• Anonym (Neka)

    Kan han neka mig?

    Vi har 2 barn, 10 och 12 och ett mycket stort nätverk som ställer upp. Kan min Man neka mig att bo borta och studera 4 dagar i veckan och hemma 3? . Kan har ex hänvisa till att han inte vill/Kan ta hand om barnen själv?   Alla mina syskon mm tar gärna hand om barnen med. Ekonomin är fixad med. 

  • Svar på tråden Kan han neka mig?
  • Anonym (Mman)
    Anonym (Perka) skrev 2022-08-13 16:24:11 följande:
    3 år av 4 blir 75%. Eller?
    Korrekt, denna slarver läste hennes inlägg fel. Vet inte om jag ska skylla på värme, fylla eller inkompetens....
  • Jonnynilsson
    Anonym (Mman) skrev 2022-08-13 17:20:29 följande:
    Korrekt, denna slarver läste hennes inlägg fel. Vet inte om jag ska skylla på värme, fylla eller inkompetens....
    Vilket som funkar :)

    Klart att TS skall fortsätta sin utbildning. Ni som säger att pengar inte spelar någon roll gör det antingen för att ni aldrig kommer att ha gott om pengar eller för att ni redan har för mycket :)

    När man får ut sin fil.kand öppnar sig helt andra dörrar på jobbmarknaden. Jag vet av egen erfarenhet och klagar aldrig (nästa i alla fall) över att jag inte har råd med något.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Mman) skrev 2022-08-13 17:20:29 följande:
    Korrekt, denna slarver läste hennes inlägg fel. Vet inte om jag ska skylla på värme, fylla eller inkompetens....
    Värmen! Skål!
  • Anonym (Mia)

    Vad har din man för argument till att han inte vill att du genomför utbildningen? Vad innebär utbildningen för dig? Nytt arbete högre lön?

  • Anonym (J)

    Att mannen är anställd av dig är nog inte jättehärligt sen när ni ska separera...

  • Anonym (What)

    Så ts menar att hon ska lägga ner sitt jätteföretag sen?

    Eller bara byta bana? Vad ska du annars med utbildning till när du redan har ett eget företag, bra ekonomi osv?

    Kanske vettigare att mannen utbildar sig så han slipper vara anställd av ts? 

  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Neka) skrev 2022-08-13 12:31:21 följande:
    Dålig? , den är inte dåligt.  De har allt de behöver. Jag har eget och drar runt hela ekonomin själv ( har anställda ) mannen är anställd av mig med så han har pengar och jag bidrar med med allt.  Jag har sparat så pass att jag inte behöver CSN utan lever på pengar jag får in genom företaget och de jag sparat. Vi har de bra kan jag tycka.  De är långt från ledsen eller ensamna med nästan 20 kusiner som de leker med mm. 
    Förresten så är det inte du som ansvarar över allt, mannen jobbar på ditt tvärdrag. Han jobbar, lika mycket som du gör. Sen att han råkar vara din chef, ja jo. Det är en sak. Men det kunde lika gärna varit en annan chef. Bara för han är anställd av dig betyder det inte att han sitter i sjön om ni skiljer er ändå. Du får det att låta som att han klarar sig bara för att du har ditt företag. Sedan undrar jag fortfarande ändå varför du drog upp pengar och företag, det var inte ens det jag skrev om. Du sade att man var en skitmamma om man skiljer sig.
  • Anonym (Nfnf)

    Ditt företag* menade jag såklart. Även om du äger ett företag så får du ju prata med honom om detta ändå. Han jobbar ju han med. Precis som du gör.

    Hur långt ifrån är det till din utbildning? Måste du vara  i  veckorna? finns det på närmre håll? Ställde frågorna innan men fick inget svar 

  • Anonym (Nfnf)

    Du råkar vara din chef* jag skrev lite väl fort märkte jag, som vanligt. 

  • Anonym (Mia)
    Anonym (Neka) skrev 2022-08-13 16:03:21 följande:
    Gjort klart 3 av 4 år . Slutar juni 2023. 
    Har du kommit till något beslut TS?
Svar på tråden Kan han neka mig?