• Anonym (Polarbröd)

    Gräl om bröd?.

    Hej, jag och min sambo har precis grälat om en sak som jag gärna få lite förståelse om. 


    Min sambo hade köpt ett polarbröd (runda brödkakor) för en picknick med vår dotter som de hade för ca 1 vecka sen! I dag på morgonen när jag och min dotter åt frukost så åt vi av brödet de som var kvar. Nästan hela. ??

    i kväll anklagade min sambo för jag hade ätit upp brödet.  Min sambo mena att jag skulle förstå att det var ett speciellt bröd och jag inte skulle ätit av de. vi delar annars på all mat i hushållet. min sambos sa att det var en värderings fråga i ett sambo förhållande. Min värdering är att delar man ett hushåll så delar man på allt om man inte specefik säger att det är ens mat/snacks. 

    Min sambo får mig att känna att jag är ensam i världen med den värderingen är jag det?

  • Svar på tråden Gräl om bröd?.
  • Anonym (Farsan)

    Självklart ska alla familjemedlemmar kunna äta av brödet. (Så länge inget undantag uttryckligen meddelats, t.ex. inplanerat för morgondagens matsäck.)

  • Anonym (Kim)

    Men herregud?! Bråka om polarkakor. Dessutom veckogammalt. Om något var så himla märkvärdigt med brödet skulle han väl ha förklarat det när han köpt det. Sedan har det legat en vecka och ingen har rört det. Varför tog han inte det själv då? Frös ner etc. 


    Nyfiken på vilket argument han hade. Verkar ju helt knäppt att tjafsa om lite bröd. Tjafsade han om pålägg också? 

  • Kockobello

    Vad är speciellt med polarbröd? Jag verkar ha missat något. Ni har alltså barn och han bråkar om gamla brödbitar, en vecka gamla, snart mögliga. Bor ni på typ gruppboende?

  • Anonym (Nn)

    Han borde va glad att ni åt upp brödet innan det gick ut med tanke på att det hade gått en vecka?! Var Det verkligen så speciellt? 


    Vill man ha nått för sig själv får man säga det innan i så fall. 


    Ärligt talat så låter det som att han tänkt att han ska ta sig en macka men så fanns brödet inte kvar och då bestämde han sig för att gå ner på en 8 årings nivå och klaga på att du har matat ert barn samt dig själv. Låg han och sov då eller? 

    Herregud din sambo är löjlig! 

  • Anonym (Kitty)

    Köpte han det för 1 v sen var det väl bra att ni åt upp det nu för det lär ju bli gammalt/mögla snart.

    Har ni 10 mil till affären och måste bestiga ett berg för att komma dit eftersom han blir så upprörd, annars är det väl bara att gå dit och köpa nytt likadan om han var så sugen.

    Eller så ville han bara ha nåt att bråka om. Brukar han bete sig sådär?

  • Anonym (Polarbröd)

    jag frågade sambon varför sambon spelade på mina skuldkänslor och fick det att låta som jag tagit något väldigt viktigt. så fick jag det här som svar!

    plan var tydligen att ha med sig bröder till stranden imorgon. 

    vad hade ni svarat?


    Säg istället i lugn ton 
    Jag visste inte att du hade en plan för det brödet. Ska jag åka och köpa nytt?
    Nej hade jag sagt då.
  • flygrl

    Larvig reaktion från din sambo. Om nu den där polarkakan verkligen va så viktig för honom borde han ha sagt det eller skrivit nåt på påsen. Annars va det väl hög tid att nån äntligen käkade upp det veckogamla brödet innan det började mögla.

  • Anonym (Vik)

    Hade han ollat brödet o blev så förskräckt att ni hade satt i er allt det där?

    Låter ju helt orimligt. En veckas gammalt bröd. Måste ju vara något annat som ligger bakom.

  • Anonym (A)
    flygrl skrev 2022-08-11 01:07:29 följande:
    Larvig reaktion från din sambo. Om nu den där polarkakan verkligen va så viktig för honom borde han ha sagt det eller skrivit nåt på påsen. Annars va det väl hög tid att nån äntligen käkade upp det veckogamla brödet innan det började mögla. smile5.gif
    Håller med
  • Anonym (Men jösses då.)

    Bråka om bröd? Hur ser era liv ut i övrigt?
    Trivs nu tillsammans när ni inte äter mackor?
    Hur funkar det med pålägg?
    Intrigen tätnar ......
    Köper en juice och en kaffe?

  • Anonym (Jösses)

    Blir alldeles matt. Ärligt, bråka om veckogammalt bröd? Vad bråkar ni mer om undrar man ju då? Är han grälsjuk och söker bråk eller vad är det frågan om?

  • Anonym (Bullen)

    Är han uppväxt med att vitt bröd äter man bara vid speciella tillfällen och därför jämställer det med saker som chips och godis? I så fall behöver han inse att alla andra inte tänker så och att han måste säga till om han ska spara det. Och att även om han tycker polarkaka är extra gott så är en vecka gammal polarkaka inte det. 


    Dessutom var det bra att ni hann äta upp det innan det började mögla. En vecka är länge för ett bröd i augusti. 

  • Jemp
    Anonym (Polarbröd) skrev 2022-08-10 23:32:44 följande:

    jag frågade sambon varför sambon spelade på mina skuldkänslor och fick det att låta som jag tagit något väldigt viktigt. så fick jag det här som svar!

    plan var tydligen att ha med sig bröder till stranden imorgon. 

    vad hade ni svarat?


    Säg istället i lugn ton 
    Jag visste inte att du hade en plan för det brödet. Ska jag åka och köpa nytt?
    Nej hade jag sagt då.
    Ja sånt kan ju vara lite surt men har man inte meddelat det så är det en rejäl överreaktion från sambons sida. 
    Även om man har meddelat men misstag skett förvisso, vore fortfarande överdrivet. 
Svar på tråden Gräl om bröd?.