• Anonym (Tanja)

    Hur gör en ointresserad kille?

    Ponera att ni haft daglig kontakt med en tjej i över ett halvår. Lagt mycket energi på henne och åkt till henne (distansförhållande). Sedan känner du att du intevill fortsätta med henne.

    Säger du det till henne tydligt?

    Om hon ändå vill fortsätta, är du tydlig då? Ghostar henne i perioder men svarar ibland?

    Tjejen vill börja om från början med internetkontakt och sedan ses igen senare. Säger du Ja för att vara snäll mot henne och sen skiter i att öppna hennes medelanden eller säger du nej rakt av och är tydlig?

    Du vill inte göra tjejen ledsen

  • Svar på tråden Hur gör en ointresserad kille?
  • Anonym (Tanja)
    Anonym (Ulf) skrev 2022-08-12 10:35:59 följande:

    Du undrar hur en kille som ghostar tänker, i det här fallet en speciell kille som du beskrivit väl.
    Här är mitt svar:
    Denna kille har sedan barndomen med sig en rädsla för kontakt med andra människor ffa kvinnor. Denna rädsla får honom att må dåligt vid kontakt, tex med sms. Han blir uttröttad och mår illa av kontakten, där du bara ser det som några enkla ord man sänder mellan att du gör annat.
    För honom tar det enormt med energi innan han sänder smsen och efteråt mår han dåligt. Troligt är han inte helt medveten om detta själv, han bara gör. När han mår bättre / är i god balans går det bra att ha kontakt. Eller när ensamheten blir för stark, då går det också bra att ha kontakt.

    Det är lättare för den här sortens killar att ragga nya tjejer, som de överöser med spelad tillgivenhet. Tills de blir rädda för att det kan komma verkliga känslor och de kan bli övergivna.


    Detta är en allvarlig störning på så sätt att det krävs mycket arbete tex med psykolog för att komma vidare. Åratal. Och de flesta gör inte detta arbete alls utan byter tjejer istället. 

    Jag tycker du ska släppa honom och gå vidare


     


    Tack, mina reflektioner har väl också varit lite åt det hållet. Tex en regler på enstaka dagar i veckan man kan träffas även om man bor nära. Det är ett sätt att inte knyta nån för nära. Man liksom fastnar i dejtingstadiet. 


    Märkte också att när det blev mer allvar och jag började tycka att ?men du kan väl ta ledigt så vi kan ses annars blir det så långt emellan? så fick han frispel och skulle inte alls va med. dumpade mig t.o.m. i affekt 

    Mycket möjligt detta gällande kontakt, första halvåret var den ju konstant. tills jag började tycka saker då drog han sig undan mer och mer och grvde ner sig i jobb, hobbys mm. Sen kunde det även ta veckor mellan att vi hördes, han var ändå känslig och älskade gamla saker, nästan som katastroftankar.

    Nu hördes vi en hel del som vänner men när jag sa ifrån/konfronterade snällt riktigt snällt tålde han inte det och ghostade mig igen på obestämd framtid. Kanske för alltid. Om jag får ställa en följdfråga? Vi har bara kontakt via en app, varför raderar han mig inte bara? Så är han av med mig

  • Anonym (har också ghostat)
    Anonym (Tanja) skrev 2022-08-12 05:46:13 följande:
    Han ville också det.

    Varför räcker det inte i ditt exempel att skriva nåt medelande emellan att du gör andra saker? Jag vet inte men det är den kontakten jag brukar ha med folk. Man gör nåt-skicka nåt-gör nåt osv
    Går det inte bara att be henne tona ner lite? 
    Jag har sagt att jag behöver ägna mig åt andra saker emellanåt och meddelar det när det händer. Jag har bett henne tona ner sig.
    Men det duger inte, för de söker ständig bekräftelse (två fall har jag upplevt).
    Den ena bad mig dra åt... när jag bad henne tona ner sig.
    Den andre fortsatte tjata tills jag inte längre orkade svara.

    Det låter nästan som tonårsfasoner, men detta är vuxna människor. Vi är alla runt eller över 40.

    Till saken hör också att jag bara använder sociala medier via pc, jag har dem inte i telefonen. Då blir det så att jag avskärmar mig helt från internetvärlden när jag behöver ägna min tid åt annat.
  • Anonym (Ulf)
    Anonym (Tanja) skrev 2022-08-12 10:52:10 följande:

    Tack, mina reflektioner har väl också varit lite åt det hållet. Tex en regler på enstaka dagar i veckan man kan träffas även om man bor nära. Det är ett sätt att inte knyta nån för nära. Man liksom fastnar i dejtingstadiet. 


    Märkte också att när det blev mer allvar och jag började tycka att ?men du kan väl ta ledigt så vi kan ses annars blir det så långt emellan? så fick han frispel och skulle inte alls va med. dumpade mig t.o.m. i affekt 

    Mycket möjligt detta gällande kontakt, första halvåret var den ju konstant. tills jag började tycka saker då drog han sig undan mer och mer och grvde ner sig i jobb, hobbys mm. Sen kunde det även ta veckor mellan att vi hördes, han var ändå känslig och älskade gamla saker, nästan som katastroftankar.

    Nu hördes vi en hel del som vänner men när jag sa ifrån/konfronterade snällt riktigt snällt tålde han inte det och ghostade mig igen på obestämd framtid. Kanske för alltid. Om jag får ställa en följdfråga? Vi har bara kontakt via en app, varför raderar han mig inte bara? Så är han av med mig


    Det vet ju inte jag, men en tanke är att han kanske inser att han har problem / o vill inte vara ensam? Men hans känslokylaoch rädsla  är för komplex för honom att bemätra utan profasionell hjälp.
    Du kommer inte lyckas läka hans skador. Jag vet hur svårt det är för jag har varit i hans sits. Det har tagit åratal av den bästa möjliga terapin och turen av fantastiska vänner. De flesta har inte det turen 


    Lämna

  • Anonym (Tanja)
    Anonym (Ulf) skrev 2022-08-12 12:02:23 följande:

    Det vet ju inte jag, men en tanke är att han kanske inser att han har problem / o vill inte vara ensam? Men hans känslokylaoch rädsla  är för komplex för honom att bemätra utan profasionell hjälp.
    Du kommer inte lyckas läka hans skador. Jag vet hur svårt det är för jag har varit i hans sits. Det har tagit åratal av den bästa möjliga terapin och turen av fantastiska vänner. De flesta har inte det turen 


    Lämna


    Jag tror inte han kommer att söka hjälp. Brukar heta att det är tjejerna det är fel på. 


    Uppfattar dock att han inser att han inte riktigt stämmer så att säga. Vad för typ av hjälp fick du? 

  • Anonym (Han vill bli lämnad ifred)

    Ja du. Den 2 augusti skrev den här killen en tråd som heter Hur ska jag få henne att fatta?? där han frågade hur han ska få dig att lämna honom ifred utan att säga det rakt ut. Den tråden verkar vara borttagen nu,anledning okänd. Men nu vet du i alla fall att han vill bli lämnad ifred. Om du söker på trådnamet kommer tråden upp. Kommer dock till 404 om man klickar på den, i alla fall hos mig.

  • Anonym (Tanja)
    Anonym (Han vill bli lämnad ifred) skrev 2022-08-12 14:24:35 följande:

    Ja du. Den 2 augusti skrev den här killen en tråd som heter Hur ska jag få henne att fatta?? där han frågade hur han ska få dig att lämna honom ifred utan att säga det rakt ut. Den tråden verkar vara borttagen nu,anledning okänd. Men nu vet du i alla fall att han vill bli lämnad ifred. Om du söker på trådnamet kommer tråden upp. Kommer dock till 404 om man klickar på den, i alla fall hos mig.


    Ingen aning, kan inte heller se tråden 
  • Anonym (Han vill bli lämnad ifred)
    Anonym (Tanja) skrev 2022-08-12 14:43:11 följande:
    Ingen aning, kan inte heller se tråden 
    Men då har du i alla fall fått svar på din fundering och kan gå vidare.
  • Anonym (Tanja)
    Anonym (Han vill bli lämnad ifred) skrev 2022-08-12 14:46:15 följande:
    Men då har du i alla fall fått svar på din fundering och kan gå vidare.
    För att en anonym person på FL hänvisar till en tråd som inte finns?
    I princip varje tråd jag startat om olika ämnen så är det nån som dyker in ?måste du göra samma tråd igen och igen?, eller ?den där tråden hänger ihop med din tråd? fast man själv inte har en aning 
  • Anonym (Han vill bli lämnad ifred)
    Anonym (Tanja) skrev 2022-08-12 15:02:52 följande:
    För att en anonym person på FL hänvisar till en tråd som inte finns?
    I princip varje tråd jag startat om olika ämnen så är det nån som dyker in ?måste du göra samma tråd igen och igen?, eller ?den där tråden hänger ihop med din tråd? fast man själv inte har en aning 
    Följde tråden och det är exakt samma. Distansförhållande, han var stressad, du hade ångest över att bli ghostad, han sa att ni skulle vara nätvänner och höras senare, men sedan ghostade han igen. Om du inte tycker att det låter bekant nog är det inte bara han som har problem. 
  • Anonym (Tanja)
    Anonym (Han vill bli lämnad ifred) skrev 2022-08-12 15:18:03 följande:
    Följde tråden och det är exakt samma. Distansförhållande, han var stressad, du hade ångest över att bli ghostad, han sa att ni skulle vara nätvänner och höras senare, men sedan ghostade han igen. Om du inte tycker att det låter bekant nog är det inte bara han som har problem. 
    Nog inte den enda som haft ett långdistansförhållande där någon ghostar. Vi är drygt 10 000 000 människor i Sverige 
  • Anonym (Han vill bli lämnad ifred)
    Anonym (Tanja) skrev 2022-08-12 15:22:03 följande:
    Nog inte den enda som haft ett långdistansförhållande där någon ghostar. Vi är drygt 10 000 000 människor i Sverige 
    Fast nu var det inte enbart långdistans som stämde, utan precis allt annat också. Men visst, om du vill älta på, gör det bara. Tog mig tid att titta efter tråden bara för att ge dig svar, men ångrar det nu. Kunde lagt den tiden på bättre. 
  • Anonym (Tanja)
    Anonym (Han vill bli lämnad ifred) skrev 2022-08-12 15:25:49 följande:
    Fast nu var det inte enbart långdistans som stämde, utan precis allt annat också. Men visst, om du vill älta på, gör det bara. Tog mig tid att titta efter tråden bara för att ge dig svar, men ångrar det nu. Kunde lagt den tiden på bättre. 
    Som vad? Hittar inte ens tråden? så hur vet jag att den ens funnits?
  • Anonym (Han vill bli lämnad ifred)
    Anonym (Tanja) skrev 2022-08-12 15:34:58 följande:
    Som vad? Hittar inte ens tråden? så hur vet jag att den ens funnits?
    När man gör en sökning på "Hur får jag henne att fatta familjeliv.se" så får man upp starten på tråden från 2 augusti. Du kan läsa första raderna. Så vet du att den har funnits. Är heller garanterat inte den enda som läst den, det var en lång tråd och han var ett svin. Men vi släpper det. Tänker inte argumentera. Dina svar säger allt. 
  • Anonym (Tanja)
    Anonym (Han vill bli lämnad ifred) skrev 2022-08-12 15:42:47 följande:
    När man gör en sökning på "Hur får jag henne att fatta familjeliv.se" så får man upp starten på tråden från 2 augusti. Du kan läsa första raderna. Så vet du att den har funnits. Är heller garanterat inte den enda som läst den, det var en lång tråd och han var ett svin. Men vi släpper det. Tänker inte argumentera. Dina svar säger allt. 
    Jaha? Nu är jag ganska säker på att han inte är på FL av alla ställen men säger du det så
  • Anonym (Naivt)
    Anonym (Han vill bli lämnad ifred) skrev 2022-08-12 15:42:47 följande:
    När man gör en sökning på "Hur får jag henne att fatta familjeliv.se" så får man upp starten på tråden från 2 augusti. Du kan läsa första raderna. Så vet du att den har funnits. Är heller garanterat inte den enda som läst den, det var en lång tråd och han var ett svin. Men vi släpper det. Tänker inte argumentera. Dina svar säger allt. 
    Läste också den. 
  • Anonym (På inrådan av tjejkompis)

    Har coachats i detta av en tjejkompis, i hur det bästa sättet att avbryta en relation utan att såra tjejen är. Det är att agera på ett sätt som gör att hon dumpar mig. När hon dumpar någon hon anser är en idiot kommer inte hon vara ledsen särskilt länge. Så det är det snällaste man kan göra.

    I det läget så pratar jag väldigt mycket om att jag vill ha analsex (förutsatt då att hon inte gillar detta givetvis), och hur snygg hennes syrra eller kompis är. Dessa två ämnen i kombination och det blir bara en max två dejter efter det, sedan dumpar hon och blir bara sur, inte ledsen och hon kommer över mig fort.

    Har tagit till mig det rådet, för min tjejkompis vet vad hon pratar om vad gäller detta.

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (På inrådan av tjejkompis) skrev 2022-08-12 16:53:21 följande:

    Har coachats i detta av en tjejkompis, i hur det bästa sättet att avbryta en relation utan att såra tjejen är. Det är att agera på ett sätt som gör att hon dumpar mig. När hon dumpar någon hon anser är en idiot kommer inte hon vara ledsen särskilt länge. Så det är det snällaste man kan göra.

    I det läget så pratar jag väldigt mycket om att jag vill ha analsex (förutsatt då att hon inte gillar detta givetvis), och hur snygg hennes syrra eller kompis är. Dessa två ämnen i kombination och det blir bara en max två dejter efter det, sedan dumpar hon och blir bara sur, inte ledsen och hon kommer över mig fort.

    Har tagit till mig det rådet, för min tjejkompis vet vad hon pratar om vad gäller detta.


    Aså du skojar med mig??? Finns det tjeje som resonerar så? Jag blir rädd. Man behandlar andra som man själv vill bli behandlad. Så jag antar att din tjejkompis aldrig sitter och lipar över en kille som behandlar henne illa för hon behandlar själv människor så. Nä Ush hur funkar vissa. För fan väx upp!!! Både du och hon. Var fan en man och va rak och ärlig?e fan bara och säga på ett fint sätt, tyvärr känner jag inte mer för dig och jag kan inte fortsätta exempelvis. Vill du va vänner så fine men mer kan jag tyvärr inte ge dig. Om ALLA i världen hade varit rakryggade och sagt som de varit så hade fler människor mått bra och sluppit känna sig sårande titt som tätt. Väx upp! 
  • Anonym (..)
    Anonym (Tanja) skrev 2022-08-12 06:06:48 följande:
    Jag vet och jag jobbar på det.
    Men det var inte riktigt det tråden handlade om utan hur en kille som inte är intresserad eller ghostar tänker.
    Hör av sig och är väldigt intressad och ger komplimanger ett tag och sen inte hör av sig alls på flera dar. Så när det känns som man har det så bra när man hörs o ses så blir man dumt nog förvånad igen då när han plötsligt slutar höra av sig. Kanske nyss har frågat om man vill ses och så svarar man ja och då svarar han inte. 

    Jag har varit med om det med en man, om o om igen tyvärr. Den enda man jag egentligen vill vara med och den enda man jag mött som beter sig såhär. Det normala bland de män jag mött annars är att de vill ses ofta, gör planer som hålls och inte plötsligt slutar med det. 

    Jag har lämnat/förlorat två andra män som ville vara med mig pga honom, när man hör av sig och vi ses är det jättebra och sen plötsligt ingenting. Så sitter man ensam istället. Det här är min erfarenhet av hur ghosting ser ut. 
Svar på tråden Hur gör en ointresserad kille?