• Anonym (Sprid solsken)

    När fick du en komplimang senast?

    Jag är en sån person som gärna sprider lite glädje där jag går och kan ge en komplimang till kassörskan om hennes glasögon eller säga att någon är så bra på att spela piano eller att sambon gör en god gratäng. Jag tycker att världen är så grå och vem blir inte glad av en komplimang? 

    Men till saken nu då. Sista gången jag fick en komplimang var i början av mars då en vän sa att jag hade fin färg på läppstiftet. Sen dess har jag inte hört något positivt om mig själv alls av någon. 

    När fick du en komplimang senast, vad var den och av vem?

  • Svar på tråden När fick du en komplimang senast?
  • Anonym (Man)

    Man vågar/vill kanske inte ge komplimanger på samma sätt idag. Jag menar jag som man till kvinna. Speciellt inte kroppsliga.

  • Anonym (Tur)
    Anonym (Man) skrev 2022-08-11 20:35:29 följande:

    Man vågar/vill kanske inte ge komplimanger på samma sätt idag. Jag menar jag som man till kvinna. Speciellt inte kroppsliga.


    Vilken tur att det finns så mycket annat att ge komplimanger för.
  • Anonym (Sprid solsken)
    Anonym (Man) skrev 2022-08-11 20:35:29 följande:
    Man vågar/vill kanske inte ge komplimanger på samma sätt idag. Jag menar jag som man till kvinna. Speciellt inte kroppsliga.
    Men komplimangen behöver ju inte vara att hon är sexig i sin kjol när benen syns utan att nya glasögonen är fina, färgen på tröjan passar henne bra eller något sånt. Man behöver ju inte göra det sliskigt liksom. 

    Är svenskar rädda för att ge varandra komplimanger överlag? Ibland ser jag verkligen hur någon hajjar till fast jag bara sa att han har en rolig slips, hon har ett fint armband eller vad som helst. Det är som att vissa inte vet hur dom ska reagera men många verkar bli glada också visserligen. 
  • Anton Chigurh

    Jag får komplimanger i stort sett dagligen. Av min vidunderliga kvinna...??


    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2022-08-11 20:55:51 följande:

    Jag får komplimanger i stort sett dagligen. Av min vidunderliga kvinna...??


    FL alltså.
    Jag postade ett hjärta. Ett HJÄRTA. 

    Inga jävla frågetecken. 
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (Lippen)

    Av en tjejkompis innan idag. Minns inte när jag fick en komplimang av en man senast, det är dåligt med dom tyvärr.

  • Friger

    Fick höra att jag var världens bästa pappa. Det var helt klart värt en chipspåse.

  • Anonym (Ingen)

    Om jag bortser från ungarna som inte riktigt räknas så har jag ingen aning. Fått oerhört få komplimanger i mitt liv. Är man asful och värdelös så är man ju.

Svar på tråden När fick du en komplimang senast?