• Anonym (Vart finns min kvinna)

    Fråga till medelålders kvinnor som "nätdejtar".

    Ett par frågor till er medelålders kvinnor som är aktiva på allehanda "nätdejting"-sidor.

    Vad för typ av info vill ni ha i en motparts presentationstext? Bör man hålla det kortfattat och "rakt på sak", eller?

    Vad har fått er att någon gång själva initiera kontakt?

    Vad gör de flesta för fel som ni ratar direkt vid kontaktförsök?

  • Svar på tråden Fråga till medelålders kvinnor som "nätdejtar".
  • Anonym (Vart finns min kvinna)

    Det är nog på sin plats med en uppdatering.

    Detta med nätdejting var inte alls som jag föreställt mig efter att ha läst runt kring folks erfarenheter.

    Nu är det runt 3 veckor sen jag startade upp profiler på 3 av de stora tjänsterna.
    Det har hittills lett till chatkonversationer med en handfull kvinnor som alla verkade mycket trevliga.
    En stack dock ut redan från start, vi övergick till telefonsamtal efter att ha chattat nån vecka. Vi har nu träffats vid 3 tillfällen och vi blir båda bara mer o mer intresserade av varandra ju mer kontakt vi har.
    Senaste träffen pratade vi ihop oss om att båda var helt överens om att vi nu tar bort våra profiler på samtliga dejtingtjänster för att ge oss en chans att verkligen se vart detta leder och avslutade det hela med vår första kyss.

    Jag går mest runt och småflinar lite för mig själv och undrar om det verkligen kan vara så här enkelt?

  • Anonym (Annie)

    Föredrar kortfattat (3-4 rader). Lättsamt men personligt (eller liksom något som är lite roligt eller ger en bild av personen utöver sådant som redan framgår i profilen). Jag svarar på alla meddelanden. Men pesoner som försöker leda in ämnet på sex redan under dom 2-3 första meningarna går bort. Likaså personer som efter 2-3 meddelanden frågar efter snapschat osv (eftersom de oftast vill sexchatta då). 

  • Q71

    Var genuin, berätta vad du är intresserad av. Självklart bild och hur familjesituationen ser ut.

  • Anonym (Ja ja skjut mig)

    Kul om du hittade rätt snabbt.  Är nog väldans ovanligt om man inte är en 10 på skalan eller helt kravlös.

    Jag ser bra ut och har ordnat liv.

    De kvinnor jag träffat (lätt att få kontakt och träff)  visade sig alla vara sååå tråkiga när det kommer till sex.  När vi kommer dit,  efter 1-5 dejter dör mitt intresse. Ingen glädje,  inget eget initiativ och nej till sånt som är deal breakers för mig.
    Jag har sagt som det är när jag bryter. 

    Vet att många kvinnor avskyr när män tar upp ämnet sex på dejtingforum  men då blir det lätt så här. 

    Så ni män som fått napp på en sexuellt öppen frigjord kvinna på nätet -  grattis och hur gjorde ni?

  • Anonym (Pinglan)
    Anonym (Ja ja skjut mig) skrev 2022-08-24 17:43:31 följande:

    Kul om du hittade rätt snabbt.  Är nog väldans ovanligt om man inte är en 10 på skalan eller helt kravlös.

    Jag ser bra ut och har ordnat liv.

    De kvinnor jag träffat (lätt att få kontakt och träff)  visade sig alla vara sååå tråkiga när det kommer till sex.  När vi kommer dit,  efter 1-5 dejter dör mitt intresse. Ingen glädje,  inget eget initiativ och nej till sånt som är deal breakers för mig.
    Jag har sagt som det är när jag bryter. 

    Vet att många kvinnor avskyr när män tar upp ämnet sex på dejtingforum  men då blir det lätt så här. 

    Så ni män som fått napp på en sexuellt öppen frigjord kvinna på nätet -  grattis och hur gjorde ni?


    Man blir ju lite nyfiken på vad dessa dealbreakers är, exempel?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ja ja skjut mig) skrev 2022-08-24 17:43:31 följande:

    Kul om du hittade rätt snabbt.  Är nog väldans ovanligt om man inte är en 10 på skalan eller helt kravlös.

    Jag ser bra ut och har ordnat liv.

    De kvinnor jag träffat (lätt att få kontakt och träff)  visade sig alla vara sååå tråkiga när det kommer till sex.  När vi kommer dit,  efter 1-5 dejter dör mitt intresse. Ingen glädje,  inget eget initiativ och nej till sånt som är deal breakers för mig.
    Jag har sagt som det är när jag bryter. 

    Vet att många kvinnor avskyr när män tar upp ämnet sex på dejtingforum  men då blir det lätt så här. 

    Så ni män som fått napp på en sexuellt öppen frigjord kvinna på nätet -  grattis och hur gjorde ni?


    De jag börjat skriva med från dejtsidor, det var DOM som började prata sex.
    Kvinnorna började alltså. I samtliga fall.
    Inget konstigt alls, har jag läst här på FL.
    Om en kvinna lär känna en man och tycker att han är vettig, då ska man inte bli förvånad över att hon vill prata sex.

    Däremot så är det inte så bra om mannen börjar.
  • molly50
    Anonym (Ja ja skjut mig) skrev 2022-08-24 17:43:31 följande:

    Kul om du hittade rätt snabbt.  Är nog väldans ovanligt om man inte är en 10 på skalan eller helt kravlös.

    Jag ser bra ut och har ordnat liv.

    De kvinnor jag träffat (lätt att få kontakt och träff)  visade sig alla vara sååå tråkiga när det kommer till sex.  När vi kommer dit,  efter 1-5 dejter dör mitt intresse. Ingen glädje,  inget eget initiativ och nej till sånt som är deal breakers för mig.
    Jag har sagt som det är när jag bryter. 

    Vet att många kvinnor avskyr när män tar upp ämnet sex på dejtingforum  men då blir det lätt så här. 

    Så ni män som fått napp på en sexuellt öppen frigjord kvinna på nätet -  grattis och hur gjorde ni?


    De kvinnor som inte vil ha sexinviter är kanske de som söker något mer seriöst.
    Då tröttnar man på män som börjar skriva om sex,om de kan få ens användarnamn på snapchat,messenger osv, det första de gör.
    Oftast utan att ens ha läst ens presentation utan bara tittat på bilderna.
    Jag råkade ut för många sådana män när jag nätdejtade.
    Så jag är glad att jag lyckades träffa min man relativt snabbt.
    För söker man något seriöst så är det ganska jobbigt att behöva sålla bland meddelanden där majoriteten kommer från kåta män som söker sex. 
  • Nicke989
    Anonym (Ja ja skjut mig) skrev 2022-08-24 17:43:31 följande:

    Vet att många kvinnor avskyr när män tar upp ämnet sex på dejtingforum  men då blir det lätt så här. 

    Så ni män som fått napp på en sexuellt öppen frigjord kvinna på nätet -  grattis och hur gjorde ni?


    Jag har fått det ett par gånger och det har nog bara varit tillfälligheter. Det har bara visat sig att de vill ha mycket sex, men det är inget som varken jag eller kvinnorna har diskuterat innan det blivit dags att ha sex. I mitt fall är det nog mer tur än någon särskild metod.
  • Anonym (...)
    Anonym (Vart finns min kvinna) skrev 2022-08-22 19:58:21 följande:

    Det är nog på sin plats med en uppdatering.

    Detta med nätdejting var inte alls som jag föreställt mig efter att ha läst runt kring folks erfarenheter.

    Nu är det runt 3 veckor sen jag startade upp profiler på 3 av de stora tjänsterna.
    Det har hittills lett till chatkonversationer med en handfull kvinnor som alla verkade mycket trevliga.
    En stack dock ut redan från start, vi övergick till telefonsamtal efter att ha chattat nån vecka. Vi har nu träffats vid 3 tillfällen och vi blir båda bara mer o mer intresserade av varandra ju mer kontakt vi har.
    Senaste träffen pratade vi ihop oss om att båda var helt överens om att vi nu tar bort våra profiler på samtliga dejtingtjänster för att ge oss en chans att verkligen se vart detta leder och avslutade det hela med vår första kyss.

    Jag går mest runt och småflinar lite för mig själv och undrar om det verkligen kan vara så här enkelt?


    Låter som när min man och jag möttes, din text kunde ha varit skriven av någon av oss. Efter tre dejter var vi ett par och det är över 8 år sen nu. Köpte hus, gifte oss - livet är fortfarande lika (om inte mer) fantastiskt nu. 
  • Guldnovan
    Anonym (Vart finns min kvinna) skrev 2022-08-09 16:56:37 följande:

    Tack för all fortsatt aktivitet, jag läser o tar till mig.

    En ny fundering som dykt upp...
    Är det gångbart att vara osäker och inte riktigt ha koll på vad för sorts relation man är ute efter, eller faller man bort då?
    Jag trivs faktiskt ganska bra generellt med mitt nuvarnade singelliv och barn varannan vecka, ena veckan går man all in i singelpappa livet med allt vad det innebär att ensam rå om 2 småbarn och jobba heltid, andra veckan umgås man med vänner och gör saker som får en själv att må bra...

    Det jag saknar är just närheten till någon annan och att ha någon som man delar livet med. Jag vill ha någon att sätta mig i soffan med på kvällen när ungarna laggt sig och dra några avsnitt på en serie, jag vill ha nån som drar ut mig på promenad, jag vill ha någon att ringa o berätta för när det händer mig något...

    Om det sen på sikt leder till att vi flyttar ihop eller utvecklar nån form av särbo-relation det återstår att se, jag är villig att gå in i det förutsättningslöst och sen låta saker o ting utveckla sig...

    Går det hem att formulera nått i den stilen? Eller vill ni damer prompt veta vart det är på väg innan ni ger er in i något?


    Jag vill detsamma och skulle tycka det är ok att ta det som det kommer. Träffas när mannen inte har barnen är en bra start, sen får man se. 
  • Anonym (Blue Berra)
    molly50 skrev 2022-08-24 18:03:51 följande:
    De kvinnor som inte vil ha sexinviter är kanske de som söker något mer seriöst.
    Då tröttnar man på män som börjar skriva om sex,om de kan få ens användarnamn på snapchat,messenger osv, det första de gör.
    Oftast utan att ens ha läst ens presentation utan bara tittat på bilderna.
    Jag råkade ut för många sådana män när jag nätdejtade.
    Så jag är glad att jag lyckades träffa min man relativt snabbt.
    För söker man något seriöst så är det ganska jobbigt att behöva sålla bland meddelanden där majoriteten kommer från kåta män som söker sex. 
    Men bara för att en man tycker att sex är 1 viktig del i att gå vidare med en kvinna behöver det ju inte betyda att det BARA är sex.
    Jag är klok nog att inte skriva "knulla? "

    Men man kan ju vilja stämma av att det är en kvinna som gillar sin kropp,  är sexuell och frigjord ganska tidigt i snacket så man inte ödslar av varandras tid om det är en blyg kvinna som vill ligga still på rygg med lampan släckt.

    Inget fel på er men liksom inget för mig.  Hur bra och trevlig hon är för övrigt så är detta VIKTIGT.

    Kan detta respekteras eller är jag gubbslem nu? 
  • Guldnovan
    Anonym (Blue Berra) skrev 2022-08-25 15:42:50 följande:
    Men bara för att en man tycker att sex är 1 viktig del i att gå vidare med en kvinna behöver det ju inte betyda att det BARA är sex.
    Jag är klok nog att inte skriva "knulla? "

    Men man kan ju vilja stämma av att det är en kvinna som gillar sin kropp,  är sexuell och frigjord ganska tidigt i snacket så man inte ödslar av varandras tid om det är en blyg kvinna som vill ligga still på rygg med lampan släckt.

    Inget fel på er men liksom inget för mig.  Hur bra och trevlig hon är för övrigt så är detta VIKTIGT.

    Kan detta respekteras eller är jag gubbslem nu? 
    Nej jag vill veta detsamma. Är han nyfiken, viril, och lekfull i avseendet sex? Är det ok att gå naken om tillfälle ges, sex på andra ställen än sängen osv. 
  • Anonym (Pinglan)
    Anonym (Blue Berra) skrev 2022-08-25 15:42:50 följande:
    Men bara för att en man tycker att sex är 1 viktig del i att gå vidare med en kvinna behöver det ju inte betyda att det BARA är sex.
    Jag är klok nog att inte skriva "knulla? "

    Men man kan ju vilja stämma av att det är en kvinna som gillar sin kropp,  är sexuell och frigjord ganska tidigt i snacket så man inte ödslar av varandras tid om det är en blyg kvinna som vill ligga still på rygg med lampan släckt.

    Inget fel på er men liksom inget för mig.  Hur bra och trevlig hon är för övrigt så är detta VIKTIGT.

    Kan detta respekteras eller är jag gubbslem nu? 
    Jag tycker det är helt ok som kvinna, men inte när det kommer bland de första frågorna i chat. När chatten väl kommit igång så kan man försiktigt leda in det på sånt.

    Men samtidigt tror jag inte att folk är helt ärliga och har koll på vilken "typ" dom är. Att fråga en man hur slickvillig han är eller viril känns lite för intimt, eller vad han har för könshårspreferenser när man inte känner varandra. Man får ändå bete sig lite mer som om man träffats på krogen eller jobbet, då är sexuella preferenser är inte det första man avhandlar.
  • Anonym (Vart finns min kvinna)

    Hej TS här igen med nya funderingar....

    Nu måste ni hjälpa mig läsa av denna kvinna som jag träffat ett par gånger, för jag blir inte klok.

    När vi väl pratar i telefon eller träffas så uppfattar jag det som att hon är mycket intresserad. Konversationen flyter alltid mycket bra och vi har båda genuint trevligt när vi ses, det kan jag säga med säkerhet.
    Det är även oftast hon som drivit på för att ta "nästa steg", typ övergå från chatt till telefonsamtal, det var hon som tog initiativ till vår första träff, första pussen, första kyssen, det var hon som först tog min hand när vi gick promenad.... o liknande saker..
    Vi har hittills alltid bestämt ny träff innan vi skiljts åt.

    Så när jag bara går på det så är jag övertygad om att hon är intresserad av mig och är nyfiken på att ta reda på vart vår relation är på väg...

    Problemet är istället att hon är precis raka motsatsen när vi inte är med varandra, hon svarar sällan på sms, när hon väl gör det så är det mycket kortfattat och hon bidrar aldrig till att hålla konversationen igång.
    Jag kan t.ex skicka ett sms på kvällen och önska godnatt, när jag vaknar på morgonen så har hon fortfarande inte svarat. Jag skickar då ett nytt sms framåt förmiddagen där jag kortfattat berättar vad jag gör och önskar gomorgon, detta svarar hon inte heller på... Framåt kvällen kan jag ta upp telefon och ringa, då svarar hon inte. Hon ringer då inte heller tillbaks eller skickar sms att hon är upptagen...
    När hon sen dagen efter plötsligt skickar ett sms så tar hon aldrig på tal om varför hon ignorerat mig, utan börjar bara prata om något helt annat...

    Hur ska jag tolka detta?

    Är jag kanske för "på" ?

  • Anonym (Ann)
    Anonym (Vart finns min kvinna) skrev 2022-08-27 18:25:07 följande:

    Hej TS här igen med nya funderingar....

    Nu måste ni hjälpa mig läsa av denna kvinna som jag träffat ett par gånger, för jag blir inte klok.

    När vi väl pratar i telefon eller träffas så uppfattar jag det som att hon är mycket intresserad. Konversationen flyter alltid mycket bra och vi har båda genuint trevligt när vi ses, det kan jag säga med säkerhet.
    Det är även oftast hon som drivit på för att ta "nästa steg", typ övergå från chatt till telefonsamtal, det var hon som tog initiativ till vår första träff, första pussen, första kyssen, det var hon som först tog min hand när vi gick promenad.... o liknande saker..
    Vi har hittills alltid bestämt ny träff innan vi skiljts åt.

    Så när jag bara går på det så är jag övertygad om att hon är intresserad av mig och är nyfiken på att ta reda på vart vår relation är på väg...

    Problemet är istället att hon är precis raka motsatsen när vi inte är med varandra, hon svarar sällan på sms, när hon väl gör det så är det mycket kortfattat och hon bidrar aldrig till att hålla konversationen igång.
    Jag kan t.ex skicka ett sms på kvällen och önska godnatt, när jag vaknar på morgonen så har hon fortfarande inte svarat. Jag skickar då ett nytt sms framåt förmiddagen där jag kortfattat berättar vad jag gör och önskar gomorgon, detta svarar hon inte heller på... Framåt kvällen kan jag ta upp telefon och ringa, då svarar hon inte. Hon ringer då inte heller tillbaks eller skickar sms att hon är upptagen...
    När hon sen dagen efter plötsligt skickar ett sms så tar hon aldrig på tal om varför hon ignorerat mig, utan börjar bara prata om något helt annat...

    Hur ska jag tolka detta?

    Är jag kanske för "på" ?


    Fråga henne, varför hon inte svarar dig. 
  • Anonym (Vart finns min kvinna)
    Anonym (Ann) skrev 2022-08-27 18:31:24 följande:
    Fråga henne, varför hon inte svarar dig. 
    Det får nog bli så..
  • exandthecity

    mer initiativ från din sida NÄR NI SES.. mindre initiativ när ni inte ses

    Har ni sexat och vem tog initiativ till det i så fall ??

  • Anonym (Vart finns min kvinna)
    exandthecity skrev 2022-08-28 07:25:49 följande:

    mer initiativ från din sida NÄR NI SES.. mindre initiativ när ni inte ses

    Har ni sexat och vem tog initiativ till det i så fall ??


    Tack för svaret.

    Inte sexat än, senaste träffen avslutades dock med en ordentlig kram och låååång kyss på hennes initiativ.

    Jag är försiktig med att föra in samtal på området sex och drar mig för att trycka på mot att ligga, mycket pga att jag läst och hört att de som söker seriösa förhållanden kan bli avskräckta av detta.

    Men nu är det nog runt 3 veckor sen vi började snacka med varandra, nästa gång vi träffas så är det 4de gången, kanske är det dags att hångla upp henne mot en vägg och vara helt öppen med hur gärna man vill :)
  • Guldnovan
    Anonym (Vart finns min kvinna) skrev 2022-08-28 07:42:45 följande:
    Tack för svaret.

    Inte sexat än, senaste träffen avslutades dock med en ordentlig kram och låååång kyss på hennes initiativ.

    Jag är försiktig med att föra in samtal på området sex och drar mig för att trycka på mot att ligga, mycket pga att jag läst och hört att de som söker seriösa förhållanden kan bli avskräckta av detta.

    Men nu är det nog runt 3 veckor sen vi började snacka med varandra, nästa gång vi träffas så är det 4de gången, kanske är det dags att hångla upp henne mot en vägg och vara helt öppen med hur gärna man vill :)
    Det skulle jag tycka vara dags för att veta om jag vill fortsätta. 
Svar på tråden Fråga till medelålders kvinnor som "nätdejtar".