• Anonym (ts)

    Höst & vinterskor västra götaland

    Jag behöver köpa nya skor. Helst ska dom fungera både i höst och vinter, kanske svårt men känns inte helt orimligt eftersom det inte blir några extrema vintrar här. Hellre åt det varmare hållet än det kallare eftersom jag är lite frusen av mig. Jag kommer vara ute och leka en del med barnen och promenera en hel del på små vägar som antagligen inte är jätteprioriterade när det kommer till plogning. 
    Jag gick in på footway men får hundratals träffar och känner inte riktigt att jag har tid att sätta mig in i allt med små barn som rycker i mig. 
    Har ni några favoriter att tipsa om? 

  • Svar på tråden Höst & vinterskor västra götaland
  • BuoBä

    Sorel caribou. De är nog i varmaste laget under tidig höst, men de är perfekta både i slask och när det kommer en köldknäpp.
    De är ganska tunga, men annars är de bekväma att gå i tycker jag, och sulan är bra på skrovlig is och snö. Är det riktigt blankis får man komplettera med broddar.

  • Anonym (ts)
    BuoBä skrev 2022-08-11 12:18:52 följande:

    Sorel caribou. De är nog i varmaste laget under tidig höst, men de är perfekta både i slask och när det kommer en köldknäpp.
    De är ganska tunga, men annars är de bekväma att gå i tycker jag, och sulan är bra på skrovlig is och snö. Är det riktigt blankis får man komplettera med broddar.


    Tack för tipset! Jag tittade lite på den och någon som hette Torino någonting (också från Sorel) men var lite osäker på om dom blev för varma, framförallt den sistnämnda kanske.
    Slask har vi ju gott om här så det är ett stort plus! 
  • BuoBä

    Ja det är fördelen med caribou, att de har den där gummidelen som går upp på foten och skyddar mot slask. 
    Jag googlade jättesnabbt nu och ser att det finns en modell som heter slimpack som har gummidelen, men ser lite nättare (och kanske lättare) ut.

Svar på tråden Höst & vinterskor västra götaland