutsad. Visst vi gjorde en deal där o jag gick med på det. 

    Men nu är inte jag o värden sams längre o jag håller på att flytta ut. 

    Låt oss säga att han skulle klaga på städningen då det är totalt omöjligt att göra den helt ren. 

    Kan han ta in en städfirma då och samtidigt ta min deposition? 

    Nu vet jag att han inte tar in någon städfirma utan städar själv tills han är nöjd. O sen fakturerar den som har bott där. 

    Jag kan tänka mig att låta ett städbolag få städa vagnen i värsta fall. Det ska göras vitt.då jag vägrar låta han få en enda krona mer än vad jag måste betala. Men kan han fortfarande ta depositionen? 

    Han kommer att klaga sönder o säga att han kommer behålla pengarna.

    Så vad gäller? 

    Finns inga andra skador osv förutom möjligtvis fläckar på golvet som inte går att få bort. Men det är redan fläckar överallt osv. En gammal alkos som har levt i den vagnen i 5 år (ägaren) alltså. 

    Vad kan jag förvänta mig ang depositionen? 

    Tacksam för eran hjälp. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-08-05 21:59
    Han sa att den var isolerad Och det kanske stämmer fläckvis. Men flugor kommer in även när fönstrena är stängda. Har varit översvämmad av flugor o spindlar så hur mycket man än försöker göra rent så kommer det ändå inte att gå att få den ren alltså.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-08-05 22:07
    förmodligen kommer han inte att städa alls (då han har levt i smutsen i 5 år och ansett att det har varit helt perfekt), däremot kommer han att säga att han har gjrot det alt ta in en städfirma. Fast det kommer han eller inte göra visserligen då han vill ha alla pengar själv.

    Jag tänker att om det skulle krisa så kan han ju ta depositionen i värsta fall ev. Men han kommer att kräva "städfirma" på det med bara för att snylta tills sig pengarna själv.

  • Svar på tråden Konflikt vid utflyttning, vad gäller?
  • Anonym (Jdjfk­r) Trådstartaren
    Fri 5 Aug 2022 22:10
    #1
    Anonym (Jdjfkr) skrev 2022-08-05 21:52:24 följande:
    Konflikt vid utflyttning, vad gäller?

    Har levt i en vagn sista halvåret. Jag fick ta över den då den var totalt nersmutsad. Visst vi gjorde en deal där o jag gick med på det. 

    Men nu är inte jag o värden sams längre o jag håller på att flytta ut. 

    Låt oss säga att han skulle klaga på städningen då det är totalt omöjligt att göra den helt ren. 

    Kan han ta in en städfirma då och samtidigt ta min deposition? 

    Nu vet jag att han inte tar in någon städfirma utan städar själv tills han är nöjd. O sen fakturerar den som har bott där. 

    Jag kan tänka mig att låta ett städbolag få städa vagnen i värsta fall. Det ska göras vitt.då jag vägrar låta han få en enda krona mer än vad jag måste betala. Men kan han fortfarande ta depositionen? 

    Han kommer att klaga sönder o säga att han kommer behålla pengarna.

    Så vad gäller? 

    Finns inga andra skador osv förutom möjligtvis fläckar på golvet som inte går att få bort. Men det är redan fläckar överallt osv. En gammal alkos som har levt i den vagnen i 5 år (ägaren) alltså. 

    Vad kan jag förvänta mig ang depositionen? 

    Tacksam för eran hjälp. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-08-05 21:59
    Han sa att den var isolerad Och det kanske stämmer fläckvis. Men flugor kommer in även när fönstrena är stängda. Har varit översvämmad av flugor o spindlar så hur mycket man än försöker göra rent så kommer det ändå inte att gå att få den ren alltså.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-08-05 22:07
    förmodligen kommer han inte att städa alls (då han har levt i smutsen i 5 år och ansett att det har varit helt perfekt), däremot kommer han att säga att han har gjrot det alt ta in en städfirma. Fast det kommer han eller inte göra visserligen då han vill ha alla pengar själv.

    Jag tänker att om det skulle krisa så kan han ju ta depositionen i värsta fall ev. Men han kommer att kräva "städfirma" på det med bara för att snylta tills sig pengarna själv.


    utöver depositionen alltså. Dep + städpengar. Jag går med på den ena eller det andra, inte båda.
  • Anonym (Jdjfk­r) Trådstartaren
    Fri 5 Aug 2022 22:12
    #2
    +1

    ber om ursäkt för rörig trådstart. Har flyttat hela dan så är lite trött.

  • Anonym (A)
    Fri 5 Aug 2022 23:25
    #3

    Lättast är väl att lämna depositionen och tydligt säga att den är för städningen.
    Har ni inget kontrakt som reglerar vad depositionen är för?

  • Anonym (Jdjfk­r) Trådstartaren
    Fri 12 Aug 2022 23:41
    #4
    Anonym (A) skrev 2022-08-05 23:25:56 följande:

    Lättast är väl att lämna depositionen och tydligt säga att den är för städningen.
    Har ni inget kontrakt som reglerar vad depositionen är för?


    nej det har vi inte. Tack för ditt / erat svar.
  • Anonym
    Sat 13 Aug 2022 02:11
    #5

    Någon gång när andan faller på måste du berätta vad isolering skulle ha med flug- och spindelfrekvens att göra ...

Svar på tråden Konflikt vid utflyttning, vad gäller?