• Anonym (TS)
    Thu 11 Aug 2022 08:23
    3407 visningar
    19 svar
    19
    3407

    Där blev jag dissad va?

    Har flirtat lite med en man ett tag. Igår höll vi på och sms och kom in på sex. Till slut skrev jag "Ska vi ligga? ;)" och han svarade "Haha, nu?" Nu var en omöjlighet, det visste vi båda. Jag svarade "Gärna. Eller senare?" Senare som vid nåt annat tillfälle och han svarade "Vi tar det som det kommer ;) "
    Det där var en diss väl?
    Vi har flirtat ett tag, men jag kanske varit drivande. Jag vet inte. Men dessa sms gav mig känslan av att han mest gjort det på skoj (vilket jag också gjorde från början) och hans "vi tar det som det kommer" var hans sätt att avvisa mig utan att göra det för hårt.

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Där blev jag dissad va?
  • Thu 11 Aug 2022 08:37
    #1
    +1

    Nej, inte diss.
    Tror han menade som han sa och det var nog för att när/om ni IRL:ar så vill han att ni ska kunna ha en avslappnad relation där inte det känns som ett krav (men möjlighet) att det ska bli ligga direkt.

  • Anonym (Diss)
    Thu 11 Aug 2022 08:56
    #2

    Diss ja 

  • Anonym (lll)
    Thu 11 Aug 2022 09:08
    #3

    Rätt mycket diss. Han kanske är sån att han vill vara den som i så fall frågar. Du kanske var alldeles för rättfram för hans smak. De flesta vill nog ses en gång IRL innan man tar upp sexfrågan så där abrupt. 

    Å andra sidan vet han ju vad du vill nu, så när han fått smälta det lite kanske han återkommer och tar upp frågan igen. Om jag var du skulle jag inte skriva ett pip förrän han hörde av sig först. 

  • Anonym (Flirt­)
    Thu 11 Aug 2022 09:27
    #4
    -1

    Inte diss av själva förslaget. Bara signal om att han som dom flesta män vill vara den som tar initiativet när flirten skall tas vidare till nästa steg. 

  • Anonym (H)
    Thu 11 Aug 2022 09:45
    #5
    +6

    Väldigt mycket tjejgissningar om vad det betyder och helt utan underlag. De flesta män har inga problem med om tjejen tar initiativ.

  • Anonym (Flow)
    Thu 11 Aug 2022 10:07
    #6

    Jag tycker han låter som en sund kille. Skriv som vanligt om lite annat.
    Vi lever 2022, klart riktiga killar gillar tjejer som tar initiativ och gillar sex. 

    Läs bara lite här på FL om alla män som inte vill annat än att deras tjejer skulle visa lite mer driv runt just 6.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Thu 11 Aug 2022 11:34
    #7
    Anonym (Flow) skrev 2022-08-11 10:07:51 följande:

    Jag tycker han låter som en sund kille. Skriv som vanligt om lite annat.
    Vi lever 2022, klart riktiga killar gillar tjejer som tar initiativ och gillar sex. 

    Läs bara lite här på FL om alla män som inte vill annat än att deras tjejer skulle visa lite mer driv runt just 6.


    exandthecity skrev 2022-08-11 08:37:42 följande:

    Nej, inte diss.
    Tror han menade som han sa och det var nog för att när/om ni IRL:ar så vill han att ni ska kunna ha en avslappnad relation där inte det känns som ett krav (men möjlighet) att det ska bli ligga direkt.



    Här har ni missuppfattat mig. Vi ses dagligen (jobbar ihop i ett projekt) Och har flirtat ett tag. Sms'ar nästan varje dag också. Det är dock de senaste dagarna som det blivit lite mer sexuellt. Fast hela tiden lite skämtsamt/lättsamt.
  • Anonym (Donna­)
    Thu 11 Aug 2022 11:43
    #8
    -1
    Anonym (TS) skrev 2022-08-11 11:34:40 följande:
    exandthecity skrev 2022-08-11 08:37:42 följande:

    Nej, inte diss.
    Tror han menade som han sa och det var nog för att när/om ni IRL:ar så vill han att ni ska kunna ha en avslappnad relation där inte det känns som ett krav (men möjlighet) att det ska bli ligga direkt.



    Här har ni missuppfattat mig. Vi ses dagligen (jobbar ihop i ett projekt) Och har flirtat ett tag. Sms'ar nästan varje dag också. Det är dock de senaste dagarna som det blivit lite mer sexuellt. Fast hela tiden lite skämtsamt/lättsamt.
    Ojojoj, då är det ett klart övertramp. Hur ska du kunna se honom i ögonen igen?
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Thu 11 Aug 2022 11:49
    #9
    Anonym (Donna) skrev 2022-08-11 11:43:11 följande:
    Ojojoj, då är det ett klart övertramp. Hur ska du kunna se honom i ögonen igen?
    Vadå övertramp? Vi har flirtat och skämtat om att ha sex, alltså båda två. Flirtigt skämtsamt. Skillnaden var att jag inte uttryckte mig så skämtsamt denna gången, förutom smilegubben som vi använder hela tiden.

    Jobbar inte ihop idag men jag kommer inte ha några problem med att se honom i ögonen imorgon. Var det en diss så är det inte mer med det. Då jobbar vi vidare som vanligt de 2 veckor som kvarstår. 
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Thu 11 Aug 2022 12:05
    #10

    Det jag skrev om i trådstarten utspelade sig igår kväll. Jag svarade aldrig på "Vi tar det som det kommer "

    Och nu precis skickade han sms och skrev "Hur är det idag? Hjärta"

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Thu 11 Aug 2022 13:38
    #11

    Fler tankar?

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Thu 11 Aug 2022 14:20
    #12
    Anonym (lll) skrev 2022-08-11 09:08:43 följande:

    Rätt mycket diss. Han kanske är sån att han vill vara den som i så fall frågar. Du kanske var alldeles för rättfram för hans smak. De flesta vill nog ses en gång IRL innan man tar upp sexfrågan så där abrupt. 

    Å andra sidan vet han ju vad du vill nu, så när han fått smälta det lite kanske han återkommer och tar upp frågan igen. Om jag var du skulle jag inte skriva ett pip förrän han hörde av sig först. 


    Vi ses som sagt så gott som dagligen. Alltså inte nån jag raggat upp på nätet.

    Svarade iaf inget och idag fick jag "Hur är det idag? Hjärta"
  • Anonym (Vad jag tror)
    Thu 11 Aug 2022 14:27
    #13

    Klart du inte blivit dissad. Utan mer träffat en KarlDrömmer som har både nåt i båda huvudenaCool
    Att börja strula men nån på jobbet vet dom flesta att det kanske inte är det bästa. Men? uppfattar mer honom att vi kör så får vi se hur det slutar. 


    Flirta ni på och se var det tar er. Om inte annat så är ju ju sjukt härligt med en liten flirt. Tror nog ni kommer knulla inom kort

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Thu 11 Aug 2022 14:59
    #14
    Anonym (Vad jag tror) skrev 2022-08-11 14:27:05 följande:

    Klart du inte blivit dissad. Utan mer träffat en KarlDrömmer som har både nåt i båda huvudenaCool
    Att börja strula men nån på jobbet vet dom flesta att det kanske inte är det bästa. Men? uppfattar mer honom att vi kör så får vi se hur det slutar. 


    Flirta ni på och se var det tar er. Om inte annat så är ju ju sjukt härligt med en liten flirt. Tror nog ni kommer knulla inom kort


    Nej, att få ihop det med en kollega kanske inte är så toppen. Som tur är jobbar vi bara ihop i 2 veckor till. Samtidigt lite tråkigt att inte träffa honom varje dag.

    Tror ändå jag ska tona ner mitt flirtande lite. Nu får det vara lite upp till honom.
  • Anonym (lll)
    Thu 11 Aug 2022 15:01
    #15
    -1
    Anonym (H) skrev 2022-08-11 09:45:45 följande:

    Väldigt mycket tjejgissningar om vad det betyder och helt utan underlag. De flesta män har inga problem med om tjejen tar initiativ.


    men nu ville han uppenbarligen inte haka på TS förslag. Vad är din killgissning då. 
  • Thu 11 Aug 2022 17:51
    #16

    Jag tyckter det var ett jättebra svar. Han vill säkerligen, men vill hålla allt öppet precis när och hur det ska ake Det är ju både sexigare, och dessutom kravlöst


    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Thu 11 Aug 2022 18:30
    #17
    New Dawn skrev 2022-08-11 17:51:15 följande:

    Jag tyckter det var ett jättebra svar. Han vill säkerligen, men vill hålla allt öppet precis när och hur det ska ake Det är ju både sexigare, och dessutom kravlöst


    Känner mig osäker nu. Kommer ligga lågt och se vad som händer. 
  • Anonym (O)
    Thu 11 Aug 2022 20:22
    #18

    Gillar hans svar. Hade själv svarat likande om jag var intresserad. Om jag var du skulle jag låta honom ta lite intiativ nu, men utgå från att han är fortsatt intresserad. 

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Thu 11 Aug 2022 20:26
    #19
    Anonym (O) skrev 2022-08-11 20:22:51 följande:

    Gillar hans svar. Hade själv svarat likande om jag var intresserad. Om jag var du skulle jag låta honom ta lite intiativ nu, men utgå från att han är fortsatt intresserad. 


    Ja, jag har backat nu. Känns som att jag gjort klart var jag står Cool Nu ligger bollen lite hos honom tycker jag. Men flirtar han kommer jag besvara det, dock lite försiktigare än innan. 
Svar på tråden Där blev jag dissad va?