• Anonym (Qq)

    Distansjobb?

    Vad finns det för yrken där man kan jobba  hemifrån till 100% förutom säljare och kundtjänst? Yrken där man kan bli fast anställd av något företag/myndighet alltså, inte eget företag, frilans etc.

  • Svar på tråden Distansjobb?
  • Hamngatan100
    Anonym (Qq) skrev 2022-08-10 09:15:32 följande:
    Distansjobb?

    Vad finns det för yrken där man kan jobba  hemifrån till 100% förutom säljare och kundtjänst? Yrken där man kan bli fast anställd av något företag/myndighet alltså, inte eget företag, frilans etc.


    100% som i att aldrig åka in till kontoret, aldrig delta i ett möte live, aldrig ha en avstämning, medarbetarsamtal el liknande?

    Nyfiken på varför. Hemmakär, social fobi, saker hemma som inte kan lämnas?
  • FuckGoggleAskMe

    Alla yrken där man inte behöver vara på ett speciellt ställe (snickare, kassörska etc) och där man bara behöver en dator och en telefon för att utföra sitt jobb. Dvs massor, men sen beror det på arbetsgivaren. 

  • Hamngatan100
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-08-10 09:23:01 följande:

    Alla yrken där man inte behöver vara på ett speciellt ställe (snickare, kassörska etc) och där man bara behöver en dator och en telefon för att utföra sitt jobb. Dvs massor, men sen beror det på arbetsgivaren. 


    Alla yrken där man kan utföra sitt arbete utan att vara på plats, är väl ett uppenbart kriterium som jag antar att Qq listat ut redan.  Minus de arbetsgivare som inte accepterar 100% arbete hemifrån. Vad har vi kvar då? Det är frågan.
    Vilka arbetsgivare utöver säljare och reception (om de nu gör det) tillåter arbete hemifrån från dag ett?
  • Anonym (Chef)
    Anonym (Qq) skrev 2022-08-10 09:15:32 följande:
    Distansjobb?

    Vad finns det för yrken där man kan jobba  hemifrån till 100% förutom säljare och kundtjänst? Yrken där man kan bli fast anställd av något företag/myndighet alltså, inte eget företag, frilans etc.


    Väldigt få som verkligen är 100% hemma. Men om du efter en inskolningperiod kan tänka dig ett jobb där du behöver åka från hemmet kanske en dag i veckan finns det mycket:
    Inköp
    Planering
    Utredning
    Bokföring
    Programering/utveckling
    IT adminstration
    Löneadmin
  • Anonym (statligt)

    Jag jobbar på statlig myndighet. Jobbar inte hemifrån 100%, men för mig räcker det med 3-4 dagar/vecka. Jag åker in till jobbet när vi har enhetsmöten och avdelningsmöten. 

    Under sommaren har jag jobbat hemifrån 100%. 

    Jag handlägger ärenden. Vill inte vara mer specifik än så, men jag har aldrig något egentligt behov av att träffa någon i tjänsten förutom rent socialt då. Inga kunder/klienter osv. Ett sånt jobb kan du skaffa, men det krävs högskoleutbildning. 

  • Anonym (S)

    Min svärson jobbar i IT-branchen. Bor i Lund, precis fått nytt jobb i Stockholm, kommer att jobba på distans, förutom någn enstaka jobbresa. 

Svar på tråden Distansjobb?