• Anonym (Help)

    Fråga till psykolog

    Hej! Hur hanterar man en pojkvän som är helt tvärt emot en? 


    han håller mycket inom sig och har svårt att prata öppet om känslor och hans förflutna. 

    jag är öppen och kan ligga och gråta i timmar framför honom medan han då skyller på att ?han är trött? när han kan berätta hans version. Det är som att inget riktigt biter på honom rent känslomässigt, detta gör att jag även tar på mig hans tankar och försöker lista ut men det går inte heller. 


    har försökt prata med honom då jag upplever att kärleken inte är så stark mellan oss eller genuin, och när han dricker för mycket blir han aggressiv. 

    är så himla ledsen. 

  • Svar på tråden Fråga till psykolog
  • Anonym (Kl)

    Ni passar inte ihop. Kommer aldrig bli bättre 

  • Anonym (Stina)

    Kan inte prata om känslor låter som klassisk ung man. det kan han lära sig. Och du kan lära dig att det är så han funkar. 


    Aggressiv när han dricker? Lämna. Absolut inga undanflykter. Bara gå. Detta ska du inte utsätta dig för. Det finns andra killar, du kan få en fin kärleksfull relation med en man som kanske har svårt att uttrycka känslor men som aldrig kommer vara aggressiv. Så länge du stannar hos denne kille kommer du inte få det du söker. 

  • Anonym (Help)
    Anonym (Stina) skrev 2022-08-10 10:56:09 följande:

    Kan inte prata om känslor låter som klassisk ung man. det kan han lära sig. Och du kan lära dig att det är så han funkar. 


    Aggressiv när han dricker? Lämna. Absolut inga undanflykter. Bara gå. Detta ska du inte utsätta dig för. Det finns andra killar, du kan få en fin kärleksfull relation med en man som kanske har svårt att uttrycka känslor men som aldrig kommer vara aggressiv. Så länge du stannar hos denne kille kommer du inte få det du söker. 


    Anonym (Stina) skrev 2022-08-10 10:56:09 följande:

    Kan inte prata om känslor låter som klassisk ung man. det kan han lära sig. Och du kan lära dig att det är så han funkar. 


    Aggressiv när han dricker? Lämna. Absolut inga undanflykter. Bara gå. Detta ska du inte utsätta dig för. Det finns andra killar, du kan få en fin kärleksfull relation med en man som kanske har svårt att uttrycka känslor men som aldrig kommer vara aggressiv. Så länge du stannar hos denne kille kommer du inte få det du söker. 



    Tack! Mår så himla dåligt, han bråkade och kastade runt en släkting på en fest, 22 år gammal jag 23. Det enda han sa var ursäkta, han var även otrevlig mot mig. 


    det enda han är rädd för är att förlora mig. Har gråtit i flera dagar och kan inte släppa allt som allt 

  • Anonym (Help)

    Han har en del inom sig och han vågar aldrig prata om djupa ting

  • Anonym (Stina)
    Anonym (Help) skrev 2022-08-10 11:02:25 följande:

    Han har en del inom sig och han vågar aldrig prata om djupa ting


    Fastna inte i att du ska få honom att prata ut. Är han aggressiv finns det bara en sak att göra. Tänk på att accepterar du detta en gång kommer det bara bli värre sen. Gråt inte mer hos honom. Prata med en förälder eller kompis istället. Någon du litar på. Håll inte tyst för att skydda honom. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Kl) skrev 2022-08-10 10:50:26 följande:
    Ni passar inte ihop. Kommer aldrig bli bättre 
    Det tycker jag med.
  • Anonym (Help)

    Alltså åh vilket bråk. 


    vi hade sagt länge att vi skulle träffa min bror idag som annars bor i Spanien, åka dit och äta glass ute i värmen. 


    han gnäller då och säger att han hellre vill åka och bada då det är årets varmaste dag typ, jag säger då ?vi kan strunta i att åka till honom och ställa in? Han säger då att han vill åka med. 


    men ändå gnäller han? har gråtit hela morgonen, för alltid ska Man typ förstöra hans dagar om han inte får bada eller inte får så eller så.

    kan typ kolla på honom och bara gråta, han har ju ingen respekt 

  • Anonym (Help)

    Plus att han har aldrig ens Träffat min bror 

  • Anonym (Help)

    Jag har märkt att det är alltid någon annan part inblandad när vi ska göra något. Ska vi till stranden sitter hans föräldrar med, sen ska vi vara. Hundvakt åt min familj. vi gör aldrig något själva 

  • Anonym (Help)

    det känns som att allt bara är jobbigt och som att han blir besviken. 


    som igår, vi hade länge planerat att träffa min bror, och sen idag menar han på att ?åh jag vill åka Och bada? 

    sen Ser man hans besvikna blick 

  • Anonym (e)

    Vad ska vi säga? Att han säkert har bra sidor när du uppenbarligen inte trivs med honom?


     


    Samma sak, varje tråd

  • Anonym (Help)
    Igår sa min pojkvän att jag var lik min pappa mest och hade hans näsa ?eller är du adopterad? sa han och mest skämta 
    Han själv har en skit stor näsa och det vet han själv men ändå? 
    Han menar inte saker han säger men ändå? 22 år gammal också jag är 23
  • Anonym (Help)

    Vet inte vad det är men det känn som att han mer och mer töntar sig och trycker ner mig

  • Anonym (e)
    Anonym (e) skrev 2022-08-14 14:57:47 följande:

    Vad ska vi säga? Att han säkert har bra sidor när du uppenbarligen inte trivs med honom?


     


    Samma sak, varje tråd


    Skål
  • Anonym (X)

    Om du så ofta gråter timvis tycker jag du ska
    1) lämna honom
    och
    2) gå i terapi för att hotta andr känslouttryck.

  • Anonym (Help)
    Anonym (X) skrev 2022-08-21 12:17:07 följande:

    Om du så ofta gråter timvis tycker jag du ska
    1) lämna honom
    och
    2) gå i terapi för att hotta andr känslouttryck.


    Vadå? könslouttryck? 
  • Anonym (X)
    Anonym (Help) skrev 2022-08-21 12:20:20 följande:
    Vadå? könslouttryck? 
    Du tycker du är så bra och tvärtemot honom eftersom du kan säga vad du är ledsen för, men sen då? Vad gör du mer än gråter?

    Su vill att han reagerar på ett visst sätt, försöker läsa hans tankar och blir upprörd när det blir fel, säger att det går bra med nåt som du egentligen inte alls vill, och så gråter du igen.

    Du kan inte kommunicera och du bara gråter.
    Ni passar inge ihop, men du borde verkligen uppsöka vård för hur du beter dug.
    Anonym (Help) skrev 2022-08-10 10:30:12 följande:

    jag är öppen och kan ligga och gråta i timmar framför honom medan han då skyller på att ?han är trött? när han kan berätta hans version. Det är som att inget riktigt biter på honom rent känslomässigt, detta gör att jag även tar på mig hans tankar och försöker lista ut men det går inte heller. 


    Anonym (Help) skrev 2022-08-14 11:35:58 följande:

     


     har gråtit hela morgonen,


    Anonym (Help) skrev 2022-08-14 11:35:58 följande:

    kan typ kolla på honom och bara gråta, han har ju ingen respekt 





  • Anonym (Help)
    Anonym (X) skrev 2022-08-21 12:42:11 följande:
    Du tycker du är så bra och tvärtemot honom eftersom du kan säga vad du är ledsen för, men sen då? Vad gör du mer än gråter?

    Su vill att han reagerar på ett visst sätt, försöker läsa hans tankar och blir upprörd när det blir fel, säger att det går bra med nåt som du egentligen inte alls vill, och så gråter du igen.

    Du kan inte kommunicera och du bara gråter.
    Ni passar inge ihop, men du borde verkligen uppsöka vård för hur du beter dug.
    Anonym (Help) skrev 2022-08-10 10:30:12 följande:

    jag är öppen och kan ligga och gråta i timmar framför honom medan han då skyller på att ?han är trött? när han kan berätta hans version. Det är som att inget riktigt biter på honom rent känslomässigt, detta gör att jag även tar på mig hans tankar och försöker lista ut men det går inte heller. 


    Anonym (Help) skrev 2022-08-14 11:35:58 följande:

    kan typ kolla på honom och bara gråta, han har ju ingen respekt 





    Men vadå han har ju börjat gå på mig och mitt utseende nu också? 
Svar på tråden Fråga till psykolog