• Hillko

    Ensam om att vilja ha en monogam relation?

    Känner ej igen datingklimatet efter en längre relation.

    Är man 40+
    Ligga finns i mängder men det vill jag ej.
    Vill hitta en bra partner och inget tillfälligt. 

    Verkar rätt svårt faktiskt.

  • Svar på tråden Ensam om att vilja ha en monogam relation?
  • Anonym (Har du)

    Har du barn från tidigare förhållande? Tjänar du bra? 

  • Postman
    Hillko skrev 2022-08-11 16:07:37 följande:
    Känner ej igen datingklimatet efter en längre relation. Är man 40+ Ligga finns i mängder men det vill jag ej. Vill hitta en bra partner och inget tillfälligt.  Verkar rätt svårt faktiskt.

    Om man ska tro på det man läser på internet idag så verkar det enormt svårt att få till något seriöst via internet. Där verkar det hopplöst dysfunktionellt. Jag säger som man gör i fotbollen när det går dåligt, återvänd till grunderna. Hur ser det ut i sin omgivning? I din vardag? Finns det någon trevlig dam du kan tänka dig bjuda på en fika, en promenad, gå på bio ihop med, bjuda på någon mat du har lagat osv osv
  • Anonym (Bättre förr)

    Var det lättare att hitta rätt förr?

  • Friger

    Svårt?

    Var och varannan kvinna säger ju samma sak? Att killarna de träffar bara vill ha en sak... Kaffe. Men att kvinnorna har svårt att hitta någon som vill ha ett seriöst förhållande.

    Vart letar du för någon stans egentligen?

    Själv trivs jag som nyskild. Fan va skönt!

  • Anonym (Kvinna 40+)

    Håller med dig TS
    det känns som de flesta vill ha bara nåt sorts kk förhållande och om man väl träffar ngn som vill ha ett förhållande så vill som ändå ligga med andra på sidan om

    Rätt skönt att va singel oxå 

  • DeprimeradPappa

    Jag tyckte detsamma men så vips en dag dök en sån kvinna man inte tro finns upp. Hon är den snällaste, gladaste och sötaste jag någonsin träffat. Hon ville ha mig med fel och brister samt innan hon visste jag har en del pengar. Hon är en sån kvinna man får en chans i livet att träffa. Så håll modet uppe och leta för dom finns. 

    Jag förstörde den relationen tyvärr idiot som jag är men det är ju inte hennes fel

  • Friger
    DeprimeradPappa skrev 2022-08-11 16:50:54 följande:

    Jag tyckte detsamma men så vips en dag dök en sån kvinna man inte tro finns upp. Hon är den snällaste, gladaste och sötaste jag någonsin träffat. Hon ville ha mig med fel och brister samt innan hon visste jag har en del pengar. Hon är en sån kvinna man får en chans i livet att träffa. Så håll modet uppe och leta för dom finns. 

    Jag förstörde den relationen tyvärr idiot som jag är men det är ju inte hennes fel


    Trist, oss emellan. Vad gjorde du för att sumpa henne då? Vakna? *nyfiken*
  • DeprimeradPappa
    Friger skrev 2022-08-11 19:52:12 följande:
    Trist, oss emellan. Vad gjorde du för att sumpa henne då? Vakna? *nyfiken*
    Onödiga bråk och betedde mig som skit pga dåligt eget mående
  • Friger
    DeprimeradPappa skrev 2022-08-11 21:04:25 följande:
    Onödiga bråk och betedde mig som skit pga dåligt eget mående
    Jo, det är lätt att låta dåligt humör gå ut över andra...

    Beklagar, hoppas att du hittar en ny, ännu bättre någon dag! :)
  • Anonym ((R))
    Anonym (Har du) skrev 2022-08-11 16:11:16 följande:

    Har du barn från tidigare förhållande? Tjänar du bra? 


    Att tjäna bra antar jag är en fördel, men hur är det med barn sedan tidigare förhållande?

    Var är bra/dåligt av förskolebarn, skolbarn, äldre/vuxna barn, samt heltidsförälder, varannan vecka, sällanförälder?
Svar på tråden Ensam om att vilja ha en monogam relation?