• Anonym (Menstrosa)

    Menstrosa

    Jag får mkt reklam för menstrosor nu i mina flöden på sociala medier.
    Funkar dom? Kan man ha dom en hel dag på jobbet utan att blöda igenom?
    Känns det torrt trots att man blött?
    Något märke ni kan rekommendera?
    Berätta gärna era erfarenheter Glad

  • Svar på tråden Menstrosa
  • Anonym (E)

    De är ju inget substitut för mensskydd om du trodde det, de är till för att fånga upp läckage, men det är klart de kan ta en del.

    Ja, de funkar för det de är gjorda för. Nej, du kan inte ha dem en hel dag på jobbet utan annat skydd.

  • Anonym (Menstrosa)

    Aha, då har jag nissuppfattat hela funktionen. Trodde man kunde ha den istället för binda tex.


    Anonym (E) skrev 2022-08-08 21:51:22 följande:

    De är ju inget substitut för mensskydd om du trodde det, de är till för att fånga upp läckage, men det är klart de kan ta en del.

    Ja, de funkar för det de är gjorda för. Nej, du kan inte ha dem en hel dag på jobbet utan annat skydd.


  • Aliona

    Jag har börjat blöda så sparsamt nu att menstrosa räcker för mig, med undantag av en dag då jag har tampong också. För mig är de fantastiska, för jag avskyr att ha bindor/trosskydd och tamponger har börjat skava sedan jag födde barn och började få mindre mens. Hittills läcker de inte, de förblir helt torra på insidan och det luktar inte. 

  • Anonym (Milla)

    Ts: de finns menstrosor med olika absorptionförmåga: de som kan användas för att ej läcka igenom, de som kan användas de dagar man blöder lite och de som är gjorda för att kunna användas under alla dagar man har mens. 


    Jag vet dock inte om det fungerar. Jag har enbart läst om det men är osäker på om jag ska köpa och testa eller ej. 

  • Anonym (jo)
    Anonym (E) skrev 2022-08-08 21:51:22 följande:

    De är ju inget substitut för mensskydd om du trodde det, de är till för att fånga upp läckage, men det är klart de kan ta en del.

    Ja, de funkar för det de är gjorda för. Nej, du kan inte ha dem en hel dag på jobbet utan annat skydd.



    Jo, de är tänkta som substitut för mensskydd och de funkar en hel dag på jobbet utan annat skydd. Kanske om man har väldigt riklig blödning så får man komplettera.

    Min dotter har två olika sorter, en för natten med högre absorption och en för dagen med lite mindre absorption. Hon använder binda som extra under första dagen men resten av mensen räcker det med bara trosan. 
Svar på tråden Menstrosa